Gjest Inggolf Skrevet 26. november 2013 #1281 Del Skrevet 26. november 2013 *imponert over hvor bra du får til amminga fra første stund!* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 26. november 2013 #1282 Del Skrevet 26. november 2013 Godt dere får litt hjelp! Håper melka di kommer snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 26. november 2013 Forfatter #1283 Del Skrevet 26. november 2013 Det er nettopp det jeg ikke gjør. Fordi de har kjørt meg så hardt at brystene mine bare er to blødende sår. Har virkelig ikke ord for hele opplevelsen min her akkurat nå. Er i sjokk tror jeg, over hvor jævlig alt egentlig kan gå, og hvor mye man skal bli utsatt for. Jeg vet ikke om jeg klarer helt å ta dette inn over meg. Vil bare ta med meg ungen og komme meg jævlig langt vekk fra dette sykehuset nå. Skjønner ikke hvorfor jeg må være her, når de åpenbart ikke har kapasitet til det. Jeg har hatt tre netter fra hælvete. Mildt sagt. Har ikke sovet siden natt til fredag, og vil virkelig bare komme meg vekk herfra nå og få hele Ullevål på avstand. Sitter her helt utslitt. Hadde hatt det bedre hjemme, med mannen min... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 26. november 2013 Forfatter #1284 Del Skrevet 26. november 2013 Ref forrige innlegg: hjalp ikke at EN jordmor var bra, når hun bare jobber 8 timer, og resten gir faen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 26. november 2013 #1285 Del Skrevet 26. november 2013 Uff, det høres ikke bra ut Cindi! Har du en god krem til å smøre på brystvortene? Hvor lenge må du være på sykehuset mtp snittet (vet det er forskjellig regler på det fra sykehus til sykehus)? Kan hende amminga går bedre hvis du kommer deg hjem i rolige omgivelser.. (hadde keisersnitt selv, men det var litt anerledels mtp prematur baby og stort blodtap på meg, så jeg grein meg hjem etter to uker. Holdt på å gå på veggene sånn ca). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 26. november 2013 #1286 Del Skrevet 26. november 2013 Måtte innom og gratulere deg med lillejenta! Huff, føler virkelig med deg!! Det høres virkelig ikke noe greit ut! Får du komme inn på ABC og familierom etterhvert forresten? Førstemann skulle bli født der men endte på Ullevål han og, men vi fikk komme på ABC etterpå. Siden melka tok laaaang tid satte de meg på pumping hver fjerde time og baby fikk kopp med mme hver tredje time så puppene fikk hvile og babyen mat. Han diet nok innimellom og sikker (husker ikke helt) men dette gjorde underverker! Håper du får komme inn på ABC! Jm Torild er en skikkelig ammeekspert!! Hang in there Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 26. november 2013 Forfatter #1287 Del Skrevet 26. november 2013 Jeg ble holdt her en ekstra natt pga stort blodtap. Skulle bli flyttet til barselhotellet i går, men de valgte å heller terrorisere meg en ekstra dag. Hadde definitivt vært mindre sliten og strevdes mindre med puppene om jeg hadde vært hjemme. Jeg vil bare hjem nå. Ikke sovet siden natt til fredag. Babyen gråt i hele natt, og de ville ikke gi henne nok mat. Så hun hylskreik, og jeg som har smerter etter operasjonen og så vidt klarer tisse selv måtte gå å bære på henne i hele natt pga sulten hennes. Ødelagt i ryggen, ødelagt i magen og såret, i brystvortene og mentalt. Er så trøtt at jeg ikke klarer tenke klart. Har lyst å be de reise til helvete her, vil bare hjem.. Dette nytter jo ikke for NOE annet enn å slite meg ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 26. november 2013 Forfatter #1288 Del Skrevet 26. november 2013 Jeg skal be om å få komme på Abc i dag hvis det er ledig. Men det er fullt på hele Ullevål, så det spørs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 26. november 2013 #1289 Del Skrevet 26. november 2013 Har dere sjal? Når dere kommer inn på hotellet(ABC) kan mannen knyte på seg babyen og gå rundt en time av og til, så du får hvilt? Også noe vi måtte ty til.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 26. november 2013 #1290 Del Skrevet 26. november 2013 Ånei! Misforstod jeg deg såpass? Herregud, stakkars kvinne! Håper inderlig for deres skyld at dere snart får et fornuftig menneske å forholde dere til, som kan hjelpe dere og gi deg litt avlastning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 26. november 2013 #1291 Del Skrevet 26. november 2013 (endret) Uff, jeg får så vondt av deg Desverre høres dine erfaringer ganske like ut som de jeg gjorde meg. Jeg hadde riktignok ikke ks, men hadde et veldig underskudd på søvn og hvile, og var helt utkjørt. Jeg ammet og ammet, og trodde tassen fikk i seg mat, men jeg hadde visst ikke fått melk. Ikke at noen gadd å fortelle meg det, så jeg satt og ammet i tro om at alt var fint. Og så begynte tassen og HYLGRINE, og han grein i mange timer. Og når vi først ba om hjelp så fikk vi jo vite at det var fordi han var sulten og de hadde hørt oss og satt og ventet på at vi skulle be om hjelp (takk-skal-du-faen-meg-ha liksom ), og vi fikk tilbud om mme hvis vi absolutt måtte. Jeg var veldig rådvill, for jeg trodde jo at sykepleierne visste best, men jeg sa til slutt ja til mme selv om det var underforstått at det var "på eget ansvar". Jeg ble ikke tilbudt å låne pumpe, men fikk beskjed om å håndmelke. Så jeg håndmelket hele natten da, når jeg egentlig burde ha hentet meg inn og fått sovet, og dro på meg kink i nakken i tillegg til alvorlig søvnmangel. Jeg husker jeg satt og gråt fordi jeg ikke fikk til ammingen og hadde så vonde og såre brystvorter, og jeg fikk ikke engang et trøstende klapp på skulderen. De vi derimot fikk beskjed om var at sambo skulle håndmelke meg mens jeg ammet tassen. Det føltes ut som et overgrep, men jeg skjønte ikke da at jeg burde satt ned foten, jeg trodde jo at de bare ville meg godt og at de visste best. På dag tre på barselhotellet var jeg helt utkjørt, og dro hjem på tross av at sykepleierne rådet meg til å bli lenger siden melka ikke hadde kommet. Jeg husker spurte om vi burde kjøpe mme og gi tassen frem til melken kom når vi dro hjem, hvorpå vi ble anbefalt å ikke gjøre det med mindre vi "måtte". Vel, vi kjøpte mme og matet tassen med kopp frem til melken min kom på dag 4. Og først dag 5 hadde jeg nok melk til å mette tassen. Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med denne historien utover at du skal vite du ikke er alene om å føle at man blir behandlet helt bedritent. Jeg skjønte ikke engang helt at ting ikke var bra, jeg trodde det var meg det var noe galt med Kom deg hjem så raskt det er forsvarlig er mitt råd, og gjør det som føles riktig for deg. Når vi kom hjem og jeg fikk slappet av og brukt pumpen jeg hadde kjøpt, så kom melken ganske raskt. Uff, jeg føler virkelig med deg Endret 26. november 2013 av Frøken Vims Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nikki09 Skrevet 26. november 2013 #1292 Del Skrevet 26. november 2013 De kan vel ikke nekte deg å dra hjem så lenge du gjør det på eget ansvar? Jeg har overhodet ingen kjennskap til hverken ks eller mme, men hadde jeg vært deg så hadde jeg om ikke dratt så i alle fall fått mannen til å kjøpe en flaske (eller kopp) og mme, også bedt hele sykehuset om å kysse meg en viss plass! De kan ikke nekte deg det! Du vet faktisk hva som er best for ditt barn. Man lærer fort at enkelte ting vet man bare når det gjelder barnet sitt. Reis heller hjem og kom i orden der! At du sliter deg ut fullstendig gagner ingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 26. november 2013 #1293 Del Skrevet 26. november 2013 Velkommen til barselnorge. Si fra og si det HØYT! Kjeft og krangle og om du ikke orker, få mannen til å gjøre det for deg. Tropp opp på vaktrom og krev plass i herberget, de får det alltid til, om de vil. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sumobryter Skrevet 26. november 2013 #1294 Del Skrevet 26. november 2013 En liten snikleser her.. Gratulerer med baby!! Ville bare si fra at om du ikke får rom på ABC, så kan du gå bort dit å spørre om de har tid til litt ammeveiledning. Det er de veldig flinke på der borte, og vanligvis (kan selvsagt ikke garantere) har de litt bedre tid der. Kanskje jordmoren du har gått til kontroll hos er der og, så har du en kjent en du kan snakke med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 26. november 2013 #1295 Del Skrevet 26. november 2013 Først og fremst: Gratulerer med babyen Jeg begynte å lese litt her igjen, og hvis barnet er sultent og du ikke har melk, KREV å få MME, og krev å få mer enn det bittelille de gir når barnet åpenbart er sultent. Da jeg fødte (naturlig fødsel) fikk jeg ikke melk før det hadde gått åtte (!) dager! Ikke en dråpe! De lo av meg når jeg sa at jeg ikke hadde melk. "Alle får melk" sa de, da det hadde gått tre dager, og trodde ikke på meg. De sa at ikke alle fikk ut gjennom pumpe (jeg pumpet meg mye, men ingenting kom), og at barnet fikk de hun trengte allikevel.. Så veide de barnet før og etter amming, og vekta var helt lik, Nei, jeg hadde ikke melk, faktisk. Jeg måtte bli igjen ett ekstra døgn fordi hun gikk ned mer enn 10% av fødselsvekta (ikke så rart, hun fikk ikke mat..). Selv når melka kom (altså etter åtte dager..) så hadde jeg aldri nok melk til å mette henne, selv om jeg prøvde alle mulige tips og triks for å øke melka, så jeg fikk bare delammet. Om jeg får flere barn så vet jeg at jeg i hvert fall ikke skal høre 100% på jordmødrene om det ikke kommet noe melk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 26. november 2013 #1296 Del Skrevet 26. november 2013 Selv om man HAR melk, så anser jeg hvile for mor som viktig også. Når man f.eks får barn på nærmere fem kilo som krever mye, så tar det meg fem øre å be de ta baby en natt og gi melk, pumpet eller mme, for jo mer ræva form man er i, jo lengre restitusjonsperiode og jo mindre melk. Begriper ikke at de ennå ikke fatter dette. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 26. november 2013 #1297 Del Skrevet 26. november 2013 Cindi Urettferdig at opplevelsen av det å få barn skal være såå forskjellig!! Synes ikke de behandler deg særlig pent der! Signerer Nikki09! Hvis de ikke mater ungen din så be mannen kjøpe det som trengs også får dere ta saken i egne hender. Det er ditt barn og du som bestemmer! Håper ting bedrer seg raskt for dere nå. Unner ingen en slik start på nybakt-mamma-tilværelsen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inggolf Skrevet 26. november 2013 #1298 Del Skrevet 26. november 2013 Det er nettopp det jeg ikke gjør. Fordi de har kjørt meg så hardt at brystene mine bare er to blødende sår. Har virkelig ikke ord for hele opplevelsen min her akkurat nå. Er i sjokk tror jeg, over hvor jævlig alt egentlig kan gå, og hvor mye man skal bli utsatt for. Jeg vet ikke om jeg klarer helt å ta dette inn over meg. Vil bare ta med meg ungen og komme meg jævlig langt vekk fra dette sykehuset nå. Skjønner ikke hvorfor jeg må være her, når de åpenbart ikke har kapasitet til det. Jeg har hatt tre netter fra hælvete. Mildt sagt. Har ikke sovet siden natt til fredag, og vil virkelig bare komme meg vekk herfra nå og få hele Ullevål på avstand. Sitter her helt utslitt. Hadde hatt det bedre hjemme, med mannen min... aah, beklager at jeg misforstod deg Cindi. Jeg begynte nemlig å lure på hvordan det var mulig å få det til så kjapt. Jeg husker ikke om jeg sa det, eller bare rakk å tenke jeg skulle si det mens du enda gikk gravid, men jeg hadde ihvertfall tenkt å "advare" mot Ullevål (er ganske sikker på at jeg nevnte noe om det). Det du skriver her er aaaaakkkuratt som om svigersøstern min skulle ha skrevet etter at BitteLiten kom til. Det gikk ikke mange sekunder før BitteLiten var ute, til at jordmødrene begynte bokstavligtalt å mase om at hun må begynne å amme NÅ! Kom igjen, hepp, hepp, hepp!!!!! Svigersøster hadde det ikke noe bra i det hele tatt mens hun var der- det er utrolig hvor langt ned noen klarer å trykke noen andre ned i gjørma på så få dager, men jordmødrene på ullevål har god erfaring der..... Alt ble heeeelt anderledes da de kom hjem til seg selv- så ikke gi opp du heller Cindi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 26. november 2013 #1299 Del Skrevet 26. november 2013 (endret) Jeg hatet oppholdet på barsel pga ammingen, det sleit meg ut, neste gang drar jeg fort hjem om fødselen gikk bra. De ødela amminga for meg så gutten får kun MME, og jeg angrer på at jeg ble på sykehuset frivillig et par dager ekstra. Jeg vil gjerne amme neste gang men stresset på barsel hjelper ikke. Kom deg hjem når du får lov! Når du får slappa av hjemme kommer sikkert melka mye lettere enn på sykehuset Endret 26. november 2013 av Yesterday Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 26. november 2013 #1300 Del Skrevet 26. november 2013 (endret) Dobbel post Endret 26. november 2013 av Yesterday Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå