Knut Berg Skrevet 20. november 2016 #2321 Del Skrevet 20. november 2016 På 18.11.2016 den 19.54, Jerry Lee skrev: Er kun autocorrect fail (på godt unorsk)! Ikke heng folk for det. ☺ Hvis folk tar sjansen på å bruke sånt søppel, så må de i det minste lese korrektur, nøye. Jo, sånt slurv skal de henges for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #2322 Del Skrevet 23. november 2016 På 18.11.2016 den 19.54, Jerry Lee skrev: Er kun autocorrect fail (på godt unorsk)! Ikke heng folk for det. ☺ Autocorrect kan man fint få høre, det kan man ikke ta personlig. Anonymkode: afe99...408 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #2323 Del Skrevet 23. november 2016 Det staves tillit med bare en t til slutt! Lærer de ikke om "draord" og "sprettord" på barneskolen lenger? Anonymkode: b3921...578 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut Berg Skrevet 24. november 2016 #2324 Del Skrevet 24. november 2016 Det er forskjell på kvalm og kvalme!Kvalme føler du når du er på nippet til å spy. Men noen deltar her på forumet for å lage kvalm, altså uro, bråk eller oppstyr. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #2325 Del Skrevet 24. november 2016 2 minutter siden, Knut Berg skrev: Det er forskjell på kvalm og kvalme!Kvalme føler du når du er på nippet til å spy. Men noen deltar her på forumet for å lage kvalm, altså uro, bråk eller oppstyr. Nei, de deltar for å lage kvalme, ikke for å lage kvalm. Anonymkode: f3dfb...b19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 24. november 2016 #2326 Del Skrevet 24. november 2016 Jeg er kvalm 🚑 Jeg lager kvalme 💣 Men: Jeg hadde hodepine med kvalme 🚽 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut Berg Skrevet 24. november 2016 #2327 Del Skrevet 24. november 2016 22 minutter siden, Blondie65 skrev: Jeg lager kvalme Bokmålsordboka er ikke enig med deg. Har du bedre kilder?: kvalme m1 ubehagsfølelse (som) når en må kaste opp kvalm m1 uro, bråk (II), oppstyr gjøre, lage kvalm 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salka Skrevet 24. november 2016 #2328 Del Skrevet 24. november 2016 (endret) Det heter å lage kvalm, ikke kvalme. Sikkert dialektavhengig muntlig, men skriftlig heter det å lage kvalm. "Skal vi gå inn på på kåge og lage litt kvalm?" Jeg har hodepine med kvalme. Jeg er kvalm. Nå ble jeg nesten kvalm selv av å skrive ordet kvalm så kvalmt mange ganger. Endret 24. november 2016 av Salka 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 24. november 2016 #2329 Del Skrevet 24. november 2016 Jeg gidder ikke lage kvalm av dette og gir meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #2330 Del Skrevet 30. november 2016 Det heter Våg, ikke Vågvann! Og Mjær, ikke Mjærvann! (veldig lokal navnestrid...) Anonymkode: 08ba1...22f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest The damned Skrevet 5. desember 2016 #2331 Del Skrevet 5. desember 2016 Det heter ikke "intresang" eller "intrisirt". Det heter "interessant" eller "interessert". Ikke heter det "vist du vil",men det heter "hvis du vil". "Hvel" = "Vel". "Deprisjon" = "Depresjon". Endel er sikkert blitt tatt opp før,men det kan ikke sies nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut Berg Skrevet 5. desember 2016 #2332 Del Skrevet 5. desember 2016 1 minutt siden, The damned skrev: Ikke heter det "vist du vil",men det heter "hvis du vil". "Hvis du vil" eller "viss du vil", det er valgfritt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest The damned Skrevet 5. desember 2016 #2333 Del Skrevet 5. desember 2016 Akkurat nå, Knut Berg skrev: "Hvis du vil" eller "viss du vil", det er valgfritt. Visste ikke om "viss du vil". Greit å vite 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest The damned Skrevet 5. desember 2016 #2334 Del Skrevet 5. desember 2016 På 18.11.2016 den 19.54, Jerry Lee skrev: Er kun autocorrect fail (på godt unorsk)! Ikke heng folk for det. ☺ Jeg bruker autocorrect,men kommer ingen "Ann" her om det skal være "an". Det er jo rimelig enkelt å forandre på, og de fleste tastatur på telefoner har vel en funksjon som lærer hvordan du skriver. Dessuten så tror jeg at mange tror at det skal være to nn'er der. Folk har jo dobbel konsonant i alle slags ord der det ikke skal være det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 5. desember 2016 #2335 Del Skrevet 5. desember 2016 (endret) 5 minutter siden, The damned skrev: Jeg bruker autocorrect,men kommer ingen "Ann" her om det skal være "an". Det er jo rimelig enkelt å forandre på, og de fleste tastatur på telefoner har vel en funksjon som lærer hvordan du skriver. Dessuten så tror jeg at mange tror at det skal være to nn'er der. Folk har jo dobbel konsonant i alle slags ord der det ikke skal være det. Du pleier kanskje ikke å omtale noen som heter Ann så veldig ofte. Her foreslår den det jeg bruker mest. Siden jeg skriver cherrytomater veldig ofte så kommer det opp først bare jeg skriver "ch". Endret 5. desember 2016 av penny_ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salka Skrevet 5. desember 2016 #2336 Del Skrevet 5. desember 2016 Veldig mange tror an skrives med to n-er, ja. Min telefon skriver ikke Ann før jeg trykker to ganger på n enda jeg også skriver navnet Ann ganske ofte. Mange tror også at vil skrives med to l-er. Jeg vill ikke. Nei, det heter ikke det! Vill er noe helt annet. Værre er også irriterende. Føler at omtrent halve befolkningen skriver verre sånn. Grrrr. Og igjen, alle disse engelske ordene som slenges inn. Det kan ikke nevnes nok ganger hvor idiotisk det er! Er ikke norsk kult nok for deg så skriv for fanden på korrekt engelsk da!!! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 5. desember 2016 #2337 Del Skrevet 5. desember 2016 Jeg synes det er både irriterende op patetisk når godt voksne tar etter de unge i ett og alt og skal være så kuuule, tror de. For eksempel denne (amerikanske?) skikken å skrive -ish i enden av et ord, "de skulle komme klokken 5-ish", som jeg leste i et innlegg her. Det ser bare så utrolig påtatt ungdommelig ut. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 5. desember 2016 #2338 Del Skrevet 5. desember 2016 3 timer siden, Arabella skrev: Jeg synes det er både irriterende op patetisk når godt voksne tar etter de unge i ett og alt og skal være så kuuule, tror de. For eksempel denne (amerikanske?) skikken å skrive -ish i enden av et ord, "de skulle komme klokken 5-ish", som jeg leste i et innlegg her. Det ser bare så utrolig påtatt ungdommelig ut. Jeg har bruk -ish i en årrekke i muntlig språk og på SMS. For meg handler det ikke om kulhet, men at jeg har tatt etter engelsk språklige venner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 6. desember 2016 #2339 Del Skrevet 6. desember 2016 (endret) "Rase opp (i vekt)". Folk ser ut til å miste forståelsen for at ord har betydning. Irriterende! Men språket er i konstant endring. "Lukke opp (vinduer og dører)" provoserte sikkert en del mennesker i sin tid - nå tenker vi vel knapt over hvor bakvendt det uttrykket faktisk er. Endret 6. desember 2016 av Pringle 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 9. desember 2016 #2340 Del Skrevet 9. desember 2016 På Monday, December 05, 2016 den 10.05, The damned skrev: Det heter ikke "intresang" eller "intrisirt". Det heter "interessant" eller "interessert". Ikke heter det "vist du vil",men det heter "hvis du vil". "Hvel" = "Vel". "Deprisjon" = "Depresjon". Endel er sikkert blitt tatt opp før,men det kan ikke sies nok. Gnagsårpåøyetframkallende dette, ja. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå