Gjest Trolltausa Skrevet 10. april 2013 #281 Del Skrevet 10. april 2013 Det var IMT som kom med forslaget om å oppheve løsgjengerloven, Dørum (V) fremmet forslaget, og fikk det vedtatt: http://no.wikipedia....Løsgjengerloven Tanken var vel å gjøre livet lettere for bostedsløse/rusmisbrukere, ikke å invitere romfolket til å tigge her. De var aldri her, og var ikke et kjent problem for oss på den tiden. Anonym poster: fb56f2b77230b6c02ec702179c211494 Da har i alle fall jeg misforstått både saksgangen for lovendringer, og bakgrunnen for lovforslaget. Der står det at det er Inga Marte Torkhildsen som fremmer innstillingen til lovendring. En slik innstilling skal ha vært innom justiskomiteen, og siden hun satt der på dette tidspunktet, var jeg rimelig sikker på at hun ba regjeringen fremme forslaget om lovendring på vegne av justiskomiteen. Men det kan jo hende at jeg har misforstått totalt. Det er i så fall ikke første gangen, og det vil garantert ikke bli den siste heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2013 #282 Del Skrevet 15. april 2013 Et lite tips. Er du på Svinesund på lørdagene - ta en god kikk rundt, du vil kanskje gjenkjenne mange ansikter, det gjorde jeg! At de handler i Sverige reagerer jeg ikke på, de får jo mer for pengene der, men hvordan kommer de seg dit? Jo, en kolonne med norskregistrerte Mercedeser sto på utsiden, klare til å frakte mennesker og varer tilbake til Norge. Det var så morsomt å se at den enbeinte mannen, som på fredag måtte slepe seg fram på bakken, endelig hadde fått et par krykker å hjelpe seg fram med. Jeg håper han fremdeles har dem på mandag. Og klærne var rene, uten huller, jeg så ikke engang at de var lappet, så de var sikkert nye. Så bra! Men det beste var at alle sammen var så glade. De smilte og lo mens de lempet basisvarer som kjøtt, toalettpapir, vaskemiddel, brus, øl og røyk inn i de ventende bilene. Egoistisk som jeg er, var jeg glad for å se dette. Siden de er så glade har det sikkert skjedd dem noe bra, og da slipper jeg sikkert på bli spyttet på, dratt i jakka, og skjelt ut på et språk jeg ikke forstår neste uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 15. april 2013 #283 Del Skrevet 15. april 2013 Gjest, ta bilder neste gang, du. Så tipser du VG å lage en reportasje om det. Da får flere vite at det er en veldig dårlig ide å gi penger til tiggere. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anciol Skrevet 16. april 2013 #284 Del Skrevet 16. april 2013 (endret) Snerret "Sod off" til en pågående romtigger, på lørdag, fordi vedkommende stakk koppen opp i fjeset til guttungen min på 5 1/2 og ville ha penger av han. Guttungen min ble selvsagt skremt og begynte å grine av tiggerens pågåendhet. Måtte ta han med på søstrene Hagelin og roe han der med gode fiskekaker! Endret 16. april 2013 av Anciol 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2013 #285 Del Skrevet 15. mai 2013 Jeg har ikke lest hele tråden, men jeg og min familie (mann + 1 barn) var på Mc Donalds i Brugata i helga. Da kom det en romdame inn og tigga etter penger mens vi satt ved bordet og skulle spise! Jeg synes det er DIREKTE UHØFLIG! Anonym poster: 4f9be05f884a71fda55d83f2f9d93c97 Håper dere ble stappmette da stakkars dere. En dag er det kanskje du som er i hennes sko, sulten, fattig og langt vekk fra sine barn. Syntes det er ti ganger verre med alle de nordmenn som lever og snylter på NAV. Late, feite røkende nordmenn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 15. mai 2013 #286 Del Skrevet 15. mai 2013 (endret) Håper dere ble stappmette da stakkars dere. En dag er det kanskje du som er i hennes sko, sulten, fattig og langt vekk fra sine barn. Syntes det er ti ganger verre med alle de nordmenn som lever og snylter på NAV. Late, feite røkende nordmenn. Tror ikke at jeg havner i deres sko - reise tusenvis av km for å tigge, stjele og plage andre. Sulten har jeg vært, fattig har jeg vært, men jeg har aldri plaget andre av den grunn. Endret 15. mai 2013 av Drizzt 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snakkis Skrevet 15. mai 2013 #287 Del Skrevet 15. mai 2013 Selv drittlei de, frekke er de søren meg og! FÅ DE UT AV LANDET! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snakkis Skrevet 15. mai 2013 #288 Del Skrevet 15. mai 2013 Forrige 17. Mai gikk jeg i byen med en venninne og vi hadde på oss bunadene våre, en romkvinne kom opp og pekte på den store søljen min som hun ville ha. Og når hun begynte å plukke på den fikk hun et hardt rapp over fingrene. De er ikke mennesker, de er udyr. De er skitne og lukter søppel. Anonym poster: 32c8d131dd99fbeefa19b64f375d12f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kraula Skrevet 16. mai 2013 #289 Del Skrevet 16. mai 2013 Vær så god: http://translate.google.com/#no/ro/jeg%20har%20ikke%20kontanter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Navnet mitt Skrevet 23. mai 2013 #290 Del Skrevet 23. mai 2013 Jeg har reist til sentrum hver dag i ca 2 uker nå og jeg ser tiggere (romfolk) på så og si hvert hjørne. Forleden dag så kom det en dame bort til meg med kopp og skilt og jeg sa at jeg ikke hadde penger. Jeg har sjeldent kontanter på meg. Dette virket det som om at hun ikke godtok og begynte og riste på koppen. Nei betyr nei, liksom. Siden hun ikke fikk noe av meg så gikk hun bort til noen andre for å "plage" dem og ristet med koppen. Jeg gir heller til en norsk tigger/narkoman enn påtrengende romfolk. Liker ikke byen min lenger jeg..... Så enig med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #291 Del Skrevet 23. mai 2013 I Trondheim har de visst gått og tigget fra gravfølger også.. http://www.nrk.no/trondelag/tiggere-forstyrrer-gravferder-1.11037452 Anonym poster: 366490fa39c2d605c2f95ad49b8bcd26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #292 Del Skrevet 23. mai 2013 Men, hallo! Hvordan kommuniserer man med romfolka? Prater de engelsk? Anonym poster: efc840a80c16f1fa7fe41010f313eb07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2013 #293 Del Skrevet 23. mai 2013 Men, hallo! Hvordan kommuniserer man med romfolka? Prater de engelsk? Anonym poster: efc840a80c16f1fa7fe41010f313eb07 Jeg tror de snakker marsiansk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #294 Del Skrevet 24. mai 2013 I dag så jeg en romkvinne med iphone som satt og tagg. Først tenkte jeg "hvordan fikk hun råd til det, det har ikke jeg en gang, og jeg tigger ikke" før det slo meg at hun nok ikke hadde betalt for den. Så veldig pussig ut å sitte med en slitt kopp ved siden av seg mens hun tastet på iphonen. Anonym poster: c8b2eb9ea32af69cc268144c1e002cd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #295 Del Skrevet 24. mai 2013 http://translate.google.com/#no/ro/Dra%20hjem Anonym poster: 5773e24a8df024e49679223c79950406 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #296 Del Skrevet 9. mars 2014 Nå har de begynt å komme seg inn i blokkene for å tigge, selge blomster og drit også. Jeg blir bekymret, hvem vet hva de finner på når folk slipper dem inn i blokkene? Og dette er en bydel godt utenfor sentrum. De sitter ved t-bane-stasjonene her ute også. Men hva skal man gjøre med dem? Det virker jo som de faktisk ikke er interessert i arbeid, siden de ikke lar barna gå på skole men gifter dem bort i stedet. Jeg syns dette er veldig vanskelig. De er jo mennesker disse også, men jeg blir forbannet over hvordan de oppfører seg. Og nå har det kommet mange flere østeuropeere generelt også, polakker eller noe, som selger masseproduserte bilder eller holder opp skilt der det står at de er døvstumme og at alle barna deres har kreft - disse folka kommer også på dørene. Jeg føler meg litt slem når jeg slenger igjen døra i ansiktet på dem, men noen av dem er så frekke, dytter blomster opp i ansiktet på folk i et forsøk på å få dem til å ta i mot så de kan kreve penger. Det må da gå an å gjøre noe med det her? Yttedørene i blokkene der jeg bor, er heldigvis låste hele dagen, men det er alltid noen "snille" eldre som slipper de inn. Vi hadde besøk av 3 (!) "døvstumme" sigøynere. De var ikke mer døvstumme enn jeg har horn, så de fikk døren midt i trynet og med en beskjed om å dra et visst sted. Anonymous poster hash: 7f7fc...554 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alina X Skrevet 9. mars 2014 #297 Del Skrevet 9. mars 2014 Håper dere ble stappmette da stakkars dere. En dag er det kanskje du som er i hennes sko, sulten, fattig og langt vekk fra sine barn. Syntes det er ti ganger verre med alle de nordmenn som lever og snylter på NAV. Late, feite røkende nordmenn. Makan til pisspreik.90% tjener på å stjele fra andre på bussholdeplasser,gjøre innbrudd hos folk og innbrudd hos bedrifter. Her kan du lese om hvordan politiet må gå rundt med falske iphones for å ta tjuvene:http://www.osloby.no/nyheter/Gikk-i-politiets-iPhone-felle-7489441.html#.UxwO1Iy9KK0 Her kan du lese om hvordan de bryter seg inn i folks båter og sover der,pisser og driter overalt:http://www.batliv.com/wip4/detail.epl?id=2164852 I tillegg så etablerer de romleirer overalt hvor politiet til stadighet må rydde opp i søppel,avføring o.l og finner mengder av stjålne sykler. De har ikke respekt for naturen eller andre mennesker. Et stort problem for flere bedrifter ved feks Alnabru er at de bryter seg inn i containere og stjeler alt de kommer over, du blir vel kanskje ikke så glad den dagen din bolig er ransaket for verdisaker og ødelagt eller din nye mobil ikke dukker opp i posten, 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #298 Del Skrevet 9. mars 2014 Dere i tråden har sett mye ekkelt med romfolk...men ikke noe så motbydelig og "morsomt" som dette. De er i min lille by også. Er vel 7 år siden de liksom kom snikende med trekkspill. Fikk litt følelsen av at de var "onde varsler", småcreepy. "Lekte" ofte med tanker som at de bringer med seg ulykke og sykdom. Uansett. Jeg er musiker og interessert i lyd/produksjon og. Så jeg har gode ører. Det var på hjørnet på torget her der de ofte sitter og tigger. Denne dagen sto det en barnevogn der med en unge som bebi som hylgrein oppi. Type vogn du må helt bort til for å se oppi. Jeg satt ute med noen kamerater på torget den dagen. Først tenkte jeg hvor ekle de var som bruker ungene sine på den måten. Lar de bare ligge i vogna uten tilsyn liksom. Men...det var liksom noe som skurret. Lydnivået stemte ikke, situasjonen stemte ikke. "Ungen" gråt en halvtime. Og det kjære dere var ikke en unge, men et opptak av en som gikk i loop... Lavmåls? Ganske...Anonymous poster hash: 0f11d...de6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #299 Del Skrevet 9. mars 2014 Overhørte noen på bussen en dag som diskuterte dette med romfolket. To menn i 30 årene som ikke så noen løsning for problemet, hvor han ene begynte å snakke om en film hvor en kvinne hadde en god løsning på kriminelle. Ble velig nysgjerrig og googlet navnet på filmen, The Brave One, som da handler om ei dame som blir utsatt for grov vold og forloveden blir drept. Løsningen hennes: gå rundt å plaffe ned alle kriminelle. Er litt skummelt at vanlige mennesker på gata tenker i disse baner, men på den andre side er det jo forståelig at en vil ty til ekstreme ting for å kvitte seg med et problem. Er ufattelig at det ikke virker som at det ikke er noen løsning på dette. Anonymous poster hash: 717fc...c89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #300 Del Skrevet 9. mars 2014 Jeg har snakket med flere rundt om i landet som forteller om "handelsdød" i sentrumsbutikker. En av årsakene til dette, er at folk foretrekker å benytte seg av kjøpesentere hvor tiggere ikke har adgang, de orker ikke gå sikk-sakk mellom tiggerne for å komme seg til butikkene. Dette kan bli et stort økonomisk problem på sikt, for hvis dette fortsetter vil flere butikker gå konkurs. Anonymous poster hash: 85bd3...db5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå