Gå til innhold

Tonus sin vei mot frisk(ere)het


Tonus

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 22 år, som har slitt med angst og lavt stoffskifte i mange år. Har hatt det beintøft og ikke klart noe som helst på egen hånd til tider, men nå begynner livet å snu litt. Den siste tiden har jeg klart å begynt å gå turer ute alene, noe som er en ekstrem forbedring ettersom å gå til postkassa var en stor utfordring før.

Så denne dagboka tenkte jeg at kan bli min dagbok om veien som forhåpentligvis går mot å bli friskere, men som garantert kommer til å ha mer enn en hump i veien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De neste dagene blir den største utfordringen jeg har hatt på lenge. Samboeren skal være bortreist i 5 dager, og jeg skal da prøve å komme meg opp om morgenen, komme meg ut en tur eller to om dagen, ikke falle ned i et ensomt angstdepresjonshull og ikke minst huske/klare å lage mat og spise innimellom også. Et lite skritt for et gjennomsnittlig menneske, men et stort skritt for Tonus.

Samboeren dro i dag tidlig og i dag har jeg klart å gå en tur på butikken alene og å lage meg deilig middag (kyllingklubber med hjemmelaga potetbåter). Er så glad for at dagen har gått relativt bra, men håper bare at kvelden blir like grei og at det blir noe søvn på meg i natt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det var litt av en velkomst du fikk i din egen dagbok! :klem: I dagbøkene her inne er det vanligvis en veldig hyggelig og støttende tone der samtalen går på dagbokeierens premisser, så det er trist at du skal få en sånn start. :kose:

Innlegget er redigert for henvisning til slettede innlegg. Regner med at det er greit så Tonus her får en god start på sin dagbok. :)

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det var litt av en velkomst du fikk i din egen dagbok! :klem: I dagbøkene her inne er det vanligvis en veldig hyggelig og støttende tone der samtalen går på dagbokeierens premisser, så det er trist at du skal få en sånn start. :kose:

Ikke sant, det var veldig kjekt det der :icon_lol: Takk<3 Aner ikke hvordan jeg gjør det, men det går helt sikkert greit. Har overlevd verre, selv om enkelte tydeligvis ser gjennom meg at jeg bare er lat og falsk :rolleyes:

Innlegget er redigert som et ledd i rydding.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for personangrep. Husk, dagbøkene er ditt domene Tonus. :)

Yvonne (mod)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare innom og takke for tips om et eminent lite program.

+ Stå på! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh, hvilket?

Takk:)

Jeg klarte selvsagt å blande sammen deg med gjest!

:klaske:

Sikkert fordi jeg var trøtt. :)

Men uansett, bra program, selv om skjermen ble rød. :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte selvsagt å blande sammen deg med gjest!

:klaske:

Sikkert fordi jeg var trøtt. :)

Men uansett, bra program, selv om skjermen ble rød. :Hehe:

Haha, åja, det ja! Var ikke meg nei, men var et kjekt program :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag har faktisk gått superbra! Fikk sove relativt godt og lenge, så i dag har jeg vært våken, energisk og sprudlende glad. Og det gjorde jo ikke akkurat humøret verre at det var strålende sol og blå himmel ute! :danse:

Så i dag har jeg dansa rundt i stua til høy musikk, vaska rundt, bakt cookies og laga god mat som jeg har kost meg med nå mens jeg har sett på Idol. Kom meg jaggu på butikken også, uten så ALT for mye angst... Helt til jeg kom til kassa og hadde glemt å regne ut hvor mye det kom til å koste. HATER å begynne å telle penger ved kassa mens det står folk bak meg og stresser, for jeg er håpløst dårlig på tall og å telle. Endte opp med å gi mannen en femmer for mye og miste en tier på kassa :plystre: Syntes sikkert ikke at jeg var nervøs og stressa da nei!

Men "sånt skjer" antar jeg, så prøver heller å fokusere på hvor flott dagen faktisk har vært ellers. Tenk at jeg kan kose meg så mye helt på egen hånd og ikke føle meg ensom eller få ekstremt angst...! :bolledeig:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg og prøver å manne meg opp til å gå en liten tur ut i det fine været. Jeg vet jo at det pleier å gjøre meg godt, og det hadde nok vært gøy å ta litt bilder ute nå som det er så fint vær... Men angsten river litt ekstra i kroppen i dag gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, jeg kom meg ut! Ble en times gårtur og bildeknipsing og som jeg i grunn trodde så ble jeg i mye bedre humør av det:) Utrolig hva litt frisk luft, deilig sol og fin musikk på ørene kan gjøre :biggrin:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yes, jeg kom meg ut! Ble en times gårtur og bildeknipsing og som jeg i grunn trodde så ble jeg i mye bedre humør av det:) Utrolig hva litt frisk luft, deilig sol og fin musikk på ørene kan gjøre :biggrin:

:tommel:

Var selv på en gåtur igår. Knipset bilder av en sk. solhund. Fascinerende fenomen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tommel:

Var selv på en gåtur igår. Knipset bilder av en sk. solhund. Fascinerende fenomen.

Solhund?Hva er nå det? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aha, så stilig! Aldri hørt om det før jeg.

Moro å følge med på ting oppi der. Få med deg denne, om du kan (spørs om den blir så synlig da, men *håpehåpe*) :pls:

(Og da avslutter jeg offtopicen for denne gang!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har alltid synes at astronomi er utrolig spennende! Står på sida at den blir synlig i sør-norge i kveld, men får ta en titt ute og se om det kanskje kan være mulig å se her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har alltid synes at astronomi er utrolig spennende! Står på sida at den blir synlig i sør-norge i kveld, men får ta en titt ute og se om det kanskje kan være mulig å se her også.

Så du noe?

Jeg så ingenting fra mitt sted, men det var skyet også. :snurt:

Skal visst bli bedre imorgen kveld, og da er den visst sterkest/klarest. Men må kanskje finne et sted med bedre horisont (det er ett lite fjell mot vest her jeg bor). Kometen skal visst stå veldig lavt nær horisonten. Imorgen står den dessuten nær nymånen, så man kan bruke den som "ledestjerne".

(Oh, yes, jeg klarte å dra tråden offtopic nok en gang!) :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...