Gå til innhold

Når besteforeldre vil hente i bhg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jenta mi er nå 2 år, og hun er en dag i uka på obernatting hos min mor.

Jenta er inni en periode der hun trenger bekreftelse på at jeg henter henne - alltid! "Mamma henter meg?"

Planen var at jeg skulle hente henne før senvakt idag, så skulle mamma komme hit og hente henne. Så jeg leverte rett før lunch og det siste jeg sa var at jeg kommer å henter deg når du har våkna. Så fikk jeg melding av min mor at hun henta henne.

Jeg sitter igjen med en sår følelse av at jeg har løyet til jenta mi... Er det hormonene?

Neste gang skal jeg svare min mor at jeg har sagt jeg skal hente så da gjør jeg det, og at jeg vil vite det på forhånd så jeg kan si det til dattera mi når jeg leverer. "Nei idag skal bestemor hente deg".

Hvordan gjør dere det?

Anonym poster: 2fda4b6ada2241dfe100b67bf82a2087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reagerte datteren din på dette da? Det er mulig det bare er meg, men dette ville jeg virkelig ikke lagd en sak ut av. Datteren din kjenner moren din godt og er trygg på henne, og hun vet at hun kommer tilbake til deg etter å ha vært på besøk der. Vel, så sa du at du skulle komme og hente henne, men det ble endring i planene. Sånn er livet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Tror det er mer det at de trenger bekreftelse på at de blir hentet, enn hvem som gjør det. Har det sånn vi og, men om farfar, farmor eller mormor henter istedenfor meg, så er hun like blid ; )

Ikke ha dårlig samvittighet, sikker på at det går kjempefint! Hos oss er høydepunktet i uka når en av besteforeldrene henter, så hvorfor ikke la moren din gjøre det de dagene hun alikevel skal overnatte der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller ikke gjort noe ut av dette. Det har hendt meg flere ganger, og gutten min har aldri sagt noe. Men jeg har flere ganger fortalt ham at "mamma skulle hente deg, men så ringte bestefar og sa han hadde så veldig lyst til å gjøre det".

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Føler meg mye bedre nå! :) :)

Anonym poster: 2fda4b6ada2241dfe100b67bf82a2087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chiki

JEg også sier til jenta mi at jeg kommer å henter henne etter hun har spist frukt. Men ringer besteforeldrene eller onkelen å vil hente henne så får de selvfølgelig lov, så blir barnehagedagen kortere! Hun også er på overnatting hos besteforeldrene en dag i uken, men ikke en fast dag. Hun blir alltid kjempe glad når de kommer.

Ville heller spurt moren din om hvordan hun reagerte av å bli hentet av andre enn deg, om hun ble glad og slikt trenger du nok ikke bekymre deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dette virkelig et problem?

For meg høres det nesten ut som at du sitter og hylgriner fordi du ikke rakk å si god natt til ungen din før hun sovnet, eller at du har dårlig samvittighet fordi du lagde noe annet til middag enn hva du sa dagen før?

Dette er bagateller!

Ungen din har ikke utviklet en særlig hukommelse enda heller, spør du hvem som hentet henne onsdag om 1 uke, vet hun ikke.

Ærlig talt.

Anonym poster: 5ef3f7b71594cd7885780ac5c5728597

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette virkelig et problem?

For meg høres det nesten ut som at du sitter og hylgriner fordi du ikke rakk å si god natt til ungen din før hun sovnet, eller at du har dårlig samvittighet fordi du lagde noe annet til middag enn hva du sa dagen før?

Dette er bagateller!

Ungen din har ikke utviklet en særlig hukommelse enda heller, spør du hvem som hentet henne onsdag om 1 uke, vet hun ikke.

Ærlig talt.

Anonym poster: 5ef3f7b71594cd7885780ac5c5728597

Jeg er full i hormoner, så jeg er litt spesiell for tiden :ler:

Anonym poster: 2fda4b6ada2241dfe100b67bf82a2087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du ikke gi beskjed til de ansatte i bhg om noen andre enn foresatte skal hente barnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid jeg som henter, og jeg sier alltid "jeg henter deg når du har spist frukt". Et par ganger har jeg blitt syk, så pappaen har henta isteden. Hun er bare overlykkelig for at noen kommer, og syns det er ekstra stas når det er pappa siden det er mer uvanlig. Kanskje det er sånn med moren din og? Syns ikke dette er noe du skal ha dårlig samvittighet for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette virkelig et problem?

For meg høres det nesten ut som at du sitter og hylgriner fordi du ikke rakk å si god natt til ungen din før hun sovnet, eller at du har dårlig samvittighet fordi du lagde noe annet til middag enn hva du sa dagen før?

Dette er bagateller!

Ungen din har ikke utviklet en særlig hukommelse enda heller, spør du hvem som hentet henne onsdag om 1 uke, vet hun ikke.

Ærlig talt.

Anonym poster: 5ef3f7b71594cd7885780ac5c5728597

Blabla, bagatell kanskje. Men likevel en vond følelse TS fikk.

Hormoner eller ikke, ikke alle tenker det samme selv over "bagateller" som dette.

Helt reelt å spørre andre, og TS fremstilte dette ikke som et problem.

Anonym poster: 45f78fdc2017ea2f653be51add07331c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du ikke gi beskjed til de ansatte i bhg om noen andre enn foresatte skal hente barnet?

Hos oss så kan vi gi beskjed om at noen får lov til å hente uten at vi trenger å gi beskjed hver gang.

Anonym poster: b210eaf98db7c58d4676c085150c88c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du ikke gi beskjed til de ansatte i bhg om noen andre enn foresatte skal hente barnet?

Jeg sendte meld til bhg. Sa de skulle forberede henne på at bestemor kom og henta. Møtte jenta mi og moren min på trilletur etterpå, og jenta mi var helt i 100 :)

Anonym poster: 2fda4b6ada2241dfe100b67bf82a2087

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...