Gå til innhold

Andre godt voksne prøvere her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en 38 år gammel førstegangsprøver (blir 39 i år). Er gift med en mann som har et barn fra et tidligere forhold. Hadde en SA i november og sannsynligvis en til i desember/januar. Aldri vært gravid før.

Virker som om de fleste prøverne som er aktive på forumet her er en del år yngre enn meg, og jeg lurer derfor på om det er andre der ute på min alder, og hvilke erfaringer dere har i prøvefasen?

Har vært prøver siden midten av september, og graviditeten som endte i SA kom til i første prøveperiode. SA ble konstantert ved ultralyd når jeg var i 6. uke. Hadde etter dette en lengre periode med hcg som plutselig steg igjen før den sank. Privat gynekolog jeg oppsøkte mente at jeg var blitt raskt gravid igjen, og at det var en ny spontanabort, men dette vet jeg jo ikke helt for sikkert.

Anonym poster: 7f45c422b846e29c6fd1a7173a080cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg er en 38 år gammel førstegangsprøver (blir 39 i år). Er gift med en mann som har et barn fra et tidligere forhold. Hadde en SA i november og sannsynligvis en til i desember/januar. Aldri vært gravid før.

Virker som om de fleste prøverne som er aktive på forumet her er en del år yngre enn meg, og jeg lurer derfor på om det er andre der ute på min alder, og hvilke erfaringer dere har i prøvefasen?

Har vært prøver siden midten av september, og graviditeten som endte i SA kom til i første prøveperiode. SA ble konstantert ved ultralyd når jeg var i 6. uke. Hadde etter dette en lengre periode med hcg som plutselig steg igjen før den sank. Privat gynekolog jeg oppsøkte mente at jeg var blitt raskt gravid igjen, og at det var en ny spontanabort, men dette vet jeg jo ikke helt for sikkert.

Anonym poster: 7f45c422b846e29c6fd1a7173a080cf8

Hei. Jeg er 34 og prøver for barn nr.2 en stund nå. Lykke til!

Anonym poster: 29d4dcfa52460fa5ac0a28cc0d11f991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Heisann :) Samme alder som deg og har prøvd ei god stund. Håper at det snart har tenkt å skje noko. Vi har begge et sterkt ønske om en baby :) Men er ikkje så lett å få alt til å klaffe alltid... Føler meg litt utafor, for som du sier, de fleste er en del år yngre..

Ønsker deg masse lykke til :)

Anonym poster: 15194c8e55f8d28285390c2e83f307c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar fra dere begge. Hvor lenge har dere vært prøvere? Du som svarte kl 2220: har dere barn fra før av?

Min mann har som nevnt et barn fra et tidligere forhold, men dette er første gang jeg prøver å få barn. Vi fant hverandre litt "sent", og jeg har aldri vært i en situasjon hvor det var aktuelt å få barn før nå.

Anonym poster: 7f45c422b846e29c6fd1a7173a080cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og lykke til til begge dere også :-)

Anonym poster: 7f45c422b846e29c6fd1a7173a080cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en SA da jeg var 23 år og vet det er mange kvinner som opplever det en eller flere ganger i livet. SA er ganske vanlig, spesielt for de som blir lett gravide ifølge en artikkel jeg leste. Etter 3 SA har du krav på utredning. En i familien min fikk faktisk utredning etter 2 SA og det viste seg å være antifosfolipid syndrom. Nå får hun behandling og har kommet et stykke i svangerskapet og alt ser bra ut. Det er jo bra at du blir fort gravid i hvertfall. Ønsker deg masse lykke til :)

Anonym poster: 875a82cce4d97aa178a735299f78c369

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg vil bare ønske dere masse lykke til med dette,dere kommer til å li flotte foreldre,det er jeg sikker på!

Mine foreldre er også "skikkelig voksene" og fikk meg når de faktisk var rett rundt 40.

Jeg kunne aldri bedt om bedre forelde.

Masse,masse lykke til =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte anonymt igår, men ble så mange anonyme ;) Samme alder som deg ts, og prøver på vårt første barn. Har ingen fra før, Vi har prøvd ei stund, men ikke veldig aktivt, det har ikkje vore så "tungt" at det ikke har "klaffa". No er det vel nesten 1 år sidan vi begynte å prate om det igjen, men det er ikke så lett det her. Kjenner eg blir så lei meg, for føler på en måte at tiden "springer" fra meg. Men prøver og ikke tenke så altfor masse på det eller stresse med det. Men det er ikke alltid så lett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Ja, jeg kjenner meg igjen med det. Har vært så mye annet styr i livet i det siste (ikke mellom meg og mannen), at på en måte har jeg ikke helt rukket å bli skuffet når mensen kommer. Men det ligger der jo i bakgrunnen hele tiden. Jeg ble gravid første prøveperiode, og det var en så stor overraskelse. Og det er rart hvor fort man kan rekke å glede seg til fremtiden. Dermed ble det jo for meg, som for mange andre, en stor skuffelse at det endte i SA. Har ikke hatt noen forventninger om at det skulle gå så fort igjen. Men, jeg kjenner også på den følelsen at tiden går altfor fort med tanke på alderen. Har jo ikke så mange år å ta av lenger når det kommer til det å få barn. Men samtidig tenker jeg at jeg inntil videre må tenke positivt, og satse på at det kommer til å klaffe til slutt.

Anonym poster: 7f45c422b846e29c6fd1a7173a080cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har rukket å komme i andre halvdel av 30-årene, så er absolutt eldre enn de fleste her på forumet. Tid er jo en kritisk faktor. Men alle prøvene, unge som eldre, føler vel at det er noe ikke de har godt av uansett?!

Lykke til, TS og andre prøvene :)

Ps. Tips til forum for de "eldre"? Ellers synes jeg personlig KG har en avbalansert stil og trives godt her!

Anonym poster: e3ce54a963d026a3611d183a1571172f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

lykke til, dere. Jeg er 36 og prøver på attpåklatten. Velger å være anonym foreløpig da jeg ikke vet hvor aktiv jeg vil være her inne. Godt å se at man ikke er alene om å være opp i åra. Når jeg ser mødre med barnevogn tenker jeg ops, de kunne gått i 7. klasse for alt jeg vet! :) Statistikken viser derimot at vi er en god gjeng med eldre.

Anonym poster: 1dc20ef2279dfe0d7a435bc796a4f779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 38, godt å se vi er flere :)

Prøver på nr 2 med ny mann, første barnet fra forrige forhold er blitt ti år :)

Anonym poster: 3bbf95b541d37f4ed18add5118f457ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i gang med å prøve. Er 36 år. Har barn på 17 og 13 fra før. Er litt "rart" å evt. skulle få en liten en igjen. Man blir jo som førstegangsfødende igjen, og hva kommer folk til å si? Masse tanker for tiden, og skal teste over helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle ønske jeg visste mer om hvordan man kan gjøre seg "mer fertil", eller i hvert fall unngå å redusere sjansene :sjenert: Har noen av dere fått noen tips fra lege etc? Vi har vært sammen så lenge at sengehalmen ikke er like spennende lenger :ler: så dette med barn blir fort litt teknisk og litt "pliktløp" for oss nå :sukk:

Anonym poster: 3bbf95b541d37f4ed18add5118f457ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg visste mer om hvordan man kan gjøre seg "mer fertil", eller i hvert fall unngå å redusere sjansene :sjenert: Har noen av dere fått noen tips fra lege etc? Vi har vært sammen så lenge at sengehalmen ikke er like spennende lenger :ler: så dette med barn blir fort litt teknisk og litt "pliktløp" for oss nå :sukk:

Anonym poster: 3bbf95b541d37f4ed18add5118f457ae

Det er vel de "velkjente" tingene man kan gjøre noe med. Være forsiktig med alkohol, holde seg unna nikotin, tenke på kosthold og generell aktivitet, samt ta vitaminer og folsyre. Og ellers være kjent med syklus og når man har sine fertile perioder.

Utover det ser jeg at en del skriver om diverse kjerringråd som vsstnok skal ha effekt for noen.

TS

Anonym poster: 7f45c422b846e29c6fd1a7173a080cf8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

Håper det er ok at jeg "sniker" i tråden din...

Jeg rundet 38 år like etter at jeg fikk mitt første barn sist sommer. Som AB over her skriver, så er det ikke mer å gjøre enn å ha stålkontroll på syklusene sine, bruke eggløsningstester, ikke røyke etc. Og jeg vet det er lett å si, men vanskelig å gjennomføre, men PRØV å ikke stresse med det! Jeg innbiller meg ihvertfall at stress kan vanskeliggjøre prosessen. Og på forum som dette er det lett å bli både deppa og stressa, så husk at det er normalt å måtte prøve opp mot et år før det blir klaff!

Forøvrig er mitt tips å ha samleie rett før du får eggløsning, og ikke akkurat den/de dagene du faktisk har eggløsning. Husker ikke nøyaktig nå, men det var noe med at spermen må vente på egget og ikke motsatt.

Uansett...lykke til - plutselig sitter du der med en positiv testpinne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ts her.

Takk for det! FInt å høre om andre som har fått det til :-) Prøvde dere lenge før du ble gravid?

Jeg prøver å ikke stresse med det. Klarer å tenke på andre ting. Men det er rart med det, når man først har bestemt seg for å prøve å få barn så ligger det jo baki der hele tiden. Men enn så lenge så har jeg ikke kommet der at det blir en stor nedtur hver gang mens dukker opp. Men det kan jo hende at det også har med å gjøre at jeg har blitt gravid en gang, og at sånn sett så vet jeg at det "funker". Men det er jo heller ingen garanti for at det går en annen gang igjen.

Regelmessig samleie fra slutten av mens og til eggløsningen er over er nok det lureste. Sant det du skriver ut fra det jeg har lest meg opp om det. Sædcellene har lenger levetid enn eggceller, så da er det beste at sædcellene venter på egget.

Brukte du eggløsningstester fast? Jeg begynte å bruke det etter SA. Denne syklusen er den første siden den gang at jeg ikke har brukt. Har funnet ut at eggløsningen min virker å være ganske så stabil på dag 13-14. Nå er eggløsning passert for denne gang, og da blir det bare å vente på IKM.

Anonym poster: 7f45c422b846e29c6fd1a7173a080cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB # 11 her.

Er ganske sikker på å ha hatt en såkalt "kjemisk graviditet". Hadde ikke hørt om det før, men har lest mye på nettet i det siste ;) Det var trist, men får prøve å tenke positivt. Kroppen er fremdeles lett å befrukte, ser det ut til.

Hvordan går det med dere?

Anonym poster: 1dc20ef2279dfe0d7a435bc796a4f779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei AB #11 :-). TS her.

Jeg er 4 dpo, og venter på IKM hvis det går veien denne mnd. Var hos legen i dag da jeg har fått urinveisinfeksjon og de tok en graviditetstest på legekontoret i forbindelse med at jeg måtte få utskrevet resept på antibiotika. Den var jo ikke uventet negativ, men det var jo greit å sjekke for sikkerhets skyld med tanke på valg av medisiner.

Hvordan har du merket denne kjemiske graviditeten da?

Anonym poster: 7f45c422b846e29c6fd1a7173a080cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei AB #11 :-). TS her.

Jeg er 4 dpo, og venter på IKM hvis det går veien denne mnd. Var hos legen i dag da jeg har fått urinveisinfeksjon og de tok en graviditetstest på legekontoret i forbindelse med at jeg måtte få utskrevet resept på antibiotika. Den var jo ikke uventet negativ, men det var jo greit å sjekke for sikkerhets skyld med tanke på valg av medisiner.

Hvordan har du merket denne kjemiske graviditeten da?

Anonym poster: 7f45c422b846e29c6fd1a7173a080cf8

Hei TS,

krysser fingrene for deg da og alle andre i tråden :)

hadde ingen pms-symptomer, pleier å få veldig ømme bryst og irritert humør. I tillegg hadde jeg vondt i korsryggen, noe jeg aldri har før mensen, og når den kom var den et par dager for sent. + noen småting til som jeg har lest om av tidlige symptomer . Høres kanskje vagt ut, men var sikker på at det var noe der en liten stund. Prøver videre, håper syklusen går som normalt.

"AB11"

Anonym poster: 1dc20ef2279dfe0d7a435bc796a4f779

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...