Gå til innhold

Hvilke for bruker dere til hunden, og hva koster det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sportsmans pride! Veeeeldig bra for, og MYE MYE billigere enn mye av det andre foret. Er på lik linje, eller egentlig bedre enn Royal Canin etc.. har gått på både det og div anna for men hunden trives best på dette vi har nå. Bestiller det sammen med noen i sånn brukshundklubb og får det kjempebillig, ca 260,- for en sekk på 15 kg!!!!! Og den varer i tillegg leeeeeenge. Har stor hund også! Superfornøyd!!! :)

http://www.sportsmanspride.net/

Jeg tror du burde lese deg litt opp på dette foret om du tror det er så veeeldig bra som du sier. Jeg forer selv kun med det beste av det beste, og hadde glatt valgt RC fremfor Sportmans Pride. Hovedsaklig fordi RC iallefall ikke inneholder by-products, noe SP gjør. SP har faktisk by-prodcuts (tørt, malt) som hovedigrediens! SP kategorieseres som et under gjennomsnittet godt for, og har faktisk ikke noe ferskt kjøtt overhodet, noe foret må ha for å kategoriseres som kvalitetsfor i mine øyne. Den største andelen av dette foret er billige fyllere, og av de 10 første ingrediensene på listen er hele 6 av dem kontroversielle produkter. Første ingrediens hos RC (breed spcific adult dry) er malt tørr kylling (ikke by-product av kylling), og av de 10 første ingrediensene er kun 4 av dem regnet som kontroversielle. Nei, SP er ikke kvelitetsfor i mine øyne. Du kan lese mye om forskjellige hundefor her: http://www.dogfoodad...-reviews/brand/

EDIT: Det er mye annen fin lesning på denne siden også. Her feks: http://www.dogfoodadvisor.com/dog-food-industry-exposed/shocking-truth-about-dog-food/

Jeg forer selv med Acana Pacifica eller Grasslands. Begge er grain-free. Dette er noe av det beste foret i mine øyne. Inneholder massevis av ferskt kjøtt, fisk og egg, utallige forskjellige grønsaker og ingen by-products. Hovedingrediensene er ferskt kjøtt eller fisk, og ingen fyllere. Vi betaler rundt 200-250 kr per sekk med 2.5 kg (Bor ikke i Norge, så vet ikke prisen på dette der) Kjøper ny sekk ca. hver andre måned. Hun får også en del kjøtt og fisk i tillegg som vi kjøper ferskt til henne. Hun er en Malteser på 3kg.

Endret av Madison_00
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Royal Cannin valpefor. for middels store hunder Kjøper hos vetrenæren og koster 550kr for 10 kg (tror jeg)

Endret av Alice123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker Vom & Hundemat primært. Men han får også litt tørrfor oppi skåla til middag.

Da bruker vi Eukanuba Giant. Koster vel rundt 700,- for en 15 kg sekk, men den har vi lenge!

V&H kan jeg absolutt anbefale. Finere pels, pene tenner og ikke dårlig ånde.

Beste er at det kommer lite ut der bak. Så de nyttiggjør seg maten bedre enn på f.eks bare tørrfor.

Hvert fall gjør vår hund det. :)

Han får hundemat med laks som det heter, og noen ganger bare hundemat.

De har flere typer å velge i. Så man kan variere litt.

Vi bruker ca 1000 kr i mnd på mat til han. Og han er en stor hanne på 54 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...