Gå til innhold

Hvor mye bør jeg regne med å bruke på en helt ok bruktbil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må ha stasjonsvogn, men har ingen spesielle krav utover dette. Kjører Opel Vectra nå, men regner med at denne byttes neste år da jeg ikke kommer til å koste på all verden ved neste EU-kontroll. Så altså, en helt ok, ujålete, stasjonsvogn. Er kun meg og min sønn, og jeg kjører under 10.000 km i året.

Vil gjerne være litt forberedt på hva slags sum jeg må regne med.

Anonym poster: dcf3477ca1901e06fe8742011aa5d6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

50 000? Veldig vanskelig å svare på, har du ingen krav til utstyr osv?

Kan sikkert få en helt grei bil til 20 000,- også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogmann

150.000 så er du på ganske trygg for en stor stasjonsvogn av god kvalitet, dog ikke noe luksusbil. Type avensis, accord, mondeo etc.

100.000 kan du få en helt OK småbil av typen Golf.

Men til slutt handler det om litt kunnskap og flaks. Du kan få en helt ny drittbil med masse feil, og du kan finne en helt strøken bil til 20.000 som varer i fem år uten ett eneste problem. Men det har lite med merke og slikt å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20.000,- Toyota er oftest et tryggere valg om serviceboken er så som så.

Anonym poster: 85e71ca85b88f1addf67628c7455dfe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 000? Veldig vanskelig å svare på, har du ingen krav til utstyr osv?

Kan sikkert få en helt grei bil til 20 000,- også.

Bryr meg veldig lite om utstyr og den slags. Ingenting ekstra på den bilen jeg har nå, og det passer meg helt fint. Så lenge den kjører meg fra A til B er jeg fornøyd:-)

TS

Anonym poster: dcf3477ca1901e06fe8742011aa5d6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en til rundt 90 000 (corolla) av merkeforhandler. Da fulgte det med 6 mnd garanti, hvor jeg da tok en NAF test i løpet av den perioden for å avdekke feil - og fikk rettet opp i feilene gratis før garantien gikk ut. Garanti og test sparte meg for 25 000 kr i reperasjoner.

Har kjøpt billige såkalte driftsikre biler før som endte opp med å bli veldig dyre fordi det var så mye feil med dem. Anbefaler deg å kjøpe noe med 3-6 mnd garanti, og av en seriøs forhandler. Bilkjøp er uansett et sjansespill, man kan kjøpe dyrt og få mye problemer, og billig og ha en suveren bil i mange år. Men min erfaring sier at det er best å kjøpe av merkeforhandler som gir garanti :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørs også hvor god du er til å skru bil selv, om du fkser småting selv eller om du er avhengig av en bil som er så å si 100%

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kommer litt ann på kva krav du har til alder på bilen og kor langt du tar sjansen på at den er kjørt. Har kjøpt heilt ok bruktbil til 60.000 og til 190.000, var fornøyd med begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...