Gå til innhold

Rare\teite ting folk sier.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Elseby13

Jobber i et fastfood-yrke og hater når folk slår i disken med myntene sine for å få oppmerksomhet. :sinnatagg:

Hjelpes!! Er det virkelig noen som er så frekke?!

Anonym poster: e76023bf00b4d31b85c93bec923ed55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber i et fastfood-yrke og hater når folk slår i disken med myntene sine for å få oppmerksomhet. :sinnatagg:

Anonym poster: e76023bf00b4d31b85c93bec923ed55e

Ops! Det var visst teite ting folk gjør. Jaja. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksne menn som snakker babyspråk. Ikke til små barn, men til andre voksne. Kompisen til samboeren gjør det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Han hadde vunnet om det ikke hadde vært for at han bommet"

Vel, skiskyting handler jo faktisk om å treffe blinkene da.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som er klissete med kjærestene sine offentlig. Og da mener jeg ubehagelig klissete. :sjokkert:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Når folk ikke vet forskjell på bruken av enda og ennå... Et eksempel på riktig bruk :

Jeg har ikke fått boka ennå, enda jeg bestilte den for 3 mnd siden.

:sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fiona

Jeg hater når folk skriver "osv.." på slutten av innlegg. er de for late til å skrive ferdig så får de heller la vær å begynne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Dreamdrops

Jeg hater når folk skriver "osv.." på slutten av innlegg. er de for late til å skrive ferdig så får de heller la vær å begynne!

Har jo ingenting med latskap å gjøre. Noen ganger er bare "osv" passende å bruke rett og slett.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk ikke vet forskjell på bruken av enda og ennå... Et eksempel på riktig bruk :

Jeg har ikke fått boka ennå, enda jeg bestilte den for 3 mnd siden.

:sol:

Enig! :jepp:

Jeg skjønner ikke hva det kommer av at folk sier f.eks. at de 'tar tre tabletter til dagen', eller 'spiser fire måltider til dagen'.. Heter det ikke om dagen da? :huh::klo:

Også hater jeg at alt som skjer for tiden liksom er 'historisk'!! :roll:

Bare følg med på sportssendingene, så får dere høre det til stadighet.. den og den personen er nå 'historisk'. :klaske:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som er klissete med kjærestene sine offentlig. Og da mener jeg ubehagelig klissete. :sjokkert:

Spesielt hvis du er ute sammen med venninna og typen og de holder på med klinesessions hvert femte minutt -.-"

For å holde meg til tema, så er det ordlyder som skjendis, skjøkken osv. Når voksne folk snakker, som irriterer meg mest! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting som gjør meg mer frustrert enn kebabnorsk. Hadde en gutt i klassen min på videregående, som jeg har kjent siden vi gikk i 5. klasse. Han har alltid snakket flytende norsk, selvom han er halvt tyrkisk. Når han begynte på videregående begynte han plutselig å snakke kebabnorsk. Jeg klarer ikke å ha en seriøs samtale med han.

Anonym poster: 2b7e4628b813c22c0df357032a34d6ce

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elseby13

HVEM genser liker du best?

Kjolen var blå Å hvit. (Grrr..)

Det er bare EPISK!! (Alt er episk for tiden, vet folk egentlig hva episk betyr?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVEM genser liker du best?

Kjolen var blå Å hvit. (Grrr..)

Det er bare EPISK!! (Alt er episk for tiden, vet folk egentlig hva episk betyr?)

Nei, jeg aner ikke. Opplys meg gjerne. (Ja, det er seriøst.)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem kamera anbefaler du?

Hvem? Hvem hva da? Hvem er kamera?? :bond:

Ellers skal jeg innrømme at litt av det dere skriver skriver/sier jeg også. Men det har utrolig mye med dialekt å gjøre. :fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Når folk kommenterer ordelingsfeil, skrivefeil, gramatiske feil, feile stavelser, dialekter osv. Dette kan være å/og, når/da, kino/sjino, osv osv. En av de tingene som definerer vår intelligens er at vi mennesker ikke er syntax-baserte slik som datamaskiner, men konteks-baserte når vi prosesserer symboler. Derfor klarer de fleste av oss å forstå meningen bak en setning, selv om det er en ordelingsfeil, skrivefeil, feil når/da.

Syntes også det i de aller fleste tilfeller er teit og rart å snakke negativt om noen som ikke er tilstdet. Det er så feigt å kritisere, nedverdige eller dømme noen uten at de har muligheten til å forsvare seg eller fortelle sin side av saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Jeg må si meg enig i at det er grusomt med den nye måten å spørre om ting, som nevnt flere ganger tidligere her.

Hvem bukse bruker du? Uff, jeg blir lei meg når jeg hører og leser slikt.

Samme med feil bruk av f.eks henne og til. Også nevnt tidligere i tråden.

Bortsett fra det så er det ikke så mange ord som irriterer meg, men `smeike`har jeg aldri skjønt poenget med å si. Høres helt teit ut, og enda teitere når voksne mennesker sier det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...