Sommerfugl90 Skrevet 15. mars 2013 #41 Skrevet 15. mars 2013 Og hva grining angår, regner meg med at også menn er like forskjellige fra hverandre som det kvinner er. Jeg for eksempel hater å vise følelser, men er så uheldig at jeg veldig lett tar til tårer. Jeg synes det er ordentlig flaut og skulle aller helst latt være, men det er noe jeg har absolutt null kontroll over.
melly666 Skrevet 15. mars 2013 #42 Skrevet 15. mars 2013 Trenger vel ikke å grine for å ha kontroll på følelser og unngå sinne og aggressiv adferd, det er vel heller et tegn på noen som er umodne og underutviklet i forhold til å takle seg selv og sine egne følelser. De trenger vel heller å lære seg å kontrollere og ha orden på følelsene fremfor å grine så blir alt magisk fint og aggresjon forsvinner. De som er aggresive og bruker sinne er vel mer i en situasjon de ikke takler/hånterer. Da disse som regel ikke utagerer slikt hvis de er alene, ihvertfall ikke i alle tilfeller vil jeg tro. Samt mangel på selvbeherskelse, på lik linje med barn som slår rundt seg og utagerer, men stemmer vel ikke det da siden barn gråter jo, så da kan det ikke være innestengte følelser som utageres...? Nei, nå legger du for mye i innlegget mitt enn det som står. Jeg skrev "mange" - og det er mange som gjør det. Det betyr ikke at alle som er sinte er det fordi de burde gråte mer. Eller omvendt - at man gråter mer jo mindre sint man er. Men føler mange aksepterer at sinne er "mannlig" og derfor er det så mye mer greit enn at de faktisk lar seg være triste. Og nei, de trenger ikke å grine for å ha kontroll på følelsene. Hvis han aldri føler seg så trist at han har behov for å gråte er det flott - eller hvis han takler følelene sine på andre sunne måter. "kravene" var at han har følelser, er balansert og ikke en liten sint ball av følelser. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2013 #43 Skrevet 15. mars 2013 Jeg har ikke noe problem med å grine hvis jeg er trist. Ser ikke på det som tabu i det hele tatt, og det har ikke min eks og nåværende kjærste heller gjort. Mann. Anonym poster: 48c690c4bd59c134db2de37ef801f2f6 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2013 #44 Skrevet 15. mars 2013 Synes det er søtt når samboeren min gråter jeg (Kun gjort det i kjærlighetens navn, og når han snakker om avdøde familiemedlemmer som sto han veldig nær). Liker å trøste han da, å gi han masse kjærlighet. Og selvfølgelig gråter han ikke ute blandt folk.. Men bare når han er alene med meg, som han tross alt stoler blindt og klippefast på. Veldig godt å vite i grunn Tror egentlig veldig få menn gråter offentlig, annet enn på fest kanskje? (har trøstet en fyr engang..) Anonym poster: 9ac1a58333dbc85620155a7c4aea2f46
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2013 #45 Skrevet 15. mars 2013 Synes nesten det er omvendt, jeg. Jeg er mann og har ikke grått siden barnehagen, men det er ikke fordi jeg mener det "er homo" eller noe sånt. Jeg bare reagerer ikke med tårer eller andre tydelige uttrykk for følelser, selv når det skjer ting som burde gjort meg enten veldig trist eller veldig glad. Folk later til å reagere mye mer på at jeg så godt som aldri viser følelser som de gjør når andre menn viser dem. Menn må for all del gjerne gråte, det er helt i orden for meg, men her til lands oppfatter jeg det som mindre akseptert for menn å ikke vise følelser enn å vise dem. Det bør da være like greit at jeg ikke gråter som at andre gjør det. Det er ikke misforstått machoppførsel, det er bare sånn jeg fungerer. Anonym poster: a677a6437e6840be87c312dd43bfba41 2
Klaine Skrevet 15. mars 2013 #46 Skrevet 15. mars 2013 Gråting er ikke feminint. Det er tegn på at man har følelser. Menn har på lik linje med kvinner følelser. Jeg har aldri sett ned på en mann som gråter, eller tenkt noe sånt som; "oi, en mann som gråter - for en pyse!". Nei, man er ikke "pyse" eller "mindre mann" fordi man griner. Menn som sier at gråting er jentete gjør meg småkvalm. Viser bare hvor fordomsfull og usikre de er. 3
bebisss Skrevet 15. mars 2013 #47 Skrevet 15. mars 2013 Min mann gråter ALDRI! jo en gang ble han litt våt i øynene da jeg gjorde noe som betydde virkelig mye for han, men da gjemte han seg, han fortalte det bare etterpå. Ellers er det ikke en tåre, han er tørr som en ørken. Men jeg vet om en fyr, han liker å se på seg selv som en mannemann, men absolutt ingen gråter mer enn han. Han tuter for ingenting. Men han griner når han syns synd på seg selv, og det er desverre altfor ofte! Han syns synd på seg selv for ingenting. Om ett barn dør forran øynene hans da vil han ikke gråte for det døde barnet, men han vil gråte for han syns synd på seg selv som måtte se det.. slik er han.. en veldig sutrete egoistisk person. Men han tror han selv er veldig kul og matcho.. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2013 #48 Skrevet 15. mars 2013 Ikke for min del. Jeg deler meningen din med at ''Menn skal ikke gråte'', men om kjæresten min skulle gråte noen tårer hadde han ikke vært mindre mann i mine øyne Har hatt en type som gråt og gråt over alt! Det blir slitsomt, personen blir uattraktiv og irriterende til slutt. Men, jeg hadde irritert meg over dette om det var en kvinne også.. Anonym poster: cebb721ddb4dfa4aa4874f412dd1e1bc
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2013 #49 Skrevet 15. mars 2013 Det spørs litt på når og hvor mye, men i utgangspunktet er ikke menn som gråter noe jeg ser på som tabu. Jeg kommer fra en veldig sippete familie på farssida, hvor alle er lettrørte. Jeg er vant med brødre, fettere og onkler som viser følelser gjennom blant annet å gråte, og synes det er helt ok. Min eks var sippete av dimensjoner og gråt av absolutt alt, og brukte det i tillegg som en hersketeknikk. Dét synes jeg ikke er noe ok. Anonym poster: 656f42e49720f6791aa3a2271a6f3991
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 15. mars 2013 #50 Skrevet 15. mars 2013 Det at en mann tør å grine forteller meg at han blottlegger sitt indre, det er utrolig tøft gjort. 1
The Kitten Skrevet 15. mars 2013 #51 Skrevet 15. mars 2013 Det er maskulint å vise følelser. Gutter gjemmer følelsene sine, det gjør ikke menn.
For the ladies Skrevet 15. mars 2013 #52 Skrevet 15. mars 2013 Beklager at jeg er noe usaklig nå, men la meg bare få nevne at det - etter min mening så klart - er særdeles lite mandig å være aktivt medlem på et kvinneforum. Det samme gjelder facebook, særdeles lite mandig.
Hoppetaujenta Skrevet 15. mars 2013 #53 Skrevet 15. mars 2013 Hvis en mann griner, forteller det meg at han har god kontakt med sitt indre følelsesregister. Kjempefint! Han virker som han skal! ...tenker jeg da. 2
kubrak Skrevet 15. mars 2013 #54 Skrevet 15. mars 2013 Vil bare stille et spørsmål. Er det tabu at menn viser følelser og en og annen gang faktisk gråter. Kunne dere tenkt dere å bli sammen med en mann som viser følelser? Selv har jeg ingenting i mot å gjøre det av og til. Hvis noe berører eller preger meg på en slik måte at mange følelser står på spill, vil terskelen for å vise følelser absolutt være tilstede. Andre menn kan også gjerne svare på spørsmålet. Vil høre alles mening. iogmed at profilbildet ditt er av jan thomas så er det iallfall ikke spesielt ikke spesielt overraskende... neida.... joda.... neida
Gjest BettyBoop Skrevet 15. mars 2013 #55 Skrevet 15. mars 2013 Vil bare stille et spørsmål. Er det tabu at menn viser følelser og en og annen gang faktisk gråter. Kunne dere tenkt dere å bli sammen med en mann som viser følelser? Selv har jeg ingenting i mot å gjøre det av og til. Hvis noe berører eller preger meg på en slik måte at mange følelser står på spill, vil terskelen for å vise følelser absolutt være tilstede. Andre menn kan også gjerne svare på spørsmålet. Vil høre alles mening. Jeg syns det er søtt jeg
Gjest Skogmann Skrevet 16. mars 2013 #56 Skrevet 16. mars 2013 Skikkelig mann...? BTW, hva i all verden får et menneske til å være skikkeligere enn et annet fordi det gråter? Bytt det ut med at noen menn gråter så nærmer du deg noe. Men ikke legg inn at skikkelige menn gråter, samme som at jeg skal si at skikkelig kvinner skruer bil, bygger hus og tjener fett med penger. De kan gjøre det som resultat av likestilling, men er ikke det som gjør de til skikkelig kvinner. Skikkelig kvinner oppfører seg som kvinner, samme gjelder menn. Merkelig logikk du har. Dersom uthevede argument gjelder den ene veien, burde det logisk sett gjelde den andre veien også. Du argumenterer sterkt for at gråting ikke gjør noe menneske skikkeligere enn andre, samtidig som du også argumenterer for at det å ikke gråte (for menn) gjør dem skikkeligere..hehe. Jeg tror menn i like stor grad som kvinner er følelsesmennesker. Men vi menn har større terskel for å gråte når ting ikke går som vi vil. Der kvinner begynner å gråte når ting ikke går deres vei tar menn og slår knyttneven i døra eller surmuler resten av kvelden. Jeg har i hvert fall lært meg å akseptere at min kvinnes reaksjon ved motgang (grining) er en minst like rasjonell og god måte og uttrykke følelser på som min muligens mindre rasjonelle surmuling og agressjonsutbrudd (på verden generelt, ikke henne dog..er ikke konebanker). At menn også får en tåre i auekroken av en trist eller rørende film, gåsehud på ryggen og muligens tåre i aukroken når et jagerfly passerer lavt eller gråter om de er svært triste (krangel osv) ser jeg bare på som helt naturlig og menneskelig. 2
ninuska_ Skrevet 16. mars 2013 #57 Skrevet 16. mars 2013 (endret) , Endret 15. mars 2018 av ninuska_ 2
Larandrea Skrevet 16. mars 2013 #58 Skrevet 16. mars 2013 Det er ingenting som er mer MANN enn en mann som tør å vise følelser og grine. Det ser jeg på som en sterkt positiv egenskap som jeg tiltrekkes av. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå