Gå til innhold

Forovervendt bilstol


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.babycare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_id=1170070&b_kid=913917

Min baby er 6 mnd og litt over 9 kg. Vi har fått denne bilstolen. Men den kan bare monteres forovervendt. Er det trygt? Trodde små babyer alltid skulle sikres bakovervendt. Dette er jo et kjent merke. Hva er riktig?

Anonym poster: 962ba3ff74708ada50d9927e25ce63e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Magdalene

Nei, det er ikke trygt, det er galskap!

Denne stolen hadde gått i søpla hos oss hvertfall.

Les deg litt opp på tryggtrafikk.no

Endret av Magdalene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyer på 6 mnd SKAL sitte bakovervendt. Noe annet er høyst uforsvarlig. Babyen din har ikke sjanse i en kollisjon.

Kast setet du har fått og kjøp et bakovervendt

Anonym poster: 5b7cd65a12393c03f88d62fa68112e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sette et så lite barn forover er galskap. Barn skal sitte bakover så lenge som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter de andre, IKKE sett et så lite barn forovervendt! Håper virkelig dette blir lovpålagt snart

Anonym poster: 1c0e0b5cb3fcde30d6f3bbb3cf48cbfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støtter de andreh er. Sønnen min nærmer seg 16 måneder, men det kunne ikke falle meg inn å sette han forovervendt før jeg absolutt må pga. han vokser ut av stolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts:

Tusen takk for svar alle dere. Setet er kastet, skal kjøpe ny i morgen, bakovervendt. Synes det er rart det lages og selges slike farlige utrygge seter..

Anonym poster: 962ba3ff74708ada50d9927e25ce63e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke babyen sitte en stund til i babysetet uansett? Vi byttet ikke før hun var 9-10 mnd, og hun har alltid vært stor for alderen. De går jo opp til 13 kg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke babyen sitte en stund til i babysetet uansett? Vi byttet ikke før hun var 9-10 mnd, og hun har alltid vært stor for alderen. De går jo opp til 13 kg?

Jeg hadde håpet det, men beltet er for stramt nå, har slakket det så mye som mulig, men er for stramt.

Anonym poster: 962ba3ff74708ada50d9927e25ce63e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts over forresten. Setet skal jo vare til 13 kg ja. Men hjelper ikke når det ikke passer til baby på 9 kg lenger...

Anonym poster: 962ba3ff74708ada50d9927e25ce63e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan sete har dere da?

Det heter Graco (husker ikke hva mer) med base 0-13 kg.

Anonym poster: 962ba3ff74708ada50d9927e25ce63e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Burde ikke babyen sitte en stund til i babysetet uansett?

Større seter med mer oppreist sittestilling er tryggere, så det er ingen grunn til å beholde babysetet så lenge som mulig, men det forutsetter at barnet er sterkt nok til å sitte oppreist, altså setter seg opp selv, i alle fall om det skal brukes mer enn korte strekninger. Jeg hadde samme problem som TS, sønnen min vokste ut av sin første babystol da han var bare seks mnd. og løste det ved å kjøpe en ny babystol som vi brukte frem til han var 10 mnd. For meg var det verdt det, men det er jo ikke alle som har økonomi til å kjøpe et sete for bare noen få mnd. og så måtte kjøpe nytt igjen rett etterpå, og da er nok det å bytte til neste klasse en god løsning så lenge barnet er såpass gammelt. Og noen barn setter seg jo opp selv ved seks mnd. også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter Graco (husker ikke hva mer) med base 0-13 kg.

Anonym poster: 962ba3ff74708ada50d9927e25ce63e1

Sikkert Acta Graco. Det hadde vi også, og vi måtte også bytte da barnet var blitt 9 kg, da var det blitt for lite. Synes det var litt rart at det skulle passe til 13 kg, for barnet vårt er liten av vekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da hadde jeg kjøpt et som var 0-18 kg. Syns i hvert fall en på 6 mnd er for lite til å sitte i for eks Britax MultiTech som vi har (9-25 kg, og vår datter kunne ikke vært mindre da hun begynte å bruke det da hun var 9-10 mnd).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her,

Har gjort et søk på nettet, finner disse bilstolene 9-18 kg hos bilextra:

http://www.bilxtra.no/hjem/bilutstyr/barnesete-bilxtra/barnesete-9-18kg/

De fleste er jo fremovervendte? Og de som er bakovervendte er veldig dyre...

Kan noen tipse meg om hvor jeg får kjøpt et godt sete, bakovervendt, rimelig?

Anonym poster: 962ba3ff74708ada50d9927e25ce63e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her,

Har gjort et søk på nettet, finner disse bilstolene 9-18 kg hos bilextra:

http://www.bilxtra.n...rnesete-9-18kg/

De fleste er jo fremovervendte? Og de som er bakovervendte er veldig dyre...

Kan noen tipse meg om hvor jeg får kjøpt et godt sete, bakovervendt, rimelig?

Anonym poster: 962ba3ff74708ada50d9927e25ce63e1

Det er nok sånn at man må betale for sikkerheten. Men de fleste babyutstyrsbutikker kjører kampanje med jevne mellomrom.

Britax Max Way(evt Hi Way) er et godt sete som ikke ligger så høyt i pris.

Brio Zento er et annet, det går fra 0-18 kg, som kanskje er å foretrekke siden babyen din bare er 6 mnd. De flreste andre stoler anbefales fra 9 mnd,.

Anonym poster: 5b7cd65a12393c03f88d62fa68112e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakovervendte seter er generelt sett dyrere. Men hvis du ikke må ha isofix så trenger du ikke punge ut med 4000 i alle fall. Tror vi kjøpte vårt på tilbud til 2700 på tilbud. Det er et Akta Graco Cosmic Comfort S. Går til 18 kg bakovervendt og 25 kg forovervendt hvis jeg ikke husker feil. Er derimot usikker på om vi blir å snu setet når han er over 18 kg. Kommer an på hvor gammel han er når han når den vekten, men er en mulighet for at vi kjøper et nytt et da, selv om det er sure penger. Vil ha han bakovervendt så lenge vi kan.

Bilseter er ikke noe du sparer inn på. Da kan du heller spare penger ved å kjøpe klær på salg eller å ikke kjøpe de mest kjente og dyre merkene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...