Gå til innhold

"Du kommer aldri til og bli noe"- sagt av lærer til min sønn


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hvor utbredt er det at lærere mobber barn?

Har en sønn som regelrett ble mobbet fysisk og psykisk av lærere.

Jeg er forståelig nok rasende, hvordan kan voksne mennesker som jobber som lærere forsøke og knekke små barn på den måten?

Tenk å si til ett lite barn "du kommer aldri til å bli noe" synes det er direkte hjerteskjærende. Vurderer å anmelde forholdene ved den aktuelle skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette her er omsorgssvikt fra skolens side, jeg hadde ikke nølt med å tatt det videre.

Endret av helloworld
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FiskenBlub

Jeg ble mobbet av lærer på ungdomsskolen og vgs. Gjorde ingenting med det fordi ingen tror på meg. Ta tak i det, snakk med rektor eller lignende. Sånne personer burde ikke jobbe med barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariah

Enig med de som skriver over, dette er grovt, trakassering og mobbing fra en lærer! Ta dette videre med skoleledelsen sporentreks, og ta det videre oppover i systemet om du skulle være så uheldig at du møter på en inkompetent rektor (det finnes noen av dem, nemlig.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt dette videre umiddelbart. Aldri i livet om jeg hadde godtatt at denne læreren fikk jobbe i en pedagogisk rolle ovenfor mitt barn igjen.

Anonym poster: eb681e25210da1777281b866eb122421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Fikk slengt noe ala det du skriver her i trynet på ungdomsskolen.

Jeg fortalte læreren hva jeg ville søke til 1vgs og hun sa "Det kan du jo bare droppe, du har alt for dårlige karakterer til å komme inn der." Jo takk.

Pappa anmeldte nesten skolen fordi de ikke tok tak i mobbe-problemet. Jeg ble frastjålet busskortet mitt (Som jeg MÅTTE ha for å komme meg hjem) og "de kunne ikke gjøre noe med det fordi de ikke viste hvem det var" (Enda jeg vet hvem som tok det da idioten viste det frem til alle på bussen..)

Snakk med rektor :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Hi her.

For å gjøre en lang historie kort så ble barnet mitt utsatt for grov feilbehandling, de skrek også til meg ( har vitner, de ble sjokkert ) og jeg ble mistenkeliggjort, de sa jeg hadde "manglende grensesetting"Noe som IKKE stemmer.

Far og øvrige familie støttet meg, barnet mitt byttet skole og ting går mye mye bedre. Er stolt av min sønn, blitt en reflektert ung gutt som jeg er stolt over.

Likevel så sliter han med opplevelser fra den aktuelle skolen, han forteller ennå om fysiske overgrep, og psykiske, senest i dag fortalte han meg om læreren som sa han aldri ville bli noe.

Synes det er hjerteskjærende, mammahjertet mitt gråter og vet ikke hvor jeg skal henvende meg, kanskje politiet?

Min sønn ble utredet etter dette, han har a typisk autisme, men er veldig høyt fungerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Læreren sa til min mor " du er ikke smart nok til å stemple biletter på bussen engang"

Vel....hun startet et stort selskap med 21 butikker, million lønn og er svært anerkjent i sitt miljø....

noen ganger fører mobbing til at offeret tenker " jeg skal F....meg vise dem"

Anonym poster: d77ea9b270264e845d5c5975d2807319

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her.

For å gjøre en lang historie kort så ble barnet mitt utsatt for grov feilbehandling, de skrek også til meg ( har vitner, de ble sjokkert ) og jeg ble mistenkeliggjort, de sa jeg hadde "manglende grensesetting"Noe som IKKE stemmer.

Far og øvrige familie støttet meg, barnet mitt byttet skole og ting går mye mye bedre. Er stolt av min sønn, blitt en reflektert ung gutt som jeg er stolt over.

Likevel så sliter han med opplevelser fra den aktuelle skolen, han forteller ennå om fysiske overgrep, og psykiske, senest i dag fortalte han meg om læreren som sa han aldri ville bli noe.

Synes det er hjerteskjærende, mammahjertet mitt gråter og vet ikke hvor jeg skal henvende meg, kanskje politiet?

Min sønn ble utredet etter dette, han har a typisk autisme, men er veldig høyt fungerende.

Du henvender deg til rektor.

Anonym poster: 5f23d3a7af2c682f3d468ea5de6a6abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er en ny rektor ved skolen, dessuten beskytter de hverandre.

Men jeg er rystet, at de kan mobbe små barn på den måten, barn i vekst og utvikling og som har hele livet foran seg.

Jeg skal anmelde samtlige. De må stoppes.

Til dere som har blitt mobbet: vit at dere er verdifulle, dere har noen som ingen andre har, la aldri lærere uten empati ødelegge for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gud! Anmeld en slengbemerkning fra en med pedagogisk høyere utdannelse har kommet med til ett barn med adferds vansker! Det er jo ord mot ord og skolen har sikkert rottet seg sammen mot deg! Paranoid much? Det er helt sikkert 100% sant det barnet sier fordi ditt barn er sikkert det eneste mennesket i hele verden som ikke eier feil eller mangler. Dette er så mye viktigere sak for politiet å bruke ressurser på enn drap, voldtekter, barnebortføringer og slike andre filleting! Kjør på!

Jeez.....Sett deg heller ned å forklar barnet ditt at verden ikke er rosenrødt. Noen mennesker er ikke alltid snille å det er bedre at han lærer seg det enn at man syr puter under armene på de. Tenk på den forbaska belastningen det vil være på den stakars ungen om du reagerer med hysteri og bombekastere for en slik filleting. Han kommer til å skjønne at det er hans "feil"! Hvordan skal du da reagere den gangen ungen tror verden er rosenrød å blir mobbet av ungdommer for å være annerledes?

Anonym poster: 29cf644c5bea38fcba50953593507d23

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gud! Anmeld en slengbemerkning fra en med pedagogisk høyere utdannelse har kommet med til ett barn med adferds vansker! Det er jo ord mot ord og skolen har sikkert rottet seg sammen mot deg! Paranoid much? Det er helt sikkert 100% sant det barnet sier fordi ditt barn er sikkert det eneste mennesket i hele verden som ikke eier feil eller mangler. Dette er så mye viktigere sak for politiet å bruke ressurser på enn drap, voldtekter, barnebortføringer og slike andre filleting! Kjør på!

Jeez.....Sett deg heller ned å forklar barnet ditt at verden ikke er rosenrødt. Noen mennesker er ikke alltid snille å det er bedre at han lærer seg det enn at man syr puter under armene på de. Tenk på den forbaska belastningen det vil være på den stakars ungen om du reagerer med hysteri og bombekastere for en slik filleting. Han kommer til å skjønne at det er hans "feil"! Hvordan skal du da reagere den gangen ungen tror verden er rosenrød å blir mobbet av ungdommer for å være annerledes?

Anonym poster: 29cf644c5bea38fcba50953593507d23

Går det an å bli mer blåst i topplokket enn dette? Et barn skal ikke finne seg i å bli mobbet på skolen, og i allefall ikke av lærere! Mobbing kan faktisk i verste fall ødelegge liv. At du mener foreldrene til denne gutten skal se mellom fingrene på denne situasjonen, forteller jo alt. Det er holdninger som dine som sørger for at det fremdeles er mobbing i skolen. Skjerp deg! Makan for et brødhue. :kjefte:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går det an å bli mer blåst i topplokket enn dette? Et barn skal ikke finne seg i å bli mobbet på skolen, og i allefall ikke av lærere! Mobbing kan faktisk i verste fall ødelegge liv. At du mener foreldrene til denne gutten skal se mellom fingrene på denne situasjonen, forteller jo alt. Det er holdninger som dine som sørger for at det fremdeles er mobbing i skolen. Skjerp deg! Makan for et brødhue. :kjefte:

Det er ikke noe bevis ergo det er bortkastet ressursbruk for politiet. Snakk om å skyte slurver med kanoner. Mye bedre om moren snakker med læreren og får hennes versjon og deretter snakker med sønnen. Jeg hevdet dyrt å hellig når jeg var 7 at læreren slo meg. og det var forsåvidt sant det sånn annet enn at jeg lot vær å fortelle at jeg løp rett i lærerens utstrakte arm når hun holdt på med en annen elev. Først når det var rekonstruksjon fant de ut av sannheten. Tenk om skolen hadde tatt mitt ord for det. Da hadde Stakars dam en mistet jobben

Anonym poster: 29cf644c5bea38fcba50953593507d23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir sønnen din fysisk mobbet?

Lærere og rektor støtter hverandre ikke opp uten grunn, de driver nok ikke en skjult agenda mot din sønn for å bryte han mest mulig ned... Vet om mange som har fått en hard påvekker om at de har for lave karakterer til å komme inn på ønsket videre skole, det er realiteten. Når han kommer på jobbintervju om noen år og får beskjed om at han ikke kvalifiserer til den stillingen så kan han ikke si at han blir mobbet eller trakassert. Vær så snill å ikke misbruke begrepet mobbing.

Om du føler at sønnen din blir urettferdig behandlet så snakk med de det gjelder. Det at du skriver ar du vil koble inn politiet vitner for meg litt ekstremt.

Anonym poster: f32fdc09c7c606b8485fb33330f8da81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg fikk en tilsvarende melding fra en lærer på videregående der det ble sagt noe liknede som at "du bør ikke ta noe utdannelse for du egner deg ikke til dette".

Det endte med at jeg fulgte lærerens råd og sluttet.

Etter 3/4 år i arbeidslivet innså jeg at jeg MÅTTE ta en utdannelse om jeg skulle få en jobb jeg ville trives i.

Jeg valgte da å trosse lærerens anbefallinger og gjennom diverse omveier har jeg endt opp med en jobb jeg trives i og med en greit betalt jobb som Sivilingeniør og økonom.

Noen lærere burde aldri vært lærere. De har sikkert mange andre bra egenskaper , men noen av dem har ingen menneske kunnskap eller evne til å lære fra seg de de skal. Basert på de manglende evnene gir de også elever feil råd.

Noe liknende skjedde med mitt barn.

Rektor på ungdomsskolen signaliserte at barnet burde utvises fra skolen/begynne på en annen ungdomsskole fordi barnet hadde blitt sint og reagert "uakesptabelt" på rektors verbale angrep ved en hendelse i gangen på skolen (rektor var ny på skolen). Barnet hadde aldri før hatt "tilpasniningsproblemer". Vi som foreldre ble innkalt til "et tverrfaglig møte" der klassens hovedlærer, skolens sosiallærer, helsesøster, en psykolog fra kommunen, etc ble innkalt (barnevernet var også innkalt men hadde ikke anledning til å møte). Barnet var ikke med på møtet.

ALLE, -. unntatt rektor, insinuerte under møtet at det var overreaksjon fra rektor. Hovedlærert tok barnet klart i forsvar (og gjennom andre fikk vi senere høre at hovedlærer hadde fått mange kritiske bemerkninger for dette av rektor senere)

Rektor er ikke lenger ved skolen (2 år senere) men tenk om denne typen lærere/rektorer skal få styre barns fremtid ?

Det var med tårer i øynene at jeg gikk bort til læreren ifjor vår og takket for det hun hadde gjort for vår datter på skolen. Læreren stilte opp for henne og det var veldig viktig i den aktuelle situasjonen.

Idag går jenta på studiespesialiserende og trives godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja gud! Anmeld en slengbemerkning fra en med pedagogisk høyere utdannelse har kommet med til ett barn med adferds vansker! Det er jo ord mot ord og skolen har sikkert rottet seg sammen mot deg! Paranoid much? Det er helt sikkert 100% sant det barnet sier fordi ditt barn er sikkert det eneste mennesket i hele verden som ikke eier feil eller mangler.

Jeg tenkte umiddelbart at halve setningen kanskje mangler her? Jeg har jo selv måttet si til sønnen min at "dersom du ikke skjerper deg, kommer det aldri til å bli noe av deg", og så lenge det er satt inn i en riktig kontekst, er det en helt kurant uttalelse. Nå ser jeg jo at TS har veldig mye annet å si om skolen også, så jeg skal ikke sette meg til doms over situasjonen, men til dere som synes det er aldeles hårreisende å si noe sånt til barn uten å stille spørsmål til rundt situasjonen: hvis du har et barn som viser null vilje, null interesse, som saboterer (sier ikke at verken TS' sønn eller min sønn gjør dette, men å tro at det aldri finnes unger som trenger ganske kraftig korreks er umåtelig naivt), så må det av og til sterk lut til. Det er stor forskjell på det å være veldig streng for å hjelpe, og det å mobbe. Men med alle TS' eksempler kan det jo høres ut som mobbing totalt sett.

Anonym poster: a938eda5c8f3cb7c6b7982dca91d9356

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hovedinnlegger her.

Barn med autisme har ikke adferdsproblemer.

De er født med en nevrologisk lyte som gjør at de handler annerledes. Hvis vi forstår dette, og hvorfor kan vi hjelpe dem videre.

De ser verden annerledes, og hvis vi voksne tar oss rett til og tenke at a typiske trekk er adferdsproblemer har vi rett og slett for lite kunnskap.

Jeg skal ikke trenge og si til pedagogisk personale at barn ikke er "umulige". ( Tenk å bruke slike ord om barn i det hele tatt )...

Disse folkene sende meg til politiet først ( jeg måtte forklare hvorfor min sønn hadde så merkelig adferd ) han var ennå ikke utredet.... så det var vel de som startet dette..

Han ble fysisk og psykisk mobbet, de sa han ikke har empati ( noe som ikke stemmer, han er den mest reflekterte og empatiske autisten jeg har møtt, de dro han i øret, de brukte fysisk makt, han ble utestengt, jeg ble uglesett, behandlet som en kriminell og utsatt for så mye ondskap at det knakk meg helt i en periode,

Vet at mange ikke tror meg, men det er sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...