Gå til innhold

Jeg orker ikke mer av de innpåslitne romfolkene lenger!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Er dette med å tigge med barn et vanlig fenomen i Norge? Jeg har sett flere med bilde, ja, men kan ikke huske å ha sett noen med barn.

Det er ikke lov å tigge med barn i Norge, men nedover Europa er det visse et vanlig syn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hva er poenget, og hva hjelper det å sitte på et nettforum og kalle folk søppel, udyr, skrive side opp og side ned om at de er ekle og lukter vondt? Eneste det fører med seg er jo å skape enda mer hat, finnes ikke konstruktivt på noe som helst nivå.

(og så det er sagt, er ganske så tilfeldig hvem som ble quotet her!)

Dette er et diskusjonsforum.

Det er tydeig at dette med romfolk/sigøynere frustrerer mange, og da er det naturlig at det blir diskutert og snakket om.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lov å tigge med barn i Norge, men nedover Europa er det visse et vanlig syn.

Hvilken lov gjelder?

(Jeg tror deg, altså, jeg er bare nysgjerrig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har romfolket blitt rike på tigging? Tigging kan da ikke være særlig lukrativt, spesielt ikke med tanke på holdningen et økende antall nordmenn har til romfolket. Det de får i koppen i løpet av en dag kan vel knapt rekke til noe mer enn maten de trenger den dagen.

Mange sier at de ikke blir rike på tigging, men på annen kriminalitet som f.eks stjeling. Men da lurer jeg på - hvis de er rike grunnet annen aktivitet, hvorfor bruker de da fortsatt hele dagen på noe som er så lite lønnsomt som tigging?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvilken lov gjelder?

(Jeg tror deg, altså, jeg er bare nysgjerrig)

Politiloven. (Jeg husker ikke paragrafen)

Politiet er forpliktet til å koble inn barnevernet dersom de ser barn som tigger.

Dette er også tiggerne klar over.

http://www.bymisjon....tigger Oslo.pdf

n eldre informant forteller at barnebarna hennes nå er hjemme for å gå på

skolen, men at de i sommer var med foreldrene til Hellas hvor de tigget. Hun sier at de ikke

tar med seg barn til Norge fordi de vet det er ulovlig for barn å tigge her. En annen sier:

Jeg

vet om de som tar med barna sine når de skal tigge, men ikke i Norge for det er ulovlig her.

De gjør det når de reiser til Hellas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har romfolket blitt rike på tigging? Tigging kan da ikke være særlig lukrativt, spesielt ikke med tanke på holdningen et økende antall nordmenn har til romfolket. Det de får i koppen i løpet av en dag kan vel knapt rekke til noe mer enn maten de trenger den dagen.

Mange sier at de ikke blir rike på tigging, men på annen kriminalitet som f.eks stjeling. Men da lurer jeg på - hvis de er rike grunnet annen aktivitet, hvorfor bruker de da fortsatt hele dagen på noe som er så lite lønnsomt som tigging?

Det heter ikke "rom"folk, de kommer ikke fra rommet, det er sigøynere.

Lederne deres blir det. Det er ren mafiavirksomhet. Jeg tror ikke de som sitter og tigger får mye.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Hva enten de blir rike på tigging eller vinningskriminalitet, så kan du være ganske sikker på at romfolket ikke hadde valfartet til Norge dersom de hadde tapt penger på det. De kommer garantert ikke som turister for å oppleve den norske naturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiloven. (Jeg husker ikke paragrafen)

Politiet er forpliktet til å koble inn barnevernet dersom de ser barn som tigger.

Dette er også tiggerne klar over.

http://www.bymisjon....tigger Oslo.pdf

Kansje denne paragrafen burde blitt gjeldene i hele EU området?

Syntes det er uverdig at noen må være avhengig av tigging i europa i år 2013 og at en del av løsningen ligger i barns rettigheter til en grunnutdanning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så da blir det litt som prostituerte og halliker. Det er bakmennene som tjener penger, mens de man faktisk ser på gaten er de fattige og ressursløse som blir utnyttet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gikk gjennom Oslo en fin sommerdag og telte så mange tiggere med kopper og kar at det må bli temmelig mye penger i lomma på de som er sjef for dette. Tiggeren selv får vel ikke mange kronene for dette i forhold til alt som kommer inn, både det som er tigget inn og det som er stjålet inn.

Anonym poster: f6151bb239a4b9286f9eb8847c788ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er ikke helt riktig. Norske politikere gjør så godt de kan. De er imidlertid kneblet på så mange områder av globaliseringens (og EUs) klamme hånd at de har svært lite de skulle ha sagt, på stadig flere områder.

Det er ganske naivt å tro at "eliten" har klart å kjøpe opp samtlige politikere i alle land og at ingenting lekker ut i media. Det er den feilen konspirasjonsteoretikere gjør, nemlig å ikke se på det faktum at når ingenting lekker, ja, da har ingenting skjedd.

Det som imidlertid ER sant - er at norske (og utenlandske) politikere er kneblet av multinasjonale selskapers agenda om profitt koste hva det koste vil i valutaen "menneskelig nød". Om det sitter noen superinnflytelsesrike bakmenn allà Rotschilds eller Rockefellers eller Morgans kan sikkert hende, men det er vi - folk flest - som lar oss herse med. De superrike bruker enkle avmanøvreringstaktikker og propaganda som vi faller for, gang på gang. Vi er mer opptatt av skal vi stupe enn vi er av å følge med på internasjonal politikk og økonomi. Vi er alltid mest opptatt av hva som foregår foran vår egen nese enn å stå opp for det som er for the greater good. Så lenge vi alle er egoister, så vil alltid superegoisten, vinneren, vinne.

Det lekker jo ganske mye da. På internett skrives det veldig mye om dette. Det som er riktig, er at det ikke lekker i mainstream media. Så da er jo spørsmålet om norske journalister ikke skriver om dette fordi de ikke vet om det, eller om norske journalister ikke skriver om dette fordi de er med på galeien.

Ellers har journalisten Per Aslak Ertresvåg skrevet tre bøker om dette. Bøkene har solgt meget bra til tross for at de nesten ikke har fått noen omtale, og den omtalen de har fått, er svært negativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Men hva er poenget, og hva hjelper det å sitte på et nettforum og kalle folk søppel, udyr, skrive side opp og side ned om at de er ekle og lukter vondt? Eneste det fører med seg er jo å skape enda mer hat, finnes ikke konstruktivt på noe som helst nivå.

(og så det er sagt, er ganske så tilfeldig hvem som ble quotet her!)

Det er jo bra at folk blir oppmerksomme på problemet. Som ei jente skrev her, så kom hun fra et småsted inn til Bergen og fikk sjokk av alle de aggressive tiggerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolltausa

Personlig tror jeg tiggingen er et skalkeskjul for annen kriminell aktivitet.

Hvis de blir tatt med kontanter, er tigging et godt alibi.

I går gikk jeg over broen fra Oslo S til Galleriet, da jeg merket at noen tuklet med vesken min.

Jeg snudde meg, og sto ansikt til ansikt med en tigger med håndskrevet plakat under armen.

Han dyttet meg unna, og løp ned trappen mot Oslo Plaza.

På vei tilbake en time senere, så jeg samme mann, fremdeles med plakaten under armen, luske rundt. Hadde han livnært seg utelukkende med tigging, hadde han vist fram plakaten sin, ikke gått med den under armen der ingen kunne se den, og han hadde heller ikke tuklet med vesken min.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Kansje denne paragrafen burde blitt gjeldene i hele EU området?

Syntes det er uverdig at noen må være avhengig av tigging i europa i år 2013 og at en del av løsningen ligger i barns rettigheter til en grunnutdanning.

Hvis det hadde vært så enkelt som barns rett til utdanning, så hadde problemet vært løst for mange år siden. De norske rom (rundt 700 stykker) har hatt rett til utdanning i hundre år, og fortsatt er det like mange analfabeter blant dem som for hundre år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så da blir det litt som prostituerte og halliker. Det er bakmennene som tjener penger, mens de man faktisk ser på gaten er de fattige og ressursløse som blir utnyttet.

Tigging er en organisert virksomhet. Det er ingen som har tusenvis av kroner for å betale for transport fra Romania til Norge for å knapt tjene noe på tigging. Det er bakmennene som betaler transport for dem og plukker de i de fine BMW og Mercedes bilene sine når arbeidsdagen er over. Det er hele storfamilier som driver med dette - kvinner tigger og driver med lommetyverier, menn stjeler og raner. Dette er et utrolig utbredt problem i fattige EU land som ikke har ressursene for å bekjempe virksomheten. Vi snakker om hundretusenvis av mennesker som driver med dette i bare noen få land. Nå har disse bakmenn funnet ut at de kan tjene mer i rike land i Vesten. Så eksporteres virksomheten til Norge, Storbritannia, Tyskland, Belgia, osv. Gavmilde og naive nordmenn som ikke kjenner til problemet, gjerne betaler og tror at de hjelper noen ... ja, de hjelper noen å bli enda rikere! Fordi nordmenn flest ikke kjenner til problemet og virksomheten, lar de seg bli lurt av de som sier at dette ikke er organisert og at disse tiggere virkelig trenger penger. Men de kan ikke lure de som har erfaring og kjennskap til problemet.

Så her kan man velge - vil man finansiere en organisert kriminell virksomhet ved å gi penger til utenlandske tiggere, eller vil man ta et standpunkt i mot det. Jeg for min del har valgt for lenge siden, mens jeg vokste opp i byer som ble preget av dette i svært stor grad.

Alt annet er norsk naivitet.

Forresten, de som virkelig er reelle arbeidssøkere, går på intervjuer og prøver å finne seg reell jobb. Å selge blad er ikke det, det gir ikke grunnlag til oppholdstillatelse i Norge. Har de ikke nødvendige kunnskaper og språkferdigheter fordi de ikke giddet å gå på skole, kan de ikke klage at de ikke blir aktuelle arbeidssøkere. Så er det bare å dra tilbake til hjemlandet, sitte på skolebenken og få utdanning.

Endret av Drizzt
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ikke særlig begeistret for noen av de alternativene, Tenke_sjæl.

Anonym poster: ea448edb242262f288a676da349c3ccb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er et diskusjonsforum.

Det er tydeig at dette med romfolk/sigøynere frustrerer mange, og da er det naturlig at det blir diskutert og snakket om.

Men jeg ser ingen diskusjon eller debatt, jeg ser bare side etter side med edder og galle, og folk som er enige med hverandre. Jeg kjenner ingen som kunne fått seg til å si ting som sies her, så tror nok ikke det som står her er representativt heller.

Det er jo bra at folk blir oppmerksomme på problemet. Som ei jente skrev her, så kom hun fra et småsted inn til Bergen og fikk sjokk av alle de aggressive tiggerne.

:klo:

Åpenbart er folk oppmerksomme på at romfolk tigger (jf denne tråden)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå leste jeg nettopp artikkelen om gapahuken.

- Politiet har vært på stedet og tatt en vurdering av situasjonen, men foreløpig har de valgt å ikke gripe ytterligere inn.

Dermed for altså romfolket foreløpig lov til å fortsette med annekteringen av barnehagens gapahuk.

Det er jo ikke rart tiggerne kommer hit når de får lov til å ta seg til rette akkurat som de vil. De strør søppel rundt seg og okkuperer barnehagens gapahuk, og politiet løfter ikke en finger for å få dem vekk.

Det var reinspikka idioti å oppheve løsgjengerloven.

Anonym poster: ea448edb242262f288a676da349c3ccb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...