lashara Skrevet 7. mars 2013 #21 Skrevet 7. mars 2013 ja for all del! start ww3 med far til eget barn. Ikke rart at mange av dere blir forlatt.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #22 Skrevet 7. mars 2013 ja for all del! start ww3 med far til eget barn. Ikke rart at mange av dere blir forlatt. Dette må da være noe av det tåpeligste og mest arrogante jeg har lest på lang tid. Anonym poster: d2d080406c518e6e5b0ba6d19eaff138 5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #23 Skrevet 7. mars 2013 Du kan nevne til din eks at dersom han jobber svart får han ikke pensjonspoeng, ikke sykepenger, ikke permisjonspenger (dersom han og nye damen får barn), mye mindre dagpenger, dersom han blir arbeidsledig, og mye mindre i eventuell uførepenger. Og så får han se hva han sparer mest på. IDIOT! Anonym poster: a123a433a53571dea7139f549fa1f0a3
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2013 #24 Skrevet 7. mars 2013 En ting er hva som er rett. Noe annet er hva som er best for deg. Hva vinner du om du angir mann til skatt? Det blir storkonflikt? Blir det bidrag da? Tenk deg om. Jeg vet om noen tilfeller der mor angav xmann og far til felles barn. Skatt var på de ganske raskt. Begge var i jobb og betalte bidraget etter oppgitt inntekt. Mor ville ha mer bidrag og presset med og få mer bidrag eller oppgi. Den en fortsatt jobbe mer svart for å kunne betale straffeskatt. Boikottet bidrag. Ble da gjeld men mye vanskelig for moren. Den andre sluttet jobbe og fikk økt samvær av barn. Det ble nesten ikke bidrag. Hun føler han gjør alt mest mulig vanskelig for henne. Dette skjedde for et par år siden og er låst enda.
lashara Skrevet 7. mars 2013 #25 Skrevet 7. mars 2013 En ting er hva som er rett. Noe annet er hva som er best for deg. Hva vinner du om du angir mann til skatt? Det blir storkonflikt? Blir det bidrag da? Tenk deg om. Jeg vet om noen tilfeller der mor angav xmann og far til felles barn. Skatt var på de ganske raskt. Begge var i jobb og betalte bidraget etter oppgitt inntekt. Mor ville ha mer bidrag og presset med og få mer bidrag eller oppgi. Den en fortsatt jobbe mer svart for å kunne betale straffeskatt. Boikottet bidrag. Ble da gjeld men mye vanskelig for moren. Den andre sluttet jobbe og fikk økt samvær av barn. Det ble nesten ikke bidrag. Hun føler han gjør alt mest mulig vanskelig for henne. Dette skjedde for et par år siden og er låst enda. Ser dere? Ingen er tent med en storkonflikt.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2013 #26 Skrevet 7. mars 2013 Du kan nevne til din eks at dersom han jobber svart får han ikke pensjonspoeng, ikke sykepenger, ikke permisjonspenger (dersom han og nye damen får barn), mye mindre dagpenger, dersom han blir arbeidsledig, og mye mindre i eventuell uførepenger. Og så får han se hva han sparer mest på. IDIOT! Anonym poster: a123a433a53571dea7139f549fa1f0a3 Det hele dreier seg om følelser. Ikke hva som er fornuftig. Det går mest på å ta igjen for det en mener er gjort urett mot en. Jeg forstår mange handler på denne måten. Dette når en ser hvem som oftest vinner et samlivsbrudd ned barn innvolvert.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2013 #27 Skrevet 7. mars 2013 Du kan nevne til din eks at dersom han jobber svart får han ikke pensjonspoeng, ikke sykepenger, ikke permisjonspenger (dersom han og nye damen får barn), mye mindre dagpenger, dersom han blir arbeidsledig, og mye mindre i eventuell uførepenger. Og så får han se hva han sparer mest på. IDIOT! Anonym poster: a123a433a53571dea7139f549fa1f0a3 Det du sier er noe sant i. Men det du sikkert ikke vet er det mange måter å få svarte penger til og vokse mer på enn offentlige støtteordninger.
Gjest TS Skrevet 7. mars 2013 #28 Skrevet 7. mars 2013 Det høres merkeligt ut at han kan avtale med firmat om å gå ned i lønn. Har du noen konkrete bevis for at dette skjer? Om du kan skaffe dette til veie så har du en veldig sterk sak mot han. Nei, han sa det til meg, muntlig, så ingen annen bevis. Jeg vil ikke gå til sak, eller melde ham, så jeg får nok bare prøve å snakke ham til fornuft, eller få ham til å spare den tenkte sum til vår datter selv..
lashara Skrevet 7. mars 2013 #29 Skrevet 7. mars 2013 Nei, han sa det til meg, muntlig, så ingen annen bevis. Jeg vil ikke gå til sak, eller melde ham, så jeg får nok bare prøve å snakke ham til fornuft, eller få ham til å spare den tenkte sum til vår datter selv.. BRA plan Jeg er lettet for dere alles del at du er fornuftig og ikke hører på krigerne i denne tråden.
Gjest TS Skrevet 7. mars 2013 #30 Skrevet 7. mars 2013 Hvorfor må han det? Dagpenger er vel 66% av det man har tjent tidligere. Skal ikke så mye til for å ikke være bidragsdyktig lenger da. Og det er tross alt forskjellig hva vi ser på som god inntekt. Noen ser på 350 000,- som en god inntekt, andre mener at man ikke har god inntekt før man tjener over 1 000 000,- i året. En god inntekt i mine øyne ligger nok i det nedre skiktet av tallene du nevner her ja, så bidragsdyktig er han ikke på disse dagpengene, som jeg har skrevet tidligere Hvis han har vært så dum at han har skrevet dette til deg i en sms/på mail - ta vare på det! Desverre, dette fikk jeg informert muntlig av ham. Sånn "haha, nå får du ikke noe av meg" . ja for all del! start ww3 med far til eget barn. Ikke rart at mange av dere blir forlatt. Dette er virkelig ikke noe jeg ønsker, eller kommer til å gjøre heller, jeg håper han skal komme til fornuft, eller ihvertfall kunne spare noen kroner for sin datter i måneden han også. Du kan nevne til din eks at dersom han jobber svart får han ikke pensjonspoeng, ikke sykepenger, ikke permisjonspenger (dersom han og nye damen får barn), mye mindre dagpenger, dersom han blir arbeidsledig, og mye mindre i eventuell uførepenger. Og så får han se hva han sparer mest på. IDIOT! Anonym poster: a123a433a53571dea7139f549fa1f0a3 Dette kommer nok til å bli brukt i vår neste samtale ja, takk En ting er hva som er rett. Noe annet er hva som er best for deg. Hva vinner du om du angir mann til skatt? Det blir storkonflikt? Blir det bidrag da? Tenk deg om. Jeg vet om noen tilfeller der mor angav xmann og far til felles barn. Skatt var på de ganske raskt. Begge var i jobb og betalte bidraget etter oppgitt inntekt. Mor ville ha mer bidrag og presset med og få mer bidrag eller oppgi. Den en fortsatt jobbe mer svart for å kunne betale straffeskatt. Boikottet bidrag. Ble da gjeld men mye vanskelig for moren. Den andre sluttet jobbe og fikk økt samvær av barn. Det ble nesten ikke bidrag. Hun føler han gjør alt mest mulig vanskelig for henne. Dette skjedde for et par år siden og er låst enda. Nei, jeg kommer ikke til å melde min x, håpet er at han skal ta til fornuft Det hele dreier seg om følelser. Ikke hva som er fornuftig. Det går mest på å ta igjen for det en mener er gjort urett mot en. Jeg forstår mange handler på denne måten. Dette når en ser hvem som oftest vinner et samlivsbrudd ned barn innvolvert. Barnet er det som skal "vinne"... eller hvertfall ikke tape noe mer i dette tilfellet, så noen storkonflikt skal jeg holde meg langt unna, heller prøve å overtale litt til å gi seg med dette, eller eventuelt spare til datteren sin selv.
Gjest TS Skrevet 7. mars 2013 #31 Skrevet 7. mars 2013 BRA plan Jeg er lettet for dere alles del at du er fornuftig og ikke hører på krigerne i denne tråden. Takk! Barnet er det jeg konsentrerer meg om uansett, og vil ikke at hun skal tape mer enn hun kanskje allerede har gjort mtp. bruddet. Så noen storkonflikt er hun ihvertfall ikke tjent med, det burde da alle kunne se
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2013 #32 Skrevet 8. mars 2013 Bare å søke på google, så får du opp hvor mange fedre som gjør akkurat det samme, altså gjør alt hva de kan for å slippe å betale bidrag, de vil opparbeide seg en gjeld til både staten og barnet. Denne gjelden er btw rentefri- og er han smart nok så klarer han til slutt å få den slettet. Mange blir selvstendig næringsdrivende- og tjener "kun til livsopphold" på papiret- men i realiteten tjener de sykt mye svarte penger, ... Anonym poster: 359c8456cf1ea104b99e4ada4f44c008
Britt Banditt Skrevet 8. mars 2013 #33 Skrevet 8. mars 2013 Bare å søke på google, så får du opp hvor mange fedre som gjør akkurat det samme, altså gjør alt hva de kan for å slippe å betale bidrag, de vil opparbeide seg en gjeld til både staten og barnet. Denne gjelden er btw rentefri- og er han smart nok så klarer han til slutt å få den slettet. Mange blir selvstendig næringsdrivende- og tjener "kun til livsopphold" på papiret- men i realiteten tjener de sykt mye svarte penger, ... Anonym poster: 359c8456cf1ea104b99e4ada4f44c008 Men han opparbeider seg ikke gjeld hvis han ikke er bidragsdyktig, slik TS sin eks er på papiret (og bare der..) Jeg syns faktisk at når noen er så frekke at de sier rett ut at de snylter på NAV og skatten for at de skal slippe å betale bidrag, direkte til bidragsmottaker, så fortjener de å få seg en på trynet (ikke bokstavelig, jeg mener altså å bli meldt til NAV/Skatteetaten). 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå