Gå til innhold

Forovervendt bilstol


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Magdalene

Ofte har jo babyshop slike kampanjer hvor man får 20% på bilstoler, så følg med!

Også kan du sikkert spare på å unngå isofix, som ofte koster mer, om du ikke har penger til det.

Sånn ellers; sikkerhet koster. Men husk at sete nr2 kan man ofte ha i mange år, helt frem til de skal snues og over i beltestol.

Og med tanke på at du skal bytte såpass tidlig har du ikke så mange valgmuligheter. Vår på 6mnd hadde hvertfall aldri sitte godt i maxWay'en til storesøsteren.

Det som er viktig er å hvertfall prøve setet i bilen før du kjøper, slik at du ser at babyen ikke tipper fremover fordi setet er for rett opp.

Endret av Magdalene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skiftet til Besafe izi combi x3 da jenta vår var 7 mnd, veldig fornøyd. Hun sitter fortsatt i den nå som toåring og lille kusina hennes på 5 mnd har også sittet godt i det.Anbefales :)

Det er jo dyrt med sete ja, men syns det er så viktig med god bilsikring at der sparer vi ikke på pengene. Vi har faktisk to like seter fordi vi har to biler, og selv om den ene bilen er mest brukt vil vi ikke at småen skal sitte mindre trygt i den andre bilen fordet.

Dere har ikke noen bekjente som skal bytte sete da? Vi har akkurat kjøpt babysete til babyen i magen brukt, sparte masse penger og siden vi kjenner de som solgte det vet vi at det ikke har vært ute for noen ulykker eller noe sånt.

Anonym poster: 1c0e0b5cb3fcde30d6f3bbb3cf48cbfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ihvertfall kjøpt et combisete og ikke rent bakover. Vi vil også ha barnet bakovervendt så lenge som mulig, men er ikke alle som får til dette til de er 4 år. Så da har du ihvertfall muligheter til å snu det etter hvert hvis dete blir nødvendig.

Vi har Besafe izi combi x3 med isofix. Men isofixen bare kan brukes bakovervendt da.

Anonym poster: cde6ab0dc65fbf6b92fcaa87533b798f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Det er nok sånn at man må betale for sikkerheten. Men de fleste babyutstyrsbutikker kjører kampanje med jevne mellomrom.

Britax Max Way(evt Hi Way) er et godt sete som ikke ligger så høyt i pris.

Brio Zento er et annet, det går fra 0-18 kg, som kanskje er å foretrekke siden babyen din bare er 6 mnd. De flreste andre stoler anbefales fra 9 mnd,.

Anonym poster: 5b7cd65a12393c03f88d62fa68112e87

Jeg er superfornøyd med Brio Zento. Det er et kombisete, men helt ubrukelig som fremovervendt. Det er likevel et supert sete når det brukes bakovervendt.

Jeg ville ihvertfall kjøpt et combisete og ikke rent bakover. Vi vil også ha barnet bakovervendt så lenge som mulig, men er ikke alle som får til dette til de er 4 år.

Kombiseter anbefales ikke, og skal man snu etter 15 kg er det bedre å bruke beltestol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kombiseter anbefales ikke, og skal man snu etter 15 kg er det bedre å bruke beltestol.

Hvor har du lest dette? Er jo noen som må snu før 15 kg også av ulike grunner

- lang unge

- unge som spyr

- unge som harter bil, men blir fornøyd når han/hun får se osv.

Anonym poster: cde6ab0dc65fbf6b92fcaa87533b798f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du lest dette? Er jo noen som må snu før 15 kg også av ulike grunner

- lang unge

- unge som spyr

- unge som harter bil, men blir fornøyd når han/hun får se osv.

Anonym poster: cde6ab0dc65fbf6b92fcaa87533b798f

Trodde det etterhvert var allmenn kjent at det ikke anbefalt at barn under 4 år sitter fremovervendt.

At noen velger å snu før av div grunner er en ting, men det er fortsatt ikke anbefalt.

Anonym poster: 5b7cd65a12393c03f88d62fa68112e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde det etterhvert var allmenn kjent at det ikke anbefalt at barn under 4 år sitter fremovervendt.

At noen velger å snu før av div grunner er en ting, men det er fortsatt ikke anbefalt.

Anonym poster: 5b7cd65a12393c03f88d62fa68112e87

Jeg er anonym som du henviser til

Jeg er jo naturligvis helt klar over hva som er anbefalt og det gjør vel de fleste. Og jeg som sikkert de fleste andre vil ha barnet bakover så lenge som mulig - nettopp etter anbefalinger. Men dessverre så er det noen grunner til at ikke alle kan det. Noen nevnte jeg ovenfor og derfor anbefalte jeg kombi sete siden man aldri kan vite.

Fikk svar på at kombi seter ikke var anbefalt og da lurer jeg på hvor jeg kan lese mer om dette? Ikke fordi jeg ikke vet at det er anbefalt å ha barnet bakover til 4 år..

Anonym poster: cde6ab0dc65fbf6b92fcaa87533b798f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kombiseter er ikke anbefalt fordi de ikke er like trygge som verken rene bakover- eller forovervendte stoler - rett og slett.

Anonym poster: 51021a0550fa39d8411b4faad84f5e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygg Trafikk og diverse bilstoltester er et sted å begynne. Men ikke bare les de kortfattede sammendragene, les hele rapporter (google er din venn) så står det mye mer.

Anonym poster: 51021a0550fa39d8411b4faad84f5e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kombiseter er ikke anbefalt fordi de ikke er like trygge som verken rene bakover- eller forovervendte stoler - rett og slett.

Anonym poster: 51021a0550fa39d8411b4faad84f5e63

FEIL!!! Fikk opplyst om dette i en butikk (som faktisk har peiling!!!). Grunnen til at kombiseter kommer dårlig ut i tester osv er at de legger sammen resultatene når de blir brukt bakovervendt OG fremovervendt. Sier seg selv at de ikke får topp score da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FEIL!!! Fikk opplyst om dette i en butikk (som faktisk har peiling!!!). Grunnen til at kombiseter kommer dårlig ut i tester osv er at de legger sammen resultatene når de blir brukt bakovervendt OG fremovervendt. Sier seg selv at de ikke får topp score da.

Det er ikke helt feil. Kombiseter kommer oftere dårligere ut fordi de ikke rendyrker noen av stillingene og det blir for mange kompromisser. Et bra forovervendt sete er anbefalt fremfor et kombisete dersom man må snu barnet. Noen av kombistolene er likevel brukbare bakovervendt. F eks Besafe izi combi, fordi det er (brukt bakovervendt) akkurat det samme setet som Besafe izi kid (som er rent bakovendt). Derfor bør man gjøre grundig research før man kjøper stol.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...