Gå til innhold

Antheia skal bli sunn!


Antheia

Anbefalte innlegg

Hadde nok følt meg som den sniken om jeg ikke hadde lagt igjen en kommentar! :fnise:

Har noen cyster i håndleddene som gjør vondt når jeg belaster hendene mine for mye. Dess mer jeg bruker de, dess vondere får jeg og dess lenger tid før jeg blir frisk :( Er heldigvis i kø for å få de fjernet kirurgisk, så bare å vente. Dessverre får jeg vondt bare av å jogge, for leddene rister sånn! Ekstremt frustrerende :glare: Men! Trenger heldigvis ikke vente helt til operasjon på å trene. Når smertene går vekk så må jeg bare passe på å ikke overbelaste de, så går det bra :trene:

Kjenner meg godt igjen i drømmen din ja! Tror at ved å gjøre små endringer fra "vektnedgang" til "hverdag" både når det gjelder trening og mat, så har man faktisk en stor sjanse til å holde vekten :jepp:

Om du har problemer med å spise ofte nok, så kan jeg tipse om å spise mye frukt. Det gjorde det lettere for min del ihvertfall, syns det var lettere å huske å spise mellom f.eks frokost og lunsj om det bare var et eple eller noe sånt. Er det ikke "5 om dagen" de sier? Ble første gangen jeg var i nærheten av det ihvertfall :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åååja, nei da er det kanskje best å forholde seg rolig til du er bedre. ^^, Håper det går fort da, og at du får operasjonen din snart. ^^, Hadde aldri noen sinne trodd jeg skulle si dette, men jeg vet ikke om jeg hadde følt meg så superawesome om jeg ikke hadde fått trent litt (herregud, hva går det av meg? :fnise: )

Men er så mye sukker i frukt, og derfor skal jeg egentlig ikke spise så mye av det. =( Så det er bedre å spise et knekkebrød med noe lett på, eller kesam, eller en yoghurt. Det går egentlig greit med de små måltidene, det er middagen som viser seg å være problemet mitt. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. ja godt poeng. Middag har jeg dessverre ingen tips til :sukk:

Ellers er det jo helt logisk at du føler deg awesome når du trener! På grunn av alle sånne ting som de sier skjer i kroppen og sånt... Ehh... :rodme: Det viktige er at du føler deg awesome! :bolledeig::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nettopp vært på trening, og merker jeg enda skjelver litt i armene. Var ikke like tøff trening i dag som sist gang (da kollapset jeg jo to ganger fordi beina var for slitne til å holde meg oppreist :fnise: ), men det var slitsomt likevel. Men var godt å få trent etter ei uke med lite aktivitet og litt i overkant dårlig kosthold.

Nå har jeg sagt i fra til PT-en at jeg skal begynne med timer to ganger i uka i steden for én, fra og med neste uke. Da blir det altså PT-time tirsdager og fredager, i steden for bare tirsdager. Regner med det blir ganske tøft, men jeg tror det kommer til å gi finfine resultater in the end.

I dag trente jeg skuldre og mage, og det gikk egentlig helt greit. Ble litt sliten i høyre håndledd, og det gjorde etterhvert skikkelig vondt i korsryggen på ene øvelsen. Men prøver å tenke at no pain, no gain. :)

Jeg gjør et nytt forsøk med loggboken fra i dag av. Den siste uka har vært så full i drittmat og snop og sånne ting at jeg ble flau over meg selv. Så da begynner jeg på nytt nå, og er fast bestemt på å få en loggbok som roper "Se så flink jeg er til å spise riktig!" :laugh:

Krysser fingrene for at jeg klarer det denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med PT-timene! Det blir nok bra :)

Ja, det hjelper nok med å spise riktig når man har en loggbok å skrive det opp i - da blir det liksom så veldig tydelig når man ikke har fulgt planen og spist riktig ;)

Stå på! Jeg heier fra sidelinja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Er motiverende med noen andre enn meg selv som heier.

Er spent på hvordan neste uke blir, om det kommer til å gå greit, eller om det blir veldig tøft.

Satser på at jeg klarer det fint, selv om jeg ser for meg at jeg kommer til å være støl 90 % av uka. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, der var det plutselig blitt noen dager siden jeg oppdaterte her.

Jeg hadde ny PT-time i dag, etter ei helg hvor kosen har hatt få begrensninger. Trente beina i dag, og klarte faktisk å løfte hele 90 kg! I tillegg slo jeg senterrekorden på å løfte 50 kg. Løftet 36 ganger, mens den tidligere rekorden var på 35. Ble veldig imponert over meg selv, og fikk høre at jeg har sterke bein, og ganske fine muskler både i lårene og i leggene. Hurra! :hoppendeglad:

Denne uken er første uken med to PT-timer, så det blir spennende. På fredag skal jeg tilbake og trene overkroppen, og håper den økten blir like bra som den jeg hadde i dag.

Fikk meg en positiv overraskelse når jeg gikk på vekta i dag. 78,5 kg! Har ikke gått ned på omtrent 1,5 måneder, og nå er jeg under 80 kg for første gang på mange år. Er så stolt over meg selv! Håper dette fortsetter, selv om det blir stadig vanskeligere å holde seg unna godterier når jeg stadig vekk tillater meg utskeiinger. Etter lørdag tror jeg at jeg innfører totalstopp igjen. Kanskje jeg skal ha en liten unntaksdag på bursdagen min, men får se. Men nå på lørdag er det storbursdag i heimen, så da regner jeg egentlig med at det blir litt kake. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi!

Etter en veldig travel helg hvor jeg knapt har hatt tid til å sitte stille, var det nesten litt godt å komme inn i hverdagen igjen. På søndag var jeg faktisk på Fløyen en tur med en kamerat som ikke hadde vært der før, og da gikk vi ned (tok banen opp). Og det kjentes godt i leggene i dag. Men turen var veldig fin, og til tross for alt det usunne som har blitt spist i helga, har jeg faktisk gått ned enda et kg!

Nå har jeg nettopp vært på trening med PT-en igjen, og trente mye mage. Kan ikke huske sist jeg var så sliten. Hadde puls over 200 på det meste, tror jeg. Men det var visst bare bra, for det viste at jeg fikk mye ut av treningen.

Nå skal vi intensivere treningen enda mer frem mot ferien. Skal begynne å trene sammen med PTen både tirsdag, torsdag og fredag, og jeg skal veie meg før hver gang. :vekt:

I tillegg skal vi ha en ny samtale om kosthold, og en ny kroppsanalyse (den blir ikke før jeg er ferdig da).

Så de neste ukene blir nok slitsomme, men jeg håper virkelig jeg får gode resultater! Ønsk meg lykke til? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Oi. Nå begynner det å bli en stund siden jeg oppdaterte her, så da tenkte jeg at det skal jeg gjøre i dag.

Nå går det mot slutten for PT-timene, og jeg merker at jeg ikke føler meg klar i det hele tatt til å slutte med dem. Bare tanken gjør meg egentlig litt kvalm, men det skal nok gå fint.

Den siste uka har jeg klart å presse meg og hatt en del gode økter. Jeg har klart ny personlig (og senter-) rekord i beinpress på 230 kg. Da ble jeg ganske imponert over meg selv. Jeg merker også at jeg har blitt en del sterkere i overkroppen. Nå fremover de siste timene vil det meste av fokuset ligge på magen og rumpa (vil ha sexy rumpe nå :fnise: ).

Jeg har forresten gått i innkjøp av pulsklokke, og er veldig fornøyd med det. Har også kjøpt meg sånne kompresjonstights eller hva det heter, så nå ser jeg til og med sporty ut. :laugh:

Sånn her blir treningsplanen min denne uka:
Mandag (i dag): Spinning + 30 min på tredemølla

Tirsdag: Pt-time + 1 time på tredemølla

Onsdag: Spinning + 30 min på tredemølla

Torsdag: PT-time + 1 time på tredemølla

Fredag: PT-time + 1 time på tredemølla

Helga blir det jobb, så da kommer jeg nok ikke til å orke mye trening.

Middagsplan burde jeg nok også satt opp. Men tror jeg trenger litt forslag til enkle, men gode og sunne middager? :vetikke:

Mandag (i dag): Pølsegrateng

Tirsdag: (Trenger noe som er raskt å lage)

Onsdag: Stekt hvit fisk, potet, hvit saus, gulrot

Torsdag: Kyllingwraps

Fredag: (Trenger noe som er raskt og enkelt, og som kan varmes i mikro)

Lørdag: (Trenger noe som er raskt og enkelt, og som kan varmes i mikro)
Søndag: (Trenger noe som er raskt og enkelt, og som kan varmes i mikro)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...