Gå til innhold

Problemer med ste-mor til mitt barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja? Vi har ikke vært ett par siden hun ble født.

Ok, det kom ikke akkuratt så tydelig frem. For å svare på spørsmålet ditt, så synes jeg barnefaren bør ta en skikkelig alvorsprat med sin nye kjæreste og forklare at ungen hans er velkommen når som helst. Så får nå hun bare bli så sur hun bare vil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok, det kom ikke akkuratt så tydelig frem. For å svare på spørsmålet ditt, så synes jeg barnefaren bør ta en skikkelig alvorsprat med sin nye kjæreste og forklare at ungen hans er velkommen når som helst. Så får nå hun bare bli så sur hun bare vil.

Nei, det er fordi jeg ser det er mange her inne som er "ute etter" folk som har fått barn uten at forholdet dem imellom har funket, så ville ikke utdype det så mye ;)

Takk for råd:)

AnonymBruker
Skrevet

Dette høres skremmende likt ut som det hele begynte her....

Far og datter hadde et supert forhold, jenta var til faren annenhver uke, alle hadde det bra. Far fikk seg samboer, og alt var bra helt til hun ble gravid. Da ble det plutselig ikke greit lengre Fra annenhver uke så gikk det over til annenhver helg, og deretter ei helg i måneden. Nå har ikke jenta vært til faren siden januar, da det alltid er noe som kommer i veien fra far sin side. Vi bor 10min unna hverandre. Dette har nå pågått i 4 år, og jenta er blitt 9 år.

Dessverre så er det INGENTING som kan gjøres. Vil ikke far, nei så vil han ikke. Vi har vært utallige ganger på familievernkontoret, helsestasjonen og kommunepsykolog har vært/er inne i bildet pga jenta har slitt voldsomt med at hun ikke lengre ser noe særlig til faren.

Kan ikke råde deg til noe annet enn å prøve å få far til å forstå at han MÅ fortsette samværet, og ellers bare støtte jenta di så godt du kan, og vær der for henne. Dra gjerne inn helsesøster hvis hun får problemer pga dette.

Anonym poster: 7b61925e48f2b39a418e9cd65b218134

• Liker 6
Skrevet

Eksen din må jo bare rett og slett grave frem ballene sine og si til denne dama at det ikke kommer på tale å redusere samvær. Det burde ikke være et spørsmål engang.

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er fordi jeg ser det er mange her inne som er "ute etter" folk som har fått barn uten at forholdet dem imellom har funket, så ville ikke utdype det så mye ;)

Takk for råd:)

Du er ikke den eneste i en slik situasjon, så tyn får du hvertfall ikke herfra! :)

Gjest Badebuksa
Skrevet

Jeg håper mannen står på sitt og fortsetter samme ordningen som før. Begge ungene er like mye hans unger, ingen mer enn noen annen.

Skrevet

Dette høres skremmende likt ut som det hele begynte her....

Far og datter hadde et supert forhold, jenta var til faren annenhver uke, alle hadde det bra. Far fikk seg samboer, og alt var bra helt til hun ble gravid. Da ble det plutselig ikke greit lengre Fra annenhver uke så gikk det over til annenhver helg, og deretter ei helg i måneden. Nå har ikke jenta vært til faren siden januar, da det alltid er noe som kommer i veien fra far sin side. Vi bor 10min unna hverandre. Dette har nå pågått i 4 år, og jenta er blitt 9 år.

Dessverre så er det INGENTING som kan gjøres. Vil ikke far, nei så vil han ikke. Vi har vært utallige ganger på familievernkontoret, helsestasjonen og kommunepsykolog har vært/er inne i bildet pga jenta har slitt voldsomt med at hun ikke lengre ser noe særlig til faren.

Kan ikke råde deg til noe annet enn å prøve å få far til å forstå at han MÅ fortsette samværet, og ellers bare støtte jenta di så godt du kan, og vær der for henne. Dra gjerne inn helsesøster hvis hun får problemer pga dette.

Anonym poster: 7b61925e48f2b39a418e9cd65b218134

Uff, så forferdelig å lese! Så trist for din datter..

Jeg håper virkelig ikke det blir slik her, og det vil hverken jeg eller BF. Håper han/vi kan komme til en enighet med samboeren hans, og det ikke utvikler seg slik som hos dere :/

Skrevet

Eksen din må jo bare rett og slett grave frem ballene sine og si til denne dama at det ikke kommer på tale å redusere samvær. Det burde ikke være et spørsmål engang.

Jeg synes han gjør en grei jobb, men jeg forstår jo dilemmaet hans også, han vil jo ikke ende opp med å ha to barn som ingen av dem bor fulltid hos ham, noen hun kan være truende til å bruke mot ham..

Jeg håper mannen står på sitt og fortsetter samme ordningen som før. Begge ungene er like mye hans unger, ingen mer enn noen annen.

Ja, han står på sitt foreløpig, men blir bare mer og mer frustrert, nå i kveld ringte han og vi snakket sammen i en time, han er tilogmed inne på tanken å få tak i ett sted hvor han kan være annenhver helg sammen med sin datter. Kansje jeg skal tilby ham å bo her, mens jeg "flytter ut" når han skal ha samvær?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes han gjør en grei jobb, men jeg forstår jo dilemmaet hans også, han vil jo ikke ende opp med å ha to barn som ingen av dem bor fulltid hos ham, noen hun kan være truende til å bruke mot ham..

Ja, han står på sitt foreløpig, men blir bare mer og mer frustrert, nå i kveld ringte han og vi snakket sammen i en time, han er tilogmed inne på tanken å få tak i ett sted hvor han kan være annenhver helg sammen med sin datter. Kansje jeg skal tilby ham å bo her, mens jeg "flytter ut" når han skal ha samvær?

Hehehhehehe du er søøøøøøt! :) Bo i din leilighet, ja det kan du tro at den gravide går med på.... "HVAAAA SKAL JEG SITTE HER ALENE I FLERE DAGER MENS DU ER HOS EXN OG UNGEN DIN EGOISTISKE DRITTSEKK bla bla bla.."

Han bør rett og slett skaffe seg baller og be kjerringa holde kjeften sin, ellers flytter han ut og krever 50/50 for BEGGE ungene!! Så kan hun sitte der og tenke på det!

*sukk* Prøv med hjelp utenfra. Familiekontoret eller noe.

Skrevet

Ville tatt et møte på Familiværnkontoret.. Om mulig tatt med alle tre..om ikke- så ville jeg spurt faren om han kunne tatt med sitt nye kvinnemenneske dit.. Hjelper ofte å få høre ting av en nøytral person..

Klart samværet ikke skal reduseres.. Stakkars barn.. Om far går med på det ville jeg tatt DNA test av begge barna.. Om han ikke har baller nok til å nekte for et så tåpelig forslag så burde han vært steril...

Trist med slike stemødre..

Slik vi så det var det viktig for oss å øke samværet når nye barn var på vei... Er jo et fulverdig søsken som er på vei ..

Når man blir sammen med en med barn så blir man sammen med mer en en...

• Liker 1
Gjest Regine
Skrevet

Dette er fars ansvar og noe han, ikke du TS, skal ta tak i og rydde opp i. Familievernkontoret kan du tipse han om, men da for han og henne. Du har ingenting der å gjøre, og vil bare gjøre vondt verre. Dersom det er sånn at far skal ha ansvar, så må han ta det fullt og helt, og ikke forvente at du, som mor, ordner opp når det blir vanskelig.

Far må gro baller, som andre og har sagt, men du må også være helt klar og tydelig på at her er det han som må ordne opp.

Gjest LanaLane
Skrevet

Dette er det faktisk far som må løse. Vet det er vanskelig å sitte og se det skje (vært der/gjort det), men noen avgjørelser må han ta selv.

Skrevet

Stakkars lille, uskyldige barn!

Her må bare faren stå på sitt. Støtt faren så godt du kan - mot dette kvinnfolket!

Og hva i fuglenes navn mener hun med "har fått nok!"? Himmel, så forb'nna en kan bli!

Gjest Gjest
Skrevet

ja slik går det ofte når bf er en tøffel og får seg ny dame og nikke og bukker da til denne!

hørest ut som min bf. hun bestemmer alt barna skal gjøre og om dei skal delta på arr..osv osv. vi hadde også ett godt forhold før ny dukket opp.

han kunne gjerne ringe å høre hvordan d gikk og snakke med barna,nå får han ikke lov å svare på sms en gang og tar kunn tlf når han er på jobb eller barna ringer fra hustlf.

lover deg ,det blir nokk verre,vi havnet tilogmed i retten fordi hun laget så mye krøll!!

Gjest Badebuksa
Skrevet

Det høres helt sykt ut at stemoren skal være såpass vrang. Er hun ikke helt god, kanskje? Ditt og hans barn er en del av pakka.

Det er en fin tanke at du vil legge til rette så godt som mulig, men at det skal være nødvendig å oppholde seg forskjellig sted enn hjemme når han får besøk av sin datter er bare helt på jordet, er det noe stemor ønsker?

Merkelig situasjon..

Skrevet

Spør om han har tenkt å fortelle dattera si det selv, og hvordan han har tenkt til å forklare det slik at hun ikke føler at han er mindre glad i henne enn i det nye barnet. Hvis han ikke vet hvordan så ville jeg bare fortalt ham at da skjønner han kanskje selv hva som vil bli konsekvensen av dette valget.

Han kan jo også forsøke å forklare hvorfor han må møte henne et annet sted enn i hjemmet hans. Hun vil jo føle seg ekskludert fra "nyfamilien" uansett hvordan han forsøker å løse dette.

• Liker 4
Gjest Badebuksa
Skrevet

Spør om han har tenkt å fortelle dattera si det selv, og hvordan han har tenkt til å forklare det slik at hun ikke føler at han er mindre glad i henne enn i det nye barnet. Hvis han ikke vet hvordan så ville jeg bare fortalt ham at da skjønner han kanskje selv hva som vil bli konsekvensen av dette valget.

Han kan jo også forsøke å forklare hvorfor han må møte henne et annet sted enn i hjemmet hans. Hun vil jo føle seg ekskludert fra "nyfamilien" uansett hvordan han forsøker å løse dette.

Ja, nettopp. Hun vil lure på hvorfor hun er "mindreverdig" eller ikke like bra som det andre barnet.
Skrevet

Her må barnefar sette foten ned og kreve at enten har barnet like stor plass i hjemmet, ellers så ender hun opp med deltid for det nye barnet og.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Ville tatt et møte på Familiværnkontoret.. Om mulig tatt med alle tre..om ikke- så ville jeg spurt faren om han kunne tatt med sitt nye kvinnemenneske dit.. Hjelper ofte å få høre ting av en nøytral person..

Klart samværet ikke skal reduseres.. Stakkars barn.. Om far går med på det ville jeg tatt DNA test av begge barna.. Om han ikke har baller nok til å nekte for et så tåpelig forslag så burde han vært steril...

Trist med slike stemødre..

Slik vi så det var det viktig for oss å øke samværet når nye barn var på vei... Er jo et fulverdig søsken som er på vei ..

Når man blir sammen med en med barn så blir man sammen med mer en en...

Jeg signerer dette innlegget! Spør far om han vil bli med på Familievernkontoret, og ta en prat der, og få hjelp til å få stemor til å skjønne at datteren din og far begge har godt av samvær som før - og at det er viktig for stemors og fars nye barn å ha kontakt med sin søster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...