Ylvid Skrevet 2. september #6181 Skrevet 2. september "Expresso House" når de mener "Espresso House". Hva i alle dager?! 😅 2
AnonymBruker Skrevet 8. september #6182 Skrevet 8. september VG i dag:"Nordmenn pågrepet I Kypros". Det heter PÅ Kypros! Ikke engang journalistene kan rettskriving lenger..Flaut! Anonymkode: 14bef...78e 4
AnonymBruker Skrevet 8. september #6183 Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (9 minutter siden): VG i dag:"Nordmenn pågrepet I Kypros". Det heter PÅ Kypros! Ikke engang journalistene kan rettskriving lenger..Flaut! Anonymkode: 14bef...78e Er det ikke "i" når man snakker om land og ikke geografi? Jeg vet at det heter "i Island" når man snakker om noe som skjer i nasjonen Island for eksempel. Anonymkode: cac1a...017
Pawn Hearts Skrevet 8. september #6184 Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det ikke "i" når man snakker om land og ikke geografi? Jeg vet at det heter "i Island" når man snakker om noe som skjer i nasjonen Island for eksempel. Anonymkode: cac1a...017 Nei, Språkrådet anbefaler å bruke på, også når en øy er en selvstendig stat (Kypros, Island, Malta osv.). https://sprakradet.no/spraksporsmal-og-svar/pa-island/ 2
AnonymBruker Skrevet 8. september #6185 Skrevet 8. september Pawn Hearts skrev (1 time siden): Nei, Språkrådet anbefaler å bruke på, også når en øy er en selvstendig stat (Kypros, Island, Malta osv.). https://sprakradet.no/spraksporsmal-og-svar/pa-island/ Men Kypros er flere øyer Anonymkode: 41cbc...8fa
Pawn Hearts Skrevet 8. september #6186 Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Men Kypros er flere øyer Anonymkode: 41cbc...8fa Det er noe ubebodd småtteri der, ja. Island har til og med bebodde øyer. Det er likevel riktig å si "på". Kan du ikke bare søke på nettet? 1
Leeloo Skrevet 18. september #6187 Skrevet 18. september Mulig det bare er meg som stusser på dette, men det virker som folk har begynt å slenge på "den dag i dag" i mange sammenhenger hvor det ikke hører hjemme, hva skjer? Flere som har lagt merke til det? Ellers lever min gamle kjepphest sammenblanding av innfinne/avfinne seg fortsatt i beste velgående, det er så ille at jeg må tenke meg om når jeg leser om de har brukt rett variant 😅 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:53 #6188 Skrevet onsdag kl. 16:53 Den tiden på året,og om man er medlem i et par matgrupper på Facebook, er det stadig vekk man ser ordet "fårekål". Anonymkode: dc9fb...d1b
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:40 #6189 Skrevet onsdag kl. 18:40 AnonymBruker skrev (1 time siden): Den tiden på året,og om man er medlem i et par matgrupper på Facebook, er det stadig vekk man ser ordet "fårekål". Anonymkode: dc9fb...d1b Har aldri sett det,men det forundrer meg ikke.. Anonymkode: 14bef...78e
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #6190 Skrevet 11 timer siden Å dursje (dusje). Anonymkode: 76079...06e 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #6191 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (På 23.3.2013 den 17.51): DET HETER FLØRTET IKKE FLIRTET! Blir like forbanna hver gang SÅ MANGE her skriver det!!! FLØRTE FLØRTET FLØRTA! Ikke flirte!! Anonym poster: 2c38e434ddeab2b266a88a2a59852ed4 Ja selvfølgelig! Dessuten heter det "Singel" og ikke "Single" om en person! Det er et annet eksempel på en feil mange skriver som jeg irriterer meg over. Anonymkode: 35ae4...0a5 1
Rosa Sitron Skrevet 2 timer siden #6192 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Å dursje (dusje). Anonymkode: 76079...06e Det er vel de samme som bersjer (bæsjer)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå