Gå til innhold

Corn flakes og annet sjokolade frokostblanding. Er det mat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er corn flakes og de andre frokostblandinge fra Kellog's egentlig frokost, eller mer kos og godteri? Husker på 90-tallet så gikk det reklamer av det og mener å huske at det ble sagt at det er en god start på dagen og lignende og reklamert som frokost. Var noen som gikk i samme klasse som meg som spiste dette hver morgen også hadde de loffskiver med seg på skolen.

Får de barna i det hele tatt i seg næring som lever på dette? Har selv opplevd at de fleste jeg visste om som barn som spiste loff eller fine knekkebrød på skolen også spiste diverse frokostblsndinger som Corn flakes, Smack og sånt til frokost, de som hadde ordentlig grovbrød spiste ellers bedre frokost og.

Aldri spist dette selv, bortsett fra på besøk hos venninner, og ble fortalt at det ikke er mat.

Anonym poster: 0406b0a6ee1541007dcc918d77283ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vel ikke sagt at det ikke er mat, men gjort det klart for ungene at det ikke er aktuelt til daglig frokost. Og det står jeg for ;) Nå er det en ganske stor forskjell på Corn Flakes og honnikorn/sjokoladeringer osv. da- corn flakes er ikke stappa av næringsstoffer, men heller ikke så sukker-bomba som resten er.

Anonym poster: 342c2aaca56b130dd5862bfc66a306ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg er 90-tallsbarn og vokste opp med Corn Flakes til frokost. Nå spiser jeg det bare av og til for kos, eller når jeg har mistet matlysten fordi det er lett å spise. Ser ikke på det som en ordentlig frokost, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiste aldri noe annet enn grovt (hjemmebakt) brød til frokost i mon oppvekst. Samme brød fikk vi i matpakka. Conrflakes eller lignende har aldri vært noe frokostalternativ her heller, men det har helt sikkert hendt at det var loff i matpakke, selv om ikke det var regelen.

Puffet ris eller puffet hvete (ikke conrnflakes) var dessert eller kveldskos da jeg var barn.

Tror jeg må kjøpe en pose puffet hvete i dag hvis det fremdeles finnes, kan ikke huske sist jeg spiste det. :)

:heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kunne få sjokoladevariantene som kveldskos da jeg var lita. Jeg har vokst opp med grovbrød og forskjellige korntyper (havregryn, 4-korn, osv.) som frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Klart vi har cornflaks i hus !! Magefyll når barna ikke vil spise noe annet. Ellers er jeg nøye på å velge ut frokostblandinger med nøkkelhull.Barn blir lei av å spise det samme hver dag og det blir voksne også. Det er bedre at dei spiser dette enn å ikke spise noe i det heletatt,det samme gjelder nugatti.husk sukker er ikke ett kunstig stoff,mange gir barna kunstig fremstilt søtstoff. Dette er mye mer langtidsskadelig enn sukker! f.eks fun saft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mat uten annen næring enn raske karbohydrater. Men det samme går jo for lyst/halvgrovt brød med syltetøy/brunost eller yougurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart vi har cornflaks i hus !! Magefyll når barna ikke vil spise noe annet. Ellers er jeg nøye på å velge ut frokostblandinger med nøkkelhull.Barn blir lei av å spise det samme hver dag og det blir voksne også. Det er bedre at dei spiser dette enn å ikke spise noe i det heletatt,det samme gjelder nugatti.husk sukker er ikke ett kunstig stoff,mange gir barna kunstig fremstilt søtstoff. Dette er mye mer langtidsskadelig enn sukker! f.eks fun saft.

Selvsagt blir alle matlei innimellom, men det betyr ikke at man må fylle opp med søtmat eller annet vomfyll. Da jeg var lita og matlei varierte foreldrene mine på pålegget og på typen korn jeg fikk. Var jeg ordentlig surken kunne jeg få en klatt syltetøy i kornblandingen eller prim på brødskiva. Jeg tror ikke man dauer av å spise Nugatti på skiva hver dag, men jeg tror det kan legge grunnlag for dårlige matvaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...