Gjest made4u Skrevet 11. mars 2013 #41 Skrevet 11. mars 2013 Nespresso-maskin her, trakteren har gått i pensjon.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #42 Skrevet 11. mars 2013 Traktekaffe har jeg alltid syns smaker vondt og surt. Pleier også å bli halvlunken alt for fort. Nei, takke meg til Nestlé Instant frysetørret kaffe, med vann kokt i mikrobølgeovnen. Anonym poster: 192eda03760327ce6eb007ec239e9556
frøkna Skrevet 11. mars 2013 #43 Skrevet 11. mars 2013 Pga veeeldig lite kjøkken har jeg ikke trakter av den enkle grunn at det ikke er plass. Har presskanne, men skulle gjerne hatt trakter.. Syns de fancy kaffe kapsel maskinene virker kule, men kanskje litt dyrt, og hvis jeg skulle hatt en ville det vært i tillegg til en trakter.. Har man besøk står man vel ikke å lager 10 espressoer..
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #44 Skrevet 11. mars 2013 Etter en lang periode med kapselmaskin, så gikk vi tilbake til trakter. Kjøpte oss en moccamaster med sånn termokanne på og er kjempefornøyde med den. Kapselmaskin er kjekt hvis man ikke drikker så mye, men vi drikker mye kaffe i perioder og har mye besøk, så da er moccamasteren gull Kan man få kjøpt den thermokannen utenom, å bruke den på en vanlig moccamastermaskin beregnet for kolbe? Anonym poster: 5e11169bcdde866a7ea8080dc7f61acc
Skjønningen Skrevet 11. mars 2013 #45 Skrevet 11. mars 2013 Ønsker meg kaffetrakter, jeg. Har kapselmaskin fra før og synes den serverer nydelig cappuchino og mocca, men noen ganger vil jeg også bare ha svart kaffe uten noe ekstra greier.
FruN Skrevet 11. mars 2013 #46 Skrevet 11. mars 2013 Kan man få kjøpt den thermokannen utenom, å bruke den på en vanlig moccamastermaskin beregnet for kolbe? Anonym poster: 5e11169bcdde866a7ea8080dc7f61acc Tror ikke det, for designen er helt annerledes. Har sånn trakter selv.
cellar Skrevet 12. mars 2013 #47 Skrevet 12. mars 2013 VI har både trakter og presskanne. Ser for meg at kapselmaskin er en del dyrere å bruke?
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #48 Skrevet 12. mars 2013 Kaffimaskin, kapselmaskin, kaffitrakter og presskane. Har alt jeg.. Og ikke drikker jeg egentlig noe særlig med kaffi. Trakteren brukes når det kommer folk på besøk som gjerne drikker to kopper hver, eller om jeg må holde meg våken en god stund. Kaffimaskinen brukes når jeg orker å være fancy, som regel med gjester som har lyst på espresso eller noe med steamet skum. Kapselmaskinen brukes i ny og ne da jeg ønsker kakao, latte eller noe annet enkelt men fancy uten oppvask. Presskannen brukes når jeg har bønner til overs etter innkjøp for kaffimaskinen. Anonym poster: 9e1dd12b53dc25d8b254cf4d3c5d67b6
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #49 Skrevet 12. mars 2013 Det er foresten 50% på dolce gusto maskiner på elkjøp denne uken. Da får dere den billigste til 350,- Anonym poster: 9e1dd12b53dc25d8b254cf4d3c5d67b6
Fim Skrevet 12. mars 2013 #50 Skrevet 12. mars 2013 Traktekaffe har jeg alltid syns smaker vondt og surt. Pleier også å bli halvlunken alt for fort. Nei, takke meg til Nestlé Instant frysetørret kaffe, med vann kokt i mikrobølgeovnen. Anonym poster: 192eda03760327ce6eb007ec239e9556 Har du prøvd å drikke fersk kaffe fra en ren trakter? Ikke noe galt i det om du ikke liker trakterkaffe, altså, men jeg har en teori om at mange tror trakterkaffe smaker noe helt annet enn hva egentlig gjør. Det skjer utrolig mye misbruk av kaffetraktere der ute, særlig på arbeidsplasser... Jeg skyller ut av filterholderen og kolben før bruk, bruker oppvaskkosten om nødvendig, og bruker ALDRI kolben til å fylle på vann. Dét er kaffetrakter-dødssynd nummer 1. Nummer 2 er å lage overskudd av kaffe og så la den stå og holdes varm av trakteren. Da blir den brent og sur og motbydelig. Hvis kaffen ikke skal drikkes med en gang må den over på en varm termos så fort som mulig. Nylaget trakterkaffe som er laget med fersk kaffe, med rent, friskt vann, på en ren trakter, er en av livets store gleder, og overgår etter min personlige smak alt kapselmaskiner og barista'er kommer opp med. Hvis man bryter ovennevnte regler kan man også fint bruke kaffetraktere til å brygge piss. Hver sin smak 2
FruN Skrevet 12. mars 2013 #51 Skrevet 12. mars 2013 Hvorfor er det så grusomt å fylle trakteren med vann via kolben?
Wonders Skrevet 12. mars 2013 #52 Skrevet 12. mars 2013 Enten liker man kaffe og kommer alltid til å ha kaffetrakter. Eller så har man lyst på en fin kopp i ny og ne og har kapsler. Drikker ikke noe særlig kaffe, og i hvert fall ikke den vanlige sorten. Må være med melkeskum og helst en variasjon i smakene...
Purple Basil Skrevet 12. mars 2013 #53 Skrevet 12. mars 2013 Neida, vi har en kaffetrakter stående her
pinar Skrevet 12. mars 2013 #54 Skrevet 12. mars 2013 Dette drikker jeg: Litt sånn Og ganske mye kaffepulver og en skvett
Fim Skrevet 12. mars 2013 #55 Skrevet 12. mars 2013 Hvorfor er det så grusomt å fylle trakteren med vann via kolben? Det er visst (eteriske?) oljer i kaffen som sitter igjen i kolben selv om du har skylt den - det er vanskeligere enn man tror å få den helt ren. Disse kaffeoljene havner i vannet til neste runde hvis du bruker kolben til å fylle på. Jeg husker ikke helt sikkert, men jeg tror det har med oppvarmingen å gjøre - at disse oljene gir vond smak hvis de varmes opp igjen/for mye. Det er ihvertfall et problem for kvaliteten på kaffen din at de havner i vannvarmedelen av trakteren, og når de først er der er det ikke så lett å få den helt ren igjen. Jeg tror det kan være de samme oljene/smaksstoffene som gjør at kaffen blir så vond når den blir stående lenge på varmen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå