Gå til innhold

Hvorfor sier valpen ifra når hun må bæsje...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

.. men ikke når hun må tisse?

Anonym poster: aeb6d84f032de6915ce66b312124b76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi den ikke har lyst til å bæsje inne, men synes det er helt greit å tisse inne.. kanskje..

Bare ta den ut oftest mulig, og ros når den tisser. Hunden vår var omvendt. Tok lenger tid til å få den til å bæsje ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi den er en valp og kanskje ikke helt vet hvordan den skal si ifra ennå?

Du får i alle fall bare ta den ut ofte,og rose når valpen tisser ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada. Roser som fy, jeg. Lurte i grunn bare på om det var en "regel" som sier at de slutter å bæsje inne før tisse eller om noe i systemet utvikler seg før det andre osv.

Jeg er slettes ikke bekymret. Veldig fornøyd i grunn :)

Anonym poster: aeb6d84f032de6915ce66b312124b76e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe nei,dessverre kommer ikke valper med regler.Synd egentlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fant at å ha samme ord for bæsj og tiss var ypperlig for vår hund, hver gang han tissa og bæsja ute roste vi og sa at han var flink å "tisse" så her i huset trenger man bare å tusle ut med bikkja å si "gå å tiss" så gjør han begge deler på komando :)

Ellers henger jeg meg på å ta ut hunden ofte, omså bare rett uttanfor slik at den kan lette på trykket dersom det trengs :) en fin regel er etter et måltid, etter søvn og etter lek er greie tidspunkt å ta valpen ut :)

Anonym poster: 250dd1349b6c8cd74fe1f36e9836205f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Valpen min på omtrent 5 mnd. sier ifra ved å gå til verandadøra (som jeg alltid bruker hvis de må på do kort) og så snur hun seg og ser på meg. Så sier jeg "Må du tisse?" Da løper hun fram og tilbake og logrer med halen. Og da kan hun enten tisse eller bæsje, så jeg regner med at "tisse" for henne betyr begge deler,og hun gjør det hun må.

Hvis hun bruker lang tid og snuser rundt, så hjelper det noen ganger å si "Gå å tiss, kom igjen!" og da gjør hun det. Men hvis hun ikke gjør det, så tar jeg henne inn igjen. På den måten har hun lært det.

Anonym poster: 7a473abe9c4f2caa280a73d9306ff33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpen min på omtrent 5 mnd. sier ifra ved å gå til verandadøra (som jeg alltid bruker hvis de må på do kort) og så snur hun seg og ser på meg. Så sier jeg "Må du tisse?" Da løper hun fram og tilbake og logrer med halen. Og da kan hun enten tisse eller bæsje, så jeg regner med at "tisse" for henne betyr begge deler,og hun gjør det hun må.

Hvis hun bruker lang tid og snuser rundt, så hjelper det noen ganger å si "Gå å tiss, kom igjen!" og da gjør hun det. Men hvis hun ikke gjør det, så tar jeg henne inn igjen. På den måten har hun lært det.

Anonym poster: 7a473abe9c4f2caa280a73d9306ff33f

TS her.

Det er omtrent slik jeg kjører løpet også. Vi er MYE ute. Lurte i grunn generelt på om det fysisk er lettere for en valp at den må bæsje kontra tisse. Ved førstnevnte sier hun klart fra, men tisseuhellene kommer hvor som helst og uten forvarsel.

Men hun er bare 17 uker. Har verken hatt uhell i går eller i dag og det er uker siden hun bæsjet inne.

Og før noen ber meg slutte og klage; jeg gjør ikke detbalyså. Tenkte kanskje det var en fysiologisk forskjell... :)

Anonym poster: aeb6d84f032de6915ce66b312124b76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helvetes mobil. Bare surr. Sorry skrivefeil.

Anonym poster: aeb6d84f032de6915ce66b312124b76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså om det er fysisk lettere for en valp å MERKE at den må bæsje kontra tisse...

Anonym poster: aeb6d84f032de6915ce66b312124b76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...