Gå til innhold

Kjenner/te dere mye til graviditeten tidlig i svangerskapet?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

De første ukene hadde jeg en god del strekkinger ettersom livmora utvidet seg, men nå er jeg snart inne i min 15. uke, og det er lite eller ingen tegn til dette (eller annen aktivitet) lenger. Er dette normalt? Har noen ganger kjent korte "mensmurringer" i ryggen og i nedre del av magen, og det er noen ganger svie rundt navleområdet. Men siden dette er mitt første barn vet jeg ikke helt hva jeg skal kjenne etter. Noen som vil dele erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest agurk

Det er igrunn ikke mye å kjenne så tidlig i svangerskapet. men bare vent, snart begynner babyen å sparke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alt er normalt så kommer du til å kjenne de første sparkene rundt uke 18-20. Før den tid skal du sikkert til ultralyd, og da vil du jo få greie på om alt er som det skal! Du får bare smøre deg med tålmodighet! Hvis du er i tvil om det er liv i magen din, så kan du jo også be om å få høre hjertelyden hos legen eller jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange er det vel en del som går inn i en "ikkegravidtilstand" igjen etter første trimester. Man slipper ofte trøttheten, kvalmen og energimangelen som ofte slår inn i første trimester og størrelsen, ødemene, ++ i tredje trimester. Andre trimester skal jo liksom være den beste tiden av hele svangerskapet.

Som førstegangs er det ikke unormalt om du må vente til over både 18 og 20 uker med å kjenne spark. Men du vil garantert føle deg gravid igjen når du kjenner sparkene/turningen i magen! Jeg synes mange førstegangs maser om sparking fra uke 15 og så når de nærmer seg uke 20 har de fleste kjent noen spark - noen mer enn andre.

Men på ultralyd i mellom uke 17 og 21 vil du se babyen godt i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også snart inne i uke 15 og har disse "strekningene" mindre og mindre. Rart egentlig for jeg har vært småkvalm (ikke spydd) nesten hver dag. Og heldigvis den siste uken har jeg ikke vært det. Håper det ikke kommer tilbake. Skal på ultralyd i morgen, gleder meg til og se det lille nurket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg var dårlig i første periode med kvalme træthed nu er jeg i 20 uke og føler mig i top form, men ved at om en 10 ugers tid da er det en helt anden historie så jeg nyder det i fulde drag så læge det vare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...