Gå til innhold

Noen her med master i nordisk som arbeider utenfor undervisningssektoren?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er sånn i tvil om jeg skal ta master, eller om jeg skal studere noe annet i bredden i stedet. Er så redd for å ikke få relevant jobb etter studiet. Kunne ikke tenke meg å jobbe som lektor.

Anonym poster: 2100733990a32aceebe7eef2c3f9b3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Leticia

Jeg er sånn i tvil om jeg skal ta master, eller om jeg skal studere noe annet i bredden i stedet. Er så redd for å ikke få relevant jobb etter studiet. Kunne ikke tenke meg å jobbe som lektor.

Anonym poster: 2100733990a32aceebe7eef2c3f9b3cd

Jeg har ikke master i nordisk, men jeg har en bekjent som har det, hun jobber som redaktør i forlagsbransjen. Kjenner også en som har videreutdannet seg innen økonomi/statsvitenskap og som er leder for en interesseorganisasjon (kulturrelatert.)

Selv har jeg master i litteraturvitenskap, men jeg tror også de med nordisk fint kan jobbe (som jeg gjør) som konsulent i forlagsbransjen. Ulempen er at disse jobbene ofte er på frilansbasis, og at det tar tid å få foten innenfor. Du bør ha erfaring med tekstanalyse/manusvurdering.

Vet også om noen som har begynt som kulturanmeldere/journalister. Det er mange veier til Rom, men for å kunne svare bra, er det greit å høre litt om hva slags jobber du kan tenke deg? :)

Endret av Leticia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...