Gå til innhold

En mann fire koner- at ikke han blir fullstendig utslitt av å leve slik?

Gjest Sanne__

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Saken er at barna vil bli mobbet av andre pågrunn av poligismen. Ikke rettferdig for et barn

Anonymous poster hash: 6c8fd...dde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Saken er at barna vil bli mobbet av andre pågrunn av poligismen. Ikke rettferdig for et barn

For det første vet du ikke at de vil bli mobbet. For det andre kan barn bli mobbet av hva som helst hvis de først blir sett seg ut som et offer.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker

Her må jeg bare påpeke at det er en kulturforskjell her. Alle de eldste barna er jo oppvokst i Utah hvor de bodde og gikk på skole innenfor en krets hvor polygami var normen. For barna er ikke dette verken unormalt eller sært - de har vokst opp med det.

Selvfølgelig er det nok litt annerledes nå som de har flyttet til LV, og attpåtil er kjendiser, men jeg tror ikke vi i Norge har noe sammenlikningsgrunnlag til å påstå at vi kan sette oss inn i hvordan det er for dem.

Jeg vet ikke hvor mange som har oppdatert seg på familien siden forrige sesong var derdig, men her er i alle fall noen spoilers for neste sesong (som starter nå i juni i USA) for de som er interessert i det:

Anonymous poster hash: 61e6c...70f

Noe av dette er offisielle trailere fra den nye sesongen, andre ting er rykter eller info fra familien via sosiale medier.

- Den nye sesongen kommer til å fokusere mer på familiens økonomi. I og med at de har 3 (snart 4) barn i college, fire huslån og selv om de har en del sideinntekter fra serien, boka si og diverse som følger med, så er det ikke nok.

- En storyline kommer nok til å følge smykke-butikken deres. Konflikter om hvem av konene som skal drive den, hvor mye tid og penger de skal legge i den og jakt på investorer.

- Meri har lyst til å fullføre studiene - for de som ikke vet det så studerte hun psykologi da familien ble tvunget til å flytte til Nevada. Kody er redd for at prisen av studiene vil skape konflikter mellom konene.

- I løpet av sesongen vil temaet flere barn komme opp. Kody har vist stor interesse for å bli far igjen - først og fremst med Robyn som han bare har et barn med, men hun stiller krav om at de bør få økonomien mer under kontroll først.

Tenåringene vil få mer fokus:

- Meri og Kody er observert med filmcrew på Mariah sitt college i Utah.

- Maddie kommer inn og får scholarship på Utah State University, noe vi også får sett litt av (altså en tour før hun starter - hun starter ikke før høsten 2014 - sesongen vil sannsynligvis fokusere på hendeler fra høst 2013, og våren og sommeren 2014)

- Mykelti har fått seg kjæreste - og Kody ønsker IKKE at de to skal kysse, da han tror at det kan lede til sex. Kjæresten hennes har vært med familien på innspillingsdager så sannsynligvis så vil dette forholdet bli en "main story" i årets sesong.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha fire koner er ikke noe normalt hellerAnonymous poster hash: 6c8fd...dde

For dem som har det, og vil fortsette å ha det, er det helt normalt.

Bedre å bare ha 1 kone. Ikke rett ferdig fir barna dem får

At unger har mange omsorgspersoner tilgjengelig, som er glad i dem, vil dem vel og har tid til dem, må da være det som teller her syns jeg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her må jeg bare påpeke at det er en kulturforskjell her. Alle de eldste barna er jo oppvokst i Utah hvor de bodde og gikk på skole innenfor en krets hvor polygami var normen. For barna er ikke dette verken unormalt eller sært - de har vokst opp med det.

Selvfølgelig er det nok litt annerledes nå som de har flyttet til LV, og attpåtil er kjendiser, men jeg tror ikke vi i Norge har noe sammenlikningsgrunnlag til å påstå at vi kan sette oss inn i hvordan det er for dem.

Jeg vet ikke hvor mange som har oppdatert seg på familien siden forrige sesong var derdig, men her er i alle fall noen spoilers for neste sesong (som starter nå i juni i USA) for de som er interessert i det:

Noe av dette er offisielle trailere fra den nye sesongen, andre ting er rykter eller info fra familien via sosiale medier.

- Den nye sesongen kommer til å fokusere mer på familiens økonomi. I og med at de har 3 (snart 4) barn i college, fire huslån og selv om de har en del sideinntekter fra serien, boka si og diverse som følger med, så er det ikke nok.

- En storyline kommer nok til å følge smykke-butikken deres. Konflikter om hvem av konene som skal drive den, hvor mye tid og penger de skal legge i den og jakt på investorer.

- Meri har lyst til å fullføre studiene - for de som ikke vet det så studerte hun psykologi da familien ble tvunget til å flytte til Nevada. Kody er redd for at prisen av studiene vil skape konflikter mellom konene.

- I løpet av sesongen vil temaet flere barn komme opp. Kody har vist stor interesse for å bli far igjen - først og fremst med Robyn som han bare har et barn med, men hun stiller krav om at de bør få økonomien mer under kontroll først.

Tenåringene vil få mer fokus:

- Meri og Kody er observert med filmcrew på Mariah sitt college i Utah.

- Maddie kommer inn og får scholarship på Utah State University, noe vi også får sett litt av (altså en tour før hun starter - hun starter ikke før høsten 2014 - sesongen vil sannsynligvis fokusere på hendeler fra høst 2013, og våren og sommeren 2014)

- Mykelti har fått seg kjæreste - og Kody ønsker IKKE at de to skal kysse, da han tror at det kan lede til sex. Kjæresten hennes har vært med familien på innspillingsdager så sannsynligvis så vil dette forholdet bli en "main story" i årets sesong.

Takk :)

Det blir spennende med den nye sesongen!

Anonymous poster hash: 95194...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare si at jeg har sett repriser av reprisene fryktelig mange ganger nå og håper at de nye episodene snart kommer på vår kanal også. Jeg føler at jeg har blitt godt kjent med dem og den jeg likte godt først, har fått en sisteplass etter hvert. Det blir helt sikkert vinklet litt spesielt også for at vi skal finne det interessant, men jeg er bekymret for deres forhold etter hvert som ungene forlater redet. Tror ikke de har nok lim til å holde det gående, kun med voksne mennesker sammen. Jeg er veldig glad for at det ikke er meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 måneder senere...

Noen som har fanget opp nytt om når neste sesong sendes...hvis det blir noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde helt glemt av denne tråden, sendes serien fortsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har holdt utkikk, men ser dem ikke lengre. Trodde det ville komme en ny sesong etter hvert?

De får vel litt penger for å selge familien sin, så en skulle tro at de ville fortsette med innspilling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det ikke virker så enkelt der ja. Tenker meg litt inn i settingen om at etter hvert som ungene blir så store at de flytter ut og kan klare seg selv, kanskje de eldste konene gir slipp, flytter ut til egne liv og Kody får seg nye yngre koner som kan gi ham alle de ungene som han vil ha? Skulle ikke forundre meg om det ble slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hele mannen virker jo en smule gal!

Blikket hans er jo nok til at jeg hadde fått den store skrekken i hvertfall :).

Anonymous poster hash: 8e1d7...fcd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får holde hverandre oppdatert her inne om det skulle skje noe mer på tv-fronten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sett på serien men var det ikke snakk om at ene kona var syk? Daua hun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holder på å se nyeste sesongen av Sister Wives, tror ikke den går i Norge enda så vidt jeg vet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kom dem på å kalle det for sister wives :klo:

Høres mer ut som en spin off til army wives :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å se nyeste sesongen av Sister Wives, tror ikke den går i Norge enda så vidt jeg vet.

Ikke si noe! :fnise:

Hvordan kom dem på å kalle det for sister wives :klo:

Sikkert fordi de innad er venninner og "søstre", samtidig som at de også er koner til samme mannen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...