Gå til innhold

Endelig bryllup 19 juni 2004


blyg

Anbefalte innlegg

Hei Skogeki!!

Så kos at du også skal gifte deg 19/06-04. Vi får satse på godt vær den dagen!! Jeg skal i allefal gjøre mitt beste!!

Lykke til med planlegging!!

:):):):):):):):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi får satse på godt vær den dagen!!

Ja, la oss krysse fingrene for at solen skinner over Oslo den lørdagen (og alle andre steder det skal være bryllup!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra... Snart helg.. Deilig. Skal ha en rolig helg med min kjære. Ikke noe festing denne helgen, og det skal bli litt deilig.

Vi fikk akkurat telefon fra gullsmeden om at ringene våre er klare, og siden de hadde bestillt feil str. første gangen, skal vi ta en tur i morgen og prøve de for sikkerhets skyld.. DE ER SÅÅÅÅÅÅ FINE!!! Gleder meg til å begynne å bruke de!!

Skal bli rart å se min kjære med ring... Det har bare vært meg som har hatt ring til nå, da han overrasket meg på ferie (karibien) med en nyyyyydelig diamantring- i hvitt gull, og da fant vi ut at vi ville ha nye gullringer til bryllupet som matcher hverandre.

Ellers er planen å finne ut mer av hva vi ønsker oss, slik at vi har en bra ønskeliste på plass før invitasjonene blir sendt ut (sendes ut etter påsken).

Jeg har selv ambisjoner om å få gjort litt mere "bryllups-ting" i helgen, på dataen, da jeg har kommet godt i gang med å skrive om alle gjestene, men er langt fra ferdig ennå....

Vi får se på mandag hvor mye jeg har klart å gjennomføre av dette...

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag kveld, og alt jeg hadde planlagt for helgen er gjennomført. pluss litt.

Vi fikk satt opp ønskeliste på Christiania Glassmagasin, jeg har skrevet ferdig om alle gjestene, og i tillegg har vi vært en tur ved kirken vi skal vies i, og tatt en titt. Har ikke vært der på mange år, og det var ganske spesiellt å stå på kirketrappen, og vite at om litt under tre mnd, står vi der som nygifte!!! Etterpå kjørte vi litt i omerådet, og så på steder vi kan ta bryllupsbildene. Det er mange fine steder, og jeg tror vi må la fotografen være med å bestemme!!!

Min kjære er også veldig gira, og det synes jeg er utrolig kos... Han er liksom egentlig ikke "typen" til å gire seg opp over slike ting, men jeg skjønner jo at dette betyr minst like mye for han, som for meg.. og det varmer veldig!!!

Vi har hatt en deilig helg, og hadde det veldig romantisk og kos på lørdag. Fikk servert middag av min kjære, og drakk vin og koste oss utover hele kvelden.

Nå er det nok en arbeidsuke, og målet med denne uken er å få ferdig invitasjonene, slik at vi får postlagt de rett over påsken. Skal bruke påsken til å skrive på adresser....

Vel... ha en fin uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er bare litt nysgjerrig på hvilken kirke du skal gifte deg i jeg :D Skjønner det hvis du ikke vi llegge det ut her men.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det mandag igjen. Denne helgen har vi fått ganske mye på plass. Har hatt en samling med foreldrene våre, for å gå igjennom og fordele en del oppgaver. Det var veldig vellykket, og alle samarbeider veldig bra...

Invitasjonene er ferdige, og nå er det bare å få skrevet på konvoluttene og inbydelsene, så går de i posten rett over påske.

Nå går tiden fort, og det har endelig begynt å gå "virkelig" opp for oss at det nærmer seg.. Vi har også begynt å glede oss veldig til bryllupsreisen, som forhåpentligvis blir en opplevelse for livet!!

Nå skal vi først kose oss med litt påske-ferie, også går det nok slag i slag etter det.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Da var påsken over... Det har vært deilig med mye familiekos og avslapping. Det ble selvsagt litt bryllups-prat i påsken også, men for det meste har vi lagt tankene "til side" og bare slappet av.

I dag poster vi inbydelsene, og det er jo en milepæl.... :)

Det er likssom mye mer virkelig når man har fått ut innbydelsene synes vi!!! Ellers var jeg å bestillte blomster på onsdag før påske, og damen hos Bast (www.bast.no) var veldig hyggelig, og jeg følte at hun "leste" meg veldig bra!! Tror dette blir helt suupert!!!

Nå blir det vel en del "møte-virksomhet" i tiden som kommer, med prest, organist, fotograf, kjole-sted, selskapsarrangør, kake-dame osv.... Oi... dette kan ta mye av vår tid.. vel vel, det går seg nok til!!! Gleder meg nå til utdrikkingslaget, som kan komme når som helst... vet virkelig ikke hva jeg skal forvente meg, men det blir sikkert moro!!!

Vel, får vel komme tilbake til arbeidet nå... Ha en fin dag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, Blyg! :)

:hoppe: *Hilse på* :hoppe:

Koselig at du stakk innom dagboken min her om dagen... Gøy at vi skal gifte oss samme dag... Hehe...

Og jaggu meg har nickene våre samme betydning, også... :)

Jeg har nettopp lest gjennom dagboken din og det ser ut til at dere har kommet godt igang med planleggingen...? :)

Vi skal til å starte med på en kort-kort "liksom-bryllupsreise", hehe..

Vi har booket en av de beste suitene på dfds til københavn og skal overnatte to netter på et fint hotell der før vi skal tilbake til Oslo.. Får jo også med oss en natt i hovedstaden begge veier.. :) *gleder meg*

Den turen er iallefall bedre enn ingenting... :) Vi hadde egentlig lyst på en tur til Tenerife eller La Gomera, men må nok vente med det fram til hlsten fordi det dumme reiseselskapet ikke flyr dit midt på sommeren, fra og med i år... *sukk*

Har dere tenkt på noen tur...?

Følger med i dagboken din framover, jeg.. :) Spennende, det! :)

Sender deg en pm før jeg stikker opp for å se Judging Amy... :)

Ha en koselig kveld...... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, Blyg :)

Når på døgnet er det dere har vielse og fest....?

Kan ikke huske å ha lest det noe sted, sikkert bare jeg som er surrete og ikke har sett det.... :oops:

Vi har vielsen klokken 15:00, etter det er det fotografering for vår del mens gjestene egentlig bare kan dra ned i lokalet hvis de vil, selv om festen egentlig ikke starter før 17:00...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!!

Vi har vielse 1530. Gjestene drar direkte til fest-lokalene mens vi er med fotografen, forhåpentligvis ute et sted, hvis været er ok... eller i studio dersom været tilsier at vi må det.

Satser på å ha middag 1800-1830 en gang.... kommer litt an på!!

Ellers kan jeg fortelle at alle inbydelsene nå er postet, og nå er det bare å "lene seg tilbake" og vente på svar... Håper alle kan komme!!!!

I ettermiddag skal jeg litt rundt om kring for å se etter de rette elementene til bordpyten. Håper jeg får litt inspirasjon samtidig!! Skal også se meg om etter en fin gjestebok, som alle gjestene kan skrive litt i... Det er et fint minne senere tror jeg!!!

:)

blyg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen..

Endelig helg.. og i kveld blir det hjemme kveld, deeeeeilig, bare oss to!! Gleder meg...

I dag har fetteren til min kjære sagt ja til å holde takk for maten talen, og det ble vi veldig glade for!! Enda en ting som er i orden!! Ellers var jeg ute og kjøpte noen flytelys, og skåler, for å prøve litt forskjellig her forleden, og vi har nå tatt en avgjørelse på hva vi skal bruke, tror det blir kjempefint!!!

Ingen møte-virksomhet denne uken, men vi får komme i gang neste uke håper jeg, sånn at vi kan krysse av flere ting i boken!!!

Ønsker alle KGère en god helg!!

blyg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nye muligheter!!

Denne uken har begynt bra!! Har fått booket frisør time i mai, nærmere bestemt 19/5. Da skal jeg både ha vanlig firsør time, og i tillegg en prøvetime etterpå for å få detaljene i boks. Det er samme damen som skal sminke meg på selveste dagen, så vi skal snakke om det også. En av forloverne mine skal være til stede på prøvetimen, slik at jeg har en "rådgiver" som kjenner meg godt tilstede. Frisøren skal se litt på henne også, i og med at jeg spanderer firsering på mine to forlovere på bryllupsdagen. (Det er min måte å takke begge to på).

I tillegg har jeg avtale med "kake-damen" på torsdag, for å velge typen kake vi skal ha, og hvordan den skal se ut. Hun er visst veldig kreativ, og har laget mye spennende, så det gleder jeg meg veldig til. Det er trist at jeg ikke kan ha med min kjære, men han må jobbe....

Tilpassing av kjolen er også bestillt, skal i slutten av mai. Det blir gøy å få kjolen tilpasset, for den har vært for stor alle gangene jeg har prøvet den, og det blir nok annerledes å få den sydd inn, og ikke minst sydd opp..(har gått og tråkket på den hittill, når jeg har prøvet den).

Har også fått mailet det jeg trenger til stedet som skal lage bordkortene våre, slik at de kommer igang med det...

Føler at mye har fallt på plass, og det er bare tirsdag.. Hvordan skal denne uken ende?

Nå kan jeg konsentrere meg bedre på jobben, siden jeg har fått så mye i "boks" på så kort tid.

*blyg er veldig fornøyd med seg selv*

Ha en fin uke!!

blyg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!! Kake-damen var helt rå!!! Ikke nok med at hun er billigere enn de vanlige leverandørene av bryllupskaker, men hun spesialdesigner kaken, helt etter brudeparets eget ønske. Hun tegnet kaken vi ble enige om at hun skulle lage, og viste hvordan den kom til å bli med dekorasjoner på.. dvs. monogrammet vårt, riktig farge på pynten i forhold til invitasjonsfagen vi har valgt, og med blomster i samme farge som i brudebukketten (friske)!!!

Ikke nok med det, hun kommer ut til selskapslokalene selv med kaken, og setter den opp på kake-bordet når tiden er inne for å få den på plass... hun ønsker ikke at andre setter den opp.. da det "kan gå galt", og hun liker å se kaken på plass!!

Bedre enn dette blir det ikke!!! Jeg er så glad!! Hvem hadde vel trodd at vi skulle får "spesial-designet" vår egen bryllupskake?

Vel.. ellers er planen for helgen å slappe av en del, prøve å skrive ferdig om alle gjestene, få antrekket til min kjære i orden, og få kjøpt sko til han.

Så får vi se hva neste uke bringer!!!

blyg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg Blyg.

Så koselig at du stakk innom dagboken min :-)

Her ser det jo ut til at det meste er i orden. Dette blir nok et nyyydelig bryllup. Og med en suuper bryllupskake! Kan jeg forresten spørre hvem det er som lager kaken? (hørtes så bra ut)

Så dere skal også til Maldivene? Det blir sinnsykt bra!! Vi skal også til Mirihi. Gleder oss noe veldig til det. Ser sååå bra ut.

Men det blir bare Mirihi, selv om vi har lyst til å reise innom Dubai også.

Vi har ei lita snuppe som vi ikke har lyst til å være så lenge borte fra. Får ta det på neste tur, for jeg er sikker på at det blir flere reiser den veien...

Ja, tiden går fort til dere skal gifte dere. Under 2 mnd. til. Da er det godt at det meste er i boks.

Skal følge med på deg!

Klem fra Brud04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag skal vi i kirken vi hører til (selvom vi ikke skal vies der) og få høre om det nye vigselsritualet og for å få høre litt alternativer til bryllups-marsjer.. Det blir kos.. drar sammen med et vennepar som også gifter seg til sommeren, så kan vi gjøre det til en "sosial-greie" samtidig!!!

I helgen fikk vi sett på sko til min kjære, og vi tror vi har funnet de rette skoene. De hadde ikke riktig str. inne, så nå venter vi på at de får bestillt disse.

Ellers har vi fått kjøpt inn alt vi trenger til flytelys og dekor til bordet.... Tror det blir lekkert!!!

Har begynt å sjekke litt priser hos forskjellige leverandører av brudebukketter, og har funnet ut at det varierer veldig i pris..... Må nok sjekke litt til før jeg bestiller, men jeg er i allefall ikke i tvil om hva jeg skal ha!! Og det er jo deilig.

Ellers får vi se hva resten av uken bringer.....

blyg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hmmm.. altfor lenge siden jeg har skrevet nå... vet ikke hva som har gått av meg... mistet plutselig litt piffen.. men håper jeg har funnet den nå..

Ting begynner å falle på plass, mye har skjedd siden sist, har fått orden på blomster av alle slag (til kirke, brudebukkett, borddekorasjoner osv), har fått svar fra alle inviterte.. og nesten alle kommer!!!!!! (to par meldte avbud, men da hadde vi noen vi hadde på "venteliste" som vi skyndtet oss å invitere, og disse har takket ja!!) Har trent litt på brudevalsen, har hatt prøvetime hos frisøren, og hun skal sminke også... Og jeg er så langt veldig fornøyd med henne, og føler at hun kommer til å gjøre en god jobb!

Ellers er rekkefølgen i kriken i boks, og sendt inn til kirken, organisten har godkjent sangene. Vi har ikke hatt samtale med presten ennå, men det skal vi nok snart. Møte med fotograf er booket, menyen er i orden, servitørene er på plass, vi har delegert musikkansvaret til broren min (skal sørge for pc som spiller fra playlists). Antrekket til min kjære er i tipp topp stand, og jeg skal til tilpassing av kjolen på onsdag denne uken. Det er mye i orden nå, og mere blir det utover denne og neste uke!!

Utdrikkningslaget mitt har ennå ikke vært, men jeg føler på meg at det nærmer seg nå... gulp...

Vel, det var vel det så langt...

Skal prøve å oppdatere litt oftere enn jeg har gjort i det siste...

blyg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

Legger igjen et lite spor, morsomt å lese i dagboka di.

Ha en fortreffelig dag! Lykke til med fortsettelsen av planleggingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, det var det med oppdatering da... Er litt treg..

I forrige uke var jeg til tilpassing av kjolen, det gikk bra, men jeg må finne undertøy som passer, har ikke det i "boks" ennå, men det ordner seg nok.

Ellers er min kjære nå drukket ut, og jeg vet (etter at diverse har røpet seg) at det er min tur på lørdag, så det er bare å lade opp!! Aner ikke hva jeg skal, men gleder meg til en hel dag sammen med alle de søte venninnene mine!!!

I morgen skal svigermor, mamma og jeg lage bordplanen... regner med at det går bra... skal bli deilig å få nok en sånn ting i boks... alt som er gjort osv...

Ellers har det ikke skjedd så mye bryllupsting... Føler at vi har kontroll på alt, og at det bare er å glede seg masse...

18 dager igjen!!!!!!!!!!!!!! Hurra!!!!

blyg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...