Gå til innhold

Har deres utflyttede barn nøkler til huset deres?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser jeg ut som TS?

Anonym poster: d39045d436e6f5dd06b9bc555ddf4bc9

Beklager.

Men nå var det vel ikke snakk om å nekte ungen sin tilgang til huset heller. Det var vel snakk om å ta fra han et gode han misbruker. Og det må vel være lov å føle seg trygg i sitt eget hjem. Er vel ikke særlig kult å være redd for at han buser inn i tide og utide.

Endret av irrlys
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager.

Men nå var det vel ikke snakk om å nekte ungen sin tilgang til huset heller. Det var vel snakk om å ta fra han et gode han misbruker. Og det må vel være lov å føle seg trygg i sitt eget hjem. Er vel ikke særlig kult å være redd for at han buser inn i tide og utide.

Nei, ser den. TS sin sønn er gjerne litt pågående om han drar med kamerater hjem til foreldrene :fnise: Men hadde jeg vært TS, hadde jeg nok sluttet med slike aktiviteter midt på dagen ;)

Anonym poster: d39045d436e6f5dd06b9bc555ddf4bc9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ser den. TS sin sønn er gjerne litt pågående om han drar med kamerater hjem til foreldrene :fnise: Men hadde jeg vært TS, hadde jeg nok sluttet med slike aktiviteter midt på dagen ;)

Anonym poster: d39045d436e6f5dd06b9bc555ddf4bc9

Det er vel gleden av å ha eget hus uten unger, man kan gjøre hva man vil midt på dagen ;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi flyttet hjemmefra, leverte vi fra oss nøklene til barndomshjemmet. Vi vet hvor reservenøkkelen henger, da, men ingen av oss bor i nærheten av barndomshjemmet, så den bruker vi kun når vi er på avtalt helge- eller feriebesøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nøkkel til mine foreldre, men bor åtte timer unna dem, så de vet som regel når jeg kommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville absolutt inndratt nøkkelen og sagt at han fikk den tilbake når han er moden nok til å ta hensyn til andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, ser den. TS sin sønn er gjerne litt pågående om han drar med kamerater hjem til foreldrene :fnise: Men hadde jeg vært TS, hadde jeg nok sluttet med slike aktiviteter midt på dagen ;)

Anonym poster: d39045d436e6f5dd06b9bc555ddf4bc9

Så du mener jeg bør ha sex på et låst soverom hver gang, i tilfelle sønnen min skulle dukke opp?

Nei, jeg mener det blir feil å ikke få utfolde seg selv i mitt eget hus. Så jeg skal skifte lås siden han nekter å gi ifra seg nøkkelen. Har ikke noe med at han skal nektes å komme hjem!! Men at han ikke aksepterer å si ifra først. Skal man liksom aldri få ha privatliv etter man har fått unger og de er flyttet ut?

Hilsen TS

Anonym poster: 1096c873de508040c2e26bb13c90323f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke nøkkel hjem, men jeg vet hvor den ligger, og de vet hvor min nøkkel ligger. Når sønnen din ikke respekterer normal folkeskikk, må du rett og slett inndra nøkkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna mine har ikke nøkkel til huset vårt etter at de flyttet hjemmefra.

Dersom de skal komme når ingen av oss er hjemme så låser vi nøkkelen inn i nøkkelboksen på utsiden. De har begge koden til boksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beholdt nøklene men har aldri låst meg inn uten å ha avtalt det først, jeg har respekt for at jeg ikke lenger bor der. Hadde mine barn låst seg inn uten å gi beskjed selv om jeg har bedt dem om det så hadde jeg krevd å få nøkkelen tilbake fordi da mangler de respekt for meg og samboer sitt privatliv. Jeg ønsker at barna skal kunne føle at mitt hjem er deres, men samtidig så må de vise litt respekt syns jeg.

Snakk med sønnen din en gang til, nekter han å gi fra seg nøkkelen så bytter dere lås, si det til sønnen i den samtalen at låsen blir byttet. Men nevn også at han er hjertelig velkommen på besøk men at han ikke får nøkkel til den nye låsen.

Anonym poster: 72ae25d4ffec158c2e3fcc968bcac806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn har nøkkel til barndomshjemmet, men det er mer en sikkerhet enn at den faktisk blir brukt.

Sikkerhet for meg siden jeg vet at ekstranøkkel finnes eller at noe skjer med meg. Samt en sikkerhet for de dersom de plutselig var i byen uten overnattingssted.

Jeg har også i alle år hatt nøkkel til mitt barndomshjem. Jeg ringte alltid på og hadde ofte sagt i fra i forkant. Av respekt for den privates sfære. Jeg har faktisk flyttet ut og det er ikke mitt hjem lenger.

Jeg hadde ikke godtatt at nøkkel til barndomshjemmet ble brukt i utide som hos TS. Når det voksne barnet ikke skjønner og godtar reglene så hadde jeg bare byttet lås. Det er bare å si at den ble litt ugrei og slarken så dere valgte å bytte.

Anonym poster: 93d2a41cc1dabd979c716f651bbbc3f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Selvsagt har jeg nøkkel til barndomshjemmet. Kommer og går når jeg vil.... Og sånn skal mine barn også ha det når de engang flytter ut... Skulle da bare mangle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lisha

jeg har nøkler til huset til mamma og pappa - kan komme og går når jeg vil.

men bruker gjerne å ringe først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vi i søskenflokken har nøkkel til foreldrene våre sitt hus. Vi kan bare komme og gå når vi vil egentlig. Pappa har også nøkkel til sin mors leilighet :P

Men jeg tror ikke problemet hos deg er nøkkelen, men at han bare buser på. Når jeg skal på besøk så sier jeg ifra at jeg kommer, selv om foreldrene mine ikke er hjemme. Eller så sier de i fra selv "Vi er ikke hjemme i påsken men du kan bare dra å låne huset." . Nå bor jeg ganske langt unna, så jeg er ikke så ofte på besøk da. Men det er jo en grei regel uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nøkkel til mine foreldres hus, men jeg ville aldri finne på å dukke opp uanmeldt av den grunn!

Jeg har aldri bodd der, de har flyttet etter at jeg flyttet ut. Jeg kom aldri uanmeldt til mitt barndomshjem heller, etter at jeg hadde flyttet. Det er da normal folkeskikk!

Mine foreldre har nøkkel til vårt hus også, men det er alltid avtalt når den skal brukes! På samme måte som ei venninne har nøkkel til vårt hus, og jeg har nøkkel til deres - det er en sikkerhet på en måte, men INGEN av oss har brukt den uten at det har vært planlagt! Det er da ikke noe vi har avtalt, det er en selvfølge for oss alle...

Om han faktisk fysisk nekter å gi fra seg nøkkelen, så hadde jeg skiftet lås, ja.... Han blir sikkert sur, begynner å snakke om at mamma ikke vil ha ham der, nekter å komme på besøk osv - men det går over! Dere er i deres fulle rett til å gjøre hva dere vil når og hvor dere vil når barna har flyttet ut, det skulle bare mangle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har nøkkel ja, men ringer alltid før jeg kommer, så da vet de jo at jeg er på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birti

Jeg har nøkkel hjem til mamma og pappa fordi det er mest praktisk dersom de er på jobb når jeg kommer hjem på besøk el. Men jeg har jo ALDRI tatt turen hjem uten å ha varslet at og når jeg kommer. Jeg bor ikke her lenger - jeg har ikke rett til å låse meg inn som det passer meg lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chiki

Har nøkkel til huset deres og de har nøkkel hit. Men blir bare brukt om man skal passe huset mens de andre er på ferie:) De låser aldri når de er hjemme uansett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Errata

Jeg har nøkkel til foreldrene mine sitt hus. Om de vet at jeg kommer på besøk en dag låser jeg meg rett inn, om jeg kommer uventet ringer jeg på, og låser meg inn og roper "hallo" om jeg ikke ser noen.

Når jeg tenker meg om er det i grunnen lenge siden jeg har kommet uventet, det må være da jeg fortsatt hadde fastlege hjemme. Men det er veldig greit å kunne komme litt når det passer i forhold til buss og slikt på en søndag jeg skal hjem på middag, uten at de må sitte hjemme å vente på meg.

Endret av Errata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...