Gå til innhold

Fortvila nå, ikke vet hva jeg gjør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Velkommen som tenåringsmor!

At de agerer sånn mot deg er å anse som naturlig slik jeg ser det...

Tenåringer er jo tidvis fryktelige mot foreldrene sine. Denne gangen var det du som sto lagelig til for hugg!

Du var nå også dem eneste tilgjengelig forelder.slik er tydeligvis livet deres og konsekvensen av det er av og til å fungere som dørmatte og søppelbøtter.

Det sagt: selvsagt skal de få konsekvenser!!! Du skal jo ikke akseptere det. Men jeg ville understreke at det ikke er unaturlig.

Mail til jobben var flau, men du var sikkert desperat.pytt pytt...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Naturlig?! :hakeslepp: Jeg vet ikke om NOEN som har oppført seg sånn verken mot foreldre eller steforeldre, uansett situasjon og forholdet dem i mellom. Det her vitner om to bortskjemte drittunger som er vant til å få i både pose og sekk, og som ikke takler at mammaen deres ville dra på tur uten dem (hvor selvsentrert går det an å bli?). Og det tar de ut over stemoren, fordi hun er syk og alene hjemme, moren er på ferie og faren er offshore, og de vet også at stemor ikke ønsker/kan/orker å sette seg i respekt og sette dem på plass. Makan!

Dette bør få konsekvenser som virkelig merkes i lang tid. Først og fremst burde de bli satt til å vaske og rydde ordentlig etter seg, og så kan de selv få ringe til gjestene deres i morgen tidlig og fortelle hvorfor det ikke blir lammestek til middag. De bør også betale for skadene de har forårsaket, både i form av maten som har blitt ødelagt samt en god timesbetaling for at du måtte rydde og vaske etter dem. Alle elektroniske duppeditter kan du gjerne beholde i en uke til - mobiler, pcer, iPader og den slags, og eventuelle avtaler de måtte ha med venner i samme periode kan de bare glemme. Det hadde vært straffen fra meg, som et minimum..

Å sende mail til farens sjef er nok litt overkill, men i din situasjon så skjønner jeg virkelig at du var desperat. Far bør uansett ta en alvorsprat med ungene sine - det høres jo ut som han og mor ikke har klart å oppdra disse jentene i noen som helst grad, og det slår tilbake på dem selv, i tillegg til jentene som blir så bortskjemte og ufyselige at ingen til slutt vil ha noe med dem å gjøre. Sånn går det ikke an å oppføre seg, rett og slett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sagt til mor og far, enten får de barna til å oppføre seg. Ellers kan ikke du passe dem, de får løse det selv, ha seg hjem fra ferie osv fordi ungene er troll. Da bør det bli huskestue. Jeg hadde rett og slett bedt foreldrene finne ut av det, få dem til å skjerpe seg, ellers må de dra på barnehjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med strixvaria at dette burde få langvarige konsekvenser. Ikke gi tilbake de tekniske duppedittene, ikke før mannen er tilbake og oppfordre han til å ikke gi disse tilbake heller før det har gått en gooooood stund og de har forstått saken.

Anonym poster: 853942cb554fa465b1a6202f829aa5b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Unnskyld meg, skal du ringe mannen din sin sjef??? For å høre om han kan få fri. Svært upassende. Dette høres ut som typiske fjortisser.

Synes ikke det høres ut som typiske fjortiser, men mulig jeg har vært heldig med mine fjortiser. Jeg synes de ungdommene der hørs utrolig bortskjemte og egoistiske ut, og får meg ikke til å tro at de er blitt slik over natta. Høres mer ut som om de har seilt sin egen sjø gjennom oppveksten, uten styring og kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturlig?! :hakeslepp: Jeg vet ikke om NOEN som har oppført seg sånn verken mot foreldre eller steforeldre, uansett situasjon og forholdet dem i mellom. Det her vitner om to bortskjemte drittunger som er vant til å få i både pose og sekk, og som ikke takler at mammaen deres ville dra på tur uten dem (hvor selvsentrert går det an å bli?). Og det tar de ut over stemoren, fordi hun er syk og alene hjemme, moren er på ferie og faren er offshore, og de vet også at stemor ikke ønsker/kan/orker å sette seg i respekt og sette dem på plass. Makan!

Dette bør få konsekvenser som virkelig merkes i lang tid. Først og fremst burde de bli satt til å vaske og rydde ordentlig etter seg, og så kan de selv få ringe til gjestene deres i morgen tidlig og fortelle hvorfor det ikke blir lammestek til middag. De bør også betale for skadene de har forårsaket, både i form av maten som har blitt ødelagt samt en god timesbetaling for at du måtte rydde og vaske etter dem. Alle elektroniske duppeditter kan du gjerne beholde i en uke til - mobiler, pcer, iPader og den slags, og eventuelle avtaler de måtte ha med venner i samme periode kan de bare glemme. Det hadde vært straffen fra meg, som et minimum..

Å sende mail til farens sjef er nok litt overkill, men i din situasjon så skjønner jeg virkelig at du var desperat. Far bør uansett ta en alvorsprat med ungene sine - det høres jo ut som han og mor ikke har klart å oppdra disse jentene i noen som helst grad, og det slår tilbake på dem selv, i tillegg til jentene som blir så bortskjemte og ufyselige at ingen til slutt vil ha noe med dem å gjøre. Sånn går det ikke an å oppføre seg, rett og slett.

Signerer hvert ord!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er de rene englebarna, rydder hele huset, i går dro de til slakteren sammen med meg og vi kjøpte nytt lammelår til middagen, de hjelp til med middagen. de angrer skikkelig.

Min mann jobber ikke offshore, men i utenrikstjeneste,han er i leger uten grenser, jobber som kirurg der og han kommer hjem i dag. Vanligvis er han ute i 2 mnd når han blir kalt ut, men pga at jeg ble skikkelig syk denne gangen , så kommer han hjem i dag, lander på flyplassen i natt.

Takk for god støtte dere som ikke tror at jeg tuller eller kaller meg fjortis osv

Anonym poster: 47a624b6b0736a71e7ee00b5bad620d4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...