Gå til innhold

Min mor er dyremishandler

Fremhevede innlegg

Gjest Moffeliten
Skrevet

Nå snakker du om din oppvekst med en alkoholisert mor og det er ikke dette temaet jeg har svart på.

Mitt utgangspunkt var sitt spørsmål om hva du skulle gjøre ang katten, som ble slengt ned fra bordet, sparket og slått. Attpåtil er den veldig syk, skinnmager, blind og rennende øyne.

Den blir avlivet sammen med de tre andre.
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den blir avlivet sammen med de tre andre.

Trist at de ikke får en sjanse

Anonym poster: e82e2250c2c762dc576e1d8a32817522

Gjest LadySizz
Skrevet

Synd utfallet ble at de må avlives alle sammen,men klarer hun ikke å ta vare på de,forstår jeg at du føler det er det beste valget. Bedre det enn å vite at hun ikke er skikket til å ta seg av de,og kanskje til slutt vil neglisjere og mishandle de andre kattene også..

Godt du tar ansvar nå TS!

AnonymBruker
Skrevet

Synd utfallet ble at de må avlives alle sammen,men klarer hun ikke å ta vare på de,forstår jeg at du føler det er det beste valget. Bedre det enn å vite at hun ikke er skikket til å ta seg av de,og kanskje til slutt vil neglisjere og mishandle de andre kattene også..

Godt du tar ansvar nå TS!

Takk skal du ha

Anonym poster: f5caeb403d9c88969b6c974bd5d0d491

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil oppfordre, på en ganske høflig måte, at alle som kommenterer her inne bør holde seg til den aktuelle saken som tråden handler om. Tusen takk :blomst:

• Liker 1
Skrevet

Tråden er rydet for personangrep og avsporinger.

Ann Christin

- MOD -

Gjest Moffeliten
Skrevet

Tusen takk for hjelpen Moderator :blomst:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med dette, eller egentlig så vet jeg det, men det er så vanskelig. Jeg har rett og slett havnet mellom barken og veden.

Ok. Her er saken.

Min mor har tatt seg av fire hjemløse katter, som hun steller på sin måte. De stenges inne på et rom fra kl 8 om kvelden til kl 1030 neste dag. Hun slipper de ut, men de får bare være ute et par timer før hun henter de inn igjen. Huset hennes ligger ved sjøen så katten har et paradis, når de får lov til å ha det.

Dette er nå den ene saken.

Den andre saken er at hun har en katt som tydelig er alvorlig syk. Han er skinn-mager og blind på ene øyet. Dette øyet renner det også blodvatn fra. Hun nekter å ta denne katten til vetrinær. Hun påstår at hun ikke har råd, men det vet jeg at hun har. I stedet for å bruke pengene på dyrene, foretrekker hun heller å kjøpe alkolhol (hun er alkoholiker). Denne katten har hun lagt for hat. Den er livredd henne og springer og gjemmer seg når hun nærmer seg han. Dette har resultert i at hun sparker og slår etter katten, i tillegg kaster hun han ned fra bordet hvis han viser redsel.

Jeg forsøker fortvilet å forklare for henne at slikt er uakseptabelt, men får bare beskjed om å holde kjeft og passe mine egne saker.

Min mann og jeg har tilbudt oss å ta med katten til vetrinær samt å betale for dette, men forslaget faller for døve ører.

Hva skal jeg gjøre med dette? Jeg vil ikke bli uvenn med min mor fordi hun er avhengig av meg, men måten hun behandler denne syke katten på er kvalmende. Jeg har heller ikke lyst til å melde henne, så hva skal jeg gjøre?

Er ganske så fortvilet...

Bare ta med deg katten, og få den til behandling med en gang! Du har faktisk plikt til det, siden det er forbudt å la dyr lide unødig, slik jeg har forstått loven om dyrevelferd.

Anonym poster: 16ffeea66d3595f6b2089490986aa5cc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var modig og tøft gjort av deg TS. Synd det ble avliving men heller det enn at de skal leve i hva jeg oppfatter som nesten tortur-tilstander.

Du gjorde det riktige og det er ikke i din makt å redde dem fra døden men du reddet dem fra noe verre, ett vondt liv.

:hug:

Anonym poster: 024d5f182763cd62fa357eff25671ed9

Skrevet

Jeg er i utgangspunktet imot avliving av friske dyr men skjønner at det er avgjørelsen du har valgt å ta i dette tilfellet. Kattene har lidd nok, bare synd at de friske ikke får en sjans til et godt liv.

Håper du ts stopper det hvis det blir aktuelt for moren din å få dyr igjen. Hos mattilsynet kan du være anonym når du sender inn bekymringsmelding hvis dette skulle bli aktuelt i fremtiden.

Gjest Moffeliten
Skrevet

Jeg er i utgangspunktet imot avliving av friske dyr men skjønner at det er avgjørelsen du har valgt å ta i dette tilfellet. Kattene har lidd nok, bare synd at de friske ikke får en sjans til et godt liv.

Håper du ts stopper det hvis det blir aktuelt for moren din å få dyr igjen. Hos mattilsynet kan du være anonym når du sender inn bekymringsmelding hvis dette skulle bli aktuelt i fremtiden.

Åh, tusen takk. Det var godt å vite. Vi får håpe at dyreholdet er over nå. :blomst:
Gjest Spiderpig
Skrevet

Stygt og si det, men en død katt lider ikke. Og står det mellom avlivning og å fortsette livet de har nå ville jeg helt klart avlivet kattene. Selv om jeg syntes det er fryktelig trist at friske katter avlives, så er det bedre enn at kattene lever men lever et dårlig liv.

Fint at du tok ansvar og kontaktet dyrlege, TS. Det er synd at det ikke kunne ordnes på en annen måte, men nå vil de i hvertfall ikke ha det vondt mer..

• Liker 1
Skrevet

Prøv å snakke litt mere med din mor på en god dag. Mennesker er i seg selv ikke onde. Ta med deg et bur og putt katten i buret, gi beskjed til din mor at nå går du til vetrinær.

Så må hun ta stilling til det, og du har gjort ditt. Dette er verre for deg og pusene, enn det er for din mor. Om du ikke foretar deg noe så kan dette plage deg senere i livet.

Det går sikkert bra, lykke til!!

Skrevet

Jeg må si at jeg er litt sjokkert over hvordan enkelte skiver til et menneske som trenger hjelp til en vanskelig avgjørelse :O er ikke dette et sted for å spørre om ting uten å bli dømt? er vi ikke her for å hjelpe hverandre istedenfor å trø folk ned i dritten? Man må altså kunne snakke høflig til folk selv om at man blir oppgitt, herlighet altså, skulle ikke tro at det var voksne folk innpå her :sjokkert:

Trådstarter: Jeg forstår ditt dilemma, man vil nødig såre sin mor. Men her synes jeg faktisk at det kreves en samtale, sett deg ned og ha en skikkelig voksen samtale med henne, si at dersom hun ikke ka ta vare på kattene så må du ta de ifra henne, men uten å virke dømmende og anklagene, si at du gjerne vil hjelpe henne til et ansvarlig dyrehold siden du er glad i henne :Nikke:

Anonym poster: 81a9a67aa60be87c015ded29c625a0b2

Oi, ny eller? Prepare yourself!

Skrevet

Hvorfor er dere så aggresive?

Har dere en slik måte å kommunisere på irl også?

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt.

Rainbow81, mod

Skrevet (endret)

Jeg elsker dyr, og ville aldri latt et dyr lide, men jeg syns noen av dere er forferdelige mot TS. Det er forskjell på å informere om at det er ulovlig, og det å påpeke at TS er like slem/drittsekk/jævlig og lignende.

Du gjorde det riktige, TS. Det er trist at de friske ikke får leve, men som tidligere nevnt: Død katt lider ikke. Det beste hadde selvsagt vært omplassering, men jeg ville ikke latt kattene være der i et minutt mer enn nødvendig.

:klemmer:

Edit: MEN, det skal sies at jeg syns du er litt nærtagende her. Selvom et par kommentarer var over streken og ble slettet, syns jeg blogginnlegget ditt ble litt i overkant. Å involvere advokat og politi vil du dessverre ikke komme særlig langt med. En slik sak vil nok ikke bli prioritert i det hele tatt.. Det er kun low-lifers.

Endret av Adegami
  • Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep og stenges pga 3. gangs rydding!

Ann Christin

- MOD -

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...