Gå til innhold

Antheia skal bli sunn!


Antheia

Anbefalte innlegg

Denne uka har blitt litt for lite trening, og det irriterer meg faktisk. =P

Hadde styrketime på tirsdag, men ellers har det rett og slett ikke blitt tid til noe trening.

Mandag ble det jobb, og onsdag reiste jeg til byen for å være med ei venninne.

I går ordna jeg på ei tatovering, så det ble rett og slett for vondt med noe særlig trening, og jeg skal jobbe hele helga.

Men tenkte å i allefall få til en tur på tredemølla i morgen da, hvis jeg ikke blir for trøtt. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er et par drager og noen blomster på leggen. =)

Har også en føniks mellom skulderbladene, og en ninjahund på den andre leggen. :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på denne ukens PT-økt, og jeg er helt kake i beina. Er så sliten at jeg hadde problemer med å gå opp trappa når jeg kom hjem. :fnise:

Kan i allefall være ganske sikker på at jeg har gjort en god jobb i det minste.

Nå skal jeg visst begynne å skrive loggbok, og føre opp alt jeg spiser og alt jeg gjør i løpet av den neste uka. Tror det er for å bevisstgjøre meg mer på hva jeg putter i meg, for jeg er fortsatt ikke spesielt flink med maten. Synes det er spesielt vanskelig når jeg jobber nattevakt, og det ender som regel med at det er middagen jeg kutter ut, og det er jo ikke spesielt bra.

Nå tenker jeg at jeg skal sove litt siden jeg bare har sovet ca 4 timer i "natt", også kanskje dra meg ut på en kort tur senere i kveld (hvis beina mine fortsatt har funksjon, selvsagt). :laugh:

God tirsdag folkens ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok sniklest litt her, så tenkte å legge litt spor også ;)

Men ser ut som om du får virkelig mye ut av PT timene? Lurte tidligere selv om det var noe vits, og hadde en time noen år siden, men følte i grunn egentlig at det ikke ga så mye.. Fikk liksom ikke nytt opplegg heller og ble fortalt å fortsette mer eller mindre det jeg gjør. Muligens bare ikke helt riktig kjemi, eller klarhet rundt hva målene er og hvor mye som skal pushes og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nok sniklest litt her, så tenkte å legge litt spor også ;)

Men ser ut som om du får virkelig mye ut av PT timene? Lurte tidligere selv om det var noe vits, og hadde en time noen år siden, men følte i grunn egentlig at det ikke ga så mye.. Fikk liksom ikke nytt opplegg heller og ble fortalt å fortsette mer eller mindre det jeg gjør. Muligens bare ikke helt riktig kjemi, eller klarhet rundt hva målene er og hvor mye som skal pushes og sånn.

Jeg føler jeg får veldig mye ut av PT-timene. Det gir meg motivasjon til å fortsette å trene, jeg får hjelp til både treningsopplegg og kosthold, og jeg er borti apparater jeg aldri ville turt å prøve meg på på egenhånd. I tillegg synes jeg det er veldig fint å ha noen som pusher meg til jeg omtrent ikke klarer mer, og som bestemmer hvor mye jeg skal løfte og sånt noe. Hadde det vært meg som hadde bestemt vekta i benkpress, så hadde jeg nok ikke lagt på så mye som PTen gjør, og dermed hadde jeg nok fort "lurt meg unna" å trene skikkelig.

Nå kjenner jeg at beina mine er utrolig støle, og jeg har store problemer med å gå ned trapper, og jeg vet med meg selv at om jeg hadde trent på egenhånd i dag, hadde jeg nok ikke hatt det problemet.

Men så klart, det er viktig med en PT som man har god kjemi med. Jeg er veldig fornøyd med min, og det gjør absolutt ingenting at han er god å se på heller. :fnise:

I tillegg føler jeg veldig at jeg presser meg til mitt aller ytterste, fordi jeg ikke vil virke som en svekling foran ham, så han gir meg jo den effekten også.

Det er vanskelig å få noe treningsopplegg på bare en time, iom at PTen da ikke vet hvilke muskelgrupper du bør fokusere på i forhold til hva du er ute etter, så jeg vil anbefale å gi det et forsøk. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bond

Så bra at det har vært såpass positivt for deg da! :)

Jeg tror jeg kanskje fikk mindre ut av det siden jeg fikk mange gode tips fra venner som drev med styrke ganske aktivt, så var kanskje mer motivert derfra enn selve PT-en som egentlig da ikke bidro med så mye nytt eller ekstra siden jeg egentlig hadde opplegget ganske på plass allerede.

Nå har jeg egentlig fokus på kondisjonstrening og jeg har nedprioritert styrke ganske bevisst framover, så tror et eventuelt nytt forsøk må vente til etter jeg begynner å blande inn mer styrke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, ja da er det like greit å vente, antar jeg =)

Hvilken type kondisjon trener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bond

Drevet med spinning av og på ca 4-5 år, kombinert med styrke her og der, litt mer på de siste 2 årene med trening og kosthold, men veldig mye mer angående trening det siste året, siden ca september.

Og begynt med løping også nå, og føler det går egentlig mye bedre enn forventet, så langt i alle fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinning er jo gøy da. =)

Bare synd de spinningtimene de har her på senteret som regel faller på de tidspunktene jeg er på jobb.

De siste dagene har jeg rett og slett vært utrolig dårlig på hele opplegget mitt. Det eneste som har bedret seg litt, er maten, Men i morgen skal jeg dra meg bort på treningssenteret, og få trent litt ekstra. Spesielt siden jeg skal i konfirmasjon på lørdag.

I tillegg har humøret vært skikkelig labert i det siste, så godisstoppen har blitt lagt på hylla frem til etter jeg har vært i konfirmasjonen. Da blir det totalstopp, og ingen unnskyldninger. Nå må jeg bare finne igjen motivasjonen min. Er ikke så lett, dette her. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre falt ut litt hos meg også ... Hos meg går det veldig greit med treningen, men er verre med maten! Jaja, vi får bare bite tenna sammen og motivere hverandre til å fortsette - eyes on the goal! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, skulle jo egentlig ha vært på PT-time i dag, men etter en lang nattevakt med lite søvn på forhånd, endte det med at jeg faktisk forsov meg. :rasende: Utrolig kjipt, merker jeg ver kjempeskuffa over meg selv, og irritert over at jeg ikke hørte vekkerklokka. Er jo ikke akkurat billig med sånne timer, og nå har jeg jo mistet en. Har prøvd å ringe til PTen, men han tok jo ikke telefonen.

Neste uke skal jeg jo kjøpe en til sånn PT-pakke, men det er jo ikke noe kjekt når man mister de veldig dyrebare timene man har betalt for, og ikke får noe igjen for det.

Nå skal jeg jobbe i natt og i morgen natt og, så det blir nok ikke noe trening før på torsdagskvelden tenker jeg. Men da må jeg gjøre opp for det tapte i dag, så det får bli en hard treningsøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, så kjipt å forsove seg, og særlig fra noe sånt! PT er dyrt ja ... Jeg har aldri hatt det, men det er sikkert nyttig også. Får håpe du får trent litt i dag da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke trening i går likevel, rett og slett fordi jeg var så sliten etter 3 nattevakter på rad at jeg ikke orket. Men i dag tok jeg det igjen med å være på treningssenteret lenger enn jeg noen gang har vært der. Ble to timer med trening på meg, både kondisjon og styrke, og jeg gjorde dobbelt så mye som det som står i programmet mitt. Så har forbrent over 660 kalorier! Er stolt over meg selv i dag, til tross for at det ble en liten skål med is på personalmøtet. :wow:

Jeg har også kjøpt meg ny PT-pakke. Denne gangen ble det 20x30min, så dobbelt så mye som den jeg hadde. Den kostet mer enn jeg egentlig har råd til denne måneden, så nå er allerede halve lønna borte, enda jeg fikk lønn i dag. Er veldig surt, siden jeg enda har et depositum å betale, i tillegg til diverse regninger. Ser jeg blir å være veldig fattig frem til neste lønn. Men får se det positive i det; Jeg får i allefall ikke råd til å kjøpe sjokolade. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble dessverre mye mindre trening i helga enn hva jeg egentlig hadde planlagt. Planen var jo egentlig å trene både lørdag, søndag og i dag, men lørdag orket jeg rett og slett ikke, og søndag, når jeg skulle på zumba, forsov jeg meg, igjen. Tror det er på høy tid å få orden på denne døgnrytmen min, for den er jo helt på bærtur. :natti:

Det ble spinning i dag da, og i morgen er det ny PT-time. Skal sørge for at jeg ikke forsover meg til den, så har satt på ikke mindre enn fire vekkerklokker, sånn just in case. Også skal jeg for en gangs skyld legge meg før det blir morgen. Så får vi håpe at det går veien i morgen. :P

Merker enda at jeg sliter litt med motivasjonen, siden vekta ikke har bevegd seg nedover på kjempelenge. :sur: Synes det er så frustrerende, selv om jeg vet det sikkert er fordi jeg har fått litt mer muskler, og fjernet litt fett, og jeg merker jo at jeg har blitt litt mindre, men synes likevel vekta kan begynne å samarbeide med meg igjen snart. Uff... :vekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har du prøvd å bruke målebånd i stedet? Det er perioder der jeg har mistet en del cm der vekta ikke beveger så mye i det hele tatt.. Er nesten at jeg vurderer å bli helt kvitt vekta og kun bruke målebånd, virker som om det viser framgang på en mye bedre måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg ikke prøvd. I allefall ikke denne gangen.

Prøvde litt sist jeg ville gå ned, men ble så forvirra for jeg skjønte ikke helt hvor hen jeg skulle legge målebåndet, og om jeg skulle stramme det eller ikke. =P

Men kanskje jeg skal gå over til det igjen, selv om vekta uansett må ned. Men kan jo være en motivasjon mens vekta står stille. :) Takk, tror faktisk jeg skal gjøre det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp lest hele dagboken din jeg gitt :sjenert:

For ca. 2 år siden gikk jeg ned fra 80kg til 70kg, og det var stort sett det samme opplegget som deg. Trene (dog uten PT) og spise oftere og kutte ut usunnheter. Så når jeg var 70kg til sommeren lot jeg opplegget ligge. Det siste året tenkte jeg å fortsette ned til 65kg, og det begynte bra tror jeg (har ikke vekt lenger :fnise: ), men så gjenoppstod en skade i armene mine som gjorde at jeg måtte la alt ligge. :sukk: Så da må jeg starte på nytt når jeg er frisk igjen. :daane:

Merker jeg ble litt motivert av å lese din lille dagbok, da det virker som om du gjør dette på en sunn måte som vil vare når målet er nådd! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så artig at du har tatt deg tid til det! =D

Er alltid hyggelig å få tilbakemeldinger på det en gjør, hva enn det er.

Synd armene dine er skadet da. Hvilken skade er det?

Det er jo mange måter å trene på uten å bruke armene, så du slipper å falle helt i sofaen. :)

Jeg håper jeg når målet mitt innen året er omme da, men er ingen hast. Jeg skal klare å nå det uansett hvor lang tid det tar, og jeg håper at når jeg endelig når det, så klarer jeg å holde vekta stabil, og fortsette å leve sånn ca sunt. *drømme* :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...