Gå til innhold

BF svindler staten, og barnet sitt

Fremhevede innlegg

Skrevet

For 2 måneder siden flyttet BF ut og flyttet inn til elskerinnen sin, vi hadde begge hver vår gode jobb, og med vår datter på 4 levde vi relativt godt.

Nylig, for ett par uker siden, har BF inngått en avtale med firmaet han jobber for som sier at han jobber svart for litt mindre penger enn hvis de skulle oppgi lønna og han måtte skatte av det. Det er da oppgitt til NAV at BF er på dagpenger og permitert fra jobben.

Heldigvis er ikke dette problemet mitt at han gjør seg kriminell pga noen få kroner, men jeg får da heller ikke bidrag, annet enn minstesatsen som NAV betaler. Vi klarer oss fortsatt jeg og jenta, men jeg hadde håpt jeg kunne fortsette å sette inn sparepenger til henne i samme grad som tidligere, dermed hadde jeg sett for meg å sette inn bidragspengene direkte på hennes konto.

Hadde NAV sittet med de riktige tallene hadde det vært snakk om en ganske mye mer betydelig sum enn hva som blir nå.

Er det noen som har noen råd om hva jeg kan gjøre for at datteren vår skal få disse pengene hun har krav på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meld han og (det tydeligvis totalt useriøse) firmaet til Skatteetaten?

• Liker 9
Skrevet

Meld han og (det tydeligvis totalt useriøse) firmaet til Skatteetaten?

Kanskje dumt spørsmål, men jeg vet ikke svaret så må spørre: Hvordan gjøres det? :)

Er ett veldig lite firma som jeg tidligere har hatt god tro på, men ser jo nå, og er enig med deg i din antakelse om firmaet!

Skrevet

Tipper du kan ringe Skatteetaten på 800 80 800. Det er i hvert fall bare å melde per telefon, vet om flere som har gjort det.

Skrevet

Også ville jeg meldt han til NAV også! Han får jo dagpenger selv om han jobber, det er de nok veldig interessert i å vite (og stoppe)..

• Liker 8
Skrevet

tror ikke det gagner noen at hun går inn for å "anmelde" faren til barnet sitt.

Skrevet

tror ikke det gagner noen at hun går inn for å "anmelde" faren til barnet sitt.

Nei, hva mener du jeg burde gjøre?

Skrevet

Tipper du kan ringe Skatteetaten på 800 80 800. Det er i hvert fall bare å melde per telefon, vet om flere som har gjort det.

Åja, så enkelt ja :) Takk!

Gjest nobilian
Skrevet

Gi ham en sjanse. Med mindre du synes han er en kødd, altså.

Si at han bør får affærene i orden igjen, ellers har du ikke annet valg enn å melde ham.

Tror virkelig ikke at det er en bedre løsning om firmaet og jobben går til helvete, far må inn og sone/betale tilbake og du likevel ender med minstesats.

Gjest Gjest
Skrevet

For 2 måneder siden flyttet BF ut og flyttet inn til elskerinnen sin, vi hadde begge hver vår gode jobb, og med vår datter på 4 levde vi relativt godt.

Nylig, for ett par uker siden, har BF inngått en avtale med firmaet han jobber for som sier at han jobber svart for litt mindre penger enn hvis de skulle oppgi lønna og han måtte skatte av det. Det er da oppgitt til NAV at BF er på dagpenger og permitert fra jobben.

Heldigvis er ikke dette problemet mitt at han gjør seg kriminell pga noen få kroner, men jeg får da heller ikke bidrag, annet enn minstesatsen som NAV betaler. Vi klarer oss fortsatt jeg og jenta, men jeg hadde håpt jeg kunne fortsette å sette inn sparepenger til henne i samme grad som tidligere, dermed hadde jeg sett for meg å sette inn bidragspengene direkte på hennes konto.

Hadde NAV sittet med de riktige tallene hadde det vært snakk om en ganske mye mer betydelig sum enn hva som blir nå.

Er det noen som har noen råd om hva jeg kan gjøre for at datteren vår skal få disse pengene hun har krav på?

Dette virker tydelig som en trolletråd.

Hvorfor? Selv om far her et uten jobb får han faktisk arbeidsledighetstrygd og det er nok til at han skulle betale bidrag. TS.selv har god jobb. Over 6g får hu faktisk ikke forskudd. Tror ikke på dennf tråden

Skrevet

Gi ham en sjanse. Med mindre du synes han er en kødd, altså.

Si at han bør får affærene i orden igjen, ellers har du ikke annet valg enn å melde ham.

Tror virkelig ikke at det er en bedre løsning om firmaet og jobben går til helvete, far må inn og sone/betale tilbake og du likevel ender med minstesats.

Sjanser har han fått, men tenkte nå å si at nå var det siste sjanse, også se hva han gjør..

Helt enig med deg!

Skrevet

Dette virker tydelig som en trolletråd.

Hvorfor? Selv om far her et uten jobb får han faktisk arbeidsledighetstrygd og det er nok til at han skulle betale bidrag. TS.selv har god jobb. Over 6g får hu faktisk ikke forskudd. Tror ikke på dennf tråden

Det står i papirene jeg fikk fra nav at BF får dagpenger, og dermed ikke kan betale bidrag. Jeg har lønn slik at vi klarer oss, men ikke noe mer enn det.

Gjest Gjest
Skrevet

Det står i papirene jeg fikk fra nav at BF får dagpenger, og dermed ikke kan betale bidrag. Jeg har lønn slik at vi klarer oss, men ikke noe mer enn det.

Må ha utrolig lite dagpenger om det ikke blir bidrag. Hvordan da ha god inntekt før og må som permittert ha lite dagpenger?

Skrevet

Det høres merkeligt ut at han kan avtale med firmat om å gå ned i lønn. Har du noen konkrete bevis for at dette skjer?

Om du kan skaffe dette til veie så har du en veldig sterk sak mot han.

Skrevet

Må ha utrolig lite dagpenger om det ikke blir bidrag. Hvordan da ha god inntekt før og må som permittert ha lite dagpenger?

Hvorfor må han det? Dagpenger er vel 66% av det man har tjent tidligere. Skal ikke så mye til for å ikke være bidragsdyktig lenger da. Og det er tross alt forskjellig hva vi ser på som god inntekt. Noen ser på 350 000,- som en god inntekt, andre mener at man ikke har god inntekt før man tjener over 1 000 000,- i året.

Skrevet

Nei, hva mener du jeg burde gjøre?

Jeg mener at du bør la det ligge. Evt spørre barnefaren om han kan bidra med litt ekstra til barnet. En kommer lenger med sukker enn salt.

Skrevet

Jeg hadde ikke latt det ligge. Hvorfor skal man alltid lukke øynene når man vet at slike ting skjer, som faktisk ikke er lov?

• Liker 3
Skrevet

fordi det er familie??????????

Skrevet

fordi det er familie??????????

Da bør da for pokker nevnte familie ta ansvar selv også! For egne barn.

Og når de ikke gjør det, hva da?

Skal de bare slippe unna med å svindle NAV, skatten & samfunnsansvaret og sitt eget barn?

En skal ikke forvente å slippe unna med hva som helst bassert på krokodilletårer og "vi er da familie".

Når man vet at det er snakk om svindel, så er det eneste rette å melde det. Flere skulle gjort det.

• Liker 6
Skrevet

Hvis han har vært så dum at han har skrevet dette til deg i en sms/på mail - ta vare på det!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...