Gå til innhold

Ble dumpet,full, gravid, abort..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg ikke trodde livet mitt kunne blitt mer hysterisk kom jeg til å lure på når jeg egentlig sist fikk mensen. Det har gått lang tid og det røde helvete har ikke vist seg. Sjekket kalenderen og innser at det er mange dager over tiden, og fargen forsvant ut av ansiktet mitt, kunne kjenne hvordan gulvet nærmet seg.

Det er verst tenkelige tidspunkt noensinne. Jeg traff en mann, følelser blomstret, forhold ble skapt, ord ble sagt. For en ukes tid siden sa han til meg at han er lei for å ha ført meg bak lyset, men han er ikke klar for forhold. Han hadde nettopp avsluttet et tungt forhold rett før han traff meg, og jeg var den perfekte rebounden. Han sa at han ikke ville ha mer kontakt og at vi ikke skulle møtes igjen. Jeg ble knust og lei meg, som om det ikke var ille nok.

I påska drakk jeg meg dritings og tok tak i første og beste kar på fest, vi hadde ikke sex, men rotet noe fælt før jeg kabbet.

Hadde mensen sist gang, så må vel ha blitt gravid i løpet av den siste perioden, tror jeg, vet ikke. Har ringt legen og fortalt om både graviditeten og fylla, han sa at jeg skulle kalles inn til ultralyd for å se.

Jeg prøvde å ringe denne fyren som er faren, men han bare avviser mine anrop.

På toppen av det hele er jeg helt alene, jeg vet ikke om jeg vil ha dette barnet, for da er jeg fordømt til å bo i denne bittelille bygda resten av livet bare fordi barnefar bor her. Jeg strandet bare her i forbindelse med en jobb, jeg trodde det skulle være bra for meg, men nå er alt bare galt. Jg flyttet fra problemer og endte her i ingemnannsland, for å tenke over ting.

Alle mine venner bor milevis unna meg, familien min bor også flere timer unna meg. Å bli alenemor her er ikke en mulighet, kjenner pusten bare forlater kroppen av tanken.

Alt er barekaos, jeg vet det ikke hjelper noe, men jeg kan ikke stoppe grininga.

Anonym poster: 5e0cfac099f4c4d09a8ded616b994c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

.. Og ja, jeg tok en test strimmel jeg hadde fra tidligere. Positiv..

Anonym poster: 5e0cfac099f4c4d09a8ded616b994c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet ikke om du er gravid? Ringte legen og fikk ultralyd med en gang? Skjønner egentlig ikke noenting. Ta en test og se hva den sier? Så kontakte legen? Ta test der også og få ultralyd til uke 18?

Anonym poster: dc3b926d2579026712fda362f10e1ba3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegdiggerjenter

ta abort og bli ferdig med det :) ingen vits i å beholde barnet når den som er faren til ungen du bærer på ikke vil ha noe med deg å gjøre .

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg ta kontakt med legen eller noen for å få noen å snakke med?

Bare gråter og gråter, er så lei meg og føler meg så ille at det går ikke over, jeg kjenner jeg begynner å få angst og stress. Jeg har et angstproblem fra før, og det begynner å komme skikkelig i gang nå :(

Anonym poster: 5e0cfac099f4c4d09a8ded616b994c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt Amathea, det er en rådgivningstjeneste for usikreggravide. Og lykke til!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amathea kan du snakke med :)

Gravid og usikker?

– Det handler om valg

Stiftelsen Amathea er en helsetjeneste som tilbyr gratis veiledning til kvinner og par som er blitt uplanlagt gravide. Vi er de eneste i Norge som har slik veiledning som hovedoppgave, og har lang erfaring på dette området.

Vi har et landsdekkende tilbud.

Å bestemme seg for å fullføre eller avbryte et svangerskap kan oppleves som en vanskelig beslutning. Våre veiledere setter av tid til samtale med deg.

Ring oss på 815 32 005 alle virkedager mellom 0800 – 2000

Anonym poster: ed1229f7d232d820012c91fe81669f73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hva ble det egentlig til ?

Bruker du ikke prevensjon ?

Anonym poster: 8ebac249328520cdb871f148ef601a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, får virkelig vondt av å lese dette. Håper virkelig at alt ordner seg for det, men om jeg hadde vært deg så hadde det vært abort. En ting er at barnefaren ikke vil ha et forhold med deg, (og det er ikke helt sikkert at han vil ha barnet heller), og personlig så synes jeg alle barn som kommer til verden burde være et ønsket barn. Av da så klart begge. Uansett hvilket valg du tar så ønsker jeg deg alt godt!! :hjertesmil:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet ikke om du er gravid? Ringte legen og fikk ultralyd med en gang? Skjønner egentlig ikke noenting. Ta en test og se hva den sier? Så kontakte legen? Ta test der også og få ultralyd til uke 18?

Det er vel litt teit å vente til uke 18, dersom man ikke er sikker på om man vil ha barnet?

Anonym poster: 6cb75e8dd1ca2c82e8ae59021c280a5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og eksen brukte p-piller, og til tross for det så ble jeg gravid likevel. Jeg dro til legen, gråt mye, bestemte meg for og tok abort.

Nå flytter jeg og.

ts.

Anonym poster: 5e0cfac099f4c4d09a8ded616b994c79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og eksen brukte p-piller, og til tross for det så ble jeg gravid likevel. Jeg dro til legen, gråt mye, bestemte meg for og tok abort.

Nå flytter jeg og.

ts.

Anonym poster: 5e0cfac099f4c4d09a8ded616b994c79

Jeg ville gjort det samme. Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...