Gå til innhold

Min mor er dyremishandler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ta katten med til dyrlege og avliv, evt gi den til noen som atr imot katter ingen vil ha og lat som den har stukket av.

Da slipper katten og lide og du slipper å ta diskusjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må si at jeg er litt sjokkert over hvordan enkelte skiver til et menneske som trenger hjelp til en vanskelig avgjørelse :O er ikke dette et sted for å spørre om ting uten å bli dømt? er vi ikke her for å hjelpe hverandre istedenfor å trø folk ned i dritten? Man må altså kunne snakke høflig til folk selv om at man blir oppgitt, herlighet altså, skulle ikke tro at det var voksne folk innpå her :sjokkert:

Trådstarter: Jeg forstår ditt dilemma, man vil nødig såre sin mor. Men her synes jeg faktisk at det kreves en samtale, sett deg ned og ha en skikkelig voksen samtale med henne, si at dersom hun ikke ka ta vare på kattene så må du ta de ifra henne, men uten å virke dømmende og anklagene, si at du gjerne vil hjelpe henne til et ansvarlig dyrehold siden du er glad i henne :Nikke:

Anonym poster: 81a9a67aa60be87c015ded29c625a0b2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill å ikke legg skylden for det kattene går igjennom på meg. Situasjonen er ikke så enkel som dere skulle tro. Alle slike personangrep blir rapportert.

Hva om du gjør det som en annen foreslo da, at du tar katten, leverer den til dyrebeskyttelsen og påstår til moren din at den stakk av? En hvit løgn her er til beste for alle parter, og uansett hvor komplisert situasjonen er så er det den beste løsningen tror jeg. Du slipper å forklare deg, og moren din blir ikke sur på deg. Katter stikker av, det er sånt som skjer rett som det er så hun kommer ikke til å gjennomskue løgnen.

Anonym poster: d9e47ab17799f45f85d3a075c40122a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg er litt sjokkert over hvordan enkelte skiver til et menneske som trenger hjelp til en vanskelig avgjørelse :O er ikke dette et sted for å spørre om ting uten å bli dømt? er vi ikke her for å hjelpe hverandre istedenfor å trø folk ned i dritten? Man må altså kunne snakke høflig til folk selv om at man blir oppgitt, herlighet altså, skulle ikke tro at det var voksne folk innpå her :sjokkert:

Trådstarter: Jeg forstår ditt dilemma, man vil nødig såre sin mor. Men her synes jeg faktisk at det kreves en samtale, sett deg ned og ha en skikkelig voksen samtale med henne, si at dersom hun ikke ka ta vare på kattene så må du ta de ifra henne, men uten å virke dømmende og anklagene, si at du gjerne vil hjelpe henne til et ansvarlig dyrehold siden du er glad i henne :Nikke:

Anonym poster: 81a9a67aa60be87c015ded29c625a0b2

Moren har en katt som lider! Jeg blir fysisk uvel av tanken.. Den må til dyrlegen nå! Hva hadde du sagt om et menneske led på samme måte?

Med tanke på resten av kattene er jeg helt enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren har en katt som lider! Jeg blir fysisk uvel av tanken.. Den må til dyrlegen nå! Hva hadde du sagt om et menneske led på samme måte?

Med tanke på resten av kattene er jeg helt enig med deg.

Jeg er også utrolig engstelig for kattenes tilstand ingen skal måtte leve slik, menneske eller dyr! Og den katten som er veldig syk burde hun ta med seg til veterinær omgående! Det er lovfestet at man er pliktig til å hjelpe dyr som lider så dær vil jeg tro at trådstarter vil gjøre det hun kan for å hjelpe kattene :)

Men jeg synes man skal behandle folk med respekt, spesielt mtp at trådstarter har en alkoholisert mor. Alkoholikere tenker ofte ikke helt klart og kan være vanskelig å hanskes med, spesielt for familien vil jeg tro som elsker dem og må se på at de ødelegger segselv. Jeg synes det blir for ille å kjefte trådstarter huden full for noe moren gjør, hun forsøker nå iallefall å høre om råd og hjelp her inne pga at hun ser at det ikke går mer.

Anonym poster: 81a9a67aa60be87c015ded29c625a0b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg er litt sjokkert over hvordan enkelte skiver til et menneske som trenger hjelp til en vanskelig avgjørelse :O er ikke dette et sted for å spørre om ting uten å bli dømt? er vi ikke her for å hjelpe hverandre istedenfor å trø folk ned i dritten? Man må altså kunne snakke høflig til folk selv om at man blir oppgitt, herlighet altså, skulle ikke tro at det var voksne folk innpå her :sjokkert:

Trådstarter: Jeg forstår ditt dilemma, man vil nødig såre sin mor. Men her synes jeg faktisk at det kreves en samtale, sett deg ned og ha en skikkelig voksen samtale med henne, si at dersom hun ikke ka ta vare på kattene så må du ta de ifra henne, men uten å virke dømmende og anklagene, si at du gjerne vil hjelpe henne til et ansvarlig dyrehold siden du er glad i henne :Nikke:

Anonym poster: 81a9a67aa60be87c015ded29c625a0b2

Takk for støtten. Jeg har nå bestilt time til katten. Har snakket med min mor og hun har omsider, etter mye lirking, gått med på at katten skal en tur til dyrelegen.

Anonym poster: f5caeb403d9c88969b6c974bd5d0d491

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for støtten. Jeg har nå bestilt time til katten. Har snakket med min mor og hun har omsider, etter mye lirking, gått med på at katten skal en tur til dyrelegen.

Anonym poster: f5caeb403d9c88969b6c974bd5d0d491

Nå ble jeg lettet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axeria

Takk for støtten. Jeg har nå bestilt time til katten. Har snakket med min mor og hun har omsider, etter mye lirking, gått med på at katten skal en tur til dyrelegen.

Anonym poster: f5caeb403d9c88969b6c974bd5d0d491

Skulle bare mangle, ble helt sjokkert over lynsjestemninga det ble her!

Jeg er glad for å høre at din mor endelig hører på deg, det er jo viktig at katten får behandling og din mor vil føle seg bedre når hun ikke har det hengende over seg som tynger samvittigheten. Kanskje hun går med på å omplassere denne katten også? siden hun har lagt ham for hat er kanskje det bra for dem begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lynsjestemning? Nå må dere slutte å være så hårsåre. Folk sa fra til ts at hvis hun ikke gjorde noe, så ville hun være medvirkende til dyremisshandling.

Anonym poster: e82e2250c2c762dc576e1d8a32817522

Endret av Ann Christin
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah du skal ta den til dyrlegen, så bra :)

Endret av Evilposelos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bare mangle, ble helt sjokkert over lynsjestemninga det ble her!

Jeg er glad for å høre at din mor endelig hører på deg, det er jo viktig at katten får behandling og din mor vil føle seg bedre når hun ikke har det hengende over seg som tynger samvittigheten. Kanskje hun går med på å omplassere denne katten også? siden hun har lagt ham for hat er kanskje det bra for dem begge :)

Unnskyld? Lynsjestemning? :rolleyes:

Bra at du tar katten til veterinær nå, ts.

Hva skjer med katten etterpå? Jeg spør siden moren din hater den og katten er redd henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bare mangle, ble helt sjokkert over lynsjestemninga det ble her!

Hadde en venninne fortalt meg det samme - at moren hennes hadde en skikkelig syk katt, uten at hun hadde tatt den med til dyrlegen med en gang - hadde jeg vært kvassere enn det folk har vært her. Jeg hadde sikkert dratt og hentet katten selv. Det finnes dyr-legevakt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moffeliten

NY oppdatering: Jeg er selvfølgelig enig i at kattene ikke skal lide og etter samråd med vetrinær er det nå besluttet at kattene må avlives, selv de andre tre er friske. Undersøkte alle andre muligheter bl a her i forumet, men det var i følge "gode" råd herfra og veterinær ikke andre måter å løse saken på enn ved avliviving.

Godt at bestemmelsen allerede er tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Moffeliten

Unnskyld? Lynsjestemning? :rolleyes:

Bra at du tar katten til veterinær nå, ts.

Hva skjer med katten etterpå? Jeg spør siden moren din hater den og katten er redd henne.

Alle fire blir avlivet i dag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle fire blir avlivet i dag

Det var veldig trist å høre. Håper virkelig det går greit med deg. Skjønner at du er i en grusom situasjon. Det er sterkt av deg å ta ansvar. Jeg tror faktisk ingen tenker vondt om deg som person, håper du skjønner hva frustrasjonen handlet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du sliter i en sånn situasjon. Var oppe i noe lignende i sommer, men det endte heldigvis godt. Det måtte MYE overtaling til.

Men hvorfor må de avlives? I den situasjonen jeg var oppe i så handlet det om 2 voksne katter og 14(!!!) kattunger. De sto i fare for å bli avlivet alle sammen, men jeg orket ikke tanke på at det skulle skje, så jeg sto på i dag og natt i tre uker for å få de omplassert. Klarte det etterhvert med hjelp fra dyrebeskyttelsen og gode venner som stilte opp som midlertidige fosterhjem. Det er ikke riktig å avlive friske dyr, ta heller kontakt med dyrebeskyttelsen!!!

Anonym poster: 7db7b2e8d633574a0075bc0f29667cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Moffeliten

Det var veldig trist å høre. Håper virkelig det går greit med deg. Skjønner at du er i en grusom situasjon. Det er sterkt av deg å ta ansvar. Jeg tror faktisk ingen tenker vondt om deg som person, håper du skjønner hva frustrasjonen handlet om.

Takk skal du. Nei, jeg skjønner ikke frustrasjonen til de andre her. Jeg synes de skal vente med å dømme noen til de har vært i samme situasjon selv. Ingen her kjenner min mor og vet hvor ondskapsfull alkoholen har gjort henne. Gjennom hele livet har hun brukt hersketeknikk mot oss. Og det bærer vi preg av selv om vi er blitt voksne.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moffeliten

Jeg skjønner godt at du sliter i en sånn situasjon. Var oppe i noe lignende i sommer, men det endte heldigvis godt. Det måtte MYE overtaling til.

Men hvorfor må de avlives? I den situasjonen jeg var oppe i så handlet det om 2 voksne katter og 14(!!!) kattunger. De sto i fare for å bli avlivet alle sammen, men jeg orket ikke tanke på at det skulle skje, så jeg sto på i dag og natt i tre uker for å få de omplassert. Klarte det etterhvert med hjelp fra dyrebeskyttelsen og gode venner som stilte opp som midlertidige fosterhjem. Det er ikke riktig å avlive friske dyr, ta heller kontakt med dyrebeskyttelsen!!!

Anonym poster: 7db7b2e8d633574a0075bc0f29667cb6

Jeg søkte råd her på forumet fordi jeg var så fortvilet. Vil jo ikke avlive dem, men det finnes ingen andre muligheter. Jeg bor på en annen kant av landet og har ikke mulighet til å ha dem eller ordne med omplassering. Er bare på besøk i et par dager. Dessverre...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du. Nei, jeg skjønner ikke frustrasjonen til de andre her. Jeg synes de skal vente med å dømme noen til de har vært i samme situasjon selv. Ingen her kjenner min mor og vet hvor ondskapsfull alkoholen har gjort henne. Gjennom hele livet har hun brukt hersketeknikk mot oss. Og det bærer vi preg av selv om vi er blitt voksne.

Kan du være så snill å lese første side en gang til? Jeg vil gjerne se alt du mener er lynsjestemmning og frustrasjon!!

Anonym poster: e82e2250c2c762dc576e1d8a32817522

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du. Nei, jeg skjønner ikke frustrasjonen til de andre her. Jeg synes de skal vente med å dømme noen til de har vært i samme situasjon selv. Ingen her kjenner min mor og vet hvor ondskapsfull alkoholen har gjort henne. Gjennom hele livet har hun brukt hersketeknikk mot oss. Og det bærer vi preg av selv om vi er blitt voksne.

Nå snakker du om din oppvekst med en alkoholisert mor og det er ikke dette temaet jeg har svart på.

Mitt utgangspunkt var sitt spørsmål om hva du skulle gjøre ang katten, som ble slengt ned fra bordet, sparket og slått. Attpåtil er den veldig syk, skinnmager, blind og har et rennende øye.

Endret av ols1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...