Gå til innhold

Er det tabu at menn gråter?


Fremhevede innlegg

Gjest Reza08
Skrevet

Vil bare stille et spørsmål. Er det tabu at menn viser følelser og en og annen gang faktisk gråter. Kunne dere tenkt dere å bli sammen med en mann som viser følelser? Selv har jeg ingenting i mot å gjøre det av og til. Hvis noe berører eller preger meg på en slik måte at mange følelser står på spill, vil terskelen for å vise følelser absolutt være tilstede.

Andre menn kan også gjerne svare på spørsmålet. Vil høre alles mening.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grin i vei, vi er alle mennesker.

  • Liker 4
Skrevet

Jeg synes ikke det er tabu. Har aldri tenkt at det er dumt for en mann å gråte. Det er bra å vise følelser :)

  • Liker 4
Skrevet

Grin i vei, men da bør du være alene og helst ha en god grunn. Skikkelig mannfolk griner ikke, ihvertfall ikke blant folk. Kapp av meg armen, vil ikke grine av den grunn. Dump meg og jeg feller kansje en tåre i enerom hvis du var alt for meg.

Menn som griner blandt folk er ikke menn, da er de av den nye generasjonen som ikke kan skifte dekk eller se blod uten å bli bleke.

  • Liker 2
Gjest Reza08
Skrevet

Grin i vei, men da bør du være alene og helst ha en god grunn. Skikkelig mannfolk griner ikke, ihvertfall ikke blant folk. Kapp av meg armen, vil ikke grine av den grunn. Dump meg og jeg feller kansje en tåre i enerom hvis du var alt for meg.

Menn som griner blandt folk er ikke menn, da er de av den nye generasjonen som ikke kan skifte dekk eller se blod uten å bli bleke.

Jeg er heller ikke den typen som griner av alt. Har en enorm smerteterskel fysisk, og griner ikke av alt ellers heller. Men noen ganger kan faktisk ting være veldig tyngende, og da ser jeg ikke problemet i å felle noen tårer. Er det sånn at det er bare damer og homser som kan grine, mens andre menn bør ungå det under enhver omstendighet?

Alle opplever vi forskjellige ting, og alle har vi et menneske i oss. Vi må stå sammen, og være der for hverandre. Hvis noen jeg kjenner f.eks hadde en veldig tung periode, hadde jeg stilt opp, og hjulpet. Noen tårer er også gledestårer, som kommer når noe bra har skjedd, og som man blir rørt av, da er det også lett å gråte litt.

Gjest Reza08
Skrevet

Jeg synes ikke det er tabu. Har aldri tenkt at det er dumt for en mann å gråte. Det er bra å vise følelser :)

Positivt at du ser på saken på en slik måte. Alle kan vi trenge å få ut følelsene.

Skrevet

Grin i vei, men da bør du være alene og helst ha en god grunn. Skikkelig mannfolk griner ikke, ihvertfall ikke blant folk. Kapp av meg armen, vil ikke grine av den grunn. Dump meg og jeg feller kansje en tåre i enerom hvis du var alt for meg.

Menn som griner blandt folk er ikke menn, da er de av den nye generasjonen som ikke kan skifte dekk eller se blod uten å bli bleke.

:fnise:

  • Liker 1
Gjest Reza08
Skrevet

Jeg gråter lett av film :P

Mange filmer kan være så fantastisk fine, eller ende i en så dyp tragedie, at man lett kan ty til tårene.

Skrevet

Din mening det, men for min del er jeg gamleskolen, der menn ikke griner. Sier ikke at det er noen problemer med menn som gjør det, de får gjøre hva de vil, på lik linje med at homofile har sex med menn og mennesker skifter kjønn, er ikke noe problem på noen måte, men er ikke det som er MANN. Å være menn er å være per definisjon MANN og ikke metroseksuel og likestilt til den grad med kvinner at man gjør det samme som de.

Alle skal selvfølgelig støtte folk som har det vondt og sliter, og det finnes alltid unntak hvor menn griner. Men i all hovedsak og nomale livssituasjoner griner ikke menn. Grunn til at menn griner mer nå enn før er fordi det er så "inn" å føle og kjenne og alt det styret", nesten som folk har begynt å ha det vondt for å ha det vondt med ting som ikke ble definert som vondt en gang før i tiden :P

Ikke meninga å kansje virker litt manns sjåvinistisk eller noe slikt, er for all del ikke det, er åpen og aksepterer alle som de er, men kaller ikke hvem som helst for MANN av den grunn, da MENN i større grad er noe som ser ut til å forsvinne.

  • Liker 2
Skrevet

Positivt at du ser på saken på en slik måte. Alle kan vi trenge å få ut følelsene.

Ja, er ikke bra å holde ting inne. Det produseres vel lykkehormoner når vi gråter også. Skikkelige menn tørr å gråte tenker jeg.

Skrevet

Din mening det, men for min del er jeg gamleskolen, der menn ikke griner. Sier ikke at det er noen problemer med menn som gjør det, de får gjøre hva de vil, på lik linje med at homofile har sex med menn og mennesker skifter kjønn, er ikke noe problem på noen måte, men er ikke det som er MANN. Å være menn er å være per definisjon MANN og ikke metroseksuel og likestilt til den grad med kvinner at man gjør det samme som de.

Alle skal selvfølgelig støtte folk som har det vondt og sliter, og det finnes alltid unntak hvor menn griner. Men i all hovedsak og nomale livssituasjoner griner ikke menn. Grunn til at menn griner mer nå enn før er fordi det er så "inn" å føle og kjenne og alt det styret", nesten som folk har begynt å ha det vondt for å ha det vondt med ting som ikke ble definert som vondt en gang før i tiden :P

Ikke meninga å kansje virker litt manns sjåvinistisk eller noe slikt, er for all del ikke det, er åpen og aksepterer alle som de er, men kaller ikke hvem som helst for MANN av den grunn, da MENN i større grad er noe som ser ut til å forsvinne.

Din definisjon. ;)

  • Liker 10
Gjest Reza08
Skrevet

Din mening det, men for min del er jeg gamleskolen, der menn ikke griner. Sier ikke at det er noen problemer med menn som gjør det, de får gjøre hva de vil, på lik linje med at homofile har sex med menn og mennesker skifter kjønn, er ikke noe problem på noen måte, men er ikke det som er MANN. Å være menn er å være per definisjon MANN og ikke metroseksuel og likestilt til den grad med kvinner at man gjør det samme som de.

Alle skal selvfølgelig støtte folk som har det vondt og sliter, og det finnes alltid unntak hvor menn griner. Men i all hovedsak og nomale livssituasjoner griner ikke menn. Grunn til at menn griner mer nå enn før er fordi det er så "inn" å føle og kjenne og alt det styret", nesten som folk har begynt å ha det vondt for å ha det vondt med ting som ikke ble definert som vondt en gang før i tiden :P

Ikke meninga å kansje virker litt manns sjåvinistisk eller noe slikt, er for all del ikke det, er åpen og aksepterer alle som de er, men kaller ikke hvem som helst for MANN av den grunn, da MENN i større grad er noe som ser ut til å forsvinne.

Aksepterer selvfølgelig ditt syn på saken også, men alle menn som er født menn, er i det store og hele, menn, selv om noen kanksje er litt mer emosjonelt tilrettelagt enn andre.

Gjest Reza08
Skrevet

Ja, er ikke bra å holde ting inne. Det produseres vel lykkehormoner når vi gråter også. Skikkelige menn tørr å gråte tenker jeg.

Akkurat, hvis man er en skikkelig mann, gråter man også. Det er mer mandig å faktisk tørre å gjøre det, enn å holde alt inne i seg. Hvis man skulle holde alt inne i seg, ville det til slutt bli så vondt, at desperasjonen trer i kraft.

Gjest Stronger
Skrevet

Jeg skulle ønske at kjæresten min gråt av og til! Jeg har kunn sett han gråte når nær familie har gått bort.. Selv gråter jeg nok sånn i gjennomsnitt en gang i uka, så jeg skulle ønske gråtinga var litt jevnere fordelt :P

Skrevet

Det er jo samfunnet som har fått menn til å glemme at de er menn, og derav har begynt å imitere kvinner som følge av sitat som at "skikkelig menn griner", "du er ikke voksen før du kan leke" osv etter min mening. Hvorfor ikke la menn være menn og kvinner være kvinner. De som vil gjøre ting som er et resultat av likestilling, kjør på. Men ikke la det bli en norm eller forventning at menn skal ta til seg likestillings greiene. La damene bli mer maskuline og likestilte men ikke legg til rette for forventninger om at menn skal begynne å gå i retning av kvinner.

Synes jeg ser en uroende trend både hos barn og voksne hvor likestilling har fjernet store deler av kjønnsidentiteten, samt generert en haug med hjelpesløse mennesker som er mer opptat av å føle og være forsiktige enn å klare å gjøre noe.

Er for all del for likestilling og slikt, men betyr ikke at jeg liker alle resultatene av utviklingen desverre.

  • Liker 2
Skrevet

Akkurat, hvis man er en skikkelig mann, gråter man også. Det er mer mandig å faktisk tørre å gjøre det, enn å holde alt inne i seg. Hvis man skulle holde alt inne i seg, ville det til slutt bli så vondt, at desperasjonen trer i kraft.

Er ditt syn på det og stemmer muligens for deg, men betyr ikke at det er slik for alle menn eller at alle burde ha dette behovet. Og den konsekvensen gjelder muligens for deg og noen enkelte, men er ikke noe som stemmer med alle.

  • Liker 3
Skrevet

Jeg kunne vertfall ikke tenkt meg å bli i lag med en mann som ikke viser følelser. Mennesker har følelser, roboter har de ikke, mennesker: turn on, roboter: turn off... Jeg tenker at det å grine når en blir rørt eller lei seg er like viktig og like bra som å smile når en er glad og lykkelig. Innestengte følelser fører skjeldent til noe godt noe.. Jeg skjønner ikke hvorfor det er tabu å grine om situasjonen tilsier det men vi kan le når situasjonen tilsier det. Selvsagt alt til sin tid og alt det derre, jeg mener ikke at hele Akeselven trenger å renne som en foss ned over kinnene selv om en ser en film, men en blir ikke mindre mann av følelser.

  • Liker 2
Skrevet

Skikkelig mann...? BTW, hva i all verden får et menneske til å være skikkeligere enn et annet fordi det gråter? Bytt det ut med at noen menn gråter så nærmer du deg noe. Men ikke legg inn at skikkelige menn gråter, samme som at jeg skal si at skikkelig kvinner skruer bil, bygger hus og tjener fett med penger. De kan gjøre det som resultat av likestilling, men er ikke det som gjør de til skikkelig kvinner. Skikkelig kvinner oppfører seg som kvinner, samme gjelder menn.

  • Liker 1
Gjest Reza08
Skrevet

Er ditt syn på det og stemmer muligens for deg, men betyr ikke at det er slik for alle menn eller at alle burde ha dette behovet. Og den konsekvensen gjelder muligens for deg og noen enkelte, men er ikke noe som stemmer med alle.

Har heller aldri påstått det. Og gratulerer med egne meninger. Men ikke si at mine ytringer er tøv. Hvis du skulle ha gått på en smell, ville du virkelig ha holdt alt inne i deg selv, uten et snev av følelser? Har du i det hele tatt følelser?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...