AnonymBruker Skrevet 12. juni #5201 Del Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): stjålet Anonymkode: 5603e...b38 Eller også blyanten min. Min blyant er vel dansk? Anonymkode: 49cb5...b13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni #5202 Del Skrevet 13. juni Det heter ikke gelaNtin! Heller ikke semulJegrøt... Anonymkode: dc9fb...d1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni #5203 Del Skrevet 17. juni On 6/12/2024 at 8:32 PM, AnonymBruker said: Eller også blyanten min. Min blyant er vel dansk? Anonymkode: 49cb5...b13 Jeg legger litt betydningforskjell på de to Anonymkode: afe99...408 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jensine Skrevet 17. juni #5204 Del Skrevet 17. juni "På rett kjør" 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 25. juni #5205 Del Skrevet 25. juni (endret) Jeg har sikkert skrevet det feil selv, men, jeg har i det minste tatt lærdom: Ordet sinnsykt skrives sinnssykt!!! Med dobbel s midt i! Og det uttales ikke sinn-sykt. Det uttales sinns-sykt! Endret 25. juni av Bombasi 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #5206 Del Skrevet 29. juni Simon Mesfin skrev i dag: Jeg ikke orker mer VAR. Flaut. Anonymkode: 4ec29...ae4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #5207 Del Skrevet 2. juli Heter en som driver med fyrverkeri fyrverker? Fyrverker Ja, man kalles det, da har jeg lært noe nytt i dag Anonymkode: 5603e...b38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli #5208 Del Skrevet 11. juli Nei, det heter ikke ekslusiv! Anonymkode: ed2f3...9e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli #5209 Del Skrevet 12. juli Nå holder jeg på å miste besinnelsen når det kommer til alle de/dem feilene. Det er som om hele samfunnet har bestemt seg samtidig for å slutte å bruke objektsformen. Jeg blir gal Anonymkode: b2ff5...81e 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli #5210 Del Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nå holder jeg på å miste besinnelsen når det kommer til alle de/dem feilene. Det er som om hele samfunnet har bestemt seg samtidig for å slutte å bruke objektsformen. Jeg blir gal Anonymkode: b2ff5...81e Men de blir sure når du påpeker det 🤷♀️ Anonymkode: 4ec29...ae4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 12. juli #5211 Del Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nå holder jeg på å miste besinnelsen når det kommer til alle de/dem feilene. Det er som om hele samfunnet har bestemt seg samtidig for å slutte å bruke objektsformen. Jeg blir gal Anonymkode: b2ff5...81e Er du norsklærer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli #5212 Del Skrevet 12. juli Nei, det heter ikke «nære» uansett hvor nært det er!!! Jeg blir sprø av denne overdrivelsen av nære. Som om en barnslig variant av trøndersk har trengt seg inn overalt, og forstyrrer oppfattelsen av hva teksten omhandler. Jeg kan ikke huske tidligere i mitt liv å ha sett «nære» blir brukt feil så mye som de siste par år. Vi lærte ikke å bruke ordet i den kontekst og utbredelse som det brukes i dag. Da er det bare nære og kjære, og å nære (som å gi næring til noe/noen), ikke «det var så nære flammene» eller «de kom nære vannet». Sett det til stadig i media også, en uting. Er det mulig å gjøre det tydelig for folk at det i de fleste sammenhenger heter nært? Anonymkode: 67b99...08d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli #5213 Del Skrevet 13. juli Irak skrev (19 timer siden): Er du norsklærer? Nei. Hvorfor spør du om det? Anonymkode: b2ff5...81e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 13. juli #5214 Del Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei. Hvorfor spør du om det? Anonymkode: b2ff5...81e Bare lurte 👌. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli #5215 Del Skrevet 19. juli Morrest!!! Hvorfor skriver så mange «i dag morrest»? Er det en dialekt? Eller vet de ikke at deg heter i dag morges? Anonymkode: c4647...be5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli #5216 Del Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (På 13.6.2024 den 9.50): Det heter ikke gelaNtin! Heller ikke semulJegrøt... Anonymkode: dc9fb...d1b Det skrives semulegrøt og uttales semuljegrøt Anonymkode: e228c...4b5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli #5217 Del Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Morrest!!! Hvorfor skriver så mange «i dag morrest»? Er det en dialekt? Eller vet de ikke at deg heter i dag morges? Anonymkode: c4647...be5 Vet ikke hvor de skriver "I dag morrest",men her på Nordvestlandet skriver/sier vi "i dag tidleg"😆 Anonymkode: 14bef...78e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli #5218 Del Skrevet 20. juli Dette har sikkert mange andre reagert på før, men på dette forumet er det uforståelig mange som ikke kan forskjellen på lagt og ligget. Det har jeg foreløpig ikke sett andre steder, men jeg blir uansett gal av det. I tillegg har man noen som f.eks. bruker ordet til istedenfor jo eller desto, som ser helt fjernt ut. Innimellom ser man også andre varianter av småord som byttes med tilsynelatende vilkårlige ord fra andre ordklasser. Anonymkode: fb923...e72 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli #5219 Del Skrevet 20. juli Gjevnlig Anonymkode: 4b995...082 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 20. juli #5220 Del Skrevet 20. juli Finn en feil eller to 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå