Gå til innhold

Har deres utflyttede barn nøkler til huset deres?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mine barn har nøkkel til barndomshjemmet, men det er mer en sikkerhet enn at den faktisk blir brukt.

Sikkerhet for meg siden jeg vet at ekstranøkkel finnes eller at noe skjer med meg. Samt en sikkerhet for de dersom de plutselig var i byen uten overnattingssted.

Jeg har også i alle år hatt nøkkel til mitt barndomshjem. Jeg ringte alltid på og hadde ofte sagt i fra i forkant. Av respekt for den privates sfære. Jeg har faktisk flyttet ut og det er ikke mitt hjem lenger.

Jeg hadde ikke godtatt at nøkkel til barndomshjemmet ble brukt i utide som hos TS. Når det voksne barnet ikke skjønner og godtar reglene så hadde jeg bare byttet lås. Det er bare å si at den ble litt ugrei og slarken så dere valgte å bytte.

Anonym poster: 93d2a41cc1dabd979c716f651bbbc3f7

Takk for råd, skal si det. Må vel vente noen måneder så han ikke forbinder det med krangelen vi har hatt om nøkkelen. :fnise:

Anonym poster: 1096c873de508040c2e26bb13c90323f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

security-door-chain.jpg

Hvorfor har jeg ikke tenkt på det der :D Hilsen TS

Anonym poster: 1096c873de508040c2e26bb13c90323f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nøkkel til mine foreldres hus, men jeg ville aldri finne på å dukke opp uanmeldt av den grunn!

Jeg har aldri bodd der, de har flyttet etter at jeg flyttet ut. Jeg kom aldri uanmeldt til mitt barndomshjem heller, etter at jeg hadde flyttet. Det er da normal folkeskikk!

Mine foreldre har nøkkel til vårt hus også, men det er alltid avtalt når den skal brukes! På samme måte som ei venninne har nøkkel til vårt hus, og jeg har nøkkel til deres - det er en sikkerhet på en måte, men INGEN av oss har brukt den uten at det har vært planlagt! Det er da ikke noe vi har avtalt, det er en selvfølge for oss alle...

Om han faktisk fysisk nekter å gi fra seg nøkkelen, så hadde jeg skiftet lås, ja.... Han blir sikkert sur, begynner å snakke om at mamma ikke vil ha ham der, nekter å komme på besøk osv - men det går over! Dere er i deres fulle rett til å gjøre hva dere vil når og hvor dere vil når barna har flyttet ut, det skulle bare mangle!

Takk for støtte. Var dette jeg også tenkte, men trodde kanskje jeg var en forferdelig mor som tenkte sånn

Anonym poster: 1096c873de508040c2e26bb13c90323f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har jeg ikke tenkt på det der :D Hilsen TS

Anonym poster: 1096c873de508040c2e26bb13c90323f

Mye billigere enn å bytte lås, samt at den kan stenge døra for deres sønn litt mer selektivt enn et låsbytte :jepp:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye billigere enn å bytte lås, samt at den kan stenge døra for deres sønn litt mer selektivt enn et låsbytte :jepp:

Ja, tusen takk for tips. Skal kjøpe dette inntil jeg bytter lås iallefall :)

Anonym poster: 1096c873de508040c2e26bb13c90323f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nøkkel hos min mor men den bruker jeg kun når hun har bedt om at jeg drar dit hvis hun er borte.

Min bror (på 30) derimot ble fratatt nøkkel da hans kjæreste flere ganger skremte vettet av min mor der hun lå i sofan når min mor stod opp for dagen eller kom hjem fra jobb. Mamma var helt frustrert over at hun ikke kunne være sikker på at hun var alene.

Jeg har unger som går mellom meg og sin far med egen nøkkel. Det er sjelden de kommer uanmeldt også. Og de skal få beholde nøkkelen så lenge de viser respekt for mitt privatliv.

Det jeg tenker i TS sitt tilfelle, er at det virker ikke som sønnen syntes det var noe big deal at han fersket sin mor. Hadde det vært meg så hadde jeg skjemtes lenge og sannsynligvis ikke brukt nøkkelen mer.. Og det samme hadde vært for kompisene... Hadde ikke turt å treffe min venninnes mor på lange tider om jeg hadde sett henne i en slik setting... :rodme:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allergikeren

Her har jeg og søsknene mine nøkkel og alarmkode til barndomshjemmet/mamma, men ikke til pappa. (Han flyttet ut da de skilte seg.) Kjæresten min fikk også nøkkel da behovet oppstod; vi skulle hver vår vei til forskjellige tider, og det var ikke aktuelt å la nøkkel ligge ute. Men jeg har så godt som alltid sagt fra på forhånd, siden det er kjedelig å komme til tomt hus. Nå etter at vi flyttet noen timers kjøretur unna, sier vi også alltid fra om når vi kommer, siden vi "bor" der for helgen når vi er på helgebesøk. For kjæresten min sin del har han nøkkel til morens hus, pluss at det ligger nøkkel ute, men ikke til farens. Men der også spør vi alltid på forhånd om de er hjemme.

Hadde jeg fersket mamma og hun hadde krevd inn igjen nøkkelen, hadde jeg forstått henne veldig godt, kan man si. ;) Hadde jeg blitt sur for det, hadde jeg fått klar beskjed om situasjonen. Hadde jeg nektet å levere inn nøkkelen, hadde hun byttet lås uten å si fra. Gjerne koden på alarmen også, i tilfelle jeg kom meg inn likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har "voksne barn" bruk for nøkkel til foreldrenes hjem? Har jeg aldri hatt bruk for

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ser den. TS sin sønn er gjerne litt pågående om han drar med kamerater hjem til foreldrene :fnise: Men hadde jeg vært TS, hadde jeg nok sluttet med slike aktiviteter midt på dagen ;)

Anonym poster: d39045d436e6f5dd06b9bc555ddf4bc9

Mener du virkelig at folk som ikke har hjemmeboende barn ikke skal kunne sex når de vil og hvor de vil? Du må ha et kjedelig sexliv selv, hvis det bare foregår under dyna nattestid :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er på tide å ta en prat med sønnen- ( bedre sent en aldri) om folkeskikk, privat liv, respekt og sånn?

Her har alle mine barn selvsagt nøkkel..Barna mine vet at de er velkommen her any time.. men de må respektere meg og mitt- og gi beskjed først:

Og selv minste som hun teoretisk fortsatt bor her ( flyttet ut hybel grunnet skolegang)- så forventer jeg faktisk at hun respekterer at jeg nå har fått ett litt annet liv enn da hun bodde her permanent. og gir beskjed om når hun kommer. skulle bare mangle liksom:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Jeg har nøkkel til mine foreldres hus. Sender melding til pappa når jeg er på vei hjem slik at de vet at jeg kommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg bare skifte lås sånn uten videre?

Anonym poster: 1096c873de508040c2e26bb13c90323f

Selvfølgelig kan du det, det er jo ditt hjem...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nøkkel til mine foreldre sitt hus, flyttet for 14 år siden, men bor på en annen kant av landet og de vet alltid når jeg/vi kommer. Jeg har faktisk vært der et par ganger når de har vært på ferie. Min søster som bor i nabobyen har ikke nøkkel til huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det når jeg flyttet hjemmefra og i noen år, men etter at mamma flyttet har jeg ikke fått noen nøkkel, ser ingen grunn til at jeg skal ha det heller. Hun bor langt unna og er som regel planlagt når jeg kommer på besøk. Etter at pappa byttet lås fikk alle barna tilbud om å få nøkkel dit, i tilfelle vi måtte inn der når han var på hytta (han er der i lange perioder) men jeg ser ingen grunn til å ha det. Er det nød så leier jo søstra mi et rom i underetasjen der så..

Det er deres hjem og jeg føler ikke at jeg kan buse inn når som helst. Gir dem ikke nøkkel hjem til meg heller så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest strykebrett

Hvorfor har "voksne barn" bruk for nøkkel til foreldrenes hjem? Har jeg aldri hatt bruk for

Fordi foreldrene syns det er fint at en de stoler på har nøkkel i tilfelle alarmen går når de er på ferie, man trenger noen til å vanne plantene og så videre. Det er også praktisk hvis man bor eller studerer i en annen by og derfor bor hos foreldrene når man er på besøk. Eller hvis de har l¨st seg ute og trenger at noen kommer med nøkkel. Det er ganske vanlig at man har en kopi av nøkkelen hos noen man stoler på, og man stoler jo som regel på sine egne barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter har nøkkel selv om hun aldri har bodd her. Da vi flyttet før jul var det en selvfølge at min datter skulle få nøkkel selv om hun ikke bor hjemme lenger. Jeg synes det er veldig praktisk, for da kan hun selv låse seg inn når hun skal innom en tur før jeg har kommet hjem :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fjellhamster

Jeg har nøkkel, selv om jeg flyttet ut for fire år siden. Sier jo alltid fra før besøk så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fleecejakke

Nei, ser den. TS sin sønn er gjerne litt pågående om han drar med kamerater hjem til foreldrene :fnise: Men hadde jeg vært TS, hadde jeg nok sluttet med slike aktiviteter midt på dagen ;)

Anonym poster: d39045d436e6f5dd06b9bc555ddf4bc9

Når ungene flytter ut skal jeg knulle i sofaen hele dagen, regner med ungene lærer å ringe rimelig kjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...