AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #21 Del Skrevet 24. mars 2013 Med alderen har jeg begynt å helle mot Demokratene Takk. Du understreket nettopp poenget mitt. At du holder på med en master betyr ikke dermed at du er intelligent. Anonym poster: 1c7626003410e02ee40d5647897b7c31 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cosette Skrevet 24. mars 2013 #22 Del Skrevet 24. mars 2013 Mitt subjektive inntrykk er faktisk at det finnes få virkelig intelligente AP-ere, ihvertfall blant den yngre generasjonen. Altså, kjernevelgere eller partimedlemmer. Jeg har møtt ganske mange skarpe FrP-ere, eller SV-ere, og Rødt-velgere, som - til tross for at de tilhører partier jeg ikke identifiserer meg med - tydelig er godt over gjennomsnittet utrustet. Vi kan være uenige så busta fyker, men jeg kan allikevel ane at de er svært mentalt kapable. Jeg har dog sjelden tenkt det samme om unge AP-ere. Mange av dem virker å besitte lav intellektuell kapital og liten evne til reell refleksjon. Det er ikke skarpingene man har med å gjøre, ganske enkelt. Svært middelmådige. Man prøver å trekke inn f.eks. enkel moralfilosofi, og de faller helt av lasset og skjønner verken resonnementene eller referansene. Ikke for å aktivt diskreditere AP-ere som gruppe, det er bare en betraktning jeg har gjort personlig. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 24. mars 2013 #23 Del Skrevet 24. mars 2013 Takk. Du understreket nettopp poenget mitt. At du holder på med en master betyr ikke dermed at du er intelligent. Anonym poster: 1c7626003410e02ee40d5647897b7c31 Selvsagt er jeg en idiot som tar master og er blå på den politiske skalaen, du skal få lov til å mene hva du vil da jeg er for ytringsfrihet og er for at du skal kunne ytre din mening. Jeg kan kjempe for at du skal kunne ytre deg fritt uten trusler, men jeg vil ikke kjempe for politiske saker jeg ikke er enig i. Det jeg derimot ikke er for er å diskutere politikk med mennesker som har en generaliserende oppfatning av hvordan andre mennesker er basert på deres politiske ståsted. Jeg kjenner etterhvert en del mennesker da jeg har studert politikk de siste 4 årene, og noen av de mest spennende diskusjonene har vært med mennesker som stemmer noe annet enn meg. Nettopp fordi vi kan være helt uenige om hvordan politikken i Norge burde være, for så å bli enige om å være uenige og ta oss en øl sammen. Dette er mennesker det er verdt å diskutere politikk med, nettopp fordi vi ikke går på personangrep basert på de ulike politiske preferansene. Det at vi har et demokrati er vår måte som borger til å kunne påvirke massene, ved å stemme kan du være med på å forme dagens politiske situasjon! Personlig har jeg aldri vært for å sitte å rakke ned på mine politiske motstandere for noe annet enn deres politiske syn. Dvs. stille spørmål til deres oppfatninger av enkelte saker innenfor politikken, men ikke rakke ned på deres intellegens/bakgrunn/karriere/yrke etc. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #24 Del Skrevet 24. mars 2013 FrP er det eneste partiet med en lignende liberal holdning til hvordan landet vårt bør styres. Jeg er ikke for sosialisme eller en stat hvor individet ikke har noe de skal ha sagt, samt at innvandringen av i dag ikke fungerer. Sånn for å nevne noe. Ja, men så stem Venstre da! Da får du disse verdiene som du prater om, pluss litt sunt vett. F.eks. en grønn miljøpolitikk. Anonym poster: ed6e0cef18c45d2c3b1e02545e14f65b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 24. mars 2013 #25 Del Skrevet 24. mars 2013 Ja, men så stem Venstre da! Da får du disse verdiene som du prater om, pluss litt sunt vett. F.eks. en grønn miljøpolitikk. Anonym poster: ed6e0cef18c45d2c3b1e02545e14f65b Ja, men de har ikke andre verdier jeg setter høyt. Grønn politikk kan jeg gjøre hjemme, nettopp fordi ved at enkeltmennesket starter en forandring vil dette på sikt påvirke massene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #26 Del Skrevet 24. mars 2013 Selvsagt stemmer høyt utdannede personer ikke FrP. Disse har jo gjennomgått mange, mange år i klasserom og forelesningssaler med SV-lærere og SV-forelesere. Å være høyt utdannet betyr ikke at man er reflektert. Utdanning i dag går stort sett ut på å pugge og gjengi det som står i bøkene. Anonym poster: c484d32f77e39fc8040a7a3ae2984d6b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O___o Skrevet 24. mars 2013 #27 Del Skrevet 24. mars 2013 Harryhandlere røyker, tjener lite og stemmer Frp Den typiske harryhandleren er ung, har lav utdanning, tjener lite, røyker og stemmer på Fremskrittspartiet. Det viser en rapport fra Hovedorganisasjonen for handel og tjenester (HSH). Kilde 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guybrush Skrevet 24. mars 2013 #28 Del Skrevet 24. mars 2013 Prøvd å diskutere politikk med en FrP'er nå og lurer på om denne personen gjør seg så dum, eller faktisk er så dum. Det er kun snakk om hva denne personen vil ha - en finere bil og finere veier hjem uten at det skal koste. Bønder skal ikke få noe støtte og maten her i Norge er for dyr - øøøhh. Og heller USA-modell på helsevesnet en slik vi har det nå (selv om denne personen selv er lavtlønnet og kronisk syk...) Jeg diskuterer ofte politikk med venner og de fleste er høyt utdannede personer med et reflektert syn på livet. Ingen av disse stemmer FrP. Men de jeg kjenner uten noen utdannelse og et snevert syn på livet, de stemmer FrP. Jeg har til dags dato aldri møtt en FrP'er med høyere utdannelse. Finnes de? Anonym poster: b8199ac15960e463aeb8e1940a4591da Godt mulig denne personen er egoistisk - men hva er egentlig mest egositisk av følgende to påstander: - å kreve å få beholde mer av de verdiene man selv har produsert - å kreve å få ta penger fra denne personen og bruke det på det du ønsker USA-modellen er jo den samme mer eller mindre som vi har her til lands. Et gjennomregulert helsevesen hvor man bruker faktisk mer penger per innbygger i helsekostnader enn hva vi gjør her i Norge. jeg har en misstanke om at du med "reflektert" mener "enig med meg" Og årsaken til at du møter på så få frp-politikere har vel noe med at hele venne og omgangskretsen din består av sosialister? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 24. mars 2013 #29 Del Skrevet 24. mars 2013 Godt mulig denne personen er egoistisk - men hva er egentlig mest egositisk av følgende to påstander: - å kreve å få beholde mer av de verdiene man selv har produsert - å kreve å få ta penger fra denne personen og bruke det på det du ønsker USA-modellen er jo den samme mer eller mindre som vi har her til lands. Et gjennomregulert helsevesen hvor man bruker faktisk mer penger per innbygger i helsekostnader enn hva vi gjør her i Norge. jeg har en misstanke om at du med "reflektert" mener "enig med meg" Og årsaken til at du møter på så få frp-politikere har vel noe med at hele venne og omgangskretsen din består av sosialister? Godt skrevet, +1 fra meg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #30 Del Skrevet 24. mars 2013 Nei FrP-ere er ikke dumme, de er bare ærlige og kaller en spade en spade, og dette har ført til at de andre partiene bombarderer dem og kaller dem rasister. Men når det har gått noen år så kommer Høyre og Ap etter og snikovertar politikken som FrP foreslo først. Som f.eks. da Hagen foreslo tvungen norskopplæring og ble pepret med egg og sjikanerende ord, for det å tvinge innvandrere til å lære seg norsk var SÅ RASISTISK. Så FrP går foran og gjør brøytearbeidet/nybrottarbeidet og får kun dritt tilbake for det,men etter ca. 10 år så innfører de andre partiene det som FrP nettopp foreslo den gangen. Jeg er høyt utdannet og er FrP-er. Anonym poster: 251e7a161639d4f55b5772d1301d16d3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O___o Skrevet 24. mars 2013 #31 Del Skrevet 24. mars 2013 Jeg tenker at man skal være forsiktig med å generalisere FRP-velgere. Jeg husker jeg var fascinert over en ting i studietiden. Hvordan personer som i utgangspunktet alltid hadde vært politisk 'brune', underveis og kort tid etter studiene, skiftet politisk retning i langt større grad enn andre. De gikk riktig nok ikke fra å stemme FRP til Rødt, men de skiftet fra å stemme FRP til å begynne å stemme Høyre eller Venstre. Flere av de hadde riktig nok ikke vært medlem av FRP eller deres ungdomsparti, men da de skiftet politisk retning, meldte flere av de seg inn i partiene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #32 Del Skrevet 24. mars 2013 Frp-reklame som viser hvilket høyt intellektuelt nivå de legger seg på. Anonym poster: 1c7626003410e02ee40d5647897b7c31 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #33 Del Skrevet 24. mars 2013 Jeg har til dags dato aldri møtt en FrP'er med høyere utdannelse. Finnes de? Jeg er her. Hva var det du lurte på? Dessuten lager du jo en dårlig sak mot deg selv når du selv driver med selvmotsigelser Det er kun snakk om hva denne personen vil ha - en finere bil og finere veier hjem uten at det skal koste. Bønder skal ikke få noe støtte og maten her i Norge er for dyr - øøøhh. Og heller USA-modell på helsevesnet en slik vi har det nå (selv om denne personen selv er lavtlønnet og kronisk syk...) Når vi kutter bondestøtten så blir det jo mindre skattepenger som er nødvendig og dermed kan man ha mindre skatt på bil, alkohol, el. Og hvis vi fjerner bondestøtten og de høye tollmurene vi har for import av mat her i landet så vil maten bli billigere også. Du lager en særdeles dårlig sak for deg selv med dette åpningsinnlegget TS. Anonym poster: abbedbdb64d5f795e3612079b23adf04 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #34 Del Skrevet 24. mars 2013 Frp-reklame som viser hvilket høyt intellektuelt nivå de legger seg på. Anonym poster: 1c7626003410e02ee40d5647897b7c31 Fakta baserer seg ikke på hvor sofistikert, politisk korrekt eller høyt udannet man er. Ei heller trengs et flertall. Partiet er dessuten det eneste som har en ungdomstoppolitiker med ikke-vestlig bakgrunn. Disse ønsker overhodet ikke å slippe inn og behandle kriminelle utlendinger med silkehansker slik man gjør idag. Overholder man dublin konvensjonen kan man stoppe personer uten papirer på gardermoen og grenesoverganger for så å kreve at flyselskapene tar de med tilbake til opprinneleslandet. Anonym poster: 0a5c44ab74ba0fac1c1a8e8b74d5aad3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flesvik Skrevet 24. mars 2013 #35 Del Skrevet 24. mars 2013 (endret) Det er vel ikke så rart at rikingene stemmer på sosialistene når man ser slikt: Kjell Inge Røkke har fått 184 millioner i statsstøtte De største selskapene tjener ironisk nok på en sterk og stor stat fordi de kan lobbyere mot denne til å gi støtte til dem også knuse de mindre konkurrentene. Store selskaper og rikinger kan også bruke mye penger på å få mindre skatt gjennom smutthull og div lobby mens mindre selskaper må betale full skatt pga at de ikke har disse resursene. USA sine skatteregler er f.eks enormt komplekse nettopp pga at store selskaper har drevet å lobbyert mot politikerne slik at de selv har fått skattefritak som deres mindre konkurrenter ikke har. Endret 24. mars 2013 av flesvik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifern Skrevet 24. mars 2013 #36 Del Skrevet 24. mars 2013 Med tanke på den venstrevridde propagandaen i de fleste utdanningskretser, spesielt innen humanistiske fag og pedagogikk, så er det vel ingen bombe at flertallet av de med denne bakgrunn sokner til venstresiden politisk. Det i seg selv betyr ikke nødvendigvis at det har "rett". 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meh Skrevet 24. mars 2013 #37 Del Skrevet 24. mars 2013 (endret) Frp-reklame som viser hvilket høyt intellektuelt nivå de legger seg på. Det stemmer jo, ganske smålig å kalle dem "lite intellektuelle" når det eneste de gjør er å presentere fakta vedrørende et stort samfunnsproblem. Innvandrere er sterkt overrepresentert når det gjelder kriminalitet, særlig når det gjelder grove forbrytelser. Innvandrere utgjør ca 13% av hele norges befolkning, og bl.a ved 50% av alle voldsanmeldelser så har gjerningspersonen innvandrerbakgrunn. Det er jo latterlig at noe som helt åpenbart er et enormt problem feies under teppet i et kollektivt strev etter å være mest mulig politisk korrekt. "I løpet av de siste fem årene har totalt 86 overfallsvoldtekter blitt anmeldt. I 83 saker beskrives gjerningsmannen med et ikke-vestlig utseende. Det gjelder for alle sakene der gjerningsmannen er identifisert." http://www.nettavise...icle3158180.ece "Innvandrermenn i Oslo begår kriminelle handlinger dobbelt så ofte som nordmenn." http://tux1.aftenpos...oslo/d86301.htm "1 av 2 voldsanmeldte har utenlandsk bakgrunn" http://tux1.aftenpos...slo/d187824.htm Endret 24. mars 2013 av meh 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O___o Skrevet 24. mars 2013 #38 Del Skrevet 24. mars 2013 Det er vel ikke så rart at rikingene stemmer på sosialistene 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guybrush Skrevet 24. mars 2013 #39 Del Skrevet 24. mars 2013 (endret) Den enkleste måten for en rik lat person som ikke ønsker eller takler konkurranse å beholde sine penger samt øke sin formue, er å gå til sengs med politikere som er for sterk regulering av markedet. Dette kalles gjerne korporativisme og er det vi har i de fleste vestlige land inkludert Norge. Hva skjer når politikere innfører reguleringer og vedtak som gjør det svært kostbart å drive med produksjon og salg? Jo nye bedrifter får et sterkt handicap og de etablerte får en fordel. Hva skjer når politikere innfører monopoler (tine/prior/gilde) - jo de slipper å forholde seg til konkurranse helt og holdent. Hva skjer når bankene går til sengs med sosialistiske politikere? Jo de låner ut penger med skyhøy risiko og deretter tvinger disse politikerne skattebetalerne til å betale gjelda når bankene går konkurs - for å "redde arbeidsplassene". Moussolini kalte denne typen samarbeid mellom stat og næringsliv for fascisme. Endret 24. mars 2013 av Guybrush 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #40 Del Skrevet 24. mars 2013 Jeg er her. Hva var det du lurte på? Dessuten lager du jo en dårlig sak mot deg selv når du selv driver med selvmotsigelser Når vi kutter bondestøtten så blir det jo mindre skattepenger som er nødvendig og dermed kan man ha mindre skatt på bil, alkohol, el. Og hvis vi fjerner bondestøtten og de høye tollmurene vi har for import av mat her i landet så vil maten bli billigere også. Du lager en særdeles dårlig sak for deg selv med dette åpningsinnlegget TS. Anonym poster: abbedbdb64d5f795e3612079b23adf04 TS her - jeg vil IKKE ha matimport, da jeg faktisk bryr meg om miljøet. Vi har ressurser nok her i landet til å produsere sunn mat uten å rævpule naturen vår. Men da må FrP pelle seg langt vekk. Anonym poster: b8199ac15960e463aeb8e1940a4591da 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå