Gå til innhold

Min mor er dyremishandler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med dette, eller egentlig så vet jeg det, men det er så vanskelig. Jeg har rett og slett havnet mellom barken og veden.

Ok. Her er saken.

Min mor har tatt seg av fire hjemløse katter, som hun steller på sin måte. De stenges inne på et rom fra kl 8 om kvelden til kl 1030 neste dag. Hun slipper de ut, men de får bare være ute et par timer før hun henter de inn igjen. Huset hennes ligger ved sjøen så katten har et paradis, når de får lov til å ha det.

Dette er nå den ene saken.

Den andre saken er at hun har en katt som tydelig er alvorlig syk. Han er skinn-mager og blind på ene øyet. Dette øyet renner det også blodvatn fra. Hun nekter å ta denne katten til vetrinær. Hun påstår at hun ikke har råd, men det vet jeg at hun har. I stedet for å bruke pengene på dyrene, foretrekker hun heller å kjøpe alkolhol (hun er alkoholiker). Denne katten har hun lagt for hat. Den er livredd henne og springer og gjemmer seg når hun nærmer seg han. Dette har resultert i at hun sparker og slår etter katten, i tillegg kaster hun han ned fra bordet hvis han viser redsel.

Jeg forsøker fortvilet å forklare for henne at slikt er uakseptabelt, men får bare beskjed om å holde kjeft og passe mine egne saker.

Min mann og jeg har tilbudt oss å ta med katten til vetrinær samt å betale for dette, men forslaget faller for døve ører.

Hva skal jeg gjøre med dette? Jeg vil ikke bli uvenn med min mor fordi hun er avhengig av meg, men måten hun behandler denne syke katten på er kvalmende. Jeg har heller ikke lyst til å melde henne, så hva skal jeg gjøre?

Er ganske så fortvilet...

Anonym poster: f5caeb403d9c88969b6c974bd5d0d491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta katten og la den få behandling!

Gi henne et ultimatum; Enten tar du katten eller hun blir anmeldt for dyremishandling.

Anonym poster: 3af12cfd30942c63e2da062f9d64973d

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg personlig hadde definitvt meldt henne til mattilsynet om hun nekter og kunne gi katten vetrinærhjelp, eller omplassering.

Det er trist og si det mot sin egen mor, men det står flere liv på spill som også trenger omtanke, og hjelp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med katten enten hun vil eller ikke. Hun blir sur på deg men siden hun er avhengig av deg er hun bare nødt til å svelge den kamelen.

Anonym poster: d9e47ab17799f45f85d3a075c40122a9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten melder du henne, ellers så hjelper du dyret. Du er like medvirkende som ikke gjør en dritt!

Anonym poster: e82e2250c2c762dc576e1d8a32817522

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er verst, at moren din er sint på deg i noen dager eller at den stakkars katten pines til døde?

Ta katten, og ikke gi den tilbake til henne.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta katten og la den få behandling!

Gi henne et ultimatum; Enten tar du katten eller hun blir anmeldt for dyremishandling.

Anonym poster: 3af12cfd30942c63e2da062f9d64973d

Melder jeg henne for dyremishandling, kan jeg risikere at kattene blir avlivet. Vi har ikke mulighet til å ta oss av disse siden vi bor i blokk. Skulle så gjerne gjort det.

Anonym poster: f5caeb403d9c88969b6c974bd5d0d491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Anony Bruker kl 12;56;

Tusen takk for støtten. Det var akkurat det jeg trengte...

Anonym poster: f5caeb403d9c88969b6c974bd5d0d491

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder jeg henne for dyremishandling, kan jeg risikere at kattene blir avlivet. Vi har ikke mulighet til å ta oss av disse siden vi bor i blokk. Skulle så gjerne gjort det.

Anonym poster: f5caeb403d9c88969b6c974bd5d0d491

Tror du virkelig de stakkars kattene har et godt liv nå? Ærlig talt, makan til ansvarsfraskrivelse! Meld kjerringa, og gjør det NÅ!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymbruker

Du er like medskyldig om du ikke gjør noe, for ikke å glemme at det er ulovlig.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moffeliten

Vær så snill å ikke legg skylden for det kattene går igjennom på meg. Situasjonen er ikke så enkel som dere skulle tro. Alle slike personangrep blir rapportert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder jeg henne for dyremishandling, kan jeg risikere at kattene blir avlivet. Vi har ikke mulighet til å ta oss av disse siden vi bor i blokk. Skulle så gjerne gjort det.

Anonym poster: f5caeb403d9c88969b6c974bd5d0d491

Du er klar over at det er ulovlig å stå og se på at dyr blir mishandlet og at du blir sett på som medskyldig om du ikke gjør noe?

Det finnes omplasseringshjem for katter i stort sett alle fylker og mange kommuner.

Anonym poster: 3af12cfd30942c63e2da062f9d64973d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med dette, eller egentlig så vet jeg det, men det er så vanskelig. Jeg har rett og slett havnet mellom barken og veden.

Ok. Her er saken.

Min mor har tatt seg av fire hjemløse katter, som hun steller på sin måte. De stenges inne på et rom fra kl 8 om kvelden til kl 1030 neste dag. Hun slipper de ut, men de får bare være ute et par timer før hun henter de inn igjen. Huset hennes ligger ved sjøen så katten har et paradis, når de får lov til å ha det.

Dette er nå den ene saken.

Den andre saken er at hun har en katt som tydelig er alvorlig syk. Han er skinn-mager og blind på ene øyet. Dette øyet renner det også blodvatn fra. Hun nekter å ta denne katten til vetrinær. Hun påstår at hun ikke har råd, men det vet jeg at hun har. I stedet for å bruke pengene på dyrene, foretrekker hun heller å kjøpe alkolhol (hun er alkoholiker). Denne katten har hun lagt for hat. Den er livredd henne og springer og gjemmer seg når hun nærmer seg han. Dette har resultert i at hun sparker og slår etter katten, i tillegg kaster hun han ned fra bordet hvis han viser redsel.

Jeg forsøker fortvilet å forklare for henne at slikt er uakseptabelt, men får bare beskjed om å holde kjeft og passe mine egne saker.

Min mann og jeg har tilbudt oss å ta med katten til vetrinær samt å betale for dette, men forslaget faller for døve ører.

Hva skal jeg gjøre med dette? Jeg vil ikke bli uvenn med min mor fordi hun er avhengig av meg, men måten hun behandler denne syke katten på er kvalmende. Jeg har heller ikke lyst til å melde henne, så hva skal jeg gjøre?

Er ganske så fortvilet...

Anonym poster: f5caeb403d9c88969b6c974bd5d0d491

Hent katten og ta den med til dyrlegen! SÅ FORT SOM MULIG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vær så snill å ikke legg skylden for det kattene går igjennom på meg. Situasjonen er ikke så enkel som dere skulle tro. Alle slike personangrep blir rapportert.

Det er ikke personangrep, det er faktia. Står du bare å ser på, så er du faktisk medskyldig

Anonym poster: e82e2250c2c762dc576e1d8a32817522

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe må jo gjøres.. Hvorfor vil dama i det hele tatt ha dyr? Virker ikke som om de passer godt inn i hennes rutiner og livsstil.. Hvorfor stenge kattene inne når de har så gode utemuligheter? De er jo ikke i veien for henne om de er ute, og nå er det jo mildt så de kan jo være ganske frie nå fremover..

Hvorfor spørre om å ta katten til veterinær? Bare ta den å gjør det uten spørsmål. Jeg ville krevd at hun skjerpet seg og lot kattene være mer ute om hun har lyst å beholde de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre å avlive dyr enn å la de pines. Etter loven er du pliktig til å melde fra, så du må enten gjøre det eller ta katten til vetrinær og involvere dyrebeskyttelsen, de kan kanskje hjelpe.

Jeg kjenner meg foresten igjen i dette, da min mor også er alkoholiker og har hatt tvilsomt hold av katter.

Anonym poster: 7799674c7544a92a7b16e6ab26c7a5cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vær så snill å ikke legg skylden for det kattene går igjennom på meg. Situasjonen er ikke så enkel som dere skulle tro. Alle slike personangrep blir rapportert.

Det er ikke personangrep. Ifølge norsk lov har du varslingsplikt dersom du ser et dyr i nød.

Anonym poster: d9e47ab17799f45f85d3a075c40122a9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymbruker

Vær så snill å ikke legg skylden for det kattene går igjennom på meg. Situasjonen er ikke så enkel som dere skulle tro. Alle slike personangrep blir rapportert.

Tja, det er bare sånn det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill å ikke legg skylden for det kattene går igjennom på meg. Situasjonen er ikke så enkel som dere skulle tro. Alle slike personangrep blir rapportert.

I mine øyne forlenger du lidelsene til kattene siden du ikke løfter en finger for å hjelpe. Du spør om hva du skal gjøre med dette og liker tydeligvis ikke svarene du får og truer med rapportering.

Det er ikke personangrep å påpeke at du faktisk er medskyldig i kattenes lidelser.

Du kan løse denne vanskelige situasjonen ved å ta grep. Ta den syke katten og la den få behandling. NÅ!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg også igjen i dette, da min mor også er alkoholiker. Jeg vurderte å melde henne siden hun ikke hadde peiling på dyrehold, og jeg nektet henne egentlig å skaffe seg dyr. Men da hun skaffet seg dyr, var hun bare fantastisk søt mot hunden, og selv om hun ikke åpnet en hundebok, var flink til å trene lydighet, hjemme alene osv og var for treg til å ta den med ut da den var valp, tok hun med hunden til vet for vaksiner, og hun ga den masse kjærlighet.

Hadde hun ikke gjort det, ville jeg ikke tvilt et sekund på at jeg måtte melde henne eller stilt ultimatum.

Det er uansett ikke rett av oss å overse at barn og dyr lider.

Anonym poster: e94e6a02f68e026991ff5067fb6437c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...