Gå til innhold

Dominante og underdanige

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inspirert av tråden om dominante damer :)

Hvordan gjør dere det i de seksuelle forholdene deres? "Slåss" dere hver gang eller er den underdanige lydig og gjør som den dominante sier? Hvis dere skjønner.. :)

Anonym poster: 87e2c6e3526ba840c1dd8083ddc2c29d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville kjedet meg i et rent mester og slave-forhold. Det må være litt motstand og uforutsigbarhet. :)

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville kjedet meg i et rent mester og slave-forhold. Det må være litt motstand og uforutsigbarhet. :)

Men er det uforutsigbart når en vet hvem som er sjefen :sjenert:

Motstand = straff?

Skrevet

Joda, variasjon er nok bra det. Men jeg er nok mer "fast" sub, liker strenge damer.....

Skrevet (endret)

Her i huset er det han som er dominant og jeg som er en smule underdanig (jeg er generelt ganske bestemt av meg, men i senga er det sånn.) Det betyr likevel ikke at han tar regien hele tida, det ville blitt ensformig og kjedelig for oss begge.

Endret av Caya
Skrevet

Men er det uforutsigbart når en vet hvem som er sjefen :sjenert:

Motstand = straff?

Ja, det er ufortutsigbart når man ikke vet nøyaktig hva den andre kommer til å gjøre. Det ville vært kjedelig - for meg, det er mange som liker det - dersom jeg visste at han alltid kom til å gå med på alt jeg sa helt fra begynnelsen av. Uten å kjempe imot og uten å prøve få overtaket selv Det er mye morsommere å ta kontrollen enn å få den servert. :ler2:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Her i huset er det han som er dominant og jeg som er en smule underdanig (jeg er generelt ganske bestemt av meg, men i senga er det sånn.) Det betyr likevel ikke at han tar regien hele tida, det ville blitt ensformig og kjedelig for oss begge.

Hvordan tar du regien når du er underdanig da :klo:

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er ufortutsigbart når man ikke vet nøyaktig hva den andre kommer til å gjøre. Det ville vært kjedelig - for meg, det er mange som liker det - dersom jeg visste at han alltid kom til å gå med på alt jeg sa helt fra begynnelsen av. Uten å kjempe imot og uten å prøve få overtaket selv Det er mye morsommere å ta kontrollen enn å få den servert. :ler2:

Men hva er vitsen med å prøve å få overtaket hvis han vet at han taper hver gang?

Dumme spørsmål, men...

Skrevet

Jeg er switch,og det er han også så vi bytter på hvem som er dominant.

Også tilfeldig om den ene overgir seg med en gang, eller om den slåss om makten. Så en dag kan jeg være i dominanthumør, og han villig lar seg blir handcuffed. Neste gang er det han som vil kontrollere meg, og en tredje gang kjemper jeg i mot. Kanskje han vinner, kanskje ikke. Liker det best sånn - når alle muligheter er åpne :wink:

Skrevet

Men hva er vitsen med å prøve å få overtaket hvis han vet at han taper hver gang?

Dumme spørsmål, men...

1. H*n liker å glede sin elskede med å gi h*n motstanden h*n ønsker

2. H*n liker å glede sin elskede ved å gi h*n kontrollen h*n ønsker

3. H*n liker å slippe kontrollen

Gjest Raindrops
Skrevet

Dumme spørsmål, men...

Jeg liker å kjempe imot selv om jeg alltid taper, fordi det er lek, gøy, spennende og tennende. Ikke mer komplisert enn hvorfor man liker andre "unødvendige" ting i seksuell sammenheng.

Dessuten mister jeg aldri helt troen på at jeg skal vinne en dag :nigo:

• Liker 7
Skrevet

Dumme spørsmål, men...

Han taper ikke hver gang. Det føles helt unaturlig for meg å gi meg uten kamp, så jeg kjemper imot selv når jeg har bestemt meg for å tape på forhånd. Jeg har prøvd å være veldig submissiv og 'lydig' - og det var drepende kjedelig for begge.

• Liker 10
Skrevet

AB: Det er derfor jeg skriver at vi praktiserer en blanding. Ikke alltid jeg er underdanig, det hadde blitt kjedelig.

Skrevet

Hadde det vært Mr. Grey som var min mann hadde jeg godtatt det meste..... :fnise: :laugh:

:fnise:

• Liker 1
Skrevet

Han taper ikke hver gang. Det føles helt unaturlig for meg å gi meg uten kamp, så jeg kjemper imot selv når jeg har bestemt meg for å tape på forhånd. Jeg har prøvd å være veldig submissiv og 'lydig' - og det var drepende kjedelig for begge.

Hva er "kamp"? En fysisk kamp skulle vel mannen vinne hver gang? :P

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

For å bruke et bilde så er det 'mange rom i dette huset' :)

Her er 'kampen' ikke spesielt fysisk, den er leken, tanker uttrykt i ord.

- han kan slenge meg over skulderen og hive meg til værs lett som en lek. Jeg hadde ikke hatt en sjans til fysisk motstand mot en mann som har vært i hardt kamsport miljø....

Og, dette er viktig, humør og sinnsstemning er kanskje det mest avgjørende for hvem som tar kontroll der og da.

Har jeg hatt en møkkauke med alt for lange dager, alt for mye mas, alt for mange beslutninger som må tas på stående fot, - da er ikke nødvendigvis mitt hode innstilt på å også ta en liten 'fight' om makten hver gang.

Da har jeg ikke nødvendigvis spesielt lyst til å 'vinne', men kan kjempe imot for å fyre ekstra opp.

Andre ganger er det motsatt, og makten tas elegant av meg. I andre tilfeller overlater en av oss styringen til den andre og leker oss frem, og i andre varasjoner er humør og innstilling like... og da kan det gå en mental 'kamp' i flere dager.

Myk grensebøying er heller ikke alltid med i bildet, men uforutsigbarheten er med. Der ligger mye av spenningen.

Og tøyer vi grenser så er det gjennomsnakket på forhånd, god tid i forveien slik at lysten er større enn opplevelsen av at det er en absolutt grense. Da har vi lekt det ut i fantasien med hverandre, med ord, og kjent på følelsen det gir. Fantasilek kan kanskje være et bra ord her tror jeg.

Ingen sadismeinnslag, ingen marsochistiske tendenser, ingen krenkelser, hard dominans med fysiske overgrep, gråt eller skrekk.

Også jeg har vært i, og prøvd, begge roller på fast basis. Det ble alt for forutsigbart, alt for lite leken, rollen som dominant til alle tiden ble veldig slitsom etter noen år, og rollen som alltid sub ble frustrerende, alt for lite leken og altfor forutsigbar.

Så ja takk, begge deler, og her må hjernene må være like sterke :)

Og vi snakker om nytelse, ikke om hverken fysisk eller psykisk mishandling av noe slag. Her er ingen som vil den andre vondt.

Nå bruker jeg med vilje ikke det utslitte ordet 'respekt' fordi at også i det ordet ligger så mange meninger og betydninger som ikke alle er slik de var for noen år siden.

Så demonstrerer det bare ett av de mange rom i huset 'dominans/underdanig', det er mange rom i det huset og ikke alle rom passer nødvendigvis ethvert menneske.

Jeg synes desverre '50 fucking shades of gray' har lagt 50 fordommer ut i befolkningen fordi den på ingen måte er gjenkjennbar eller gangbar mynt i for alle.

Ergo; Her i huset snakker vel om softutgaven av dominans, - fra begges ståsted.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det virker litt skummelt med uforutsigbarhet (plutselig er du med på noe du selv egentlig ikke ønsker å være med på, eller gjør noe en ikke er klar for), så jeg vil helst føle at her er det full kontroll.

Så er her det forskjellige oppfatninger om hva som er "spennende" og hva som er greit, og hvor grensen går.

Anonym poster: 08830c9ac911cddf774737b78c0c0142

Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg synes det virker litt skummelt med uforutsigbarhet (plutselig er du med på noe du selv egentlig ikke ønsker å være med på, eller gjør noe en ikke er klar for), så jeg vil helst føle at her er det full kontroll.

Så er her det forskjellige oppfatninger om hva som er "spennende" og hva som er greit, og hvor grensen går.

Her fungerer det ikke slik du nå skriver.

Hvordan det fungerer i andre rom har jeg ikke tenkt å påstå jeg eier noen fasit for.

Men å leke frem tanken, trigge lysten, legge forventingen til noe som kanskje er nytt i sin tenkte form, og om det trigger lyst så forsiktig teste det.

- man snakker da sammen og sjekker ut.

Det er aldri i vårt rom snakk om å overkjøre, presse på mot grenser eller brøyte seg vei over den andres grenser. Vi snakker om å leke med hverandre, være gode med hverandre, ikke om overgrep.

Vi snakker om mennesker som alt har opparbeidet en solid trygghet på hverandre, delt og lekt med fantasier, funnet like referanser og rammer, - ikke om en tilfeldig 'knott' som plukkes opp på byen for en 'one night'er'.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er veldig glad i å lekeslåss, men det var ikke det jeg mente, nei.

Jeg kan prøve å forklare med et uskyldig eksempel: du lekeslåss med dama og ender opp med å holde armene og beina hennes fast, men hun fortsetter å le og spørre om det er alt du har. Da har du det fysiske overtaket, men hun har fortsatt ikke underkastet seg.

Du må få henne til å ønske at du skal gjøre akkurat som du vil med henne, og ønske å gjøre nøyaktig hva du ber henne om. Du kan bruke ord, fysisk makt og berøringer, men det viktigste er (i mangel av et bedre ord) energien din. Hun har andre planer - hun vil få deg til å gjøre nøyaktig som hun vil. Personen med den sterkeste 'energien' vinner. Det er den typen kamp jeg mener.

Du har alltid muligheten til å stoppe det hele, av hvilken som helst grunn.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Nå ble det litt varmt her :sjenert:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...