AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #21 Skrevet 11. mars 2013 Og godt det fortsatt er flere enig med meg, skulle det stå, trykket litt for fort her. Ts Anonym poster: 89cce23879b1fb5cf0d8c8b9fb87ca37
pinar Skrevet 11. mars 2013 #22 Skrevet 11. mars 2013 Jeg har ikke, har ikke plass. Men om jeg skulle skaffet meg en kaffemaskin ville jeg foretrukket en vanlig kaffetrakter ja. Syns trakte kafe er best. Jeg syns ikke disse kaffemaskinene alle har lager noe god kaffe...
Lykkelitenen Skrevet 11. mars 2013 #23 Skrevet 11. mars 2013 jeg har kapselmaskin og er fornlyd med denne, mye godt å velge mellom om man kjøper på nett og jeg liker å variere etter humør og hva jeg har lyst på. Jeg drikker mest sort kaffe, espresso og melkevariantene går det lite av her. Vi har også kaffetrakter, men når det kun er jeg som drikker kaffe blir det til at kaffen til den blir dårlig før den er i nærheten av å bli brukt opp, så den får stå i fred...
FruN Skrevet 11. mars 2013 #24 Skrevet 11. mars 2013 Her i huset drikke ingen av oss kaffe, og jeg ville ha mulighet til å gi folk en mer "ordentlig" kopp kaffe enn pulverkaffe, så vi kjøpte kapselmaskin. Jeg bruker den til mye annen drikke og Har Moccamaster vi tar frem i sammenhenger der flere drikker kaffe da.
pinar Skrevet 11. mars 2013 #25 Skrevet 11. mars 2013 Her i huset drikke ingen av oss kaffe, og jeg ville ha mulighet til å gi folk en mer "ordentlig" kopp kaffe enn pulverkaffe, så vi kjøpte kapselmaskin. Jeg bruker den til mye annen drikke og Har Moccamaster vi tar frem i sammenhenger der flere drikker kaffe da. Haha jeg syns faktisk pulver kaffe er bedre 1
FruN Skrevet 11. mars 2013 #26 Skrevet 11. mars 2013 Haha jeg syns faktisk pulver kaffe er bedre Det spørs vel på type kaffe? Ettersom man kan få mange forskjellige typer kaffekapsler
pinar Skrevet 11. mars 2013 #27 Skrevet 11. mars 2013 Det spørs vel på type kaffe? Ettersom man kan få mange forskjellige typer kaffekapsler Jeg har til nå ikke smakt noen jeg syns er god. Jeg syns ikke selve kaffe smaken blir god av maskin. (Men er jeg møkktrøtt så drikker jeg jo heller det enn ingenting). Men det er jo såklart kjempe hyggelig at du har investert i noe til gjestene dine
Zzyzx Skrevet 11. mars 2013 #28 Skrevet 11. mars 2013 Trakteren min får dere aldri! Jeg har vurdert å kjøpe en slik aeropress-sak, men kapselmaskiner klarer jeg meg svært godt uten. Jeg prøvde en stund, har hatt både nespresso og dolce gusto, men ingenting av det smaker bra. 1
Brunhilde Skrevet 11. mars 2013 #29 Skrevet 11. mars 2013 Jeg har både trakter, presskanne og nespressomaskin. Trakteren bruker jeg i helgene når jeg har tid til mer enn en kopp kaffe i full fart før jobb, nespressomaskinen er veldig grei til den kjappe kaffekoppen før jobb. Presskanna brukes strengt tatt ikke lenger, jeg syns det er styrete. Jeg syns nespresso har en del gode kaffetyper, hadde ikke giddet å bruke den hvis ikke. Pulverkaffe, derimot, er så vondt at jeg som regel heller står over den koppen! 1
Sugerøret Skrevet 11. mars 2013 #30 Skrevet 11. mars 2013 Av og til lurer jeg på om jeg er den eneste i verden som fortsatt har en kaffetrakter og ikke er ute etter å få all slags fancy kaffe fra kaffemaskin? Flere der ute som klarer seg med gode gamle trakter? Anonym poster: 89cce23879b1fb5cf0d8c8b9fb87ca37 Håper da ikke det! Jeg elsker min kaffetrakter! De andre nye maskinene har jeg testet og det kaller jeg ikke kaffe. Likte ikke smaken og solgte maskina fort (senseo)
Roadrunner Skrevet 11. mars 2013 #31 Skrevet 11. mars 2013 Jeg drikker ikke kaffe, og har derfor bare en presskanne (to faktisk, en til 2 kopper og en til 6 kopper) som benyttes når jeg får besøk (stort sett bare besøk av 1-3 kaffedrikkere samtidig, og da fungerer presskannen finfint!). Ingen plan om å bruke benkeplass og penger på en maskin jeg aldri bruker... Godt fornøyd med presskannen, kjøper god kaffe, og har pulverkaffe i hus i tillegg for sikkerhets skyld.
makkapakka Skrevet 11. mars 2013 #32 Skrevet 11. mars 2013 isåfall er jeg helt ut også, siden jeg bare har kaffetrakter. Ikke noe kapselmaskin, ikke noe brusmaskin og heller ikke blender... i dette huset.
Kjempeliten Skrevet 11. mars 2013 #33 Skrevet 11. mars 2013 Hadde trakter, men den bråka så sinnsykt så kasta den. Nå går det i pulverkaffe, og i den nye leiligheta jeg skal flytte inn i snart er det sånn fancy kaffemaskin innebygd i veggen Men ellers klarer jeg meg helt fint med bare en kaffetrakter. Den beste kaffen er helt svart. Kaffe mocca og sånne ting liker jeg, men det er mer sånn i helger, til dessert osv.
Gjest Nimmel Skrevet 11. mars 2013 #34 Skrevet 11. mars 2013 Har kaffe i trakter, presskanne, Nespresso Pixie maskin, pulver... Drikker generelt masse kaffe, hovedsakelig Mocca eller Bicerin. ^^, <3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #35 Skrevet 11. mars 2013 Har "lånt" bort Moccamasteren min. Er bare meg så jeg gikk over til presskanne. Synes ikke det er noe styr og jeg lager kaffe kun på morgenen på fridager. På jobb starter vi på traktekaffe. Utover dagen så blir det noen fra Nespresso. Skulle gjerne ha hatt en hjemme, men hverken økonomi eller benkeplass gjør at det er et alternativ. Jeg lånte bort trakteren min fordi den tok plass. En presskanne tar knapt med plass. Liker å ha minst mulig framme. Anonym poster: 10dcedf251c763c6031a95dff1760efc
Gjest Adera Skrevet 11. mars 2013 #36 Skrevet 11. mars 2013 Vi har kaffetrakter, men det er bare mannen som drikker kaffe her i huset Hadde kapselmaskin før.
Gjest Badabing Skrevet 11. mars 2013 #37 Skrevet 11. mars 2013 Jeg må ha to kopper traktekaffe om morgenen. Kaffen fra kaffemaskinen er mer som en slags dessert, det duger ikke som morgenkaffe. Bruker heller presskanne om jeg vil ha fersk kaffe og teste andre typer.
Basi Skrevet 11. mars 2013 #38 Skrevet 11. mars 2013 Har aldri hatt og vil aldri ha kapselmaskin. Vi brukte mye presskanne en periode, men fordi presskaffe har et høyere innhold av kolesterol bruker vi nå mest trakter (moccamaster). I tillegg liker jeg å kose meg med italiensk kaffe (espresso, latte, mocha, americano m.m.) så vi har også espressokanne og manuell melkeskummer fra Bialetti. Pluss kaffekvern siden vi kverner all kaffen selv. Så her får man det man ønsker! :-) bare ikke fra en kapselmaskin (hvor kaffen blir ekstremt mye dyrere pr kilo uten at kaffen smaker bedre). 1
Gjest Crow Skrevet 11. mars 2013 #39 Skrevet 11. mars 2013 Her i huset har vi en kaffetrakter som har overlevd i maaaange år (her snakker vi tiår ) Har prøvd å bytte den ut flere ganger, men andre traktere er jo så treige! Også smaker ikke kaffen like godt. Kommer til å holde på kaffetrakteren min til den tar sitt siste sukk, og da vil det bli landesorg i huset
Alina X Skrevet 11. mars 2013 #40 Skrevet 11. mars 2013 Av og til lurer jeg på om jeg er den eneste i verden som fortsatt har en kaffetrakter og ikke er ute etter å få all slags fancy kaffe fra kaffemaskin? Flere der ute som klarer seg med gode gamle trakter? Anonym poster: 89cce23879b1fb5cf0d8c8b9fb87ca37 Det er old school and cool.Jeg har bare en kjele å koke melk i(jada, jeg vet nordmenn koker vann istedenfor)og tar pulver oppi. Det er real 1800-tallet stil!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå