AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #1 Skrevet 11. mars 2013 Av og til lurer jeg på om jeg er den eneste i verden som fortsatt har en kaffetrakter og ikke er ute etter å få all slags fancy kaffe fra kaffemaskin? Flere der ute som klarer seg med gode gamle trakter? Anonym poster: 89cce23879b1fb5cf0d8c8b9fb87ca37 1
Gjest Spiderpig Skrevet 11. mars 2013 #2 Skrevet 11. mars 2013 Har en helt vanlig Moccamaster og er vel så fornøyd med den. Liker kaffen min svart, ikke med all slags greier oppi.
Botch Skrevet 11. mars 2013 #3 Skrevet 11. mars 2013 Har bare en kapselmaskin selv, men drikker som oftest espressoen svart.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #5 Skrevet 11. mars 2013 Har kaffetrakter (moccamaster;) ), men bruker den helst når vi har besøk og skal lage kaffe for mange. Hver morgen lager jeg en kopp svart kaffe med senseo-kaffemaskinen min fra philips. Synes det er greit når man lager kaffe for en eller to Anonym poster: 5d500dded36f26853e897ffe2102fd4f
Sauen Shaun Skrevet 11. mars 2013 #6 Skrevet 11. mars 2013 Jeg har også trakter. Og den blir nok ikke byttet ut med noen kaffemaskin så lenge den virker ihvertfall. Hva jeg ender opp med den dagen trakteren takker for seg vet jeg ikke enda.
Wolfmoon Skrevet 11. mars 2013 #7 Skrevet 11. mars 2013 (endret) Jeg har trakter, og foretrekker trakterkaffe over alle disse andre fancy kaffedrikkene! Jeg kan heller ikke fordra espressobasert kaffe, så hvis noen serverer meg en americano istedet for vanlig svart kaffe blir jeg fryktelig skuffet Endret 11. mars 2013 av Wolfmoon
Wildy Skrevet 11. mars 2013 #8 Skrevet 11. mars 2013 Her i huset er det bare jeg som drikker kaffe, så når kaffetrakteren takket for seg etter lang og tro tjeneste ble det kapselmaskin. Jeg lager meg en kopp om morgenen og kanskje en kopp hist og her når jeg er hjemme, så for meg fungerer det utmerket med maskin. Jeg kan visst lage alt mulig rart med den, men det blir mest vanlig, svart kaffe
Kladd Skrevet 11. mars 2013 #9 Skrevet 11. mars 2013 Jeg har kaffetrakter som brukes opptil flere ganger hver dag! Har ikke behov for noe mer "fancy". Jeg liker dessuten å drikke MYE kaffe av en skikkelig kopp, da funker det dårlig med feks kapselmaskin med espresso! 2
våren14 Skrevet 11. mars 2013 #10 Skrevet 11. mars 2013 Vi har trakter Hadde kapselmaskin, ga den videre. Trakterkaffe er så mye bedre. Synes vi da Men vi har også en kaffekvern så vi kan trakte nykvernet kaffe....nam nam nam!! 1
Namine Skrevet 11. mars 2013 #11 Skrevet 11. mars 2013 Vi bruker også kaffetrakteren (vanlig moccamaster) opp til flere ganger om dagen. Men her i huset er det ja takk, begge deler, så vi har en kapselmaskin også, så vi har litt å velge mellom. Men alle de jeg kjenner som drikker kaffe, har kaffetrakter enda, tror ikke det er unormalt å ha evt begge deler. Skulle vi bare lagd kaffe med kapselmaskinen, ville det jo blitt veldig dyr kaffe i lengden.
Gjest pellepirat Skrevet 11. mars 2013 #12 Skrevet 11. mars 2013 Vi har begge deler hjemme, og bruker alt etter behov. Bruker nok trakteren mest hvis vi har besøk el. det går litt mer kaffe. Orker ikke sette i gang kaffetrakteren og koke kaffe hvis jeg bare skal ha en kopp. Da blir det pulverkaffe el. maskin. Synes det er greit å variere og liker alle variantene
Gjest Magdalene Skrevet 11. mars 2013 #13 Skrevet 11. mars 2013 (endret) Vi har en miele frittstående kaffemaskin, med bønner. Her er det stort sett bare jeg som drikker kaffe, så syns det er ypperlig å bare kunne skru på maskinen og få en kopp deling kaffe av nykvernede kaffebønner. Kan selv stille inn hvor sterk vi vil ha kaffen og hvor mye vi vil ha i koppen. Slike kapselmaskiner, og kaffeputer, og whatnot.... Ikke noe for meg. Endret 11. mars 2013 av Magdalene
Gjest Belle Gunnes Skrevet 11. mars 2013 #14 Skrevet 11. mars 2013 Jeg har kapselmaskin. Veldig enkelt siden jeg bor alene og stort sett bare drikke kaffe i helgene (morgenkaffe på jobben eller). Kapselmaskin er ikke akkurat miljøvenlig, men siden det drikkes kun få kopper i uka her, så er det enklest for min del.
Fim Skrevet 11. mars 2013 #15 Skrevet 11. mars 2013 Jeg er såå glad i moccamasteren min! Bruker den stort sett daglig, ihvertfall i perioder. Kunne slett ikke tenkt meg å bytte den ut mot en kapselmaskin. Jeg synes da også at filterkaffe er mye bedre enn espresso/espressobaserte kaffedrikker.
pusla Skrevet 11. mars 2013 #16 Skrevet 11. mars 2013 Etter en lang periode med kapselmaskin, så gikk vi tilbake til trakter. Kjøpte oss en moccamaster med sånn termokanne på og er kjempefornøyde med den. Kapselmaskin er kjekt hvis man ikke drikker så mye, men vi drikker mye kaffe i perioder og har mye besøk, så da er moccamasteren gull
WubWub Skrevet 11. mars 2013 #17 Skrevet 11. mars 2013 (endret) Har selv brukt diverse traktere i 7 år men fikk en ny espresso maskin i julegave : http://www.dinside.no/853079/dolce-gusto-kaffemaskin syntes den lager den beste svarte kaffen jeg har smakt før så kommer ikke til å gå tilbake til trakter. den lager også knakendes god cappuchino Endret 11. mars 2013 av WubWub
Dragonfly84 Skrevet 11. mars 2013 #18 Skrevet 11. mars 2013 Jeg har to presskanner og en trakter, og de presskannene får stå mye i fred... Det skulle jo liksom være enklere og raskere, spesielt den presskannekoppen jeg har, men det blir ikke det samme som trakterkaffe. Og så lager den så koselig morgen-lyd! 1
Djungelvrål Skrevet 11. mars 2013 #19 Skrevet 11. mars 2013 Jeg har både trakter og kapselmaskin. Trakteren lager ca 10 ganger bedre kaffe. Kapselkaffe er noe skvip.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #20 Skrevet 11. mars 2013 Trakter er best synes jeg Anonym poster: 89cce23879b1fb5cf0d8c8b9fb87ca37
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå