AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #301 Del Skrevet 9. mars 2014 Synes virkelig synd på dere, altså. Mens dere går rundt i deres eget land, på vei hjem fra jobb eller studier med ørene stappa fulle av musikk eller RR, hvor alt du ber om er få gå i fred og ro, uten å se på eller snakke med eneste sjel. Kanskje du grubler på noen av de store problemene i livet ditt? Skal jeg trene i dag? Skal jeg kjøpe middag før eller etter trening? Hva skal jeg da gjøre med studiene jeg har ved siden av jobb? Baksnakka Turid deg på jobb i stad? Skal du slå opp med kjæresten din? Og i mens du drøvler på dine i-landsproblemer, så får dere jaggu i meg trøkka andres elendighet oppi ansiktet ditt! FOR en frekkhet! Skulle vært en menneskerett å kunne gå alene på gata uten å måtte se eller snakke med andre som ikke har vokst opp i trygge i Norge. FN bør ordne opp snarest. I-landsproblemer bør tross alt taes på alvor. Anonymous poster hash: 96229...970 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #302 Del Skrevet 9. mars 2014 Og jada, jeg blanda entall og flertall flere ganger her - omforlades. Btw, gleder meg til alle personangrepene allerede Anonymous poster hash: 96229...970 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #303 Del Skrevet 9. mars 2014 I-landsproblemer er når Hotel Cæsar blir utsatt på grunn av en nyhetssending. At folk stjeler eidendeler til flere tusen kroner, bruker båten din til kloakk, og truer seg inn i leiligheten til eldre mennesker for å rundstjele dem, er ikke I-landsproblemer. Du bruker uttrykket feil. På samme måte som mange bruker ordet rasisme feil. Anonymous poster hash: 8a549...251 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #304 Del Skrevet 9. mars 2014 Synes virkelig synd på dere, altså. Mens dere går rundt i deres eget land, på vei hjem fra jobb eller studier med ørene stappa fulle av musikk eller RR, hvor alt du ber om er få gå i fred og ro, uten å se på eller snakke med eneste sjel. Kanskje du grubler på noen av de store problemene i livet ditt? Skal jeg trene i dag? Skal jeg kjøpe middag før eller etter trening? Hva skal jeg da gjøre med studiene jeg har ved siden av jobb? Baksnakka Turid deg på jobb i stad? Skal du slå opp med kjæresten din? Og i mens du drøvler på dine i-landsproblemer, så får dere jaggu i meg trøkka andres elendighet oppi ansiktet ditt! FOR en frekkhet! Skulle vært en menneskerett å kunne gå alene på gata uten å måtte se eller snakke med andre som ikke har vokst opp i trygge i Norge. FN bør ordne opp snarest. I-landsproblemer bør tross alt taes på alvor. Anonymous poster hash: 96229...970 Hvordan kan du være så sikker på at det er elendighet jeg får trøkka opp i ansiktet? Og ikke noe langt mer kynisk, manipulerende og planlagt? Anonymous poster hash: 6068f...07b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #305 Del Skrevet 9. mars 2014 Hvordan kan du være så sikker på at det er elendighet jeg får trøkka opp i ansiktet? Og ikke noe langt mer kynisk, manipulerende og planlagt? Anonymous poster hash: 6068f...07b Hvordan kan noen av oss være sikre på noe? Så hvorfor er vi så bastante? Det finnes nyanser her. I-landsproblemer er når Hotel Cæsar blir utsatt på grunn av en nyhetssending. At folk stjeler eidendeler til flere tusen kroner, bruker båten din til kloakk, og truer seg inn i leiligheten til eldre mennesker for å rundstjele dem, er ikke I-landsproblemer. Du bruker uttrykket feil. På samme måte som mange bruker ordet rasisme feil. Anonymous poster hash: 8a549...251 Da får du lese innlegget på nytt. Og dessuten, hvor OFTE skjer dette? HVOR mye kriminalitet er det i Norge? Er det kun romfolk som er kriminelle i dette landet? Fortell meg hvordan man skal bruke rasisme på riktig måte da. Har du studert og lest mye om hva er rasisme er så er jeg lutter øre. Anonymous poster hash: 96229...970 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #306 Del Skrevet 9. mars 2014 http://www.bt.dk/utroligt-men-sandt/video-gaar-verden-rundt-60-sekunder-der-maaske-vil-aendre-din-adfaerd-f Anonymous poster hash: 96229...970 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #307 Del Skrevet 9. mars 2014 http://www.bt.dk/utroligt-men-sandt/video-gaar-verden-rundt-60-sekunder-der-maaske-vil-aendre-din-adfaerd-f Anonymous poster hash: 96229...970 Jeg så din link, vil du se MIN? Anonymous poster hash: 6068f...07b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #308 Del Skrevet 9. mars 2014 Synes virkelig synd på dere, altså. Mens dere går rundt i deres eget land, på vei hjem fra jobb eller studier med ørene stappa fulle av musikk eller RR, hvor alt du ber om er få gå i fred og ro, uten å se på eller snakke med eneste sjel. Kanskje du grubler på noen av de store problemene i livet ditt? Skal jeg trene i dag? Skal jeg kjøpe middag før eller etter trening? Hva skal jeg da gjøre med studiene jeg har ved siden av jobb? Baksnakka Turid deg på jobb i stad? Skal du slå opp med kjæresten din? Og i mens du drøvler på dine i-landsproblemer, så får dere jaggu i meg trøkka andres elendighet oppi ansiktet ditt! FOR en frekkhet! Skulle vært en menneskerett å kunne gå alene på gata uten å måtte se eller snakke med andre som ikke har vokst opp i trygge i Norge. FN bør ordne opp snarest. I-landsproblemer bør tross alt taes på alvor. Anonymous poster hash: 96229...970 Helt enig. Jeg ble virkelig ille berørt da en eldre dame kom ut fra sykehuset etter nettopp å ha blitt enke. Hvorfor kunne hun ikke lagt noen kroner i koppen til damen som møtte henne like utenfor døra med en raslende kopp, og "pliiiis madam". I stedet ristet hun på hodet, og med tårene silende nedover kinnet sa hun "nei beklager". Da er det jo ikke noe rart at hun ble spyttet på, så umenneskelig som hun oppførte seg. Og når samme dame ramler på isen noen sekunder etterpå, og tiggeren prøver å "hjelpe henne" ved å gjøre veskens vekt lettere, så var det bare medmenneskelighet, og hun burde avslått å ta i mot hjelp av de som kom løpende til, fikk tak i lommeboka, og hjalp henne opp på beina igjen. Og selvfølgelig skulle hun gitt tiggeren vederlag som "takk for hjelpen" da hun raslet i koppen etterpå, det skulle bare mangle. Anonymous poster hash: 85bd3...db5 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #309 Del Skrevet 9. mars 2014 Jeg så din link, vil du se MIN? Anonymous poster hash: 6068f...07b Oi, den var drøy, mann. En rasistisk dokumentar om sigøynere som kriminelle. Akkurat som det er gener i et folkeslag som gjør noen mer kriminelle enn andre. Da lurer jeg på, hva slags holdninger viser du til dine barn? Siden du så linken min, er det slike holdninger du da fører videre? Håper aldri du får kontakt med mine barn på noe vis, isåfall.. Anonymous poster hash: 96229...970 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady Skrevet 9. mars 2014 #310 Del Skrevet 9. mars 2014 En gang så gikk jeg i Karl Johan om kvelden, og det sto en gateartist (eller hva jeg skal kalle det) som spilte gitar og sang, så kommer to romjenter og bare kaster seg over mikrofonen og begynner å synge og rope, mens mannen bare så helt sjokkert ut, og jeg også. Respektløst. Man kan heller ikke sitte ifred og spise før de kommer og tigger om penger eller hinter til at du skal gi de maten din, og dette til og med INNE i "resturanten" (Dette skjedde med meg på Burger King, der Max Burger ligger nå). En gang kom en også bort til meg mens jeg snakket i telefonen, han pekte på minibanken og sa "you take out money for me, i wait here". De er så frekke, og forventer at alle bare skal gi. Er sikkert noen som ikke er ille i det hele tatt, men de har ikke jeg møtt i alle fall. har ikke ord.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #311 Del Skrevet 9. mars 2014 Oi, den var drøy, mann. En rasistisk dokumentar om sigøynere som kriminelle. Akkurat som det er gener i et folkeslag som gjør noen mer kriminelle enn andre. Da lurer jeg på, hva slags holdninger viser du til dine barn? Siden du så linken min, er det slike holdninger du da fører videre? Håper aldri du får kontakt med mine barn på noe vis, isåfall.. Anonymous poster hash: 96229...970 Du rakk ikke å se hele dokumentaren på 14 minutter, så prøv igjen. Det er ikke en rasistisk dokumentar heller, mer en belysning på hva som skjuler seg "bak koppen". Og du kan ta det helt med ro, mine barn kommer ikke til å leke med dine barn Anonymous poster hash: 6068f...07b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady Skrevet 9. mars 2014 #312 Del Skrevet 9. mars 2014 Så irriterende når de kommer å tigger etter penger og tomflasker i parken om sommeren også! Det er jo ikke engang mulig å kose seg i parken, uten å bli forstyrret av de romfolkene flere ganger i timen.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Guilty Skrevet 9. mars 2014 #313 Del Skrevet 9. mars 2014 Det har blitt helt jævlig, rett og slett. Jeg unngår som regel Oslo for jeg føler meg ikke trygg der lenger men igår sto jeg i kø for å komme inn på en konsert. Jeg mistet tellingen på hvor mange som kom helt inntil meg og ristet med koppene bokstavelig talt oppi ansiktet mitt, jeg kom vel til 15 også sluttet jeg å ha oversikten. Det er ubehagelig og ekkelt uansett hvem som hadde gjort det men det er jo helt klart at det i all hovedsak er romfolkene som gjør dette. Jeg liker ikke at fremmede kommer bort til meg og jeg liker helt klart ikke at de forventer at de skal få penger. Må innrømme at jeg holder ekstra godt på veska mi og når de kommer bort til meg. Før var jeg høflig og svarte nei med et smil men det hjelper jo ikke så nå bare overser jeg de/snur meg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #314 Del Skrevet 9. mars 2014 Er det fortsatt folk som er så dum at de gir noe til de? Her i min lille by ser jeg aldri noen som gjør det mer.. Merkelig nok er de her enda. Det triste er jo at når politikerne lever i sin egen rosa bobble kommer folk Sitt sinne til å få utløp direkte på romfolket....Anonymous poster hash: 0f11d...de6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #315 Del Skrevet 9. mars 2014 http://www.bt.dk/utroligt-men-sandt/video-gaar-verden-rundt-60-sekunder-der-maaske-vil-aendre-din-adfaerd-f Anonymous poster hash: 96229...970 Jepp, det er en kjent sak at barn kopierer foreldrenes adferd, noe som jo er en del av grunnen til at sigøynernes kultur ikke er lett å endre. Foreldrene gikk ikke på skole, og de nekter å sende ungene på skole. Linken din beviser jo bare dette poenget. Anonymous poster hash: ea448...ccb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #316 Del Skrevet 9. mars 2014 Dere i tråden har sett mye ekkelt med romfolk...men ikke noe så motbydelig og "morsomt" som dette. De er i min lille by også. Er vel 7 år siden de liksom kom snikende med trekkspill. Fikk litt følelsen av at de var "onde varsler", småcreepy. "Lekte" ofte med tanker som at de bringer med seg ulykke og sykdom. Uansett. Jeg er musiker og interessert i lyd/produksjon og. Så jeg har gode ører. Det var på hjørnet på torget her der de ofte sitter og tigger. Denne dagen sto det en barnevogn der med en unge som bebi som hylgrein oppi. Type vogn du må helt bort til for å se oppi. Jeg satt ute med noen kamerater på torget den dagen. Først tenkte jeg hvor ekle de var som bruker ungene sine på den måten. Lar de bare ligge i vogna uten tilsyn liksom. Men...det var liksom noe som skurret. Lydnivået stemte ikke, situasjonen stemte ikke. "Ungen" gråt en halvtime. Og det kjære dere var ikke en unge, men et opptak av en som gikk i loop... Lavmåls? Ganske...Anonymous poster hash: 0f11d...de6 De er ganske "intelligente" når det kommer til å utnytte nød, fattigdom og "syke" barn... Anonymous poster hash: 7f7fc...554 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #317 Del Skrevet 9. mars 2014 De er ganske "intelligente" når det kommer til å utnytte nød, fattigdom og "syke" barn... Anonymous poster hash: 7f7fc...554 Ikke smart nok til å lure musikk og lydnørder med loopa inspillinger av hylende spedbarn. Da trenger de en mindre åpenbar loop, en høytaler som ikke låter som netopp det og riktig volum... Angrer på jeg ikke bare gikk bort og plukka hva de enn brukte opp av vogna og ropte til alle på torget. "Se på lille Romfom! Er hun ikke søt?"Anonymous poster hash: 0f11d...de6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #318 Del Skrevet 9. mars 2014 Ikke smart nok til å lure musikk og lydnørder med loopa inspillinger av hylende spedbarn. Da trenger de en mindre åpenbar loop, en høytaler som ikke låter som netopp det og riktig volum... Angrer på jeg ikke bare gikk bort og plukka hva de enn brukte opp av vogna og ropte til alle på torget. "Se på lille Romfom! Er hun ikke søt?"Anonymous poster hash: 0f11d...de6 Dumt du ikke gjorde det. Anonymous poster hash: 7f7fc...554 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #319 Del Skrevet 9. mars 2014 Dumt du ikke gjorde det. Anonymous poster hash: 7f7fc...554 Ja, jeg kunne jo bare vært "dritsekk" å gjort det. Jeg ble 100% sikker på at det var et opptak ganske fort så. Om ikke det var en cyber-bebi med litt vel kraftig stemme som gråt de samme sekvensene om og om igjen da Anonymous poster hash: 0f11d...de6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 9. mars 2014 #320 Del Skrevet 9. mars 2014 Men det må jo være noen idioter som gir de penger når de ikke gir seg? Hvis alle sier nei så kommer de til å flytte seg til en annen plass, eller hva tror dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå