PeeWee Skrevet 28. mars 2013 #101 Skrevet 28. mars 2013 Liberalistenes kunnskapsmangel er noe som kommer godt frem her Anonym poster: 8c1161ef5ca7430ebab42557168e9d74 Det er nok også snakk om at internet i seg selv ikke gir nok kunnskap for å forstå temaer som økonomi og samfunn, ihvertfall ikke enda. Problemet med "internet lærde" er at de ikke gidder å lese om nok ulike evner i tilstrekkelig mengde for å virkelig lære noe. 2
SubHuman Skrevet 28. mars 2013 #102 Skrevet 28. mars 2013 Enig i at proteksjonisme er veien og gå. Hva vil skje hvis alle land er proteksjonistiske?
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2013 #103 Skrevet 28. mars 2013 Hva vil skje hvis alle land er proteksjonistiske? Massive kriger over alt. Anonym poster: 1c7626003410e02ee40d5647897b7c31 1
PeeWee Skrevet 28. mars 2013 #104 Skrevet 28. mars 2013 Hva vil skje hvis alle land er proteksjonistiske? Det er ikke snakk om nasjonal proteksjonisme, men at land som har omtrent samme kostnadsnivå går sammen om å beskytte seg mot land som satser på lave kostnader. 2
PeeWee Skrevet 28. mars 2013 #105 Skrevet 28. mars 2013 Massive kriger over alt. Anonym poster: 1c7626003410e02ee40d5647897b7c31 På den annen side kan alt for lite proteksjonisme over tid føre til klassekriger innad i hvert land og borgerkriger mellom ulike etniske grupper. 2
SubHuman Skrevet 28. mars 2013 #106 Skrevet 28. mars 2013 Det er ikke snakk om nasjonal proteksjonisme, men at land som har omtrent samme kostnadsnivå går sammen om å beskytte seg mot land som satser på lave kostnader. Aka frihandelsavtaler? 1
PeeWee Skrevet 28. mars 2013 #107 Skrevet 28. mars 2013 Aka frihandelsavtaler? Ja, men da kun mellom land som ikke forsøker å få fordeler ved å ikke ha en velferdsstat, ikke ha demokrati eller lignende. 1
SubHuman Skrevet 28. mars 2013 #108 Skrevet 28. mars 2013 Ja, men da kun mellom land som ikke forsøker å få fordeler ved å ikke ha en velferdsstat, ikke ha demokrati eller lignende. Ja for pro frihandel=være anti-velferdsstat og demokrati. Det har jo historien vist oss, at de som brenner for frihandel er de som er imot demokrati. 1
PeeWee Skrevet 29. mars 2013 #109 Skrevet 29. mars 2013 Ja for pro frihandel=være anti-velferdsstat og demokrati. Det har jo historien vist oss, at de som brenner for frihandel er de som er imot demokrati. Det er fordi frihandel bare sakte undergraver velferdsstaten og demokratiet. Frem til åttitallet gikk det helt flott nettopp fordi dagens lavkostland av ulike årsaker ikke var aktive på verdensmarkedet. 1
Anglofil Skrevet 29. mars 2013 #110 Skrevet 29. mars 2013 Tråden er ryddet for personangrep og avsporinger. Tråd om Frp finner man her. Jeg har latt en god del avsporinger også stå, siden det forsåvidt er en god debatt. Jeg tar gjerne i mot forslag ift hvorvidt man ønsker å splitte tråden, eller la det stå. Blir det for mye må jeg nok vurdere dette igjen. Innspill må tas enten på pm eller på ris og ros. Yvonne (mod)
jabx Skrevet 29. mars 2013 #111 Skrevet 29. mars 2013 Jeg diskuterer ofte politikk med venner og de fleste er høyt utdannede personer med et reflektert syn på livet. Du vil nok finne ut at de fleste velgere i de fleste partier er fjols som ikke egentlig vet noe særlig om politikk. Å kun tråkke på FrP-velgere viser bare at du er kunnskapsløs, fordomsfull og dobbeltmoralsk. 2
Vulcan Skrevet 3. april 2013 #112 Skrevet 3. april 2013 Prøvd å diskutere politikk med en FrP'er nå og lurer på om denne personen gjør seg så dum, eller faktisk er så dum. Det er kun snakk om hva denne personen vil ha - en finere bil og finere veier hjem uten at det skal koste. Bønder skal ikke få noe støtte og maten her i Norge er for dyr - øøøhh. Og heller USA-modell på helsevesnet en slik vi har det nå (selv om denne personen selv er lavtlønnet og kronisk syk...) Jeg diskuterer ofte politikk med venner og de fleste er høyt utdannede personer med et reflektert syn på livet. Ingen av disse stemmer FrP. Men de jeg kjenner uten noen utdannelse og et snevert syn på livet, de stemmer FrP. Jeg har til dags dato aldri møtt en FrP'er med høyere utdannelse. Finnes de? Anonym poster: b8199ac15960e463aeb8e1940a4591da Tror jeg dør. "aldri møtt en FrP'er med høyere utdannelse". Du har tydeligvis ikke møtt mange mennesker, eller fått med deg hva de stemmer. Foreldrene mine, lege og sykepleier, stemmer begge FrP. En er i tillegg "mørk" utlending som det kalles. Pappas professor kompis stemmer også FrP, mine økonomkompiser stemmer FrP. Anbefaler deg å komme deg ut å få noen nye bekjente, så du får et mer realistisk verdensbilde. MEN!! Det stemmer at VELDIG mange som stemmer FrP er stein dumme. Var selv aktiv en periode, og gud det er mange idioter der ute. Men har møtt like mange Sv/ap'er som er like dumme. Dette går begge veier, det er bare det at FrP er en målskive for alt og alle. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå