Sukkerklumpen! Skrevet 17. mars 2013 #41 Skrevet 17. mars 2013 (endret) Spist meg så mett på en buffe at jeg ville stikke fingeren i halsen og spy det opp igjen. Aldri vært så mett i hele mitt liv. Endret 17. mars 2013 av Sukkerklumpen!
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2013 #42 Skrevet 18. mars 2013 Lørdag som var åt jeg så mye at jeg ble flau. Frokosten startet helt greit med 3 knekkebrød med pålegg. Så spiste jeg en halv pose dragé egg.. Etter trening spiste jeg 5 eller 6 pannekaker med smør og sukker, syltetøy og banan, og smør og brunost. Senere ble det frukt til mellommåltid, før.5 stykker hjemmelaget pizza. Smågodt og superchips etterpå. Men så..kom en kamerat på besøk for å se film, og han hadde med seg en stor sjokoladeplate, en pose Bamsemums, en pose godt og blandet, og en med french fries. Alt forsvant ikke, men jeg spiste til jeg ble kvalm. Dagen etter spiste jeg to Lion sjokolader til "mellommåltid" og chips og dip på enda en filmkveld, i tillegg til vanlig mat. Er nå på "avvenning" etter helgen, ogdet er helt utrolig vanskelig hver gang man virkelig har gått på en smell. Helt sjukt hvor fort man kan bli avhengig av sukker. Anonym poster: e99964a14b9c9571888da572a379a2fa
muffin26 Skrevet 18. mars 2013 #43 Skrevet 18. mars 2013 Spiser ofte 200 g sjokolade på ca 15 min ikke tull. Elsker virkelig sjokolade. Hadde jeg ikke fått kviser hadde jeg spist det hver dag. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2013 #44 Skrevet 18. mars 2013 Wow... Det er mange av innleggene her som får meg til å tenke spiseforstyrrelser egentlig.. Det å overspise uten å kaste opp er faktisk en spiseforstyrrelse det også, og jeg vil anbefale de som gjør det å få hjelp. Selv har jeg i grunn aldri overspist i sånne mengder som blir beskrevet her, men jeg hadde en spiseforstyrrelse før(ano) og følelsen av å ha overspist er veldig tilstede selv om man ikke nødvendigvis spiste så mye.. Det meste var vel en liter iskrem? Det føltes helt enormt mye da, men nå greier jeg det lett Anonym poster: ade0387abdd36261732efe80450571ae 3
Dricka Skrevet 18. mars 2013 #45 Skrevet 18. mars 2013 Spiser ofte 200 g sjokolade på ca 15 min ikke tull. Elsker virkelig sjokolade. Hadde jeg ikke fått kviser hadde jeg spist det hver dag. Deet kan jeg! Får ikke kviser av noe! Men hadde kanskje sluttet å spise sjokolade hver dag om jeg hadde fått det..
muffin26 Skrevet 18. mars 2013 #46 Skrevet 18. mars 2013 Deet kan jeg! Får ikke kviser av noe! Men hadde kanskje sluttet å spise sjokolade hver dag om jeg hadde fått det.. du er virkelig heldig:(. Missunner deg.
Rubies_ Skrevet 18. mars 2013 #47 Skrevet 18. mars 2013 Hadde kjærlighetssorg for mange år siden. Jeg og ei venninne klarte å spise og drikke (sammen heldigvis) to bokser is, en hel pizza, to flasker vin, fire sjokoladeplater og masse smågodt! Det var helt grusomt å våkne opp morgenen etter Jeg leste forresten en interessant artikkel om overspising for en liten stund siden. En evolusjonspsykolog hadde en interessant idé. Han tenkte at overspising og fråtsing kan ligge i mange av oss pga. evolusjonen. Fordi før i tiden var mengden mat så begrenset, vi var jo jaktere og sankere. Og pga. det måtte vi fortsette å spise og spise når vi først hadde mat, siden vi ikke visste når neste måltid ble. Og at det trekket ligger fortsatt litt i oss, og at det er ganske katastrofalt nå som vi har tilgang på mat HELE TIDEN. Hvor god den teorien er vet jeg ikke, men det er en interessant tanke i alle fall. 2
Musaleem Skrevet 18. mars 2013 #48 Skrevet 18. mars 2013 En gang spiste jeg en hel stor Peppes Pizza alene. Skal nevnes at jeg ikke hadde spist noe annet den dagen (spiste ikke før på kvelden), men uansett...
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2013 #49 Skrevet 18. mars 2013 Hvor god den teorien er vet jeg ikke, men det er en interessant tanke i alle fall. Det er interessant, ja! Jeg er normalvektig, har vokst opp med god middag hver dag og en familie med god økonomi som alltid har fullt kjøleskap, fryser og skap, vi spiser mye ute, jeg lager mye mat og har et sunt forhold til mat og kropp. Jeg VET jeg alltid får et nytt måltid. Jeg er fullt klar over når jeg spiser frokost at jeg kommer til få middag den dagen og. Allikevel bruker jeg veldig mye tid og energi på å passe på at jeg har alt i trenger i hus (som om verden går under hvis jeg går én dag uten muligheten til å spise tomat) og jeg blir stresset hvis jeg skal være ute lenge uten å vite når jeg får spist (selv om det aldri har skjedd at jeg har gått uten å spise). Total idiotisk, men nå skylder jeg på genetikken. Det er ikke fråtsing i mengde, men at en ressursterk person i Norge i 2013 skal være redd for å ikke få nok mat er jo helt tåpelig. Anonym poster: d446af920adb3627644ffc0b9029aca4 2
Gjest proteinet Skrevet 22. mars 2013 #50 Skrevet 22. mars 2013 En pose med maarud potetgull, en pakke orea sjokoladekjeks, tre hveteboller og litt is. Blir kvalm av å tenke på det, og fatter ikke hvordan jeg fikk alt ned. Jeg var stappmett og ble veldig dårlig, så det ble ikke noe gjentakelse for å si det slik.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2013 #51 Skrevet 23. mars 2013 Signerer. Anonym poster: 6ac767d5838f984d3afaf989df03c95b
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2013 #52 Skrevet 23. mars 2013 Det er interessant, ja! Jeg er normalvektig, har vokst opp med god middag hver dag og en familie med god økonomi som alltid har fullt kjøleskap, fryser og skap, vi spiser mye ute, jeg lager mye mat og har et sunt forhold til mat og kropp. Jeg VET jeg alltid får et nytt måltid. Jeg er fullt klar over når jeg spiser frokost at jeg kommer til få middag den dagen og. Allikevel bruker jeg veldig mye tid og energi på å passe på at jeg har alt i trenger i hus (som om verden går under hvis jeg går én dag uten muligheten til å spise tomat) og jeg blir stresset hvis jeg skal være ute lenge uten å vite når jeg får spist (selv om det aldri har skjedd at jeg har gått uten å spise). Total idiotisk, men nå skylder jeg på genetikken. Det er ikke fråtsing i mengde, men at en ressursterk person i Norge i 2013 skal være redd for å ikke få nok mat er jo helt tåpelig. Anonym poster: d446af920adb3627644ffc0b9029aca4 Anonym poster: 6ac767d5838f984d3afaf989df03c95b
Gjest Cuntzilla Skrevet 23. mars 2013 #53 Skrevet 23. mars 2013 Jeg kan ha noen dager hvor det bare ikke er bunn i meg, og jeg har lyst på ALT hele tiden. Typisk late dager etter man har tatt noen pils, eller rundt mensen. Nå husker jeg ikke akkurat hva som går ned på høykant disse dagene, men før pleide jeg å slepe meg til butikken og kjøpe ca alt som er nevnt i denne tråden og trykke i meg til jeg ikke klarte å reise meg fra sofaen og måtte bli liggende resten av kvelden for å fordøye! Har blitt flinkere til å unngå det de siste årene da, prøver å pleie bakrusen med noe litt friskere og sunnere siden formen bare blir forverret om man spiser feil. Men har jeg en sånn dag med bunnløs apetitt så går også yoghurtene og appelsinene ned på høykant! Ellers så går jeg ofte på en smell på reiser, når man har hotellfrokost, treretters lunsj og middag og føler i tillegg man kan knaske på snacks og snop hele dagen siden man er på tur (for ikke å snakke om alkohol). Jeg la på meg 6 kg etter knapt to uker i USA en gang Men sånt raser jo av når man går tilbake til normale rutiner da, heldigvis. Jeg sliter forresten ikke med spiseforstyrrelser altså, det ser jo fort sånn ut når man bare snakker om overspisingstilfellene! Jeg har vanligvis et normalt sunt og balansert kosthold. 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #54 Skrevet 23. februar 2016 ja.. jeg har dager hvor jeg overspiser. det er helt jævlig. heldigvis kommer de ikke så ofte, men når jeg først har de så er det helt krise. Sånn som de tre siste dagene nå f.eks. på søndag spiste jeg, i tillegg til vanlig mat, en sørlandschips pose og en 200g sjokolade. når jeg våknet på mandag så jeg at det var tilbud på sjokoladeplater på freia, så da dro jeg på butikken for å kjøpe inn noen som jeg tenkte jeg skulle ha til senere. prøvde vel å lure meg selv. det første jeg gjorde var og spise en maarud salt chips på 275 g, deretter en 190g sjokolade fra freia, før en 200grams. spiste også taco og en skolebolle. i dag har jeg spist nok en 275g chips pose og den siste 200g sjokoladen. takk og lov så har jeg ikke mer igjen! jeg har spist alt dette på et døgn, og nå må jeg sulte i noen dager så jeg ikke bare blusser opp! tror kanskje jeg har en eller annen form for spiseforstyrrelse eller noe, for jeg går og tenker på mat 24/7, har perioder med overspising/sulting, kjenner sjeldent metthetsfølelse osv.. og jeg er 24 år liksom. slitsomt!! Anonymkode: 7c6d0...d52
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #55 Skrevet 24. februar 2016 Jeg fråtser også av og til og da må jeg ha slankedager innimellom for å komme meg ned til vekta mi igjen. Kan spise helt utrolig mye. To isbokser, en burger menyog masse smågodt, sikkert et halvt kilo. I tillegg kan jeg spise rundstykker til kvelds og en potegullpose. Er så mett neste dag at jeg ikke spiser før på kvelden da Anonymkode: 2e297...66f
Mann 42 Skrevet 24. februar 2016 #56 Skrevet 24. februar 2016 Jeg hadde en minneverdig aften for mange år siden da jeg hadde sultet ganske lenge, og brøt "fasten" med å kjøpe et halvt kilo reker, eller vel det,majones, en loff, 2 liter iskrem, noen øl, litt nøtter (ikke mer enn et par poser) og litt assortert snacks. Og skikkelig kaffe. Så gikk jeg hjem på hybelen og tygget meg gjennom en hel bærepose med mat på en kveld. Jeg tror ikke det egentlig var meningen, men det tok litt av. Egentlig hadde jeg bare tenkt å ta meg et par rekesmørbrød og litt iskrem til dessert. Aner ikke hvor mange kalorier det kan ha vært. Mer enn 2, er jeg rimelig sikker på 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #57 Skrevet 24. februar 2016 Det meste jeg har overspiste er helt ubeskrivelig mye. Spiste nesten konstant i 5 timer på det meste( kastet naturligvis opp underveis). En helt grusom avhengighet og tvang, hvor jeg totalt mister vilje, dømmekraft og refleksjon. Vil nesten beskrive det som en type psykose. Dette her er ca hva en episode kunne bestå av: 3l is med en hel flaske sjokoladesaus, 1 Grandiosa, familieporsjon med pannekaker og en hel boks sjokoladepålegg, 400g sjokolade, 1pose potetgull, 300g kjeks, 1l sjokomelk og en pose med boller. Jeg blir naturligvis psykisk og somatisk utmattet etter et slikt inntak. Ansiktet hover opp, og kroppen blir dehydrert etter oppkast. Dessuten er dette fryktelig dyrt for lommeboka Regner med jeg vil få kommentarer som "håper du får hjelp". Og ja, jeg spurte frivillig om hjelp. Gikk i behandling i nesten to år, men dessverre finnes det ingen mirakelkur. Jeg jobber fortsatt med meg selv hver bidige dag! Jeg er normalvektig, fast jobb, og svært få som kjenner til problematikken. Har fortalt det til de nærmeste, men andre ville nok fått sjokk om de viste det. Jeg fremstår som en blid, livlig person, høy utdannelse, lykkelig gift, og opptatt av trening og kosthold. Men fikk vel det såkalt "flink pike syndromet" i ung alder (Sier dette fordi jeg ønsker å poengtere at det ikke bare en isolerte,feite, ulykkelige damer som sitter alene hjemme og fråtser). Anonymkode: 34d96...8b0
Gjest Belle âme Skrevet 24. februar 2016 #58 Skrevet 24. februar 2016 Det var i 5.klasse, då både eg og bestevenninna mi hadde masse penger. Aldri har eg ete så mykje før! Minst 2 kopper kakao m/krem. Minst 1 sånn stor pakke kinder maxi. Minst 2 småposer med sukkerspinn. Minst 3 pinneiser. Minst 2 store softiser m/sjokoladestrø. Nokre poser smash, biler og fox. Også når vi kom heim til meg, ein halv isboks med vaniljeis(2 liter boks.) Ditta var det eg huska, kan hende det var meir.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #59 Skrevet 24. februar 2016 Wow... Fælt å si det, men jeg føler meg bedre etter å ha lest denne tråden :O Etter spiseforstyrrelser i tenårene har vekten svingt fra fra 57 kg på det minste til 93 kg på det største (169 høy..) Overspising er noe shit, men ser jo her at jeg tross alt ikke får i meg store mengdene av gangen! Likevel skyter vekten rett opp.. Sliter dere med høy overvekt (om jeg kan spørre om det), eller er det sånn at dere sulter og spiser mye om hverandre så vekten er stabil? En dårlig dag kan jeg feks spise en frossen pizza, en liten boks is og sjokolade/smågodt i tillegg vanlige måltider. Anonymkode: 86ec0...e66
Mann 42 Skrevet 25. februar 2016 #60 Skrevet 25. februar 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Wow... Fælt å si det, men jeg føler meg bedre etter å ha lest denne tråden :O Etter spiseforstyrrelser i tenårene har vekten svingt fra fra 57 kg på det minste til 93 kg på det største (169 høy..) Overspising er noe shit, men ser jo her at jeg tross alt ikke får i meg store mengdene av gangen! Likevel skyter vekten rett opp.. Sliter dere med høy overvekt (om jeg kan spørre om det), eller er det sånn at dere sulter og spiser mye om hverandre så vekten er stabil? En dårlig dag kan jeg feks spise en frossen pizza, en liten boks is og sjokolade/smågodt i tillegg vanlige måltider. Anonymkode: 86ec0...e66 Jeg pleide å spsie jevnt over for mye. Hele tida. Så vekta gikk bare oppover. Det som balanserte det, var aktivitetsnivået ellers. Og i perioder var det rett gjennom taket, for å si det sånn. Og når man er borte fra kjøleskapet.... Men jeg har også slitt litt med belastningsskader, så i lange perioder hadde jeg ikke annet å aktivisere meg med enn kjøleskapsstuping og sofa-surfing. Nå er jeg kalorinazi på heltid, alt er rasjonert, og jeg kommer til å fortsette sånn til det er blitt så internalisert at DNA-et mitt protesterer hvis jeg prøver å ta en ekstra bit av noe. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå