Gå til innhold

Pan-STARRS


Lutetium 71

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Stjerner og planeter

eg las noko heilt anna i overskrifta og skjønte ikkje kvifor du hadde lagt den under natvit.... :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg las noko heilt anna i overskrifta og skjønte ikkje kvifor du hadde lagt den under natvit.... :plystre:

:nei:

:Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymbruker

Allerede lagt inn i kalenderen, har alt av meteorstormer, kometer og andre himmelmorsomheter lagt inn så langt inn i fremtiden som mulig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Allerede lagt inn i kalenderen, har alt av meteorstormer, kometer og andre himmelmorsomheter lagt inn så langt inn i fremtiden som mulig :fnise:

Jeg burde ha visst det, utifra avataren din! :snurt:

Har du sett den da?

Selv har jeg ikke vært heldig, skyet ikveld. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

for å vera seriøs; kva retning skal ein sjå mot og kan ein sjå med det blotte auge?

edit:mega skrivefeil.....

Endret av Stjerner og planeter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymbruker

Jeg burde ha visst det, utifra avataren din! :snurt:

Har du sett den da?

Selv har jeg ikke vært heldig, skyet ikveld. :(

Har feber og fryser rumpa av meg under to dyner. Jeg skal ikke ut i 20 minus i kveld ihvertfall :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

eg er på vestlandet og her er det skya, men las at det var best 12. mars, i morgon. det skal bli skyfritt her i morgon. kanskje eg ser den......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har feber og fryser rumpa av meg under to dyner. Jeg skal ikke ut i 20 minus i kveld ihvertfall :fnise:

Har du vært ute en vinternatt før? :Hehe:

eg er på vestlandet og her er det skya, men las at det var best 12. mars, i morgon. det skal bli skyfritt her i morgon. kanskje eg ser den......

Jeg satser også på at været holder imorgen. (Bor også her i vest) Men den skal være mulig å se i hele sørnorge, etter hva jeg forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

Jeg satser også på at været holder imorgen. (Bor også her i vest) Men den skal være mulig å se i hele sørnorge, etter hva jeg forstår.

:danse:

ja, var slik eg forsto det og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest uAnonymbruker

Har du vært ute en vinternatt før? :Hehe:

Jeg satser også på at været holder imorgen. (Bor også her i vest) Men den skal være mulig å se i hele sørnorge, etter hva jeg forstår.

Har vært ute i mang en vinternatt, men jeg tror denne vinternatta får klare seg uten meg, så får jeg heller ta meg selv i nakken i morgen.

Mente jeg leste den skal kunne være synlig i nesten hele mars, men at den er best i morgen, i vest rett etter solnedgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute i mang en vinternatt, men jeg tror denne vinternatta får klare seg uten meg, så får jeg heller ta meg selv i nakken i morgen.

Mente jeg leste den skal kunne være synlig i nesten hele mars, men at den er best i morgen, i vest rett etter solnedgang?

Should be, yes. Men hos meg var det nåen kjekke skyer i veien. Den kommer høyere på himmelen utover i mars, men blir samtidig svakere. Men det er fortsatt tid! :)

Har du feber, bør du holde senga. Tipper du har influensa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymbruker

Should be, yes. Men hos meg var det nåen kjekke skyer i veien. Den kommer høyere på himmelen utover i mars, men blir samtidig svakere. Men det er fortsatt tid! :)

Har du feber, bør du holde senga. Tipper du har influensa?

Har ikke feber, holder ikke senga, men sofaen min har utsikt mot vest, så jeg holder sofaen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Stjerner og planeter

no er det heilt klart ute hos meg. Eg bruka google star map til å finna månen. Han skulle vera i nærleiken av månen. Månen er lågare enn horisonten no. Vil det sei at eg var for seint ute? Hadde sett etter han i halv sju tida kunne eg sett han?

han er visst bak nokre fjell...

her er eit bilete av kor han er på himmelen. Eg fann han veldig lett med googlestar map..

http://www.space.com/20175-comet-pan-starrs-near-moon.html

Endret av Stjerner og planeter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

no er det heilt klart ute hos meg. Eg bruka google star map til å finna månen. Han skulle vera i nærleiken av månen. Månen er lågare enn horisonten no. Vil det sei at eg var for seint ute? Hadde sett etter han i halv sju tida kunne eg sett han?

han er visst bak nokre fjell...

her er eit bilete av kor han er på himmelen. Eg fann han veldig lett med googlestar map..

http://www.space.com...-near-moon.html

Not sure. På linkene mine over sto det vel ca en time etter solnedgang, mens på utenlandke nettsteder står det fra sola går ned og utover (har vel noe med at vi i Norge har mye lysere kveldshimmel - den drukner lettere i lyset her nord). Fikk du sett den (irl)?

Håper på bedre kveldsvær imorgen, og det ser ut til at kikkert er livsnødvendig. Ikke så veldig lyssterk denne her, magnitude +1.5 er ikke mye stas, spesielt ikke om den må konkurrere med en lys himmel. :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...