miaw Skrevet 7. april 2013 #261 Del Skrevet 7. april 2013 Hvem er du mene noe som helst om hvor reflektert jeg er angående dette? Du kan ta din attityd et annet sted fordi på meg virker den ikke. Jeg er ikke noen bimbo i merkesklær som aldri har vært utenfor hjemmets trygge vegger. Jeg har rest og sett, jeg har rest og opplevt og fremfor alt så har jeg ikke "rest" på den måten du nå skulle kunne påstå. Du vet nok lite om verlden du, når du ikke kan tenke utenfor din egen rekkevidde. Begynn hellre med spørsmål, isteden for beskyldninger så skall jeg nok bemøte deg på en annen måte neste gang. Når man fortsetter å legge ut sånne historier som man ikke aner er sant eller ikke, er man bare med på å spre usannheter, og det er dårlig refleksjonsevne. Ikke skjønner jeg hvorfor du ble så sinna over det jeg skrev, du er vel enig i at man ikke skal tro på alt man hører og leser? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 7. april 2013 #262 Del Skrevet 7. april 2013 Meget godt eksempel på hvor lite reflektert enkelte er. Del en historie på nett om en tigger som doper sitt barn, og vips så er den sann! Sjekk litt ut fakta før man tror på alt man hører og leser. Ja, sjekk ut fakta du, reis litt rundt i Europa slik vi har gjort og samle litt egne observasjoner og erfaringer. Det er ikke bare en historie, det er et eksempel på en veldig trist praksis som er ganske utbredt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miaw Skrevet 7. april 2013 #263 Del Skrevet 7. april 2013 Ja, sjekk ut fakta du, reis litt rundt i Europa slik vi har gjort og samle litt egne observasjoner og erfaringer. Det er ikke bare en historie, det er et eksempel på en veldig trist praksis som er ganske utbredt. Poenget er bare at jeg er dritlei av at folk legger ut de artiklene der uten å sjekke ut bakgrunnen. Sikkert 50% av vennelista mi har lagt den ut, og det er et godt eksempel på hvor ukritiske folk er ovenfor media. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nusseli Skrevet 7. april 2013 #264 Del Skrevet 7. april 2013 Når man fortsetter å legge ut sånne historier som man ikke aner er sant eller ikke, er man bare med på å spre usannheter, og det er dårlig refleksjonsevne. Ikke skjønner jeg hvorfor du ble så sinna over det jeg skrev, du er vel enig i at man ikke skal tro på alt man hører og leser? Herregud, jeg blir sinna fordi du legger det frem som om jeg ikke vet noe som helst angående dette. Du beskylder meg for å være en person med dårlig refleksjonsevne og at spre usannheter. SELVFØLGELI reagerar jeg på det, det er jo du som er ekstremt uviten her. Ja, sjekk ut fakta du, reis litt rundt i Europa slik vi har gjort og samle litt egne observasjoner og erfaringer. Det er ikke bare en historie, det er et eksempel på en veldig trist praksis som er ganske utbredt. Takk, en del skjønner tydligen ikke realiteten her. Har man som meg også vært litt mer bland "befolkningen" (noe som du kanskje å har) og rest med folk som kommer ifra de ulike land man åkt til så har man sett og hørt en helt annen side enn den hva de naive virker høre på. Det er forferdelig at det skall være slik, men slik er det og at det sjokkerer noen er litt rart da verlden ser ut som den gjør. Det er en ond verlden vi lever i... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nusseli Skrevet 7. april 2013 #265 Del Skrevet 7. april 2013 Poenget er bare at jeg er dritlei av at folk legger ut de artiklene der uten å sjekke ut bakgrunnen. Sikkert 50% av vennelista mi har lagt den ut, og det er et godt eksempel på hvor ukritiske folk er ovenfor media. Eller så er det du som ikke skjønner at poenget i det skriveriet faktiskt er sannhet. Kanskje dine venner vet mer enn deg? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miaw Skrevet 7. april 2013 #266 Del Skrevet 7. april 2013 (endret) Eller så er det du som ikke skjønner at poenget i det skriveriet faktiskt er sannhet. Kanskje dine venner vet mer enn deg? Gidder ikke å diskutere mer etter dette nå, når du skal hisse deg så voldsomt opp. Det er ikke uten grunn til at det har kommet så mange rykter om dette "barnet som ligger dopet i mamma's fang". Det er jo selvsagt på grunn av facebook artikkelen som har svirret, ikke fordi at alle plutselig har satt seg godt inn i tiggerbarnas hverdag. Bare et eksempel: http://www.vg.no/nyh...?artid=10115286 Endret 7. april 2013 av miaw 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samaysa Skrevet 7. april 2013 #267 Del Skrevet 7. april 2013 (endret) - Endret 15. juni 2014 av Samaysa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 8. april 2013 #268 Del Skrevet 8. april 2013 Takk, en del skjønner tydligen ikke realiteten her. Har man som meg også vært litt mer bland "befolkningen" (noe som du kanskje å har) og rest med folk som kommer ifra de ulike land man åkt til så har man sett og hørt en helt annen side enn den hva de naive virker høre på. Det er forferdelig at det skall være slik, men slik er det og at det sjokkerer noen er litt rart da verlden ser ut som den gjør. Det er en ond verlden vi lever i... Nei, det er ikke uvanlig at folk reagerer med mistro på ting som er altfor sjokkerende og avviker kraftig fra realiteten de kjenner. Dette der kan ikke være sant. Dessverre er det helt sant. Men det er mye lettere og mer behagelig å være uvitende og leve i sin egen verden hvor slikt ikke skjer, forholde seg bare til norsk media som fremstiller sakene på en så vridd og mangelfull måte (f.eks. NRK og romkvinne-saken). Det er bare å reise litt rundt i Europa og se. Plutselig ser man at det som ble blankt avvist som usant, er faktisk en trist og ubehagelig sannhet. Lenken fra VG ... hva skal jeg si, det er sikkert mange naive og uvitende nordmenn som kommer til å tro på det. Det er ikke hat mot spaden å kalle den for en spade. Akkurat slike avskyelige praksiser og tradisjoner ødelegger det for sigøynere som har klart å komme ut fra den onde sirkelen og integrert seg i storsamfunnet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsern Skrevet 8. april 2013 #269 Del Skrevet 8. april 2013 BBC laget en dokumentar hvor de spanet på sigøynere som tigget på gatene i Storbrittania og hvor de til slutt klarte å spore opp tiggerne til bostedet i hjemlandet, samt hvordan de opererte fra forhåndsleide leiligheter i Storbrittania mens de var der. At slikt ikke foregår i Norge og at det ligger en del organisering bak dette pluss at det er knyttet til annen kriminalitet er naivt å tro. At barna blir dopet ned på heroin og vodka høres ut som en vandrehistorie, noe som slo meg da jeg hørte om det for noen uker siden, men det er ikke ukjent at de bløffer for å oppnå sympati. F.eks er det ikke uvanlig at en kvinne sitter med et skilt den ene dagen der det står at hun trenger penger for 4 barn, mens hun neste dagen sitter med et skilt hvor hun trenger penger for seks barn eller noe i den dur. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 8. april 2013 #270 Del Skrevet 8. april 2013 BBC laget en dokumentar hvor de spanet på sigøynere som tigget på gatene i Storbrittania og hvor de til slutt klarte å spore opp tiggerne til bostedet i hjemlandet, samt hvordan de opererte fra forhåndsleide leiligheter i Storbrittania mens de var der. At slikt ikke foregår i Norge og at det ligger en del organisering bak dette pluss at det er knyttet til annen kriminalitet er naivt å tro. At barna blir dopet ned på heroin og vodka høres ut som en vandrehistorie, noe som slo meg da jeg hørte om det for noen uker siden, men det er ikke ukjent at de bløffer for å oppnå sympati. F.eks er det ikke uvanlig at en kvinne sitter med et skilt den ene dagen der det står at hun trenger penger for 4 barn, mens hun neste dagen sitter med et skilt hvor hun trenger penger for seks barn eller noe i den dur. Den dokumentaren mener jeg og ha sett også for noen år siden. Der endte tv reporterene opp hos en såkaldt "sigøynerkonge" som bodde i et palass, uten for stod det parkert en Mercedes Benz Mayback. Husker jeg reagerte på forholdene hans "undersåtter" levde under og at han ikke gjorde mere for dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #271 Del Skrevet 8. april 2013 Her er dokumentaren http://news.bbc.co.uk/panorama/hi/front_page/newsid_9618000/9618038.stm Jeg har også sett den for en stund siden, da fant jeg den på youtube. Anonym poster: ea448edb242262f288a676da349c3ccb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 8. april 2013 #272 Del Skrevet 8. april 2013 http://www.nattogdag.no/artikler/7119/hjemme-hos-en-tigger#.UWLP11eyHIo Jeg hilser på Gina og mannen hennes Veleriu, lenger bak står Rodica, Jeanie og Bogdan. De bor sammen. Mahim, som fungerer som tolk, bor også her. Gina er 24 år, hun tigger og selger Folk er Folk. Slik som de andre i leiligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spørsmålstegnet Skrevet 8. april 2013 #273 Del Skrevet 8. april 2013 Lenge leve denne tråden!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #274 Del Skrevet 8. april 2013 Jeg vil oppfordre samtlige til å se filmen om opprøret i Aadalen så kan de se hva man kan ha i vente ved et evt regjeringsskifte. Kan det ikke bli verre? Vent og se. Anonym poster: 113314a187b2a61aad0c348aa712f57a Er det hungersnøden i 1917 du snakker om her? Du må være bra desperat for å dra inn en hendelse for 100år siden for å advare mot dagens politiske klima! Anonym poster: 8a54938779433352a268fcf023ae1251 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nusseli Skrevet 9. april 2013 #275 Del Skrevet 9. april 2013 (endret) Jag är väl inte helt för ett regerinsskifte med tanke på hur dåligt det gått för Sverige... Men om någon hade kunnat skapa ett nytt parti som stod i mitten av högersidan och vänstersidan, men med tillräckligt mod och vilja att faktiskt stå upp för något så hade det varit det vi behöver! Ett parti som är emot bompengar och hellre använder bilavgiften och omregistreringsavgiften + skatter på väg. Den nya rapporten "experter" har tagit fram idag är ju humoristisk! Ja, vem kunde inte räkna ut att det hade varit mer lönsamt att planera vägarnas vedlikehold flera år framåt och se det i ett större perspektiv än idag? Ett parti som är emot kriminell invandring, som förbjuder tiggare och som hjälper till att integrera nyttig innvandring. Tex genom att låta sjuksköterskor, läkare och annan helsepersonell gå en intensivkurs i norsk medicinspråk, sedan få gå ett par månader som som lärlingar ihop med andra läkare så att de lärde sig språket ordentligt. Nej, istället så måste de ta en "norsk kurs" som istället gör att de bara pratar sitt eget språk, träffar massa andra som inte kan norska och hindrar dem från att se den verkliga norska kulturen. Äldreomsorgen behöver flera folk och det gör sjukhusen också, varför inte utnyttja folks kunskap när de jobbat på sådant i flera år i sina hemländer? I stället så får de jobba som städerskor och busschaufförer och höra att de inte borde fått komma hit. Nej, jag är inte emot invandring. Jag är emot kriminalitet, tiggeri och politikernas spel. Det går inte att skylla på någon än oss själva när vi istället för att faktiskt göra något åt saken för att rädda Norge, bara klagar. Se på Sverige, där är det mindre tiggare men felinvandringen har redan börjat visa hur illa det går.. Enda skillnaden med Norge är att vi har mer pengar och därför så tar det längre tid! Uff, OT, jag vet men kan ingen vara så snäll och skapa ett helt nytt parti? Om jag hade kunnat så hade jag gjort det..... Red, Men det viktigaste för mig att få fram är att jag inte är någon rasist! Endret 9. april 2013 av Nusseli 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2013 #276 Del Skrevet 10. april 2013 Jeg har reist til sentrum hver dag i ca 2 uker nå og jeg ser tiggere (romfolk) på så og si hvert hjørne. Forleden dag så kom det en dame bort til meg med kopp og skilt og jeg sa at jeg ikke hadde penger. Jeg har sjeldent kontanter på meg. Dette virket det som om at hun ikke godtok og begynte og riste på koppen. Nei betyr nei, liksom. Siden hun ikke fikk noe av meg så gikk hun bort til noen andre for å "plage" dem og ristet med koppen. Jeg gir heller til en norsk tigger/narkoman enn påtrengende romfolk. Liker ikke byen min lenger jeg..... Jeg igno Det jeg lurer på er hvorfor tiggerforbudet ble fjernet? Hva var argumentasjonen for det? Om jeg ikke hsuker feil, så vard et vel Venstre som fikset det, Men hvoooorfor? Anonym poster: 193104e9c80a7d4c9c3d0b2c9f1efed1 Det var Inga Marte Thorkildsen (SV) som inviterte "romfolket" til Norge og åpnet for trakassering 24/7 av alle som befinner seg i sentrum: http://no.wikipedia....øsgjengerloven Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2013 #277 Del Skrevet 10. april 2013 Jeg igno Det var Inga Marte Thorkildsen (SV) som inviterte "romfolket" til Norge og åpnet for trakassering 24/7 av alle som befinner seg i sentrum: http://no.wikipedia....øsgjengerloven Her må vi alle takke henne varmt for det. Hun er sikkert veldig glad for det hun har oppnådd! Anonym poster: 968a2f7454d8fa5b36dde4f8fc5aeff6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trolltausa Skrevet 10. april 2013 #278 Del Skrevet 10. april 2013 Jeg igno Det var Inga Marte Thorkildsen (SV) som inviterte "romfolket" til Norge og åpnet for trakassering 24/7 av alle som befinner seg i sentrum: http://no.wikipedia....øsgjengerloven Det stemmer ikke. Det er greit å diskutere dette, men da bør du ha fakta riktig. Det var Odd Einar Dørum (V) som kom med forslaget om opphevingen av løsgjengerloven, da han satt som justisminister i 2005, og han fikk støtte fra stortinget, som er lovgivende forsamling i Norge. Inga Marte Thorkildsen var riktignok den som ba regjeringen om å fremlegge forslaget for et samlet storting, men det gjorde hun på vegne av en komité som hadde vurdert om forslaget til lovendring skulle godkjennes/anbefales eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2013 #279 Del Skrevet 10. april 2013 Det var IMT som kom med forslaget om å oppheve løsgjengerloven, Dørum (V) fremmet forslaget, og fikk det vedtatt: http://no.wikipedia.org/wiki/Løsgjengerloven Tanken var vel å gjøre livet lettere for bostedsløse/rusmisbrukere, ikke å invitere romfolket til å tigge her. De var aldri her, og var ikke et kjent problem for oss på den tiden. Anonym poster: fb56f2b77230b6c02ec702179c211494 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2013 #280 Del Skrevet 10. april 2013 Ettersom vinduene er stengt ligger det en eim av røyk i hele leiligheten. Hemsen er full av sneiper. Tolken forklarer at det ikke er så lett å sove der på grunn av all røyklukten, han får lett vondt i hodet. Ja stakkars, de har ikke vett til å åpne vinduet eller å gå ut, så de må sove i røyklukt. Huff, grusomt. Anonym poster: ea448edb242262f288a676da349c3ccb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå