Gå til innhold

Endelig bryllup 19 juni 2004

blyg

Anbefalte innlegg

Da var jeg blitt FRU!! Og det føles helt vidunderlig!!!

Det hele var en stoooor opplevelse, og jeg vil bare si til alle som står for tur: GLED DERE!!!

Dagen startet med en deilig frokos sammen med forloverne og foreldrene mine, og frisøren dukket opp når hun skulle. Vi brukte mange timer med frisøren, da hun gjorde både hår og sminke til alle tre!!! Vi ble kjempefine alle sammen!! (skal prøve å legge ut bilder så snart jeg får noen!!)

Tiden gikk fort på slutten, og det ble blittelitt stress for å komme i "boks", men det gikk bra, og det var deilig når alle dro, og pappa og jeg var alene. Bilen stod og ventet på oss utenfor, og vi kunne rusle ut, og bli kjørt i sakte tempo mot kirken. Vi var nødt til å vente litt rett før kirken, for å "time" det helt, og vi kom presis til kirken. Der ventet mine to forlovere, som rettet på slørt og slep, etter at vi hadde stillt oss opp i våpenhuset, også ble vi "forlatt" til oss selv mens kirkeklokkene slo i tre minutter. Jeg var fortsatt ikke noe nervøs, men i det dørene åpnet seg; forandret det seg en god del!!! Jeg tror jeg klarte å smile hele veien opp, men da var jeg skikkelig nervøs. Det var deilig å sette seg i stolen, og få et deilig bekreftende nikk fra min kjære om at jeg så vakker ut!!! (phu...)

Seremonien var kjempefin, og det var også noen overraskelser involvert, som vi satte stor pris på!!

Presten var veldig morsom og "lett", og det er mange som har sagt til oss at det var en kjempefin seremoni.

Så var det ut på kirketrappen, (godt det var tak over, for det regnet jo som alle vet på lørdag) og ta imot hilsner. Vi kjørte så til fotografering, som vi til tross for været hadde ute... det gjorde ingenting, for vi var så oppglødde, at vi knapt merket regnet...(til alle kommende bruder: været har INGENTING å si... du merker det knapt!!!!)

Så dro vi til der hvor festen skulle holder, der fikk vi mer champagne (hadde allerede fått litt på fotograferingen) og jeg fikk anledning til å ta en tur på toalettet.... og til dere som har lurt på det: Ja, det er et prosjekt, men Nei, det er ikke noe problem... bare få litt hjelp, så går det kjempefint!!

Middagen var kjempefin, og brudgomens tale var morsom, rørende, vakker og gjennomtenkt. Jeg holdt selv en litt kortere tale, og fikk mye positiv respons for det.

Festen ble kjempebra!!! Alle var i topp humør, kaffegjestene kom og var i samme gode humøret som alle de andre, og det ble skikkelig livlig og gøy utover!!!

Som brudepar, gjør man ikke så mye annet enn å prate med alle gjestene, (noe som selvsagt er utrolig koselig!!), og hvis jeg bestemte meg for å gå fra salongen og inn i baren for å få meg noe å drikke, (som til vanlig ville tatt meg 30 sek,) brukte jeg 25 min. for å komme dit!

Vi tok kvelden litt før gjestene skulle dra, og ble kjørt til et vakkert sted. Der hadde vi verdens største sted å boltre oss på, med en fantastisk utsikt, og der stod det også champagne og litt mat til oss... Det ble en fantastisk slutt på en deilig dag....

Dagen i går gikk med til å hente alle gavene (og det var sinnsykt mye!!!!) Sortere alt sammen, (det var mye dobbelt som må byttes... en varm hilsen til Christiania Glassmagasin... NOT!!) og få alt på plass.

Nå er det to dager til vi reiser på en lang bryllupsreise, og det skal bli deilig!! Vi nyter å være nygifte, og det er fint at vi får anledning til å nyte det et par uker til, før hverdagen kommer over oss igjen!!!

Til slutt vil jeg bare takke alle her på KG, for mange gode råd, og ønske dere alle lykke til med bryllupene!! Det er bare å glede seg!!!

varm hilsen fra blyg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer!

Høres virkelig ut som om dere hadde en kjempeflott dag!

God tur på bryllupsreise, og lykke til med bytting av gaver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Gratulerer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Høres ut som dere hadde en flott dag!

Håper dere slapper av og koooser dere på bryllupsreisen!!

Klem fra Brud04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte se bildet av deg en gang til og du var nydelig!! Bare så det er sagt :Nikke:

Dere er heldig som var på Maldivene, skulle ønske vi også hadde reist dit..Men jeg fikk shoppet en del da :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!!

Dubai og Maldivene var helt fantastisk. Vi reiste i lavsessongen, så været var litt til og fra... dvs, det var veldig varmt hele tiden, men vi hadde noen regnskurer innimellom.

I Dubai bodde vi på Burj Al Arab... eneste syv stjerner hotellet i verden... og det var en sinnsyk opplevelse.. Det var så fint der, og servicen var selvsagt kjempebra, maten var rågod, og suitene var rålekkre!! Det er absolutt å anbefale!!

På Maldivene hadde vi bestemt oss for å dele opp de to ukene på to forskjellige øyer, så først var vi på en øy som hadde eksistert i 9 år, og var veldig rolig og deilig, men kanskje ikke den mest luksuriøse plassen. (ikke at det hadde noe å si... for det er jo så utrolig fint over alt på disse øyene uansett...). Der ble vi kjent med et annet brudepar som vi hygget oss sammen i baren på kveldene etter middag, og vi dro også på noen utflukter sammen!

En av kveldene fikk vi privat middag, servert utenfor hytta vår på stranden, med stearinlys, egen kelner, og fire retter... det var veldig romantisk!!!

På den neste øya, som var ny for et år siden, var standaren en helt annen, men der var det mye mye roligere. Man så sjelden andre mennesker, og vi var mest på hytta vår... (vi bodde på påler ute i vannet, og der kunne vi få lunsj og middag servert på verandaen hver dag, og vi kunne gå rett ut i havet fra verandaen, da trenger man egentlig ikke å bevege seg utenfor bungalowen i det hele tatt!!)

På dette stedet var snorklingen helt fantastisk, da naturen var nokså urørt. Vi så masse haier, mantaer (rokker), blekspruter, og masse andre fine fisker!! Haiene var ikke farlige, men jeg synes det var litt skummelt allikvel... de er jo tross alt haier..

Vi brukte tiden til å lese, spille kort, spise mat, sove, snorkle, og sist men ikke minst kose!!! :wink:

Jeg tror jeg kan si at dette har vært den beste ferien jeg noen gang har vært på, og det var veldig kos å reise rett på bryllupsreise, da vi fortsatt var i "bryllups-rus". Vi fikk også masse "special treatment" fordi vi var brudepar, og det var jo morsomt!!!

Vel, tror jeg har oppsumert det meste her... hvis noen lurer på detaljer rundt reisen, er det bare å sende en PM, så skal jeg svare!!

ha en fin dag alle KG venner!!

blyg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååååååå, det hørtes ut som om du hadde en like fin bryllupsreise som oss!

Vi var på Kuredu, hvilke øyer var dere på?

Vi har også fått på et par ekstra kilo etter bryllupsreisen! Og de skal vekk! Men er ikke så veldig flink... Trener på Sats, men nå har jeg vært forkjøla i over to uker, og da er det ikke så lett. Og mannen min er det helt håpløst å få med seg ut på turer.... :-?

I tillegg synes jeg vi aldri er hjemme.... Så da går nok vektnedgangen svæææært sakte.

Ha en kjempefin torsdag, blyg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Juni04 og Siam!!! Takker for rask respons :wink:

Siam: vi var først på Vakarufahli og så på Mirihi. Kuredu stod også i brosjyren vår, men jeg vet ikke helt hvordan det endte sånn som det gjorde, for vi var "innom" omtrent alle øyene før vi bestillte, og i tilleg så var det fullt her, og ikke ledig der.. så det ble til slutt til at reisebyrået satte opp en passende løsning som vi gikk for!!

Det er i allefall å anbefale til alle som har lyst på en sydahvsøy ferie, å reise til Maldivene, enten det er den eller den øya (tror de fleste øyene er veldig luxuriøse og fine!!) for det er virkelig akkurat sånn som man ser på bildene, og sånn som man (i allefall vi) drømmer om!! Det eneste er at der vi var, var det ikke så barnevennelig. For det første er reisen laaaang, og i tillegg er det ikke lagt til rette for barn....(ikke gjerder på brygger eller vannvillaer, ikke svømmebasseng, noen steder er det jo ganske brådypt i vannet, maten er for voksene, aktivitetene er ikke så spennende for barn osv...) så dette er et sted man reiser til, og lar barna være hjemme i såfall!! (Hvis man har barn da! :wink: )

blyg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...