Gå til innhold

Hva er det meste dere har "overspist" ?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan spise store mengder, særlig om jeg er alene.

Snakker om 500 gram smågodt, sjokolade og flere pizzastykker.

Har jeg en 200 grams sjokolade så spiser jeg den opp, har jeg mer, spiser jeg det også.

Noen dager er det ikke bånn i meg, jeg løper fram og tilbake for å finne noe å spise, spiser det fort sånn at jeg rekker å spise alt før jeg "kommer til meg selv"

Ganske sykt egentlig...

Nå sitter jeg her, med verdens dårligste samvittighet....

Jeg har spist over 200 gram (sikkert nærmere 250) sjokolade og sikkert 300 gram smågodt pluss en bolle.

Det er jo langt flere kalorier enn jeg trenger (skal ned noen kg) og jeg merker at det ikke frister å trene når jeg har skeiet ut.

Jeg trener 1 time hver dag, men det hjelper ikke stort når mengdene er så store...

Hvordan og hvor mye skeier DU ut?

Og hvordan henter du deg inn igjen?

Anonym poster: 776072392a0b5069dae1a92b99c99b51

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meste jeg har spist på en gang som kan huske, er 1 grandiosa, 1 pakke spaghetti, og ca 1 brød. Dette er maaaange år siden, og jeg sleit med spiseforstyrrelser. Jeg kunne gå fra å spise ingenting over flere uker, for å så fråtse. Eneste som fikk meg til å stoppe var at det ikke var mat igjen.

Det er viktig å skille mellom en og annen utskeielse og spiseforstyrrelse, og finne ut hva som gjelder for deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Omtrent en hel pizza - peppes. med brus og rømmedressing.. og det var en stor en. Er mann :)

Anonym poster: e6378303bb8089760cd64d19d3d951d3

Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg spiste følelsene mine en dag og fikk trykket ned en plate med melkesjokolade, en pose med sørlandschips og en stor flaske med coca cola. Følte meg helt uggen etterpå, blæh.

Skrevet

Spiste nesten en 900g stek i løpet av en dag en gang. Hadde egentlig planlagt å spise kanskje halvparten av den til tidlig middag og tidlig kvelds etter en gåtur (den sto på svak varme mens jeg var i byfjellene), og å ha resten som pålegg resten av uka. Men det endte med at jeg gikk og tok et lite stykke hist og her utover kvelden. Det var vel nok igjen til pålegg på et par brødskiver dagen etterpå.

Skal sies at jeg ikke spiste veldig mye annet den dagen, utenom litt grønnsaker og et par små poteter.

Snopeoverspising tør jeg ikke tenke på engang. Har vært på for mange LAN-parties, døgnvakter og lignende til å tenke på det engang.

AnonymBruker
Skrevet

Tar den her som anonym for jeg er ikke stolt av det. Sleit med spiseforstyrrelser i slutten av tenårene, men er frisk og sunn nå. Jeg var veldig tynn og spiste så lite som mulig, men innimellom hadde jeg dager hvor jeg overspiste til den store gullmedaljen. Jeg sparte penger til disse dagene, så satt jeg på rommet og spiste og hata meg selv. På natta sneik jeg "bevisene" ut i søpla så ingen skulle se det. Siden jeg var så tynn så var det ganske smertefullt og innimellom så var jeg sikker på at magesekken skulle sprekke. Jeg aner ikke hvorfor jeg gjorde dette, for det var helt forferdelig.

Eksempel på en dag: Starter med stor macdonalds meny, gjerne med milkshake i tillegg brus. Så var resten av dagen fyllt med brownies, muffins, en bollepose eller to. Kanskje to-tre potetgullposer, MASSE smågodt. Sjokolademelk, brus. Store porsjoner med spaghetti eller annen pasta. Fine rundtstykker med smør.

Tror jeg stopper der, blir kvalm bare av å tenke på det.

Anonym poster: 9d485d4633bbf39446dd2b8dbb9c5fac

Skrevet

Tror faktisk jeg slo min personlige rekord forrige lørdag. Hadde et greit og normalt kosthold frem til kvelden - da spiste jeg:

2 pitapizza m/salat

100 g sjokolade

200 g smågodt

En skolebolle

1 skål iskrem

Høres kanskje ikke såå ekstremt mye ut, men magesekken min gjorde vondt. Ikke så rart når jeg egentlig er veldig småspist (er 165 cm og veier 47 kg).

AnonymBruker
Skrevet

jeg eeelsker proteinbarer, mange ulike. skjærer de opp å har i skål. fyller opp hver gang det blir tomt i skåla, OG i kjøleskapet. har vært opp mot 20 stk på en kveld :)

Anonym poster: 59636db5a50ae6fa302700ec7f2f72c0

Gjest *Maja*
Skrevet

På en kveld kan jeg lett spise 20 biter med sushi(inkludert Futo Tempura Scampi)2-3 poser rekechips og en stor pose godteri. Det tilsvarer vel fort et par tusen kalorier :)

Skrevet

Av og til dagen derpå så er jeg konstant sulten. Kunne sikkert spise alt som hadde blitt satt forran meg.

Ofte har jeg det veldig travelt, eller bare rett og slett glemmer å spise på dagen før jeg skal på byen på kvelden så regner med det er derfor.

Tror det meste jeg har presset i meg på en slik dag er noe sånn som 1L sjokomelk, 1hamburgermeny, 1,5l pepsi max, en pose sjokolade og sikkert en pose cheeze doodles i tillegg.

Godt jeg er ytterst sjeldent på byen.

AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke engang tenke på det. Alle snakker om at de blir så kvalme av disse freia-påskeeggene, at et er mer enn nok. Jeg klarer lett en hel pakke alene om jeg først er i gang - og det er i tilleg til mye annet. Mye.

Anonym poster: 8caa099ea7bfd71ddd3f09221f814b0c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slitt med overspising, så det har vært voldsomt mye. Ett brød, en pakke kikerter, liter melk med sjokopulver, halvt kilo godt, og en boks med iskrem (jeg har ikke spyrefleks). Som eksempel.

Nå når jeg er "normal" blir det som regel det jeg kjøper inn av godt (100-300gram), 2 skiver ekstra og stor middag. Gidder ikke tanker om å hente meg inn igjen, spist er spist og gjort er gjort.

Anonym poster: 96ca7002d824a5ce163544ca709314ed

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiste følelsene mine en dag og fikk trykket ned en plate med melkesjokolade, en pose med sørlandschips og en stor flaske med coca cola. Følte meg helt uggen etterpå, blæh.

Haha, i helgene kan jeg finne på å kjøpe meg sjokoladekjeks, sørlandschips og sukkerholdig drikker, spiser og drikker det opp på et par timer.

Anonym poster: bad137e76fbbc4268c3f5d48d7343d34

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt som en hund, jeg har ikke magemål. Har jeg mye mat, så spiser jeg mye mat, så prøver å ikke ha så mye godis tilgjengelig. Å begynne å snuse hjalp på matsuget for min del. Idiotisk, jeg vet, men det er ikke behagelig å "alltid ha lyst på noe".

Anonym poster: dd50ae9f9ddf0a12daebe6b9c00c12e7

AnonymBruker
Skrevet

I løpet av en dag:

3 croissanter, 1 liter sjokomelk, to Whopper Cheese menyer fra Burger King med sånn fritert ost til og en liter Ben & Jerry's. Skikkelig vondt i magen og får ikke sove.

Har også spist nesten over en halvkilo med smågodt på en kveld.

Anonym poster: 0ac935aa97ac8d282db9bd2f76bbe7ad

Skrevet

Jeg kan sultestreike i to-tre uker og leve på riskaker og epler, så får jeg skikkelig anfall og rager hele kjøleskapet, jeg spiser og spiser, jeg får ikke nok. Trøkker i meg alt jeg kommer over. Spiseanfallene mine varer som regel en uke, så er det sultestreik igjen. Kan gå ned opptil 6-7 kg på tre uker, og legge det på meg igjen når jeg får spisekick uken min. Uff, forferdelig livsstil, jeg vet.

Skrevet

blæ, den skulle være anonym :vetikke:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke særlig matlyst i lengre perioder, hvor jeg kanskje spiser 2 maks 3 knekkebrød i løpet av en dag, så får jeg dager som i dag.. hvor jeg spiser alt jeg finner, haha huff.

Her snakker vi..

200g sjokoladeplate

5 (!!) bananer

En hel "boks" med druer

2 store posjoner med kyllingfilet og ris

5 knekkebrød

Alt dette i løpet av de 2-3 siste timene, haha. Ikke bra.

Helt jævlig vondt i magen, men klarer liksom ikke slutte å spise

o.o

Anonym poster: e6629da872ba56ba870694c296056199

Skrevet

Skjønner ikke helt hva slags liv flere av dere lever - eller mulig jeg misforstår - at det flere av dere ramser opp kommer i tillegg til vanlig mat? Men tolker flere av innleggene at det som dere sier er "fråtsing" var menyen en hel dag.....

Og da er jeg verken imponert eller bekymra.

Hva med god hotellfrokost (med egg/bacon, ost, noe frukt/grønt, og croissant med smør eller loff med nutella - eller på en god dag: begge deler) - deretter tre-retters lunsj m vin - så tre-retters middag også med vin. Kanskje kaffe med kaker i løpet av ettermiddagen i tillegg.

Da begynner vi å snakke fråtsing........ Og dette er reelt.

Kan jo også ta et typisk familieselskap i min familie: gjerne noe småsnacks til aperitiffen, deretter 3-retters middag med vin og avsluttes med stort kakebord. Da blir man også ganske sprengt!

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var spiseforstyrret fikk jeg binge-dager. Da kunne je bruke en hel dag på å spise. Og ofte det samme, jeg fikk bare cravins på de samme tingene.

Et helt brød med bremykt og salami.

En hel Almondykake

En eske Vannbakkels

Cafe cookies

En pose Salt potetgull

En panini fra Shell

Stor sjokolademelk

En flaske iste

Og sjokolade, masse sjokolade..

Dette er jo ekstremt, og nå som jeg er friskere har jeg ikke mulighet til å stappe i meg sånn. Når jeg har overspist i det siste har det vært en pose potetgull, sjokolademelk, 4pizzastykker, ben and jerrys og smågodt:p

Anonym poster: 4c4a4a4d8d2b9b79fa774b3574f1317c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...