AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #341 Del Skrevet 11. mars 2014 Jeg vet at sigøynere som gruppe er dårligere foreldre enn ikkesigøynerne, men det med kakerlakkene er såpass grotesk at jeg vil ha bevis før jeg tror det. Anonymous poster hash: ea448...ccb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #342 Del Skrevet 11. mars 2014 Her om dagen så jeg en to eldre romfolk, en kvinne og en mann, som gikk bort til ei lita skolejente, hun var vel ikke mer enn 10-11 år. Hun sto og ventet på bussen, og så ut som hun ble veldig redd og engstelig da de kom bort til henne. De ville ikke slutte å snakke til henne mens de ristet på koppene sine, og hun stakk de skjelvende hendene ned i bukselommene sine og dro frem en femtilapp. De nærmest dro den ut av hendene hennes. Men de ga seg ikke der, de fortsatte å mase på henne, og da jenta ristet på hodet, tok de tak i jakken og bukselommene hennes, og hun begynte begynte å gråte full av panikk. Da kom det noen forbipasserende og kjeftet og jaget bort tiggerne. Jenta sto igjen fortsatt rystet og redd. Anonymous poster hash: bf344...32d Og hvorfor gikk ikke du bort og hjalp denne jenta? Håper det var umulig for deg isåfall.. Grøsser av slike historier. Anonymous poster hash: 80bba...ed6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #343 Del Skrevet 11. mars 2014 Har hørt det fra usa, men har ingen direkte link. Dette derimot er like ille: http://www.ixdaily.com/grind/8e44a2087650d1d2d7c1b6d462dd2d23e2a794dc http://ireport.cnn.com/docs/DOC-930349 “Madonna with Child” aka a gypsy woman with a dirty sleeping baby in her arms begging for money, is probably the most profitable and popular way to beg. Well, as it turns out, the sleeping baby in the arms of the gypsy is sleeping at all times because he’s on vodka or heroin. It’s the only way they can keep small children quiet and calm during the work day. What’s even more disturbing is that the kids often die, during the day, but the pretend gypsy moms keep them and use them as props until the work day comes to an end, after which they dispose of the body and return the next day with a new child. Dette er ikke nødvendigvis deres egne barn, men barn som har blitt stjålet. For hva? For at idioter som mange av oss skal gi penger. Anonymous poster hash: 829d2...496 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 11. mars 2014 #344 Del Skrevet 11. mars 2014 Jeg bor i Tronheim sentrum og er som de aller fleste her møkkalei av disse ristende koppene. Men ,jeg har aldri opplevd at de roper, spytter eller annen ubehagelig oppførsel. Og jeg er ofte i sentrum. Må være noen særskilte eksempler dere kommer med. Kanskje man burde forby det å GI penger til tiggere Jeg bor også i Trondheim og har heller aldri sett dårlig oppførsel fra romfolk. Treffer på dem hver eneste dag, i ulike deler av byen, og har aldri opplevd noe negativt. Jeg gir dem ingen ting, men har like dårlig samvittighet hver gang. Får bare vondt av å se dem, jeg er sikkert naiv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #345 Del Skrevet 11. mars 2014 Jeg gir dem ingen ting, men har like dårlig samvittighet hver gang. Får bare vondt av å se dem, jeg er sikkert naiv. Romfolk lever av sånne som deg. Hadde du blitt rundstjålet eller banket opp eller truet så kanskje, bare kanskje hadde du forandret mening? Eller hadde du tenkt at stakkars, jeg burde ha gitt dem alle pengene mine og latt dem bo i huset mitt fordi de gjorde det sikkert fordi de er fattige og sånn... Anonymous poster hash: 829d2...496 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #346 Del Skrevet 11. mars 2014 Jeg bor også i Trondheim og har heller aldri sett dårlig oppførsel fra romfolk. Treffer på dem hver eneste dag, i ulike deler av byen, og har aldri opplevd noe negativt. Jeg gir dem ingen ting, men har like dårlig samvittighet hver gang. Får bare vondt av å se dem, jeg er sikkert naiv. De hadde råd til å komme seg hit, så ikke få dårlig samvittighet for at du heller vil gi til noen som virkelig trenger hjelpen din. Man kan ikke hjelpe alle, så jeg pleier ihvertfall å prioritere. Og flere av de forsøker å se mest mulig "herjet ut" uten at de faktisk er syke eller trengende. Dessverre. Noen som husker hvor populært "nervesykdommen" var for noen år siden? Voksen mann på krykker som skalv så han såvidt holdt seg oppe. Butikkansatte i sentrum som så disse over flere timer så fint at de kom gående vanlig både til og hjem fra den faste plassen. Anonymous poster hash: 0c0da...676 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #347 Del Skrevet 11. mars 2014 Jepp, det er en kjent sak at barn kopierer foreldrenes adferd, noe som jo er en del av grunnen til at sigøynernes kultur ikke er lett å endre. Foreldrene gikk ikke på skole, og de nekter å sende ungene på skole. Linken din beviser jo bare dette poenget. Anonymous poster hash: ea448...ccb Wow. Snakk om å vri hele budskapet til det man vil. Ikke uenig det du skriver, men budskapet i filmen er hvordan voksne behandler voksne og at barn følger med på denne atferden og kopierer den. Anonymous poster hash: 96229...970 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 11. mars 2014 #348 Del Skrevet 11. mars 2014 Vi må da ikke glemme blogger "mammatilmichelle" som var så "sjenerøs".. Link: http://mammatilmichelle.blogg.no/1394300104_tenk_om_det_var_deg.html 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #349 Del Skrevet 11. mars 2014 I Oslo har jeg opplevd mye rart med disse menneskene, men her jeg bor nå er det ei dame som sitter i byen og strikker. Tingene hun strikker er faktisk ganske fine, og samboeren min kjøpte noe av henne i dag, noe som jeg ønsket meg. Han slo av en prat med henne, og fikk inntrykk at det er veldig få som kjøper noe av henne.. Hun ble veldig takknemlig, og menneskene rundt mannen min kikket skeptisk på dem. Jeg er enig i at man ikke skal gi penger til tiggere, jeg er skeptisk til det selv. Jeg er enig i at mange av dem lager mye faenskap, det har jeg sett med mine egne øyne. Men denne damen, hun sitter og strikker, hun plager ingen. Rasler ikke med noen kopp, hun roper ikke etter noen. Hun sitter og jobber.. Strikker varer som er til salgs. Dette har jeg ingen problemer med, og jeg håper at flere kjøper av henne dersom de ser noe de liker. Jeg skal iallefall kjøpe hvis jeg ser noe mer som er fint der. Helt enig i at det er en viss forskjell. Var nettopp i Polen og der var det også endel tiggere, gjerne gamle bestemødre som satt i rullestoler midt i gata med en liten pappeske en kald kveld. Rundt neste hjørne satt der derimot ei som solgte ting som hun lagde og ikke maste i det hele tatt Anonymous poster hash: 62975...dbd 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #350 Del Skrevet 11. mars 2014 Vi må da ikke glemme blogger "mammatilmichelle" som var så "sjenerøs".. Link: http://mammatilmichelle.blogg.no/1394300104_tenk_om_det_var_deg.html Skjønte ikke poenget ditt? Var hun ikke sjenerøs? Og hvorfor hermetegn? Anonymous poster hash: 96229...970 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 11. mars 2014 #351 Del Skrevet 11. mars 2014 Romfolk lever av sånne som deg. Hadde du blitt rundstjålet eller banket opp eller truet så kanskje, bare kanskje hadde du forandret mening? Eller hadde du tenkt at stakkars, jeg burde ha gitt dem alle pengene mine og latt dem bo i huset mitt fordi de gjorde det sikkert fordi de er fattige og sånn... Anonymous poster hash: 829d2...496 Ja, hadde helt sikker sett annerledes på dem hvis jeg hadde blitt utsatt for noe kjipt eller sett andre oppleve noe. Men enn så lenge greier jeg ikke distansere meg og jeg er vanligvis ikke bløthjertet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 11. mars 2014 #352 Del Skrevet 11. mars 2014 De hadde råd til å komme seg hit, så ikke få dårlig samvittighet for at du heller vil gi til noen som virkelig trenger hjelpen din. Man kan ikke hjelpe alle, så jeg pleier ihvertfall å prioritere. Og flere av de forsøker å se mest mulig "herjet ut" uten at de faktisk er syke eller trengende. Dessverre. Noen som husker hvor populært "nervesykdommen" var for noen år siden? Voksen mann på krykker som skalv så han såvidt holdt seg oppe. Butikkansatte i sentrum som så disse over flere timer så fint at de kom gående vanlig både til og hjem fra den faste plassen. Anonymous poster hash: 0c0da...676 Det er sant, man kan ikke hjelpe alle. Men det blir så nært. Husker ikke hva den nervesykdommen handlet om, men det eksempelet minner meg om en gatehund jeg og søstera mi observerte i Spania. Den peip og haltet når det var folk i nærheten, men når den så at den var alene så gikk den helt uten problemer på alle fire beina. Sånn holdt den på hele året på butikksenteret i sentrum. Tigging funker, og så lenge folk ikke er ubehagelige har jeg ikke problemer med det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #353 Del Skrevet 11. mars 2014 Jeg bor også i Trondheim og har heller aldri sett dårlig oppførsel fra romfolk. Treffer på dem hver eneste dag, i ulike deler av byen, og har aldri opplevd noe negativt. Jeg gir dem ingen ting, men har like dårlig samvittighet hver gang. Får bare vondt av å se dem, jeg er sikkert naiv. Jeg studerte i Trondheim for noen år siden når sigøynerne begynte å komme dit. Og da var det en artikkel i avisa om en mann som syns så synd på dem siden de stod ute og frøs (det var vinter og ca 10 minus om kvelden) i alt for tynne klær. Så han kjøpte inn varmedresser til hele gjengen som han overrakte dem og ble tatt bilde av i avisa med stor helsides artikkel og greier og de var sååå takknemlig. Vel dagen etterpå så jeg de samme sigøynerne på gata uten varmedressene i sine gamle filler. De fikk vel ikke nok sympati i dressene da tenker jeg... Anonymous poster hash: bbca0...36a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #354 Del Skrevet 11. mars 2014 https://www.youtube.com/watch?v=9BEZIsnLIKo Anonymous poster hash: bbca0...36a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #355 Del Skrevet 11. mars 2014 Har regjeringa gjort noe enda? Anonymous poster hash: 6d381...5b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #356 Del Skrevet 11. mars 2014 Har regjeringa gjort noe enda? Anonymous poster hash: 6d381...5b8 Nei, bare valgflesk...Anonymous poster hash: feb4d...8ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #357 Del Skrevet 11. mars 2014 Hvorfor skal DE måtte flytte for å please deg? Flytt selv hvis du ikke tåler dem?Anonymous poster hash: 5085e...4f5 Kanskje fordi det blir vel mye sikksakk for å slippe unna? Det er ikke bare en tigger det er snakk om. De sitter heller ikke pent i ro, de følger etter deg. Anonymous poster hash: 8a549...251 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #358 Del Skrevet 11. mars 2014 Glemmer aldri den morningen jeg gikk igjennom Sofienbergparken... (Da de campet ved kirka) 3 romfolkdamer sto på rekke og rad å dreit. Altså, de sto rett opp og ned, de satt ikke på huk. De bare løftet på skjørtet og dreit. Og de tørka seg med skjørtet etterpå!!!!!!!!Herregud!Du må huske å ikke kalle det griseri. Det er visst blitt rasistisk nå. Anonymous poster hash: 8a549...251 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #359 Del Skrevet 11. mars 2014 Ny artikkel om rom-folk og Folk er Folk. http://www.osloby.no/nyheter/Folk-er-Folk-kastet-pa-gaten-7498861.html Nok en historie som viser at de ikke evner å innrette seg etter regler og ta hensyn til andre. Anonymous poster hash: 8c0c3...a44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 11. mars 2014 #360 Del Skrevet 11. mars 2014 Ny artikkel om rom-folk og Folk er Folk. http://www.osloby.no/nyheter/Folk-er-Folk-kastet-pa-gaten-7498861.html Nok en historie som viser at de ikke evner å innrette seg etter regler og ta hensyn til andre. Anonymous poster hash: 8c0c3...a44 Haha, morsomt at noen i det hele tatt skriver under en avtale med dem. Det er jo ikke første gang FeF blir kastet ut for brudd av leiekontrakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå