Gå til innhold

Foreldrene mine forbyr meg å ha med muslimske venner hjem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er kristne, eller iallfall foreldrene mine er veldig praktiserende, mens jeg er ikke,

gjennom mine snart 19 år har religion ALDRI vært et problem for verken meg eller mine venner både når det kommer til venner, sosiale sammenkomster osv osv.

Her om dagen fikk foreldrene mine vite(av fuckings drittbroren min) at jeg hadde muslimske venner på besøk, og nå har jeg fått skjennepreken.

De sier det er fordi vi har religiøser krusifikser(?) og det kan gjøre at muslimene ikke liker oss/planlegger noe fælt eller noe. Herregud.

Jeg ble dritsint og forbanna jeg, vi lever i 2013, hvorfor i alle dager skal de gidde å være så sykt rasister, ikke alle muslimer er like?

Skal sies at jeg ikke bare henger med muslimer, har kun 2 av venner som venner, mens resten er norske/annet.

Hva tenker dere om dette? Fair or unfair?

jeg personlig synes det er helt på trynet.

Hilsen j18

Anonym poster: 67ef541cb647dcbfb4f87c18a611c41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har noen muslimske venner, ellers har du norske venner? Kan muslimer ikke være norske? :klo:

Anonym poster: ab71995477fb6d69aec05be9cd9ef0ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yess, er bare å flytte ut vettu.

Anonym poster: d784f5084cf95e1d8f0060587040b87b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har noen muslimske venner, ellers har du norske venner? Kan muslimer ikke være norske? :klo:

Anonym poster: ab71995477fb6d69aec05be9cd9ef0ed

Vettafaan, spør foreldra mine

Anonym poster: 67ef541cb647dcbfb4f87c18a611c41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeeeez. Jeg mener du må få lov ting å henge med folk uavhengig hvilken religion de tilhører. Hvis muslimene ikke hadde likt deg og din familie, så hadde de ikke orket å besøkt deg. Det finnes mange hyggelige og tolerante muslimer, og sikkert like mange hyggelige og tolerante kristne eller folk med et annet religiøst opphav enn dine foreldre.

Anonym poster: f7a2018f3b1e0fccf2cce2f4c6fd3322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble dritsint og forbanna jeg, vi lever i 2013, hvorfor i alle dager skal de gidde å være så sykt rasister, ikke alle muslimer er like?

Islam er ikke en rase.

Anonym poster: 8482d3efe1e29a1a930b7aa9026b6c36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Islam er ikke en rase.

Anonym poster: 8482d3efe1e29a1a930b7aa9026b6c36

Oh for God's sake, du har lite å gjøre eller?

Anonym poster: 67ef541cb647dcbfb4f87c18a611c41e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vettafaan, spør foreldra mine

Anonym poster: 67ef541cb647dcbfb4f87c18a611c41e

Nei, jeg spør deg, det er nemlig du som hevder at det er forskjell på å være norsk og å være muslim.

Anonym poster: ab71995477fb6d69aec05be9cd9ef0ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg spør deg, det er nemlig du som hevder at det er forskjell på å være norsk og å være muslim.

Anonym poster: ab71995477fb6d69aec05be9cd9ef0ed

Jeg er ikker her for å diskutere om folk er norske eller muslimer. Så enten kan du svare ordentlig eller GTFO

Anonym poster: 67ef541cb647dcbfb4f87c18a611c41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer lengre i verden ved å ikke være så veldig aggressiv, ts. Jeg er sikker på at du kan prestere bedre enn det siste der.

Anonym poster: 17286f78648ce122b948fe9dd909d813

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du bor i dine foreldres hus er det deres regler som gjelder, men jeg er enig med deg at det er et galt perspektiv. Så lenge man klarer å respektere hverandre i samfunnet, bør det ikke være et problem hva den enkeltes personlige overbevisning er.

Forøvrig er muslimer pålagt å respektere bokas folk, altså de kristne og jødene, med mindre de prøver å angripe eller ødelegge islam. Og så lenge begge parter ikke prøver å latterliggjøre den andre på grunn av hans/hennes tro, burde det ikke skje noen nevneverdige problemer mellom foreldre og deres barns venner av andre religioner. I dagens samfunn har de fleste unge lært seg å la andre være i fred dersom de til gjengjeld gjør det samme.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har noen muslimske venner, ellers har du norske venner? Kan muslimer ikke være norske? :klo:

Anonym poster: ab71995477fb6d69aec05be9cd9ef0ed

Der er ikke mange norske muslimer. De fleste norske muslimer er jenter som ønsker å gifte seg inn i islam. Ingen med vettet i behold konventerer til Islam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge du bor i dine foreldres hus er det deres regler som gjelder, men jeg er enig med deg at det er et galt perspektiv. Så lenge man klarer å respektere hverandre i samfunnet, bør det ikke være et problem hva den enkeltes personlige overbevisning er.

Forøvrig er muslimer pålagt å respektere bokas folk, altså de kristne og jødene, med mindre de prøver å angripe eller ødelegge islam. Og så lenge begge parter ikke prøver å latterliggjøre den andre på grunn av hans/hennes tro, burde det ikke skje noen nevneverdige problemer mellom foreldre og deres barns venner av andre religioner. I dagens samfunn har de fleste unge lært seg å la andre være i fred dersom de til gjengjeld gjør det samme.

Kan ikke så mye om Islam du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er ikke mange norske muslimer. De fleste norske muslimer er jenter som ønsker å gifte seg inn i islam. Ingen med vettet i behold konventerer til Islam.

Link!?

Anonym poster: cba71189e302b5e9d378fd40d9555243

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke så mye om Islam du?

Jeg tørr å påstå at jeg kan mer enn de fleste. De abrahamske religioner er ikke akkurat mitt svakeste felt.

Men uansett var det en liten avsporing fra min side og ikke mye relevant til hva TS spør om, så svar heller på hennes spørsmål.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er mange som sier at muslimer ikke klarer å integrere seg og ikke har norske venner. Men her vettu.. dette er et eks. på foreldre som ikke ønsker muslimer i sitt hjem. Det er maaaange foreldre som er som dine foreldre. Spør foreldrene dine hvorfor dem ikke ønsker det? Er alle muslimer like? Er muslimer terrorister? Hvis ja, da er alle nordmenn barnemordere slik som AB da???

Anonym poster: 58baf232c4fad6a5a01abc662bb9feb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, skal være snill nå :-)

TS

Anonym poster: 67ef541cb647dcbfb4f87c18a611c41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sykt at hver gang noe blir ekstremt enten den ene eller andre veien blir man så dømmende ovenfor andre som ikke deler de samme meninger eller verdier som dem selv. Fortell dine foreldre at om de er ekte kristne, godtar de alle mennesker uten å forhåndsdømme. Muslimske jenter (hvertfall) er hjerne mer forsiktig med tanke på alkohol, rus osv enn en ikke religiøs norsk jente.

Anonym poster: 76c38d6f39853afed3f071e1d3860528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...