Gå til innhold

En mann fire koner- at ikke han blir fullstendig utslitt av å leve slik?

Gjest Sanne__

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synest denne ukens episode var fin, hvordan de virkelig står på for at datteren skal bli frisk. Liker hvor godt de tar i mot datterens lesbiske kjæreste selv om det strider mot deres tro. Denne sesongen må være en av de beste til nå, forrige ble litt for mye Merri.

Anonymkode: 236db...8ec

Jeg synes alltid det har vært for mye av hun som alltid roper. Er det Christin hun heter?

Anonymkode: 7dba7...4c5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes alltid det har vært for mye av hun som alltid roper. Er det Christin hun heter?

Anonymkode: 7dba7...4c5

Hun er den jeg synes tar mest plass. Ble i overkant mye med en time skoliose. Jeg skulle gjerne sett mere av kone nr 2, hun lyse stor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eltele

Konene til Cody sitter jo bare å gråter så jeg tror dem blir sjalu på hverandre. Og han bare: kult. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, Eltele skrev:

Konene til Cody sitter jo bare å gråter så jeg tror dem blir sjalu på hverandre. Og han bare: kult. 

Eneste gråtingen jeg har sett i det siste er fordi datteren deres har en sykdom som hun må leve med resten av livet. De aller fleste foreldre vil kjenne seg igjen i den følesen. Har ikke vert mye sjalusi denne sesongen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eltele
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eneste gråtingen jeg har sett i det siste er fordi datteren deres har en sykdom som hun må leve med resten av livet. De aller fleste foreldre vil kjenne seg igjen i den følesen. Har ikke vert mye sjalusi denne sesongen.

Meri bryter ut i gråt når de må flytte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
På 26.4.2018 den 21.37, Hoppetaujenta skrev:

Jeg kan forstå deres ståsted, men det jeg er dundrende uenig i at det er menn som skal ha mange koner
og det motsatte er forbudt. Likt for likt sier jeg! :opplyser: 

Ja. Forby begge deler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 minutter siden, Eltele skrev:

Meri bryter ut i gråt når de må flytte. 

Det er MANGE sesonger siden de flyttet, og de flyttet fordi de ble jaget ut av staten av politiet. Tenker du og hadde grått litt om det var deg. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
På 26.4.2018 den 21.37, Arkana skrev:

Jeg kan ikke skjønne at det skal være noe å være uenig i. Dette er ikke skadelig for barna på noe vis (tvert i mot, de er elsket, tatt vare på og har stabile omsorgspersoner) og de voksne velger det frivillig, utover det har man ikke noe med hvordan andre velger å leve livene sine. Kvinner burde ha samme rett til å ha flere menn, det er vel det eneste som burde endres på.

Fysj.. nei.. verken kvinner eller menn bør ha flere enn én ektefelle. De kaller seg mormonere, men i praksis lever de som ateister. Mormonere er fullstendig imot homofili. De har riktignok ikke giftet seg med mørkhudede, som mormonere ikke har lov til å gjøre, men sånn ellers så følger de ikke "troen" sin - og hva lærer de barna? - Gjør hva søren du vil.

Jeg tipper det kommer noen dokumentarer om noen år der barna snakker ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Svært så fordømmende dere er her da? Det finnes mange retninger av tro og folk er ikke bare slik eller sånn og så skal utenforstående som ikke har peiling fordømme dem for livet som de selv har valgt å leve. For meg ser det ut til at de lærer ungene helt normal og grei oppdragelse og at det er lov å velge annerledes hvis de vil det. Alle ungene ser ut til å klare seg helt fint og får velge det de vil når de blir store nok. Ingen blir presset til å leve som foreldrene gjør. Jeg syns de gjør en bra jobb så vidt vi får se på tv og vi ser bare en liten bit av alt som skjer.

De som lager serien klipper og limer så det blir litt severdig for folk som er nysgjerrige. Det hadde blitt veldig kjedelig tv ellers. 

Anonymkode: 8d592...1b5

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Svært så fordømmende dere er her da? Det finnes mange retninger av tro og folk er ikke bare slik eller sånn og så skal utenforstående som ikke har peiling fordømme dem for livet som de selv har valgt å leve. For meg ser det ut til at de lærer ungene helt normal og grei oppdragelse og at det er lov å velge annerledes hvis de vil det. Alle ungene ser ut til å klare seg helt fint og får velge det de vil når de blir store nok. Ingen blir presset til å leve som foreldrene gjør. Jeg syns de gjør en bra jobb så vidt vi får se på tv og vi ser bare en liten bit av alt som skjer.

De som lager serien klipper og limer så det blir litt severdig for folk som er nysgjerrige. Det hadde blitt veldig kjedelig tv ellers. 

Anonymkode: 8d592...1b5

Enig. De oppdrar barna til å velge selvstendig hvordan de vil leve som voksne. Ett modig valg innen den kirken de er med i. De tar oppgjør med fordommer (feks homofili) og det er mere enn mange andre gjør som mener de lever «riktig». 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Duff skrev:

Enig. De oppdrar barna til å velge selvstendig hvordan de vil leve som voksne. Ett modig valg innen den kirken de er med i. De tar oppgjør med fordommer (feks homofili) og det er mere enn mange andre gjør som mener de lever «riktig». 

Helt enig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri forstått kvifor folk skal bestemme korleis andre sitt kjærleiksliv skal vere. Om dei har éin partner eller fleire, om paret er av same kjønn eller har stor aldersforskjell... Det påverkar jo ikkje meg! Og så lenge alle partar er lykkelig, og så lenge dei ikkje pressar ungane sine inn i same livsstil, og lar dei velje sjølv, så syns eg dei kan få gjere så dei vil. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Amantheia skrev:

Har aldri forstått kvifor folk skal bestemme korleis andre sitt kjærleiksliv skal vere. Om dei har éin partner eller fleire, om paret er av same kjønn eller har stor aldersforskjell... Det påverkar jo ikkje meg! Og så lenge alle partar er lykkelig, og så lenge dei ikkje pressar ungane sine inn i same livsstil, og lar dei velje sjølv, så syns eg dei kan få gjere så dei vil. 

Helt enig. Jeg har aldri skjønt hvorfor mange fordømmer andres seksualitet og kjærlighetsliv. Hvordan i all verden innbiller enkelte seg at de har noe de skulle sagt om hvordan andre lever sine liv? Hva naboen gjør og hvem han/hun har sex med innenfor husets fire vegger er bare naboens sak.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg synes det er helt greit at de lever som de gjør, synes de virker veldig oppegående og reflekterte alle sammen. Det er jo mange i vårt samfunn som har barn med flere forskjellige partnere, og som gjør livet mer ustabilt for barna sine med skilsmisser, nye partnere, opptil skifte flere ganger osv. Hvorfor er det så greit, og dette ikke?

Anonymkode: 7fc57...f72

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det så mye værre å leve sånn, enn å ha 3 ekskoner med felles barn? Eller elskrinner? Jeg synes egentlig dette er en god løsning. De har hverandre, barna har hverandre, de holder sammen og de lever sitt liv. Ja, det finnes sikker sjalusi og drama, men det gjør det vel i alle parforhold? 

Anonymkode: f3d5d...744

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koser meg stort når alle konene rotter seg mot Kody:laugh:det virker på meg så alle lever det livet de ønsker og vil ha. Så jeg syns vi skal holde oss for gode til å dømme. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
25 minutter siden, Devilmom skrev:

Koser meg stort når alle konene rotter seg mot Kody:laugh:det virker på meg så alle lever det livet de ønsker og vil ha. Så jeg syns vi skal holde oss for gode til å dømme. 

Ja. Nå Christine går til de andre konene og spør « hva er galt med mannen din i dag?» da må jeg le :ler: 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har glemt å se episodene etter bryllupet, huff og huff, ligger de på nett noe sted? 

Anonymkode: 9d9ca...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har glemt å se episodene etter bryllupet, huff og huff, ligger de på nett noe sted? 

Anonymkode: 9d9ca...9fc

Eg fann dei nye episodane på Dplay etter ein del leiting. Dei har ikkje skilt sesong 7 og sesong 8, så dei nye episodane ligg under sesong 7, litt ned på sida. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er interessant å følge ekteskapsproblemene til Kody og Meri, og for meg er det tydelig at dette er en av baksidene ved polygami. Kody har fire koner mens Meri har bare ham. Meri ønsker mer ut av ekteskapet, hun vil ha mer romantikk og nærhet mens Kody holder igjen. Men til forskjell fra et vanlig ekteskap hvor man bare har hverandre og mangel på sex og nærhet angår begge har Kody tross alt både sex, romantikk og nærhet med tre andre koner. Han går ikke glipp av noe ved å holde igjen i forhold til Meri, han sitter med alle kortene og hun er helt prisgitt ham. I motsetning til i et vanlig ekteskap er de ikke i samme båt, og jeg lurer på om ønsket om og villigheten til å jobbe for ekteskapet kanskje er annerledes for polygame menn?

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...